0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir bilgi ilave edelim,Motor bloğunda çatlama, kırılma olmadığı sürece Blok değiştirilmez.Sekman aşınırken sürtündüğü yüzey gömlektir, ihtiyaç görüldüyse Piston - Sekman - Gömlek değiştirilir.Tüketici olarak zaman kaybından başka bir şey yoktur, bırakın firma ne değiştiriyorsa değiştirsin.
Tekin abi,Yeni motorlarda gömler değişmez.Gömlekler alüminyum blok dökülür iken içinde kalıyor.
2012 mart ayından sonraki üretimlerde hiçbir sıkıntı yok bilginize
yukarıdaki listeye güvenmeyin.liste dışıda araçlar çıkabiliyor bu bir.motor blok değişimi bence gayet normaldir.tabiiki kimse istemez bole olmasını.ama kullanımı bir malı kimse geri alıp yenisin, veya parasını vermez.onarır.ve sizin arabanızda onarılabilir.blok turbo sekman piston v.s.aşağıdaki işlem arabanıza yapılacak.bence vakit kaybetmeyin okeyleyin aracnızı sağlıklı bir şekilde sürün...yoksa süre uzayacak ve siz madur olacaksınız..https://www.youtube.com/watch?v=TqpCsxuvOlUMesaj Birleştirildi: Şubat 06, 2015, 19:20:54olay dpf sorunu görünen ama kendi içinde aslında yağ yakma olan piston yağ sekmanı sorunudur.1.sekman tansiyonu düşük üretildi aslında çok ucuz bir parça2.sekman gömleği(motor bloğunu)aşındırdı piston başına yağ verdi3.bu yağ dpf yi tıkadı.4bu yağ enjektörü bozdu5.bu yağ egr yi tıkadıyani 200 liralık sekman bütün bu sistemi perişan etti.sekmanı değiştirmekle olay bitmiyor.çünkü bloğu çizdiğinden aşındırdığından bloğuda değişecekler.bu normal bi durumdur.blok sekman turbo enjektör v.s. bozuklar değişecek 0 motorunuz olacak.ben olsam yaptırırım..Mesaj Birleştirildi: Şubat 06, 2015, 19:24:301nd-tv 1.4 dizel toyota motoru hakikatten 200 liralık sekman yüzünden çok kötü bir not aldı.bunu toyotada istemezdi ama oldu bi kere.2013 den sonra motorlar şimdiki haline getirildi ve 10 numara sorunsuz kullanılıyor...arabanızı sıfırlamazlar paranızı iade etmezler.sanayi bakanlığının kanunu mal onaılamıyosa yenisi verilir.bilir kişi bakacak aa evet onarımı var dicek ve siz uğraştığınızla kalacaksınız...
arkadaşlar dpf si motor devrini yükseltirmi.motor ısındığı halde benim araç rölantide çalışırken rolantisi yükseliyor.sanki kılima yada ısıtıcılar çalışırda yükselir ya öyle. bunlar çalışmadığı halde motor devri yükselirmi ,servis dpf olduğunu söyledi siz ne dersiniz?araç 2014 model dizel otomatik corolla
Araç şu an 41 000 km de bir kaç defa dpf ben istemeden çalıştı. Onuda ancak motoru stop ettiğimde anlıyorum. Motoru stop edince sanki radyator fanı çalışırmış gibi bir ses geliyor. Dpf nin çalıştığı bu şekilde anlaşılıyor. Hemen aracı çalıştırıp durduğu yerde 3-5 dk biraz gaza basarak çalıştırıyorum. Dpf filtresi bu şekide temizlenmiş oluyor. Normalde rolantide 0.4lt/h tüketim olurken dpf devreye girdiğinde rölantide 1 lt/h in üzerinde tüketim oluyor. Şimdiye kadar bir sorunlada karşılaşmadım.
