Gönderen Konu: AE 101 Çarpışma Testleri?  (Okunma sayısı 5892 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
AE 101 Çarpışma Testleri?
« : Ağustos 22, 2008, 11:01:10 »
Arkadaşlar bişey merak ettim bizim bu ae101 serisi dediğimiz kasalar çarpışma esnasında ne kadar güvenli yada sağlam ilk üretiminde çarpışma testlerinden falan geçmiş midir? O zaman bu çarpışma testleri falan var mıydı? Geçtiyse test verilerini nerden bulabiliriz?  Bilgisi olan arkadaşlar mesaj yazarsa sevinirim
96 corolla xei

Toyota Club Türkiye

AE 101 Çarpışma Testleri?
« : Ağustos 22, 2008, 11:01:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #1 : Ağustos 22, 2008, 11:34:07 »
ali 98 gli special euro n cap testinde 3 yıldız almış
ve izlemiştim testi resmi sitesinde muvcuttu ama kaldırmışlar bazı videoları
bu ara beni şaşırtan araç marea oldu 1,5 yıldız almış ve araç pert resmen
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #2 : Ağustos 22, 2008, 12:43:06 »
3 Yıldız iyi midir sizce? Birde 98 gli ile bizim modellerin (96 xei) kalitesi aynı mı? Sonuçta yıl farkı var ?
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #3 : Ağustos 22, 2008, 12:44:38 »
98 specialda airbag olması aldığı yıldız puanında etkilidir.yani normalde daha düşüktür(airbagsiz olanlarda).nede olsa 10 sene önceye kadar üretilen bir araba.bence normaldir.2000li yılların araçlarında bile 3 yıldıza rastlamak mümkün.
ayrıca çarpışma testlerinde birçok konu puanlanıyor.örneğin emniyet kemeri uyarısı takılarak barajı geçip 1 yıldız daha takan bir model duymuştum.ayrıca güvenlik çıtası son yılllarda çok arttı.artık her iyi araba maksimum yıldızı takıyor.şu yıldız sayısını arttırsalarda arabalar arasındaki farkı daha rahat görebilsek. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #4 : Ağustos 22, 2008, 18:00:09 »
  Selam.
 Bende Euro Encap dan 3 yıldız aldığını biliyorum. Ancak Japon Ncap da uygulanan testler ve önem dereceleri ile US Ncap inkiler ve Euro Encap ınkiler farklı. Mesela yakıt depo yerleşimi vb. kimi uygulamalar da alınan puanda etken olabiliyor. Aslında arkadaşlarda bahsetmiş ki Encap dan alınan yıldız aslında bence tek başına aracın güvenliği için yeterli olamayabiliyor. Çünkü airbag iptal uyarısının belirginliği bile puanlamada etken ve bence bunlar güvenlikte direk değik dolaylı etkiye sahip parametreler. Tabikide onlarında önemi var ancak arkadaşların dediği gibi bunlar yıldızlamada bence gereğinden çok etkili. Ayrıca Japon üretimi araçlar otomobil piyasasına yeni bir kavram getirmişti o yıllarda. Önemli olan kaza anında aracı değil (eski Amerikan araçlar kazadan çok az hasarla çıkardı şaşi yapısından dolayı) içindekileri korumaktır. (Tabi artık dışındaki yayalarda düşünülüyor. Yani araç kazadan pert halde çıkmış olabilir ancak önemli olan içindekileri koruyup koruyamadığıdır. Tabi bunda öncelik emniyet kemerlerine düşmektedir ve kullanımı üzücü sonuçları %70 oranında önlemektedir.
 İşin içine daha ayrıntılı girince negatif ivme ve pozitif ivme girmektedir. Araçda düzgün bir şekilde oturuyor isek aracın kalkışında yediğimiz ''G'' gravitiy (çekim) kuvvetini pozitif olarak ele alırsak frenajda yediğimiz G kuvvetine negatif diyebiliriz. İnsan vücudu ise negatif G ye pozitif G kadar dayanıklı değildir. Yani çoğu kaza sonucunda araçda deformasyon olmasa bile içindekiler ciddi olarak yara alabilmektedir oluşan G den dolayı. Oysa kazadan çok hırpalanmış bir araçdan sağ salim de çıkılabilmektedir de. (Tabi güvenlik kafesi hala yaşam alanı sunuyor ise.) İşte bunu sebebi G dir. Şimdi gelelim bu negatif G yi nasıl bertaraf edebileceğimize ve AE101 kasa ile bağlantısına. :)
 Dikkat etmişsinizdir AE101 lerde motor kaputu iç kafesinde bazı noktalarda çentikler vardır ve kaputun A sütunu ile birleştiği noktada solda ve sağda olmak üzere iki ayak vardır. o ayaklar kaputun katlanmasını sağlar (o çentikler noktasından) ve kaputun kabine girmesini önler. Ön göğüste de mtorun içeri girmasini önleyecek enlemesine boru vardır. Ayrıca kapı içlerinde de kuşaklar mevcuttur. Dış kasanın yolcu bölümünü korumak gibi bir görevi yoktur. Sadece araçda belli katlanma noktaları vardır ve bunlar kazada açığa çıkan G yi emmek içindir. Dikkat ederseniz kimi araçlar önden kaza yaptığı halde arka bölümüde içeri girmektedir ve bu da yine katlanma noktaları sayesinde olmaktadır. Tavan içinde de raylar bulunmaktadır. Ben refüje çıkıp takla atan bir 99 kasa görmüştüm. Tavanı üzerine düştü ve sürüklendi ve tavanda hiç bir ezilme olmamıştı. Tabi hiçbir kaza birbirinin aynısı değildir. Aslında konu çok uzun ve kusura bakmayın anlatırken canınızı sıktıysam. Umarım bir gün yoplanırız ve bildiklerimizi daha detaylı paylaşabiliriz.
 
