Gönderen Konu: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi  (Okunma sayısı 9777 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Corolla&Yaris
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '17
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #20 : Kasım 25, 2012, 19:33:25 »
Alper Bey; fotoğraf için teşekkürler. Kışlık lastiklerimi aldığımda (asimetrik) lastiklerin Alper Bey'in fotoğrafta gösterdiği gibi desenli olması gerek diye düşünmüştüm. Tekin Bey sadece düşünmeyip icraata dökmüş.

Kışlık ya da yazlık lastiklerde sağ ve sol için farklı üretim yapan firma var mı?

Toyota Club Türkiye

Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #20 : Kasım 25, 2012, 19:33:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #21 : Kasım 25, 2012, 19:44:32 »
Alper Bey; fotoğraf için teşekkürler. Kışlık lastiklerimi aldığımda (asimetrik) lastiklerin Alper Bey'in fotoğrafta gösterdiği gibi desenli olması gerek diye düşünmüştüm. Tekin Bey sadece düşünmeyip icraata dökmüş.

Kışlık ya da yazlık lastiklerde sağ ve sol için farklı üretim yapan firma var mı?

Araştırmak gerek, yönlü-ters-asimetrik desen bulamasanızda yönlü-simetrik lastik alabilirsiniz. Bulunduğunuz bölgenin yol ve iklim şartlarına uygun lastik seçimi yapmayada dikkat edilmelidir.

Tam veya yarı asimetrik (her yöne takılabilen) lastiklerin ülkemizin bir çok yerine uygun olmadıklarını düşünüyorum, zira bu bölgelerde kışları yağmur, çiğ, hafif kar oldukça yağmakta ve yere tutunmada zorluklar yaşanmaktadır. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #22 : Kasım 25, 2012, 20:00:56 »
Araştırmak gerek, yönlü-ters-asimetrik desen bulamasanızda yönlü-simetrik lastik alabilirsiniz. Bulunduğunuz bölgenin yol ve iklim şartlarına uygun lastik seçimi yapmayada dikkat edilmelidir.

Tam veya yarı asimetrik (her yöne takılabilen) lastiklerin ülkemizin bir çok yerine uygun olmadıklarını düşünüyorum, zira bu bölgelerde kışları yağmur, çiğ, hafif kar oldukça yağmakta ve yere tutunmada zorluklar yaşanmaktadır. 

Tekin abi gerçekten bizleri bu denli mühim bir konuda bilgi sahibi yaptın, sana çok teşekkür ederim.. yalnız Tekin abi benim merak ettiğim bu lastik üretici ve satıcı firmaları hiç mi düşünmüyorlar bu durumu.. bütün iş sadece satana kadar mı insanların cebindeki parayı alana kadar mı..
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #23 : Kasım 25, 2012, 20:10:07 »
Mesut bey, bunu konunun başında şu şekilde açıklamıştım;
"Lastik üreticileri üretim-stok-satış aşamasında kolaya kaçtıklarından bu yöntemi seçmektedirler. Oysa zor olanı yapmaları gerekir. Asimetrik desen üretiminde sağ veya sol diye ters desen uygulamalarını yapmalıdırlar."


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #24 : Kasım 26, 2012, 00:35:06 »
Mustafa bey, bu lastiklerde dışa gelmesi gereken yüzünü belirten "Out" ibaresi vardır, bu durumda lastiğin desenleri, aracın diğer tarafındakilere göre ters dururlar. Bu şekilde olmaz ise araç bir tarafa doğru çeker. Benim bu konu içinde bahsettiğim şeyde buydu, bu tip desenler deşarjı bir tarafta iyi yapabilirken aynı başarıyı diğer tarafta elde edemezler.

Yarın resimlerle anlatmayı umuyorum ama arşivde şöyle bir resim buldum şu yerde yatan lastik-jant desenler sağ tarafta dışta kalıosa diğer tarafta iç kısımda kalıyor.Kumhonun sitesine baktım asimetrik veya simetrik hakkında bilgi alamadım.Sanırım yanlış takılmış out die bir ifadede göremedim
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #25 : Kasım 26, 2012, 00:39:39 »
yazlık 4 mevsim lastiklerde inside out side  yazısı vardır.Bİrda rotation diye yönü gösterir.Ama yazlık lastiklerde tarih kısmı dışarda olacak.Out side yazısıda dışarda olacak haylıyle
Ama kışlık lastiklerde böyle birşey yokmuş.İnside veya out side değil.2 tarafıda aynı.Sag tekerde  tarih kısmı dişarda kalıyorsa sol tekerde içerde kalıyor.Dışarıya almak isteseniz yönü yanlış oluyor.LAstikçiyle bayagı cebelleştim ama  ilk defa kışlık taktıgım için  adam haklı çıktı.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #26 : Kasım 26, 2012, 07:11:39 »
yazlık 4 mevsim lastiklerde inside out side  yazısı vardır.Bİrda rotation diye yönü gösterir.Ama yazlık lastiklerde tarih kısmı dışarda olacak.Out side yazısıda dışarda olacak haylıyle
Ama kışlık lastiklerde böyle birşey yokmuş.İnside veya out side değil.2 tarafıda aynı.Sag tekerde  tarih kısmı dişarda kalıyorsa sol tekerde içerde kalıyor.Dışarıya almak isteseniz yönü yanlış oluyor.LAstikçiyle bayagı cebelleştim ama  ilk defa kışlık taktıgım için  adam haklı çıktı.

Tuncay bey, olaya yazlık veya 4 mevsim diye bakmayın, tam asimetrik desenlerde inside outside diye bir şey olmadığından belirtilmez, tarihin dışarda bırakılmasının sebebi o lastiğin tarihini takip ve görebilmek içindir.

Yarı asimetrik desenlerde ise out ibaresi vardır. Bu desenlerin genelde içte bırakılan tarafı su deşarjı yaparken/yapmaya çalışırken, dış (out) tarafı düz gidişi ve virajda tutunmayı sağlayan düz ve yanal kanallara sahiplerdir.

Yarın resimlerle anlatmayı umuyorum ama arşivde şöyle bir resim buldum şu yerde yatan lastik-jant desenler sağ tarafta dışta kalıosa diğer tarafta iç kısımda kalıyor.Kumhonun sitesine baktım asimetrik veya simetrik hakkında bilgi alamadım.Sanırım yanlış takılmış out die bir ifadede göremedim.

Mustafa bey, yerdeki tekerlekte gördüğüm kadarıyla tam asimetrik desenli lastik var, bunlarda iç dış olmaz. Yukarda açıkladığım gibi tarih kısmının dışarda kalması, takip açısından yapılmaktadır.

Tam asimetrik desenli lastikler kendi içinde, bir yanında başarılı su tahliyesi yapabilirken diğer yanında aynı başarıyı gösteremez. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #27 : Kasım 26, 2012, 14:50:54 »
Evet bugün çektim resimleri işte sonuç olarak bu takılma tarzı doğrumu yanlış mı ?



2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #28 : Kasım 26, 2012, 15:39:26 »
Benim lastikler tek yonlu sanirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #29 : Kasım 26, 2012, 15:57:48 »
lastiğin dışındaki yazılara bakmak lazım ama sanırım yanlış , tam emin değilim ama sağdaki lastik ileri doğru gidince iç tarafta kalan kanallar asıl suyu taşıyan kısım ve suyu yanlardan arabanın altına atacak gibi duruyor.

soldaki doğru ama sağdaki ters takılmış sanki.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #30 : Kasım 26, 2012, 15:58:51 »
Benim lastikler tek yonlu sanirim.
evet tek yönlü bu tarz yüksek performans lastikleri tek yon tasarlanır ileri doğru giderken en iyi tutunmayı sağlasın diye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #31 : Kasım 26, 2012, 16:22:23 »
@Mustafa:
Yanlış. sağ lastiklerinin dışında "INSIDE" yazıyor olması lazım. Sağ arka lastiği ters takmışlar.


Bir konuda fikrimi bildirmek istiyorum. Yanlara doğru su tahliyesini çok kafaya takmamak lazım. Lastiklerin su tahliyesi %90 dairesel olarak olur. Yani su kanalları vasıtası ile davlumbaz içine doğru.

Asimetrik lastiklerin ise dış tarafları daha kalındır, diş desenleri daha iridir. Yukarıdaki resimde de bunu görebilirsiniz. Bu nedenle dönüşlerde daha az esnerler. Asimetrik olma nedenleri de dönüşlerde daha iyi kontrol ve direksiyon tepkisidir. Yanlış takıldığında asıl sorun burda başlar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #32 : Kasım 26, 2012, 16:22:53 »
Benim lastikler tek yonlu sanirim.

Tek yön bu oluyor zate abi.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #33 : Kasım 26, 2012, 16:24:11 »
lastiğin dışındaki yazılara bakmak lazım ama sanırım yanlış , tam emin değilim ama sağdaki lastik ileri doğru gidince iç tarafta kalan kanallar asıl suyu taşıyan kısım ve suyu yanlardan arabanın altına atacak gibi duruyor.

soldaki doğru ama sağdaki ters takılmış sanki.



Teşekkürler bilgi için Sağ tarafa baktım asymetric olduğunu öğrendim ve üretim yılı outside gibi bilgiler var.Ama sol tarafta ise sadece lastik marka model bilgisi var sanırım sol taraf yanlış iyice kafam karışıyor :)
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #34 : Kasım 26, 2012, 18:09:55 »
Mustafa bey, evet bir taraf yanlış takılmış, o lastiği janttan çıkartıp "Out" yazısı dışarıda kalacak şekilde doğru olarak tekrar takılmalı ve balansı yenilenmeli.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #35 : Kasım 26, 2012, 21:55:28 »
Mustafa bey, evet bir taraf yanlış takılmış, o lastiği janttan çıkartıp "Out" yazısı dışarıda kalacak şekilde doğru olarak tekrar takılmalı ve balansı yenilenmeli.
Sağ tarafta outside  ve üretim yılı bilgileri var(sanırım doğru taraf sol taraf)Sağ tarafa ise Kumho ızen kw17 yazıyor.outside-iside üretim tarihi gibi bir bilgi yok sol tarafı düzelttirmek gerekcek:) çok teşekkür ederim tekin abi yardımların için :)
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #36 : Kasım 29, 2012, 16:59:35 »
Sağ tarafta outside  ve üretim yılı bilgileri var(sanırım doğru taraf sol taraf)Sağ tarafa ise Kumho ızen kw17 yazıyor.outside-iside üretim tarihi gibi bir bilgi yok sol tarafı düzelttirmek gerekcek:) çok teşekkür ederim tekin abi yardımların için :)

Mustafa bey, cevabınızı şu şekilde düzeltiyorum, yanlış yazılmış gibi,
"Sol tarafta outside  ve üretim yılı bilgileri var (sanırım doğru taraf sol taraf)
 Sağ tarafa ise Kumho ızen kw17 yazıyor. outside-iside üretim tarihi gibi bir bilgi yok
 Sağ tarafı düzelttirmek gerekcek:) çok teşekkür ederim tekin abi yardımların için :)"
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)