Gönderen Konu: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?  (Okunma sayısı 15553 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1960 kere teşekkür etti
  • 2892 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #40 : Nisan 08, 2015, 22:53:01 »
Sorunsuz olduğunu kastediyorsunuz galiba?

CVT kullanılan modeller şimdiye kadar sorun çıkardı. Ford'un focusu, Renault'nun fluencete kullandığı cvt şanzımanı hep sonradan kaldırıldı.
Honda da 2003-2009 arasında kullanıyordu sanırım, titreme, kararsızlık problemleri karşısında önce tek kavramalı şanzımana i-shift e, ardından da tork konvertör şanzımana geçti. Toyota'nınki şimdilik güzel gözüküyor.

Yunus Emre Şentosun, niye değiştireyim balatayı daha 89bin km.de araç. Daha götürür, ama sert :) Eminim değiştirsem de sertleşecek bir süre sonra.
Ayrıca o kadar da oyuncak yapma ya  :D ben onun içine çeyiz sığdırdım arka koltukları yatırıp. Küçük olabilir ama arka koltuk diz mesafesi ve baş mesafesi en ferah otomobillerden. Seat leon'u ve ibiza'yı görmüştüm bir avmde. O kadar bunaltıcı gelmişti ki fakat kaliteli araçlar her halinden belli.
Motor küçük olduğundan max. tork ürettiği devirde gidilmeli mecburen. Yarisle eğimli yokuşları 4000-4500 devirde çıkarım ben. Uzun süre yüksek devir çevirmedikten sonra yokuşlarda çevirmenin bir zararı olacağını düşünmüyorum.

Auris üst sınıf ve daha kaliteli bir iç mekanı bulunmakta. Bunun için bile c seçilebilir bence. Yakıt ve konfor öncelikli benim için, ralli yapmıyorum, yaparsam da yüksek devir çeviririm.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye

Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #40 : Nisan 08, 2015, 22:53:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 65000
  • Kan Grubu: 0+
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #41 : Nisan 08, 2015, 23:07:24 »
CVT kullanılan modeller şimdiye kadar sorun çıkardı. Ford'un focusu, Renault'nun fluencete kullandığı cvt şanzımanı hep sonradan kaldırıldı.
Honda da 2003-2009 arasında kullanıyordu sanırım, titreme, kararsızlık problemleri karşısında önce tek kavramalı şanzımana i-shift e, ardından da tork konvertör şanzımana geçti. Toyota'nınki şimdilik güzel gözüküyor.

Yunus Emre Şentosun, niye değiştireyim balatayı daha 89bin km.de araç.

Baskı Balatanın ömrü ne kadar ?
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 750
  • Kan Grubu: 0+
  • 94 kere teşekkür etti
  • 23 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #42 : Nisan 08, 2015, 23:11:57 »
Eğer sadece sehir için kullanım düşünülüyorsa yaris idare eder.
Fakat arada bir şehir dışı gezerim diyorsanız (ki aksi mümkün değil :) ) aurise geçilmeli.
2013 benzinli yaris cvt sahibiyim şehir dışı şehir içinden daha fazla yakıyor.
sürüş zevkinin zerresi yok. sport moda almak ve 80 le yokuş çıkarken motor sesini dinlemek zorundasınız.
yani tam ifadesi ile araba gitmiyor.

şehir içinde ise yaris oldukça sessiz. Konforda golf ile kıyaslamayalım bence  :-[

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 97879
  • Kan Grubu: AB+
  • 154 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #43 : Nisan 08, 2015, 23:57:07 »
uzun vade kullanacaksanız kesinlikle auris cvt alın. kredi çekin ama auris alın.   ben yaris kullanıyorum. memnunum  aracımdan. ama keşke cvt auris alsaydım diyorum hep.. paraya kıyın auris alın.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #44 : Nisan 08, 2015, 23:57:35 »
Yunus Emre Şentosun, niye değiştireyim balatayı daha 89bin km.de araç. Daha götürür, ama sert :)......

Cahilliğime verin ama balata ile pedalın sert olmasının alakası ney ki zaten? Baskının yaprakları sert olur ona tamam ama balata ile ne alaka zaten?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 65000
  • Kan Grubu: 0+
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #45 : Nisan 09, 2015, 00:01:25 »
Cahilliğime verin ama balata ile pedalın sert olmasının alakası ney ki zaten? Baskının yaprakları sert olur ona tamam ama balata ile ne alaka zaten?

