Gönderen Konu: 2012 Corolla D4D Elegant Dizel Partiküler Filtresi(DPF) ve Motor Sorunu  (Okunma sayısı 38822 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Bir bilgi ilave edelim,

Motor bloğunda çatlama, kırılma olmadığı sürece Blok değiştirilmez.

Sekman aşınırken sürtündüğü yüzey gömlektir, ihtiyaç görüldüyse Piston - Sekman - Gömlek değiştirilir.

Tüketici olarak zaman kaybından başka bir şey yoktur, bırakın firma ne değiştiriyorsa değiştirsin.

Tekin abi,
Yeni motorlarda gömler değişmez.
Gömlekler alüminyum blok dökülür iken içinde kalıyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Tekin abi,
Yeni motorlarda gömler değişmez.
Gömlekler alüminyum blok dökülür iken içinde kalıyor.

Eğer o şekilde üretildilerse, gömleklerin ilk 1 milyon km'de eskimemeleri gerekiyor..!?

Bu bilgide bir yanlışlık olabilir diye düşünerek konfirme etmem gerekiyor.

.........................

Çok değerli, bilgi birikimi olup kendini sürekli yenileyen, Toyota servisinden ayrılmış usta/arkadaşım ile konuştum.

Ahmet bey, haklısın doğru bilgi. Yeni Toyota motorlarında Gömlekler değişmiyormuş.

Ve benim de tahmin ettiğim gibi, periyodik bakımları doğru ve orjinal olarak yapıldığı sürece, Piston - Sekman - Gömlekler 1 milyon km yapabiliyorlar.

Eğer bir sorun oluşmuşsa, blok değişime karar vermek için motorun sökülüp incelenmesi, blok değişim için kriterlerin oluşması gerekiyor.

Sonuç olarak, Toyota ne değişmek istiyorsa, götürüp değiştirmelerini sağlamamız gerekiyor.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
yeni motorlarda sanayici dili ile gömlekler değişmez.çünkü aliminyumdur.eskiden gömlek çaktırma denirdi.eski demir laşımlı motorlarda bu olurdu.artık gömlek çakılmıyor.blok değişiyor.gömlek yani piston yuvası çizilmiş ise değişir yok aşınma çizilme yoksa değişmez.ümidim aşınmamıştır dicem ama pek doğru bir yaklaşım değil.sekman bozuksa gömleği genelde çizer deforma eder.toyota gererken parçaları değişirecektir onlara bırakın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 1100
  • Model Yılı: '14
arkadaşlar dpf si motor devrini yükseltirmi.motor ısındığı halde benim araç rölantide çalışırken rolantisi yükseliyor.sanki kılima yada ısıtıcılar çalışırda yükselir ya öyle. bunlar çalışmadığı halde motor devri yükselirmi ,servis dpf olduğunu söyledi siz ne dersiniz?

araç 2014 model dizel otomatik corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 28000
  • Model Yılı: '12
  • 2 kere teşekkür edildi
2012 mart ayından sonraki üretimlerde hiçbir sıkıntı yok bilginize ;)
Benim aracım 2012 ağustos üretimi. Yağ yaktığı için servis motor bloğunun değişeceğini söyledi, kabul etmedim  mahkeme aşamasındayım.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 08, 2015, 01:09:04
yukarıdaki listeye güvenmeyin.liste dışıda araçlar çıkabiliyor bu bir.motor blok değişimi bence gayet normaldir.tabiiki kimse istemez bole olmasını.ama kullanımı bir malı kimse geri alıp yenisin, veya parasını vermez.onarır.ve sizin arabanızda onarılabilir.blok turbo sekman piston v.s.aşağıdaki işlem arabanıza yapılacak.bence vakit kaybetmeyin okeyleyin aracnızı sağlıklı bir şekilde sürün...yoksa süre uzayacak ve siz madur olacaksınız..

