0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sorunsuz olduğunu kastediyorsunuz galiba?
CVT kullanılan modeller şimdiye kadar sorun çıkardı. Ford'un focusu, Renault'nun fluencete kullandığı cvt şanzımanı hep sonradan kaldırıldı.Honda da 2003-2009 arasında kullanıyordu sanırım, titreme, kararsızlık problemleri karşısında önce tek kavramalı şanzımana i-shift e, ardından da tork konvertör şanzımana geçti. Toyota'nınki şimdilik güzel gözüküyor.Yunus Emre Şentosun, niye değiştireyim balatayı daha 89bin km.de araç.
Yunus Emre Şentosun, niye değiştireyim balatayı daha 89bin km.de araç. Daha götürür, ama sert ......
Cahilliğime verin ama balata ile pedalın sert olmasının alakası ney ki zaten? Baskının yaprakları sert olur ona tamam ama balata ile ne alaka zaten?
uzun vade kullanacaksanız kesinlikle auris cvt alın. kredi çekin ama auris alın. ben yaris kullanıyorum. memnunum aracımdan. ama keşke cvt auris alsaydım diyorum hep.. paraya kıyın auris alın.
Ben daha fazla cahil olabilirim Debriyaj ile alakalı bildiğim tek şey baskı balata onlarıda görsem tanımam
Est. Yunus Emre Bey..Ülkemizde biraz ağız alışkanlığı olmuş vaziyette baskı-balata ikilisi.Edi üle Büdü gibi resmen İşin aslı bunlar iki ayrı parça. Bir sistemin görevi sıra ile yürüten iki ayrı parçası.(baskının ismi balataya baskı yapıp hareketi iletmesini sağladığı için baskı) Sırf bu konuyu bilmiyor diye sanayideki usta arkadaşlar ihtiyaç olmadığı halde baskıyıda değiştiriyorlar.Sonra gelsin masraflar.Düzgün kullanımda balata aşınır (aynı fren balatası gibi) ama baskıya bir şey olmaz. Tabiki pratikte aşınma çizilme ve parlama gibi arızalar yaşanmıyor değil lakin değişime ihtiyaç var mı yok mu bakmadan sökmüşken değiştirelim hesabı değiştiren var maalesef.Kafamızda canlansın diye şöyle örnek vereyim. Fren balatası bittiğinde nasıl her seferinde disk/kampana değişmiyorsa bununda mantığı aynı aslında.
Hamza bey, vatandaş bakış açısından bakınca haklısınız. Fakat mühendislik açısından değil. Şöyle ki, hareket eden yaylanan her şey bir süre sonra sertleşme yapar. Esnediği noktalarda yük binme ve çekme sürekli olduğu için uzun bir süre sonra bölgesel sertlikler oluşur, esneme payı azalır. (kazalı şasesi oynamış araç alınmamasının nedeni ile aynı, bir nokta plastik esneme dışına çıkıp şekil değiştirince o noktadaki esneme oranı düşer, malzeme süneklikten çıkar, gevrekleşir.) Devriyaj pedalı sertliği hidrolik yağından tutun da ana silindir, yardımcı silindir havzasının da etkisi olsa da, baskı yaylarının da yadsınamaz etkisi vardır. Kalitesiz kitlerde bu sertleşme değişimden sonra daha kısa sürede gerçekleşirken, orijinal malzeme ve eşdeğer malzemelerde daha uzun süre sonra bitmeye yakınken gerçekleşir. Debriyaj aşındıkça alt merkez, üst merkez ve diğer hareketli parçaların açılarında da değişim olacağından sertleşme gerçekleşmektedir.Debriyaj değişiminde sadece balata değiştirilirse, bu debriyaj pedalı sertliği devam eder, ayrıca değişmeyen debriyaj bilyası da ses yapmaya başlayabilir, konforu bozabilir.
Yunus Emre Şentosun, niye değiştireyim balatayı daha 89bin km.de araç. Daha götürür, ama sert Eminim değiştirsem de sertleşecek bir süre sonra.Ayrıca o kadar da oyuncak yapma ya ben onun içine çeyiz sığdırdım arka koltukları yatırıp. Küçük olabilir ama arka koltuk diz mesafesi ve baş mesafesi en ferah otomobillerden. Seat leon'u ve ibiza'yı görmüştüm bir avmde. O kadar bunaltıcı gelmişti ki fakat kaliteli araçlar her halinden belli.Motor küçük olduğundan max. tork ürettiği devirde gidilmeli mecburen. Yarisle eğimli yokuşları 4000-4500 devirde çıkarım ben. Uzun süre yüksek devir çevirmedikten sonra yokuşlarda çevirmenin bir zararı olacağını düşünmüyorum.Auris üst sınıf ve daha kaliteli bir iç mekanı bulunmakta. Bunun için bile c seçilebilir bence. Yakıt ve konfor öncelikli benim için, ralli yapmıyorum, yaparsam da yüksek devir çeviririm.
Baskı balatanızı değiştirip tekrar deneyin
Pardon karışmış valla Üst sınıfın daha konforlu olacağını düşündüğümden otomatikten vazgeçtim.
Pardon karışmış valla
Üst sınıfın daha konforlu olacağını düşündüğümden otomatikten vazgeçtim.
Mutlu senin 1.33 Auris alıp kullanımın sonrası görüşlerini sabırsızlıkla bekliyorum.