 Not: Unutmayın güvenlik sürücü ile başlar, araç ve çevre (yol, yolcular, diğer araçlar...) ile devam eder.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1993 corolla gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #5 : Ağustos 22, 2008, 21:25:27 »
hakan abi  :alkis:
Her fert istediğini düşünmek, istediğine inanmak, kendine mahsus siyasi bir fikre sahip olmak, seçtiği bir dinin icaplarını yapmak veya yapmamak hak ve hürriyetine sahiptir. Kimsenin fikrine ve vicdanına hakim olunamaz.
M.Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #6 : Ağustos 22, 2008, 21:49:37 »
Selamlar arkadaslar,

ABD'de bu araclar 5 uzerinden 4 puan almislar:


NHTSA Crash-Test Results
Test 1997 Corolla
 
Front Impact, Driver 4
 
Front Impact, Passenger 4

The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tests a vehicle's worthiness in front- and side-impact collisions and rates its resistance to rollovers. Front-impact crash-test numbers indicate the chance of serious injury: 5 = 10% or less; 4 = 10-20%; 3 = 20-35%; 2 = 35-45%; 1 = More than 45%. Side-impact crash-test numbers indicate: 5 = 5% or less; 4 = 6-10%; 3 = 11-20%; 2 = 21-25%; 1 = More than 26%. Rollover resistance numbers indicate the chance for rollover when the vehicle leaves the roadway: 5 = Less than 10%; 4 = 10-20%; 3 = 20-30%; 2 = 30-40%; 1 =
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #7 : Ağustos 23, 2008, 10:15:14 »
Teşekkür ederim Hakan Bey tam sorumun cevabını vermişsin okurken hiç sıkılmadım daha da uzun yazsan zevkle okurdum çünkü kullandığımız arabanın her şeyini öğrenmek bizim için çok önemli  aracımın güvenli olması bana da güven veriyor (aynen  :alkis:)
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #8 : Ağustos 23, 2008, 12:18:46 »
...AE101 lerde motor kaputu iç kafesinde bazı noktalarda çentikler vardır...ve kaputun kabine girmesini önler...
Her ne kadar beğenilmese, dudak bükülse de Škoda Favorit' in kaputunun içerisinde de aynı mantıkla çantikler vardır. Hatta her bir uzunlamasına konulmuş olan direklerde ikişer tane vardır. Arkadaşın dediği gibi kaputun ucuna gelen darbelerde o çentiklerden katlanarak, kaputun yaşam kabinine girmesini engellemeye yöneliktir. Bir önceki Favorit aracımla Şahin marka bir ticarî taksiye arkadan çarpmıştım ve o çentiklerden katlanan kaput içeriye kesinlikle girmemişti. Yalnız bu önlemlerin de tabii ki bir sınırı var. Arkadaşın dediği gibi en önemli güvenlik donanımı aracın sürücüsüdür.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 270000
  • Model Yılı: '09
  • 25 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: AE 101 Test
« Yanıtla #9 : Eylül 08, 2008, 11:51:42 »
Çok güzel anlatmışsınız Hakan Bey, tebrik ederim. Bir de konuya şu açıdan ben bir açıklama getirmek istiyorum: Sanayi Sitesinde kafa kafaya çarpışmış Mercedes ve Şahin arabadan bahsediyorlardı; Mercedes pert olacak kadar dağılmıştı ama Şahin bir kaç yüz milyonluk onarımla düzelmişti. "Mercedes kalitesini çok düşürdü ya.." gibisinden cahilce yorum yapan ustalar olmuştu. Bu arada pert olmuş Mecedes'tekilerin arabanın kapısını açıp sağlıklı bir şekilde evlerine döndüklerinden ve Şahin'deki yaralıların ikisinin daha sonra hastane de öldüklerinden haberi yoktu. Eski Amerikan arabalarında da körü körüne bir sağlamlık vardı. 120'yle duvara bindirseniz dahi tampon ve farlar dışında dağılan fazla bir şey olmazdı. Ama yüksek -G kuvveti sebebi ile içeridekilerin kafası gözü dağılmasa da daha sonra iç kanamadan ölüyorlardı. Meydana gelen duruş ivmesi içeride organların resmen yer değiştirmesine sebeb oluyordu. Daha sonra Volvo 70'lerin ortalarında programlanır parçalanma hadisesini keşfetti. Bu Hakan Bey'in bahsettiği çentikler bu programlanmış parçalanmanın ayarlandığı noktalardır. Bu yöntem tabiiki tüm otomobil üreticileri tarafından hemen uygulanmaya başlandı (bizim Tofaş hariç tabii!). Çarpışma ersnasında oluşan yüksek negatif ivmelenme bu kıvrılan noktalar vasıtası ile sönümleniyor. Ayrıca motor da yatağından kopup yere düşüyor ve Şahin'lerdeki gibi ön koltukta oturanların kucağına gelmiyor. Artık üreticiler için bir kazadan sonra arabanın tekrar tamir edilebilir olması değil, içeridekilerin sağ çıkması öncelikli hedeftir. Ha; birde unutmadan: TÜm bu güvenlik önlemleri ve gerçekleştirilen çarpışma testleri saatte 65-90 Km hızla gittiğiniz farz edilerek yapılır. O yüzden markası ve modeli ne olursa olsun arabanıza güvenipte sürat yapmayın, adam gibi sürün!
Hepinize kazasız günler dilerim.
Fransız arabası sevmem, seveni de sevmem. Kahrolsun Fransız arabaları!