https://www.youtube.com/watch?v=TqpCsxuvOlU

Mesaj Birleştirildi: Şubat 06, 2015, 19:20:54
olay dpf sorunu görünen ama kendi içinde aslında yağ yakma olan piston yağ sekmanı sorunudur.
1.sekman tansiyonu düşük üretildi aslında çok ucuz bir parça
2.sekman gömleği(motor bloğunu)aşındırdı piston başına yağ verdi
3.bu yağ dpf yi tıkadı.
4bu yağ enjektörü bozdu
5.bu yağ egr yi tıkadı
yani 200 liralık sekman bütün bu sistemi perişan etti.sekmanı değiştirmekle olay bitmiyor.çünkü bloğu çizdiğinden aşındırdığından bloğuda değişecekler.bu normal bi durumdur.blok sekman turbo enjektör v.s. bozuklar değişecek 0 motorunuz olacak.ben olsam yaptırırım..

Mesaj Birleştirildi: Şubat 06, 2015, 19:24:30
1nd-tv 1.4 dizel toyota motoru hakikatten 200 liralık sekman yüzünden çok kötü bir not aldı.bunu toyotada istemezdi ama oldu bi kere.2013 den sonra motorlar şimdiki haline getirildi ve 10 numara sorunsuz kullanılıyor...arabanızı sıfırlamazlar paranızı iade etmezler.sanayi bakanlığının kanunu mal onaılamıyosa yenisi verilir.bilir kişi bakacak aa evet onarımı var dicek ve siz uğraştığınızla kalacaksınız...
çok güzel yazmışsınız ama emsal davaları okusaydınız bunun böyle olmadığını anlardınız. sonuçta 50 bin civarı para verip sıfır araba alıyorsunuz, toyota fabrikasının 200 tl lik bir hatasını siz çekmek zorunda kalıyorsunuz. Hatta forumda  motor onarılıp hatanın giderilemediğini belirten çok arkadaşımız var 10 numara sorunsuz kullanan hiçkimseyi görmedim. bilir kişi onarıma felan bakmaz, bilir kişi  aracın gerçekten yağ yakıp yakmadığına ve bunun fabrikasyon bir hatadanmı yoksa  kullanıcıdan kaynaklanan bir sorun  mu olduğuna bakar. VE Toyotanın teknik servis bültenindede  bloğun neden değişmesi gerektiği açıkça yazıyor.Tsb yi okuyan bilirkişinin gizli ayıp olduğunu anlamamasıda komedi gibi birşey olur sanırım.
 
4077 sayılı Tüketicinbin Korunması Hakkında Kanunun 4822 sayılı Kanunla değişik “Ayıplı mal” başlıklı
4 . maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma klavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan
veya satıcı tarafından bildirilen veya satandartlarında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği
etkileyen niceliğe aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan
beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı
mal olarak kabul edilir.Tüketici bu durumda , bedel iadesinide içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle
değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir.
Satıcı, tüketicinin
tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.Tüketici bu seçimlilik haklarından  biri ile birlikte ayıplı malın
neden  olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden  olan hallerde
imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.(Md.4)”

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
arkadaşlar dpf si motor devrini yükseltirmi.motor ısındığı halde benim araç rölantide çalışırken rolantisi yükseliyor.sanki kılima yada ısıtıcılar çalışırda yükselir ya öyle. bunlar çalışmadığı halde motor devri yükselirmi ,servis dpf olduğunu söyledi siz ne dersiniz?

araç 2014 model dizel otomatik corolla


Arabam Toyota değil. Paylaşacağım bilgiler birebir size uymayabilir. Onun için   aracınızın kullanıcı el kitabındaki bilgilere bakın.

Dpf (dizel partikül filtresi)  çevreyi korumak için geliştirilmiştir. Bizim kitapçıkta verilen bilgi şöyle.  Yaklaşık her 1000 km de motor sıcakken ve özellikle otoban gibi dur kalk olmayan yollarda vites küçülterek motor devrini 3000 civarında tutup bu şekilde 15-20 dk boyunca aracın sürülmesi bu esnada da dpf nin otomatik olarak temizleneceği yazıyor.

