Gönderen Konu: Yüksek devirli kullanım  (Okunma sayısı 34926 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #20 : Mart 08, 2014, 22:07:58 »
 Yüksek devir, fazla sürtünme, ısınma ve aşınma demektir. Elbetki de arada motorun yüksek devir de çevirmesi, faydasız kurumların temizlenmesi(her kurum faydasız değildir) vs faydalar oluşturabilir. Sanırım sizin duyduğunuz PDF li araçlar. Bunlarda partikül filtresi kendini temizlemesi için yüksek ısıya ihtiyaç duyar ve bu yüzden belli bir süre, sabit olarak yüksek devir kullanımı gerekir. Keza egzoz sisteminde nem ile oluşan sıvılar da yüksek devirde daha kolay bertaraf edilir.
 Bence ara ara, motor ideal çalışma ısısını yakaladıktan sonra, ister atmosferik, ister aşırı beslemeli, ister dizel olsun, hemen stop etmeden, motoru yüksek devirlerde de kullanmak gerekir. Ancak dediğim gibi, sürekli değil, arada.
A aracı 2000 d/d, B aracı 4000 d/d  da kullanılıyorsa ve her iki araç da 300.000km yol yaptı ise hangisinde pistonlar daha çok üön ve aön yapmış, volan kaç defa tam tur dönmüş ve hangisinin silindir, piston, piston kolları vs daha çok aşınmıştır?
a) A aracının
b) B aracının
c) İkisi arasında fark yoktur.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #20 : Mart 08, 2014, 22:07:58 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #21 : Mart 08, 2014, 22:42:14 »
Yüksek devir, fazla sürtünme, ısınma ve aşınma demektir. Elbetki de arada motorun yüksek devir de çevirmesi, faydasız kurumların temizlenmesi(her kurum faydasız değildir) vs faydalar oluşturabilir. Sanırım sizin duyduğunuz PDF li araçlar. Bunlarda partikül filtresi kendini temizlemesi için yüksek ısıya ihtiyaç duyar ve bu yüzden belli bir süre, sabit olarak yüksek devir kullanımı gerekir. Keza egzoz sisteminde nem ile oluşan sıvılar da yüksek devirde daha kolay bertaraf edilir.
 Bence ara ara, motor ideal çalışma ısısını yakaladıktan sonra, ister atmosferik, ister aşırı beslemeli, ister dizel olsun, hemen stop etmeden, motoru yüksek devirlerde de kullanmak gerekir. Ancak dediğim gibi, sürekli değil, arada.
A aracı 2000 d/d, B aracı 4000 d/d  da kullanılıyorsa ve her iki araç da 300.000km yol yaptı ise hangisinde pistonlar daha çok üön ve aön yapmış, volan kaç defa tam tur dönmüş ve hangisinin silindir, piston, piston kolları vs daha çok aşınmıştır?
a) A aracının
b) B aracının
c) İkisi arasında fark yoktur.

hakan hocam yine bilgini konuşturmuşsun.sorunun cevabı iki şıklı sanıyorum, b aracı ile a aracının tur sayısında fark yoktur ama aşınma b aracında aşınma fazladır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 1410 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #22 : Mart 08, 2014, 23:23:25 »
Ben B aracının motor verimlilik noktasında/noktasına yakın çalıştığından daha az aşınma ve zarar göreceğini düşünüyorum.
A aracı düşük devir çalışacak ancak verimlilik noktasında/noktasından uzak çalışacağı için piston kollarında,krank yataklarında vs daha çok kuvvet etkileşimi olacaktır diye düşünüyorum.
İstanbul'dan selamlar
Sadece V-POWER - Anti LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #23 : Mart 08, 2014, 23:33:17 »
hakan hocam yine bilgini konuşturmuşsun.sorunun cevabı iki şıklı sanıyorum, b aracı ile a aracının tur sayısında fark yoktur ama aşınma b aracında aşınma fazladır.

Atilla amca.
Eger iki aracın hızları aynı ise motor tur sayılarında iki kat fark olur.
Degil ise tur sayısı aynı olur ancak yüksek devirde çalışan motor üst ölü noktadan aşagıya inmeye başladıgında gömlegin en üst noktasının yaglanması için çok kısa zamanı olur o nedenle ömrü kısalır.