Ben daha fazla cahil olabilirim  :) Debriyaj ile alakalı bildiğim tek şey baskı balata onlarıda görsem tanımam  :D
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 333
  • Kan Grubu: B+
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #46 : Nisan 09, 2015, 00:11:42 »
uzun vade kullanacaksanız kesinlikle auris cvt alın. kredi çekin ama auris alın.   ben yaris kullanıyorum. memnunum  aracımdan. ama keşke cvt auris alsaydım diyorum hep.. paraya kıyın auris alın.

Arif abi mutlu 1.33 düz auris almayı düşünüyor. Bemde sizin gibi 1.6 cvt auris taraftarıyım lakin maddiyat faktörü ön plana çıkıyor bu seferde :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #47 : Nisan 09, 2015, 00:16:14 »
Ben daha fazla cahil olabilirim  :) Debriyaj ile alakalı bildiğim tek şey baskı balata onlarıda görsem tanımam  :D

Est. Yunus Emre Bey..

Ülkemizde biraz ağız alışkanlığı olmuş vaziyette baskı-balata ikilisi.Edi üle Büdü gibi resmen :D

İşin aslı bunlar iki ayrı parça. Bir sistemin görevi sıra ile yürüten iki ayrı parçası.(baskının ismi balataya baskı yapıp hareketi iletmesini sağladığı için baskı) Sırf bu konuyu bilmiyor diye sanayideki usta arkadaşlar ihtiyaç olmadığı halde baskıyıda değiştiriyorlar.Sonra gelsin masraflar.

Düzgün kullanımda balata aşınır (aynı fren balatası gibi) ama baskıya bir şey olmaz. Tabiki pratikte aşınma çizilme ve parlama gibi arızalar yaşanmıyor değil lakin değişime ihtiyaç var mı yok mu bakmadan sökmüşken değiştirelim hesabı değiştiren var maalesef.

Kafamızda canlansın diye şöyle örnek vereyim. Fren balatası bittiğinde nasıl her seferinde disk/kampana değişmiyorsa bununda mantığı aynı aslında.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '05
  • Kilometre: 197000
  • Kan Grubu: 0+
  • 558 kere teşekkür etti
  • 502 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #48 : Nisan 09, 2015, 00:19:19 »
Sorunsuz olduğunu kastediyorsunuz galiba?
Çok sık olmasada sorun çıkardığını söyledi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1960 kere teşekkür etti
  • 2892 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #49 : Nisan 09, 2015, 00:37:08 »
Est. Yunus Emre Bey..

Ülkemizde biraz ağız alışkanlığı olmuş vaziyette baskı-balata ikilisi.Edi üle Büdü gibi resmen :D

İşin aslı bunlar iki ayrı parça. Bir sistemin görevi sıra ile yürüten iki ayrı parçası.(baskının ismi balataya baskı yapıp hareketi iletmesini sağladığı için baskı) Sırf bu konuyu bilmiyor diye sanayideki usta arkadaşlar ihtiyaç olmadığı halde baskıyıda değiştiriyorlar.Sonra gelsin masraflar.

Düzgün kullanımda balata aşınır (aynı fren balatası gibi) ama baskıya bir şey olmaz. Tabiki pratikte aşınma çizilme ve parlama gibi arızalar yaşanmıyor değil lakin değişime ihtiyaç var mı yok mu bakmadan sökmüşken değiştirelim hesabı değiştiren var maalesef.

Kafamızda canlansın diye şöyle örnek vereyim. Fren balatası bittiğinde nasıl her seferinde disk/kampana değişmiyorsa bununda mantığı aynı aslında.