Bende her 1000 km de bir bunu yapmaya çalışıyorum. Mesela 6 vitesle gidebileceğim bir yolda 4 vitesle gidiyorum. Motor devrini 3000 ler civarında tutuyorum. Bu esnada dpf temizlendiğine dair bir uyarı olmuyor. (Uyarı olsa daha iyi olurdu)  6 vitesle yakıt ne ise, bu sıradaki  yakıt tüketimide neredeyse aynı oluyor. Motor sesi içeriye birazcık daha fazla giriyor. Bu şekilde 15 - 20 dk kullanıyorum.

Araç şu an 41 000 km de bir kaç defa dpf ben istemeden çalıştı. Onuda ancak motoru stop ettiğimde anlıyorum. Motoru stop edince sanki radyator fanı çalışırmış gibi bir ses geliyor. Dpf nin çalıştığı bu şekilde anlaşılıyor. Hemen aracı çalıştırıp durduğu yerde 3-5 dk biraz gaza basarak çalıştırıyorum. Dpf filtresi bu şekide temizlenmiş oluyor. Normalde rolantide 0.4lt/h tüketim olurken dpf devreye girdiğinde rölantide 1 lt/h in üzerinde tüketim oluyor.  Şimdiye kadar bir sorunlada karşılaşmadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 1100
  • Model Yılı: '14
teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Araç şu an 41 000 km de bir kaç defa dpf ben istemeden çalıştı. Onuda ancak motoru stop ettiğimde anlıyorum. Motoru stop edince sanki radyator fanı çalışırmış gibi bir ses geliyor. Dpf nin çalıştığı bu şekilde anlaşılıyor. Hemen aracı çalıştırıp durduğu yerde 3-5 dk biraz gaza basarak çalıştırıyorum. Dpf filtresi bu şekide temizlenmiş oluyor. Normalde rolantide 0.4lt/h tüketim olurken dpf devreye girdiğinde rölantide 1 lt/h in üzerinde tüketim oluyor.  Şimdiye kadar bir sorunlada karşılaşmadım.

Motor stop ettiğinde çalışabilecek tek parça, radyatör fanıdır.

Motor stop ettiğinde temizliğe devam eden DPF henüz icad edilmedi.

DPF temizliğini, bırakın sistem kendisi yapsın, gereksiz yere aracınızı yüksek devirlerde kullanmayın, periyod takibi yapmanızada gerek yok.

Kitapçıkta yüksek devirlerde kullanın dediği şey, aslında eğer göstergede uyarı ışığı yanarsa şeklinde olması gerekmektedir, eksik bilgi.

Hareket halindeyken DPF'nin ne zaman temizliğe başladığı kolayca anlaşılmaz, ancak rölantide beklerken anlayabilirsiniz, devir yükselir, zaten temizlik süresi 1dk civarındadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Motor stop ettiğinde çalışabilecek tek parça, radyatör fanıdır.

Motor stop ettiğinde temizliğe devam eden DPF henüz icad edilmedi.

DPF temizliğini, bırakın sistem kendisi yapsın, gereksiz yere aracınızı yüksek devirlerde kullanmayın, periyod takibi yapmanızada gerek yok.

Kitapçıkta yüksek devirlerde kullanın dediği şey, aslında eğer göstergede uyarı ışığı yanarsa şeklinde olması gerekmektedir, eksik bilgi.

Hareket halindeyken DPF'nin ne zaman temizliğe başladığı kolayca anlaşılmaz, ancak rölantide beklerken anlayabilirsiniz, devir yükselir, zaten temizlik süresi 1dk civarındadır.

Aracın Toyota olmadığını ilk mesajımda söylemiştim ve arkadaşa sadece bir fikir olsun diye yazdığımı kendi el kitabına bakmasını tavsiye etmiştim.
Benim kullanıcı el kitabında aynen şunlar yazıyor.
Periyodik değiştirmeye ihtiyacı olan normal bir
filtreden farklı olarak DPF; çalışma verimini muhafaza etmek için kendini düzenleyecek veya yenileyecek şekilde tasarlanmıştır. Kurum yakma işlemi (regeneration) otomatik olarak gerçekleşir. Ancak bazı sürüş koşulları bu işlemi desteklemeniz gerektiği anlamına gelir.

Aracınızı sadece kısa mesafelerde kullanıyor veya seyahatleriniz sırasında sık sık duraklıyorsanız, yüksek hızlanma veya
yavaşlama durumlarında, aşağıdaki şartlar altında zaman zaman gerçekleştirilen seyahatler yenilenme işlemine yardımcı olur:
• Tercihen bir anayol veya otoyolda aracınızı sabit bir hızda 20 dakikaya kadar sürünüz.
• Uzun süreli rölantiden kaçınınız ve hız sınırlarına ve yol şartlarına daima dikkat ediniz.
• Kontağı kapatmayınız.
• Seyir esnasında daha yüksek bir motor devri sağlamak için uygun olduğunda aracı normalden düşük bir viteste kullanınız.


Aynı aracı kullanan kişilerin başka forumlardaki paylaşımlarını takip ettiğim kadarıyla yaklaşık 1000 km de bir  tercihen uzun yolda vites küçültüp yaklaşık 3000 devir civarında 20 dk kadar aracı kullanmanın doğru olacağı söyleniyor kİ. Burada kullanıcı el kitabına aykırı bir durum yok. Vites küçülttükten sonraki ve önceki yakıt tüketimlerine baktığımda pek fark olmuyor. Sadece motor sesi içeri birazcık daha fazla giriyorki bunu yolcu olarak seyahat edenler anlamıyor bile.

Dpf çalıştığı anda bizim araçlarda bir uyarı lambası yok. Olsa daha iyi olacağını söylemiştim.

Bir kaç defa kısa süreli kullanımda aracı stop  ettiğimde fan sesine benzer bir sesin geldiği oldu. İlk anda aklıma gelen motor ısısının yükselmiş olabileceğiydi. Ama motoru zorlamadığım için bunun olmaması gerektiğini düşünmüş, aracın hararet göstergesininde normal değerlerde olduğunu görmüştüm. Forumlarda bunu araştırırken bu olayın dpf işleminin başlayıp yarım kalmasından kaynaklandığını. Bu durum farkedilirse aracın yeniden çalıştırılarak işlemin tamamlanması yönünde sanal ortamda bilgiler var.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Motor stop ettiğinde çalışabilecek tek parça, radyatör fanıdır.

Motor stop ettiğinde temizliğe devam eden DPF henüz icad edilmedi.

DPF temizliğini, bırakın sistem kendisi yapsın, gereksiz yere aracınızı yüksek devirlerde kullanmayın, periyod takibi yapmanızada gerek yok.

Kitapçıkta yüksek devirlerde kullanın dediği şey, aslında eğer göstergede uyarı ışığı yanarsa şeklinde olması gerekmektedir, eksik bilgi.

Hareket halindeyken DPF'nin ne zaman temizliğe başladığı kolayca anlaşılmaz, ancak rölantide beklerken anlayabilirsiniz, devir yükselir, zaten temizlik süresi 1dk civarındadır.


Hareket halindeyken DPF'nin ne zaman temizliğe başladığı kolayca anlıyorum, motor daha tok bir sesle ve egzozda homurtulu çalışmaya başlıyor , üst viteslerde isem boşa alıp rolantinin 900 değilde 1000 olduğunu görüp DPF temizliğinin başladığını teyit etmiş oluyorum :)

benim canımı sıkan tek şey  bu 400 ila 800km arasında bir oluyor araç 75K da ama 30 40K larda iken bu 1500 2500km civarındaydı


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
benim canımı sıkan tek şey  bu 400 ila 800km arasında bir oluyor araç 75K da ama 30 40K larda iken bu 1500 2500km civarındaydı

Hangi marka yakıt kullanıyorsun? Her 5.000km'de enjektör temizleyici kullanıyormusun? MAF sensörünü her 10.000km'de temizliyormusun?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Ford C-Max
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Hangi marka yakıt kullanıyorsun? Her 5.000km'de enjektör temizleyici kullanıyormusun? MAF sensörünü her 10.000km'de temizliyormusun?