Motor stop ettiğinde çalışabilecek tek parça, radyatör fanıdır.Motor stop ettiğinde temizliğe devam eden DPF henüz icad edilmedi.DPF temizliğini, bırakın sistem kendisi yapsın, gereksiz yere aracınızı yüksek devirlerde kullanmayın, periyod takibi yapmanızada gerek yok. Kitapçıkta yüksek devirlerde kullanın dediği şey, aslında eğer göstergede uyarı ışığı yanarsa şeklinde olması gerekmektedir, eksik bilgi.Hareket halindeyken DPF'nin ne zaman temizliğe başladığı kolayca anlaşılmaz, ancak rölantide beklerken anlayabilirsiniz, devir yükselir, zaten temizlik süresi 1dk civarındadır.
benim canımı sıkan tek şey bu 400 ila 800km arasında bir oluyor araç 75K da ama 30 40K larda iken bu 1500 2500km civarındaydı
Hangi marka yakıt kullanıyorsun? Her 5.000km'de enjektör temizleyici kullanıyormusun? MAF sensörünü her 10.000km'de temizliyormusun?
Hareket halindeyken DPF'nin ne zaman temizliğe başladığı kolayca anlıyorum, motor daha tok bir sesle ve egzozda homurtulu çalışmaya başlıyor , üst viteslerde isem boşa alıp rolantinin 900 değilde 1000 olduğunu görüp DPF temizliğinin başladığını teyit etmiş oluyorum benim canımı sıkan tek şey bu 400 ila 800km arasında bir oluyor araç 75K da ama 30 40K larda iken bu 1500 2500km civarındaydı
Tekin abi bu hususları bende merak ettim.Facebook grup ve bir kaç forum sitesinden baya takip ediyorum ama bizimkilerde enjektör temizleyicisi kullanan yok. Maf sensörü temizliğini ise hiç duymadım. Ben sesten hiç anlayamıyorum. Araç yalıtım konusunda gerçekten başarılı Aslında dpf çalıştığı anda bir uyarı olsa çok iyi olurdu. Nİye yapmadılarsa!
Dpf olmayan araçlarda da ege temizlenmeli mi.Özel toyota servisine sordum temizleme işini Toyota çok kirlenmiyor opeller de daha fazla diye gerek yok dedilerLG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Rejenerasyon işlemi için;Aracı minimum 2500 dev/dak ile 60 km/sa (40MPH) ya da daha yüksek bir hızla 35 dakika sürün. Mümkün olduğunca stabil sürüş koşullarını koruyun.Bu olmadığı sürece işlem tam olarak yapılamaz ve yakıt yağa karışır. Birde özelden şase ve motor numaranızı gönderirseniz aracınızın yağ ile ilgili sorunlu olarak belirlenen seriden olup olmadığına bakabilirim. En güncel şase ve motor numaraları elimde mevcut.
Bu forumdaki konu başlıklarında ve yakın çevremde yaşanan sorunlardan dolayı 2010 ve sonrası dizel hatta benzinli corolla alınmaz kanısına vardım 2007-2009 aralarında sorun yaşayan pek duymadım.. Bundan sonra 2007 de olsa corolla bulsam binerim 2010 dan sonra corollanın yanına yaklaşmam.. yeni corollaymış 60bin küsürden fazla arabaya para verip böyle şeylerle uğraşamam.. Bu arada Kaya servisine mecbur kalmadıkça önünden yakınından geçmem servis değil sanki müşteri düşmanı
Ülkemize gelip gelmediğini bilmiyorum ama afrika üretimi olanlarda sorunlu üretim tarihi 12 Eylül 2012'ye kadar devam ediyor.WMI VDS VISCorollaJTNBC56E# #J009377 ~ #J014931 24 Kasım 2008 - 28 Ocak 2010BC58E# #J009380 ~ #J015020 9 Aralık 2008 - 1 Şubat 2010BJ56E# #J009375 ~ #J009391 24 Kasım 2008 - 14 Ocak 2009 #J014083 ~ #J041710 14 Ocak 2010 - 14 Mart 2012AHTLD56E# #3019860 ~ #3024801 16 Şubat 2009 - 7 Haziran 2010LD58E# #3019893 ~ #3033163 17 Şubat 2009 - 10 Eylül 2012LN56E# #3017350 ~ #3033177 17 Kasım 2008 - 12 Eylül 2012LN58E# #3021129 ~ #3033162 Mayıs 21, 2009 - 10 Eylül 2012