Ben B aracının motor verimlilik noktasında/noktasına yakın çalıştığından daha az aşınma ve zarar göreceğini düşünüyorum.
A aracı düşük devir çalışacak ancak verimlilik noktasında/noktasından uzak çalışacağı için piston kollarında,krank yataklarında vs daha çok kuvvet etkileşimi olacaktır diye düşünüyorum.
İstanbul'dan selamlar



Özellikle valfmatik motorda bu dediginize katılmıyorum.
Valfmatiklerde sübap açılma boyları düşük devirde kısa oldugundan motor içi dirençleri daha az olur. O nedenle alt devirlerdede verimlidir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #24 : Mart 09, 2014, 01:21:47 »
Atilla amca.
Eger iki aracın hızları aynı ise motor tur sayılarında iki kat fark olur.
Degil ise tur sayısı aynı olur ancak yüksek devirde çalışan motor üst ölü noktadan aşagıya inmeye başladıgında gömlegin en üst noktasının yaglanması için çok kısa zamanı olur o nedenle ömrü kısalır.

Hız aynı olmadığından ikimizinde cevabı aynı. :)
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #25 : Mart 09, 2014, 11:42:54 »
Hakan abi volan ayni turu yapar fakat motorun icindeki parcalar 4000 rpmde kullanan aracta daha cok tur yapar. Dakikada 2000 devir yapmak varken adam 4000 devir aliyor 2 kati daha fazla donuyor
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #26 : Mart 09, 2014, 13:32:05 »
Ben B aracının motor verimlilik noktasında/noktasına yakın çalıştığından daha az aşınma ve zarar göreceğini düşünüyorum.
A aracı düşük devir çalışacak ancak verimlilik noktasında/noktasından uzak çalışacağı için piston kollarında,krank yataklarında vs daha çok kuvvet etkileşimi olacaktır diye düşünüyorum.
İstanbul'dan selamlar

Farklı bakış açısı güzel ve bunun için teşekkür ederim fakat üstteki verilerden bu sonuca varmak mümkün değil. Verim hesabı için başka parametrelere ihtiyaç duyarız. En basitinden parmağı bir kotun üzerinde, aynı mesafe aralığında, dakikada 2000 defa ve 4000 defa sürtün. Fark hemen ortaya çıkar.
2000d/d nın altında çalışıp, gerçekten çok verimli motorlar mevcuttur, yaptığı iş, tükettiği enerji kıyasında.

Hakan abi volan ayni turu yapar fakat motorun icindeki parcalar 4000 rpmde kullanan aracta daha cok tur yapar. Dakikada 2000 devir yapmak varken adam 4000 devir aliyor 2 kati daha fazla donuyor
Aynen, üstelik her patlamada oluşan ısıyı bertaraf etme süresi de kısalıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #27 : Mart 09, 2014, 19:06:32 »
Yalniz simdi motorun sagirlasmasini ben bizzat yasadim. Sehirici elimden geldigincr 2250devrin uzerine cikmadim bir keresinde bir aradan acmam.gerekti onun disinda hep oyle kullandim 250km civarinda sonra ciddi anlamda sıkıldım gazlamaya karar verdim araba gitmedi istedigim gibi 3-4 kez 1-2-3 redline gittim normale dondu. Ama soyle bir durumda var bu araclar beyinlerine kullanim stilizi kaydediyor ondan kaynaklida olabilir. Bir cok vtec2 kullanicisinda denk geldim 1gun once 2 boy kadar onde olan arac 1 gun sonra 1 boy geriye dusuyordu ecunun sigortasini sokup takinca olay normale donuyordu belkide ondan kaynakli olabilir.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Yüksek devirli kullanım
« Yanıtla #28 : Mart 09, 2014, 19:45:39 »
Yalniz simdi motorun sagirlasmasini ben bizzat yasadim. Sehirici elimden geldigincr 2250devrin uzerine cikmadim bir keresinde bir aradan acmam.gerekti onun disinda hep oyle kullandim 250km civarinda sonra ciddi anlamda sıkıldım gazlamaya karar verdim araba gitmedi istedigim gibi 3-4 kez 1-2-3 redline gittim normale dondu. Ama soyle bir durumda var bu araclar beyinlerine kullanim stilizi kaydediyor ondan kaynaklida olabilir. Bir cok vtec2 kullanicisinda denk geldim 1gun once 2 boy kadar onde olan arac 1 gun sonra 1 boy geriye dusuyordu ecunun sigortasini sokup takinca olay normale donuyordu belkide ondan kaynakli olabilir.
:D oğlum sen o hondacılara itimat etme, biz yemek yiyip geldik, onlar geç yiyor, ondan 1 boy gerideyiz derler onlar. Araba öyle kolayca sağırlaşmaz, özellikle yeni teknolojiler, arada 3-4 k devir göstermek bile, max yakıt basıncı, turbo basıncını sağlıyor zaten. Benim araba 6-7 ay boyunca devir dönmüyor, ben geldiğim zaman, ilk sürüşümde dahil, aynı performansı sergiliyor. Motor açılmamış olayı bana çok gerçekci gelmiyor, injeksiyonlu araçlarda.
Aksine fazla devir görmeyen araçlar, devir görmeye başlayınca, aynı yaştaki araçlara göre daha iyi performans sergiliyor.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio