Bir soruma cevap vermemişsin kumanda tuşlarını nereye koymak istiyorsun?
direksiyona mı?
(cevabın evetse biraz zahmetli ama çok rahat kullanımı oluyor ve orjinal görünüyor)
yoksa başka bir yer tasarladın mı kafanda mesela bu forumda tuşların konulduğu değişik yerler var.
örnek: direksiyonun solundaki küçük malzeme kutusu veya orta konsola koyan da var bardaklığın olduğu yere.
Ben kumanda tuşlarını direksiyona koyucakmışsın gibi sana yardıncı olayım.
herşeyden önce biyerlerden bir ölçü aleti bulmalısın çok gerekli direnç felan ölçmek için ve kablo takibi için.
malzemeler.(eksik yazabilirim aklıma geldikçe tamamlarım şu an işyerindeyim)
-
ölçü aleti-
lehim makinesi tel ve pasta -
4 adet buton yedek buton kesinlikle al 2-3 tane (resimdekinin aynısı olacak) boyu uzun olacak kapak bayağı kalın çünkü gömülü kalmasın.http://www.cemakotomasyon.com.tr/index.php?,3,25657/%20DOKUNMAT%DDK%20KARE%20%205MM%20%20BOY%20%20KISA%204%20%20BACAK%20Y-
240 - 630 - 910 ohm direnç-
dirençleri monte edebileceğin bir tabla elektronikçiler bilir.-
3 metre kablo -
siwiç ben bunu debriyaj müşürü olarak kullandım şimdiye kadar bir problem çıkarmadı ama debriyaja basınca ince bir çıt sesi geliyor ben alıştım.
sen istersen bir yerlerden debriyaj müşürü bulup takabilirsin. http://www.cemakotomasyon.com.tr/index.php?,3,28911/%20S%DCRG%DCL%DC%20-%20250%20V%20%20/%203%20A%20)
Yada hiç takmadan da kullanabilirsin frene basınca yada butonla da iptal edilebiliyor. Ani durumlarda ben panik yapmam diyorsan tabi.
-
Gölge bir yer ve bir sürü zaman...malzemeleri topladıktan sonra önce dirençleri ve butonları lehim ile tablaya tutturmalısın geçici olarak. (dirençlerin ve butonların bağlanması çok kolay dirençleri seri bağlıyorsun ve aralara buton koyuyorsun gerisini paylaştığım resimden bakarak yaparsın) ve ölçü aleti ile butonlara her bastığında dirençleri ölçerek değişik değerler veriyor mu diye kontrol etmelisin.
kumandanın çalıştığına kanaat getirdikten sonra gelelim torpido gözünü sökme ve araç beynindeki soketlere
torpidoyu kenardaki piston vidasını sökerek çıkar ve soketlerin alt kısmında bir kapak daha var onuda sök rahat çalışmak için.
karşımıza 4 soketli bir beyin çıkıyor bizim işimiz soldan ikinci sıradaki soketle yani meşhur e13 soketi
soketin pinlerini sayarken önden veya arkadan saydına dikkat et bu konu içerisinde resimler mevcut acele etme 2-3 kere say emin ol.
şimdi burayı dikkatli oku e13 soketinin 10 nolu pinine çakmaktan 12v direk bağlanacak (muhtemelen 10 nolu pin doludur bende dolu idi önemli değil sen o pine bir toplu iğne yardını ile 12v bağla bu normalde debriyaj siwicinden gelecek olan bağlantı ama deneme için siwice gerek yok.
sonra e13 soketinin 24 nolu pinine yaptığın kumandanın bir ucunu bağla (+) diğer ucunuda şase (-) mesela çakmaklığın eksi ucunu kullanabilirsin.(bu pindede kablo vardır çünkü o kablo direksiyona gidiyor cc kolu için sen kestirmeden bağlamış olacaksın)
bağladığın kabloların soketteki pinlere temas ettiğine emin ol çünkü en büyük problem burda kaynaklanıyor sağlam tuttur toplu iğneleri ve büyük an kontağı marş pozizyonuna getir arabayı çalıştırmana gerek yok. yaptığın kumandadan on off butonuna bas ve göstergedeki cruise yazısını gör.
eğer yanmazsa yazı yanana kadar söylediğim bağlantıları kontrol et. muhtemel hatalar soket pinlerinde temassızlık çakmaktan aldığın 12v ve eksi uçta temassızlık (ölçü aletiyle iyice ölçmelisin acele etmeden)
yazı yanınca arabayı çalıştır. 50 km hız yap 3 vites 3000 devir gibi yani boğuk kullanma sabitlemiyor yoksa.
sonra on off tuşuna bas cruise ışığı yandıktan sonra
set (-) yani hız eksiltme tuşuna bir kere bas tuşlar çıt çıt tuş olduğundan biraz tuşlara alışman lazım bazen bastın sanıyorsun neyse hızı sabitlemesi lazım (düşük bir ihtimal ama sabitlemezse 10 nolu pine 12v gittiğine ya da kumanda da bulunan dirençleri doğru bağladığına emin ol butonlara basarak ölçüm yap )
hızı sabitlersen aferin sana sonuçları buraya yaz devamını konuşalım. devamını sonra yazarım yoruldum.