0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Asıl benzinde yarar kardeşim.
O zaman ben yarın eski hoparlör mıknatıslarını enjekte ediyorum motora
ben mıknatısı bulursam yapmayı düşünüyorum.
Tekin hocam benim aklımın almadığı bir şey var, otomobil üreticileri yakıt tüketimini azaltmak için milyarlarca dolar harcıyorlarda bu kadar basit ve her yerde bol miktarda satılan bu magnetleri kullanmayı akıl etmiyorlar.
...........Elbette şu konuda var, madem bu kadar işe yarıyor neden otomobil firmaları uygulamıyor? emisyon şartnameleri. Mıknatıs ile bazı devirlerde araç normalden daha fazla CO gazı çıkartıyor, bu oran bizler için micron gibi, dünyadaki bütün araçların toplamı olarak düşünürsek CO oranında artış var denebilir, tabii dünyadaki herkes mıknatıs ile daha fazla CO gazı üreten devirlerle otomobil kullanırsa. Açıklamalarda CO oranının yüksek olduğu devirler 800 ile 1500d/d ve 3000d/d üstü. Yani araçlarımızı 1500 ile 3000d/d arasında kullanabilirsek, olması gerekenden daha az çevreye zarar vererek, mıknatıstan faydalanabiliriz.Dünyanın en pahalı yakıtını en ekonomik olarak kullanmaya çalışan bizlerin böyle bir deneme hakkımızın olması gerektiğini düşünüyorum.
Tekin abicim benzinde daha etkili olmaz mı oranları yüksek neticede.
İlla oldurucan,Tamam olur de Tekin abi.
Abi alkış yapıcaktım buarada kusura bakma alkışım yok ..İlerde mutlaka alkışlıycam..Çok yararlı bir paylaşım..Mıknatıs yeri sanırım modellere göre farklılık gösteriyor..Saygılar abi..
Burada hepimiz aynı kulvardayız, alkışlayamasanda hiç önemli değil. Keşke bunlara kafa yormasak.. Mıknatıs takılacak yer modellere göre şöyle farklılık gösteriyor. Yerleri değiştirilmiş yakıt yolları. Benzinlilerin bile artık commonrail kullandığını düşünürsek, commonrailden hemen önce, genişçe yüzeyi olan (rekor gibi) müsait bir yere konabilir.
Tekin abi,Şimdi benim aracım 97 corolla 1.3 XE karbüratörlü... Benim mıknatısı nereye koymam gerek?
Tekin abi yine dokturmussun valla. Ertelenen Tayland gezisi noldu?
Tailand'in çekim alanına henüz giremedim..
Eftal bey bu konuda yorum yapmanız iyi oldu, bekliyordum aslında.. Aslında yeniliklere çok açık biri değilimdir, tavsiye üstüne dahi düşüncelerim kolay kolay değişmez, illa kendim tecrübe yapmalıyım. Bundan önceki bir yakıt konusunda Shell'in GTL diesel yakıtı için olumsuz düşüncelerimi beyan etmiştim, yakıt istasyonundaki tanıdığın ısrarı üzerine deneme yaptım ve şunu tecrübeledim; performans artışı, daha yumuşak karakterle çalışan motor ve yakıt tasarrufu, hatta fiyat farkını çıkardığı gibi kara bile geçiriyor. Sonuç: Tanıdığım herkese Shell GTL öneriyorum.Anlattığım gibi, manyetiği taktıktan sonra da daha yumuşak çalışan motor, gaza verilen anlık tepkilerin hızlanması, tüketim değerlerinin çok daha geç ve yavaş yükselmesi, yani şimdilerde benim motor benzinli kardeşleri kadar sessiz çalışıyor. Peki bu belirtileri belgeleyebiliyormuyum? Geçen yılki denememde PO dieseli ile manyetik takılı olarak egzost emisyonu yapmıştım, rölanti devrinde 2.1 gibi birşey çıkmıştı, tam hatırlamıyorum, yinede emisyonu karşılıyor fakat olması gerekenden biraz yüksek, o nedenle firmalar kullanmıyor olabilir. Kısaca, hissettiğim belirtiler ve bir kaçgündür kullandığım halde 5L/100km'yi geçmeyen karışık sürüş tüketimim yüzde kaç fayda sağlıyor bilemiyorum ama daha iyi olduğu söylenebilir. Bende %10 luk bir kar beklemiyorum ama %2-3 olabilir. Elektro mıknatısı ECU ile belli devirlerde devreye alıp hem tasarruf sağlarken hemde zararlı gaz çıkışını engelleyen bir sistem geliştirilse.. olabilir diye düşünüyorum yeterki önyargılı olmayan ve parası olan zengin yatırımcılarımız olsun.Neodmium Mıknatısım, dediğim gibi commonrail girişi öncesinde metal boru üstünde ve görev görüyor hemde tek başına.