Tekin abi  bu hususları bende merak ettim.
Facebook grup ve bir kaç forum sitesinden baya takip ediyorum ama  bizimkilerde enjektör temizleyicisi kullanan yok. Maf sensörü temizliğini ise hiç duymadım. Forumlarda konuşulan  dpf temizliği için kullanıcı el kitabındaki hususlara dikkat edilmesi gerektiği. Yoksa dpf filtresinin değişmesi halinde baya pahalı olduğu


Hareket halindeyken DPF'nin ne zaman temizliğe başladığı kolayca anlıyorum, motor daha tok bir sesle ve egzozda homurtulu çalışmaya başlıyor , üst viteslerde isem boşa alıp rolantinin 900 değilde 1000 olduğunu görüp DPF temizliğinin başladığını teyit etmiş oluyorum :)

benim canımı sıkan tek şey  bu 400 ila 800km arasında bir oluyor araç 75K da ama 30 40K larda iken bu 1500 2500km civarındaydı

Ben sesten hiç anlayamıyorum.  Araç  yalıtım konusunda gerçekten başarılı  :) Aslında dpf çalıştığı anda bir uyarı olsa çok iyi olurdu. Nİye yapmadılarsa!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Tekin abi  bu hususları bende merak ettim.
Facebook grup ve bir kaç forum sitesinden baya takip ediyorum ama  bizimkilerde enjektör temizleyicisi kullanan yok. Maf sensörü temizliğini ise hiç duymadım.

Ben sesten hiç anlayamıyorum.  Araç  yalıtım konusunda gerçekten başarılı  :) Aslında dpf çalıştığı anda bir uyarı olsa çok iyi olurdu. Nİye yapmadılarsa!

Araç fabrikadan çıktığında, enjektörler, Oksijen ve MAF sensörleri tertemiz, fakat 5 bin km'de enjektörler kir biriktirmeye ve 10 bin km'de MAF sensörünün üzerinde mikron toz oluşmaya başlamaktadır. Temizlenmezseler sorun olmaz, arıza çıkmaz ama gün geçtikçe yakıt sarfiyatı artmaya başlar, işte sorun burada başlıyor, artan yakıt miktarıyla sistem daha çok karbon biriktirmeye başlıyor, emme sübaplarında, oksijen sensöründe karbon kaplanıyor, sonrasında EGR ve DPF sorunu olarak sürpriz yapıyor. Basit iki temizliğin yapılmaması yüzünden.

DPF %80 doluluğa ulaşmadığı sürece göstergede uyarı ışığı yanmıyor, eğer uyarı ışığı yanarsa motor kesinlikle stop edilmemeli ve ışık sönene kadar beklemek gerekiyor, bunun haricinde özellikle yapman gereken bir şey yok.

Yakıt olarak, kesinlikle ucuz kırsal motorin kullanmamalısınız.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
güncel vın listesine nasıl ulaşırız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Mert Bey geçmiş olsun. Allah daha büyük dert vermesin.
1.6 Tdi manuel aracımızda da aldığımızdan bu yana 2-3 kere dpf uyarısı verdi. Servise gittiğimizde devirsiz kullanmayın 4. vites 80km hızla 15dk düz yolda gidin dediler. Her seferinde bu şekilde uyarı silindi. Dsg şanzımanlı araçların DPF'si ne oluyor onu anlayamadım, kalkıyosun vites direk 4e atıyor zaten.
Acaba bu DPF iptali olabiliyor mu ? Garantisi tehlikeye girer mi ?
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • EN İYİ PERFORMANS UZUN ÖMÜRLÜ OLANDIR.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '14
  • 239 kere teşekkür edildi
diesel particual filter     
euro5 nox standartlarını karşılamk için fabrikaların çıkan gazı temizlemek amacı ile üretilmiş temizleme tüpüdür.
yapısı gereği tertemiz çıkan gazın tüm pislkleri içidedir.
bunun bir üst seviyesi ad blue denilen audilerde kullanılmaya başlanan sıvılı sistemdir.
neticede temizlik yapan pislenir mantığı ile dpf nin kirlenmesi çok doğaldır.
ama temizlenmesi gerekir.bunun için fabrikalar ybu kurumu yakmak için fazla yakıtla yakmaya çalışmaktadır.
biz türkler sanayide bir sıvı ile tüpü söküp temizleyerek aslında en doğrusunu yapıyoruz.
bir diesel araçta eger maf sensörü enjektör dpf belli periyotlarla temizlenmesse o araç kesinnnnn arıza çıkarmaktadır.
o yüzden
her 30.000 km de  =egr
her 20 000 km de  =maf sensörü
her 200.000 km de =enjektör tamiri temizliği ayarı ve kodlama
her 50.000 km de=dpf
temizliği yaparak 1 milyon km yapmamamak içten değildir.....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Dpf olmayan  araçlarda da ege temizlenmeli mi.Özel toyota servisine sordum temizleme işini Toyota çok kirlenmiyor opeller de daha fazla diye gerek yok dediler