Hamza bey, vatandaş bakış açısından bakınca haklısınız. :) Fakat mühendislik açısından değil. Şöyle ki, hareket eden yaylanan her şey bir süre sonra sertleşme yapar. Esnediği noktalarda yük binme ve çekme sürekli olduğu için uzun bir süre sonra bölgesel sertlikler oluşur, esneme payı azalır. (kazalı şasesi oynamış araç alınmamasının nedeni ile aynı, bir nokta plastik esneme dışına çıkıp şekil değiştirince o noktadaki esneme oranı düşer, malzeme süneklikten çıkar, gevrekleşir.)
Devriyaj pedalı sertliği hidrolik yağından tutun da ana silindir, yardımcı silindir havzasının da etkisi olsa da, baskı yaylarının da yadsınamaz etkisi vardır. Kalitesiz kitlerde bu sertleşme değişimden sonra daha kısa sürede gerçekleşirken, orijinal malzeme ve eşdeğer malzemelerde daha uzun süre sonra bitmeye yakınken gerçekleşir.
Debriyaj aşındıkça alt merkez, üst merkez ve diğer hareketli parçaların açılarında da değişim olacağından sertleşme gerçekleşmektedir.
Debriyaj değişiminde sadece balata değiştirilirse, bu debriyaj pedalı sertliği devam eder, ayrıca değişmeyen debriyaj bilyası da ses yapmaya başlayabilir, konforu bozabilir.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 32 kere teşekkür etti
  • 199 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #50 : Nisan 09, 2015, 00:59:48 »
Hamza bey, vatandaş bakış açısından bakınca haklısınız. :) Fakat mühendislik açısından değil. Şöyle ki, hareket eden yaylanan her şey bir süre sonra sertleşme yapar. Esnediği noktalarda yük binme ve çekme sürekli olduğu için uzun bir süre sonra bölgesel sertlikler oluşur, esneme payı azalır. (kazalı şasesi oynamış araç alınmamasının nedeni ile aynı, bir nokta plastik esneme dışına çıkıp şekil değiştirince o noktadaki esneme oranı düşer, malzeme süneklikten çıkar, gevrekleşir.)
Devriyaj pedalı sertliği hidrolik yağından tutun da ana silindir, yardımcı silindir havzasının da etkisi olsa da, baskı yaylarının da yadsınamaz etkisi vardır. Kalitesiz kitlerde bu sertleşme değişimden sonra daha kısa sürede gerçekleşirken, orijinal malzeme ve eşdeğer malzemelerde daha uzun süre sonra bitmeye yakınken gerçekleşir.
Debriyaj aşındıkça alt merkez, üst merkez ve diğer hareketli parçaların açılarında da değişim olacağından sertleşme gerçekleşmektedir.
Debriyaj değişiminde sadece balata değiştirilirse, bu debriyaj pedalı sertliği devam eder, ayrıca değişmeyen debriyaj bilyası da ses yapmaya başlayabilir, konforu bozabilir.

Mutlubey;Benim dediğim şey mühendislik açısından da aynı durum.

Zan ederim tam anlatamadım.Demek istediğim Balatanın bizzati kendisinin pedal sertliği ile alakası olmadığı.Pedal sertliği baskı yapraklarından başlar geriye doğru gider.Titreşime kaçırmaya v.s sebep olur ama  balatanın kendisi pedal sertliğine neden olmaz. Siz kit olarak değerlendiriyorsunuz ben ise sadece balatanın görevi ve işleyişi bakımından.

Aslında benim dediğimle aynı şeyi söylemişsiniz.Balata sertliğe neden olmadığı için balatayı değiştirmek sertliğe çözüm değil.Bunun sebebini başka yerde aramak lazım.

Yanlız şunu not olarak ekleyeyim baskı/balata değişiminde verdiğim örnek "sertlik için değil".Piyasanın işleyişini anlatmak için yazdım.Tekrar yazayım  bizim sanayimizde baskı ve balata çoğu zaman beraber değişiyor.Halbuki baskının değişmesi için gerekli kriterler vardır.(daha öncede yazdığım gibi çizilme aşınma parlama v.s) buna bakılmaksızın sökmüşken değiştirelim mantığı hakim. (yada parçadan para kazanma)

Hasılı yazdıklarımın mühendislik açısındanda böyle olduğuna eminim  :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 333
  • Kan Grubu: B+
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #51 : Nisan 09, 2015, 01:17:13 »
Beyler sıkıntı yok set olarak satılıyor zaten :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2651 kere teşekkür etti
  • 3029 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #52 : Nisan 09, 2015, 07:58:38 »
 Bu da ortaya konması gereken bir durum. Emin olun bu şekilde tartışıldığı sürece, herkes için faydası olur. Eklenecek farklı fikirler ile de daha da zenginleşir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 371 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #53 : Nisan 09, 2015, 09:26:24 »