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '10
  • 160 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Dpf olmayan  araçlarda da ege temizlenmeli mi.Özel toyota servisine sordum temizleme işini Toyota çok kirlenmiyor opeller de daha fazla diye gerek yok dediler

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Tuncay Bey egr olan araçların egr valfleri belli periyotlarda temizlenmelidir. Onlar da zamanla kirlenen mekanizmalar.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 41500
  • Model Yılı: '13
  • 4 kere teşekkür etti
Rejenerasyon işlemi için;

Aracı minimum 2500 dev/dak ile 60 km/sa (40MPH) ya da daha yüksek bir hızla 35 dakika sürün. Mümkün olduğunca stabil sürüş koşullarını koruyun.

Bu olmadığı sürece işlem tam olarak yapılamaz ve yakıt yağa karışır.

Birde özelden şase ve motor numaranızı gönderirseniz aracınızın yağ ile ilgili sorunlu olarak belirlenen seriden olup olmadığına bakabilirim. En güncel şase ve motor numaraları elimde mevcut.
Hasan Bey ben de uzun zamandır benzinli araç kullanan biri olarak ilk defa 2013 yılında Dizel Toyota aldım. İlk 2 yıl boyunca hiçbir problem yoktu. 30.05.2015 yılında servis tarafından yapılan ECU güncellemesi sonrasında 6 kez partikül filtresi (DPF) dolu olması nedeniyle, kızdırma bujisi uyarı ışığı yandı. 5. kez yandığında Toyota Türkiye partikül filtresini değiştirelim ve bu sorundan kurtulalım  teklifinde bulundu. Filtre değişti ancak 1 ay sonra lamba tekrar yandı. Bu 6 aylık dönemde 6 kez uyarı lambası yandı ve serviste rejenerasyon yaptırarak sorunu çözmeye çalıştım. Sorunun aracı kısa mesafede kullanılması veya alınan yakıttan olabileceği söylendi. 5 yakıt istasyonu değiştirdim sorun yine çözülmedi. 1 haftada 1300 km yol yaptım geldim sorun yine çözülmedi. 7. kez yanarsa hukuki yollara başvuracağım diyerek Toyota Türkiye'ye bilgi verdim. 30 Mayıs'ta tam bir ay olacak umarım tekrar yanmaz. Bu sıklıkta partikül filtresi (DPF) dolan veya  kızdırma bujisi uyarı lambası yanan var mı acaba . Bu konu ile ilgili ne yapmam gerektiğini de bilmiyorum. Hukuki olarak başvuracağım bir yer var mı? Toyota bu durumu normal olarak değerlendiriyor ancak her ay servise gidip rejenerasyon işlemini yaptırmak bana çok normalmiş gibi gelmiyor. Sizden ricam şasi numarasını burada yazsam uygun olur mu bilemedim ama gönderebileceğim bir mail adresi veya tel numarası yazarsanız çok sevinirim. İlginize teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 18, 2016, 15:00:16
Bu forumdaki konu başlıklarında ve yakın çevremde yaşanan sorunlardan dolayı 2010 ve sonrası dizel hatta benzinli corolla alınmaz kanısına vardım 2007-2009 aralarında sorun yaşayan pek duymadım.. Bundan sonra 2007 de olsa corolla bulsam binerim 2010 dan sonra corollanın yanına yaklaşmam.. yeni corollaymış 60bin küsürden fazla arabaya para verip böyle şeylerle uğraşamam.. Bu arada Kaya servisine mecbur kalmadıkça önünden yakınından geçmem servis değil sanki müşteri düşmanı
Kesinlikle aynı fikirdeyim. Ben de Kaya servisi mağdurlarındanım. 6 ayda 6 kez dpf kızdırma bujisi uyarı lambası yandı,  servis aracınızda hata kodu yok rejenerasyon yapın veya servise getirin biz yaparız diyorlar. Her ay servise gidip rejenerasyon yaptırıyorum. Bu işi hukuki yollarla çözmek için ne yapmamız gerekli ben onu bulmaya çalışıyorum. Şasi numarasından bakılabiliyormuş ancak nasıl ve nereden olduğunu bilmiyorum. Bilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim. 2013 1.4 D4D comfort extra JTNBJ56EX0J046317 şasi numarası. İlginize teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 18, 2016, 15:21:15
Ülkemize gelip gelmediğini bilmiyorum ama afrika üretimi olanlarda sorunlu üretim tarihi 12 Eylül 2012'ye kadar devam ediyor.

WMI VDS VIS
Corolla
JTN
BC56E# #J009377 ~ #J014931 24 Kasım 2008 - 28 Ocak 2010
BC58E# #J009380 ~ #J015020 9 Aralık 2008 - 1 Şubat 2010
BJ56E# #J009375 ~ #J009391 24 Kasım 2008 - 14 Ocak 2009
             #J014083 ~ #J041710 14 Ocak 2010 - 14 Mart 2012
AHT
LD56E# #3019860 ~ #3024801 16 Şubat 2009 - 7 Haziran 2010
LD58E# #3019893 ~ #3033163 17 Şubat 2009 - 10 Eylül 2012
LN56E# #3017350 ~ #3033177 17 Kasım 2008 - 12 Eylül 2012
LN58E# #3021129 ~ #3033162 Mayıs 21, 2009 - 10 Eylül 2012

Hasan bey sizden ricam   1.4 D4D comfort extra JTNBJ56EX0J046317 şasi numarası sorunlu üretim olup olmadığına bakabilir misiniz . Eğer üretimde sorun varsa hukuki yollara başvuracağım .O yüzden çok önemli. İlginize teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • "bazı insanlar bazen insanlar"
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '12
merhaba arkadaslar,

aracım 2012 1.4 dizel auris 69*** km de , özellikle son zamanlarda ayda belki 1 defa yanan bakım lambası şu sıralar daha cok yanmaya basladı özel servisle görüştüğümde 80 km hızda 15 20 dk boyunca sabit devirde katkı atsanda olur atmasanda olur dedi ve kullanmam gerektiğini söyledi kemerburgaz göktürk yoluna cıktım yaklasık yarım saat sabıt devırde gıttım 2500 3000 devır arası hem gidişte hem gelişte sabit devam ettim zaman sonra tekrar yanmaya başladı lamba ben bu durumdan inanılmaz rahatsızım yıllar sonra begenerek aldıgım arabamdan sogumaya basladım. Aracım paşaoğlu tarafından 90 beygirden 120 ye cıkarıldı yazılım uygulamasıyla artış yapıldı bunun bir yansıması olmuşmudur acaba kafamı kurcalamıyo değil. kesin çözüm olarak dpf i iptal ettirmeyi düşünüyorum Maslak oto sanayi emil garage ' da fakat opel corsa aracları gibi  duman atmasından korkuyorum ... katkı arada sırada kullanıyorum ve devirlide kullanıyorum ama sorun çözülmüş değil garanti bittiği için toyota nın kapısınıda çalamıyorum... Nasıl kurtulabilirim fikri olan var mıdır  :( :(