Yunus Emre Şentosun, niye değiştireyim balatayı daha 89bin km.de araç. Daha götürür, ama sert :) Eminim değiştirsem de sertleşecek bir süre sonra.
Ayrıca o kadar da oyuncak yapma ya  :D ben onun içine çeyiz sığdırdım arka koltukları yatırıp. Küçük olabilir ama arka koltuk diz mesafesi ve baş mesafesi en ferah otomobillerden. Seat leon'u ve ibiza'yı görmüştüm bir avmde. O kadar bunaltıcı gelmişti ki fakat kaliteli araçlar her halinden belli.
Motor küçük olduğundan max. tork ürettiği devirde gidilmeli mecburen. Yarisle eğimli yokuşları 4000-4500 devirde çıkarım ben. Uzun süre yüksek devir çevirmedikten sonra yokuşlarda çevirmenin bir zararı olacağını düşünmüyorum.

Auris üst sınıf ve daha kaliteli bir iç mekanı bulunmakta. Bunun için bile c seçilebilir bence. Yakıt ve konfor öncelikli benim için, ralli yapmıyorum, yaparsam da yüksek devir çeviririm.

Baskı balatanızı değiştirip tekrar deneyin  :)

Yunus Emreler karışmış sanırım.  :rofl: 

Her neyse ;  Auris'in yarisle konforu aynı derken rahatsızlık hissetmedim ben ancak

1- Araçtan beklenti (Ekonomi veya performans)
2- Maddi durum
3- Beğeni/zevk (Konfor, dikkat çekicilik)
4- Güvenlik 

Kabaca bunları göz önünde bulundurulursa genele olarak araç alımında daha isabetli bir karar verilmiş olur diye düşünüyorum. En azından alternatifler aza inerse seçim veya karşılaştırma yapmak daha sağlıklı ve kolay olur. Daha önceden de dediğim gibi teknik bilgim çok kısıtlı bu yüzden teknik konularla ilgili yorum yapmaktan kaçınmaya çalışıyorum. (Sizlerin sayesinde birçok konuda da az da olsa bilgi sahibi olmaya başladığım için katkısı olanlara da çok teşekkür ediyorum.)   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1960 kere teşekkür etti
  • 2892 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #54 : Nisan 09, 2015, 12:49:27 »
Pardon karışmış valla :D
Üst sınıfın daha konforlu olacağını düşündüğümden otomatikten vazgeçtim. :)
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 65000
  • Kan Grubu: 0+
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #55 : Nisan 09, 2015, 13:10:43 »
Pardon karışmış valla :D
Üst sınıfın daha konforlu olacağını düşündüğümden otomatikten vazgeçtim. :)

Doğru tercih  :tamam:
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 333
  • Kan Grubu: B+
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #56 : Nisan 09, 2015, 13:13:07 »
Pardon karışmış valla :D
Üst sınıfın daha konforlu olacağını düşündüğümden otomatikten vazgeçtim. :)

Mutlu senin 1.33 Auris alıp  kullanımın sonrası görüşlerini sabırsızlıkla bekliyorum.
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 371 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #57 : Nisan 09, 2015, 13:26:39 »
Pardon karışmış valla :D

Önemli değil.  :D



Üst sınıfın daha konforlu olacağını düşündüğümden otomatikten vazgeçtim. :)

Hayırlı olsun diyelim şimdiden . :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1960 kere teşekkür etti
  • 2892 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #58 : Nisan 09, 2015, 13:36:14 »
Mutlu senin 1.33 Auris alıp  kullanımın sonrası görüşlerini sabırsızlıkla bekliyorum.

kesinlikle bir konu açacağım zaten abi :)
Pzt salı şu yarisimi satayım da hemen araç bakmaya gideceğim kısmetse.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 333
  • Kan Grubu: B+
  • 636 kere teşekkür etti
  • 964 kere teşekkür edildi
Ynt: cvt otomatik yaris mi? manuel auris mi?
« Yanıtla #59 : Nisan 09, 2015, 14:09:20 »
Elini çabuk tut. Favorilerime eklediğim 1.33 Aurisler patır patır ilandan kalkıyor :)
"Herkesin polisi kendi vicdanıdır, fakat polis vicdanı olmayanların karşısındadır."