Gönderen Konu: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?  (Okunma sayısı 4764 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 Auris 1.6 Elegant - 5 İleri Mekanik
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '07
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #20 : Mayıs 16, 2011, 13:09:43 »
Bu zamana kadar olması gerekiyordu, zamanında %100 yerli üretilen Devrim Otomobilleri geliştirilip bugünlere getirilmeliydi. Ama olmadı. Bu zamana kadar olmadıysa, gelecekte de olmayacaktır ne yazık ki. Çok geç kalındı, tren kaçtı...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #20 : Mayıs 16, 2011, 13:09:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #21 : Mayıs 16, 2011, 14:22:13 »
...
Gümrük birliği, Çillerin işiydi. Ama yazan zehrini başka yere akıtmış son paragrafta seçimler yaklaştığı için , samimiyetsizlik akıyor son kısmı , sanki 9 yıldır ülkeyi tam güçle  yönetenler istese bir yıl içinde bildirimde bulunup bu birlik anlaşmasından çıkamazmış gibi.

Bu konuda haklısınız. Gümrük Birliği'nin nimetlerinden faydalanırken külfetlerinden şikayet etmek doğru olmaz. Tabi yazar belki kendi kafasında bu nimetleri ve külfetleri bir teraziye koyup ona göre fikrini oluşturmuş olabilir, belki haklıdır da, bazı konularda en doğru sözü zaman söyleyecektir, 20-30 yıl sonra resim daha da netleşmiş olabilecektir diyeceğim ama artık günümüzde küresel dinamikler o kadar hızlı gelişiyor ki, o kadar çok aktör var ki, attığımız adımların kısa veya orta vadede sonuçlarını kestirmek neredeyse imkansız hale geldi. Acaba Avrupa Birliği ve ABD, Çin'in 2000 yılında Dünya Ticaret Örgütü'ne girmesini kabul ederken bugün Çin'in en büyük açık pazarı konumuna geleceklerini ve bu ülkenin USD ve EUR cinsinden yatırımları sayesinden ayakta durabileceklerini kestirebiliyorlar mıydı? Her neyse, demem odur ki, fosil yakıtların tükenmesine bir kaç onyılın kaldığı söylenirken, otomotiv gibi bir sektörü halkın özgüvenini yükseltmek adına bu kadar ön planda tutmanın, tavşana kaç tazıya tut taktiği ile otomobil üreticileri ile kamuoyunu karşı karşı getirmenin, elektronik, bilişim, havacılık, uzay ve atom teknolojileri konusunda yapılacak pek çok şey dururken başarı çıtasını bu kadar gereksiz bir yere koymanın sizce bir anlamı var mı bilmiyorum? Bütün bunlar bana ülke gündemini meşgul etmek adına uygulanan sayısız "cambaza bak" politikasının bir parçası gibi geliyor :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #22 : Mayıs 16, 2011, 14:35:53 »
Maalesef binek otoda tren kaçtı.Protipini üretmedikten sonra diğer aksamlarını yapsak ne olur.Zaten motoru yapmak için milyar eurolara ve zamana ihtiyaç var.Türkiye %100 arabasını üretse bile dünya pazarlarına sunamadıktan sonra bu işde biter.Ürettiğimizle kalırız.Hiç olmazsa elektrikli arabada treni kaçırmayalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #23 : Mayıs 16, 2011, 15:45:20 »
Elektrikli için kaçan bir şey bence de, onun da esası pil , yatırım yapılırsa geri dönüş ve kazanç çok olur , devlet dışarı kaçan parayı görmeli ve politika geliştirmeli , partiler üstü olmalı. G.Korede devlet onyıllar önce sektörleri şirketler arasında dağıttı ,kendi alanlarında güçlü olabilmeleri için. Gerçi ürettiğimiz elektriğin enerjisi için de dışarıya para veriyoruz ama daha uygun , bundan sonra damlarımıza güneş pilleri küçük rüzgar türbinleri koyarız artık :).

Bizde politikacılar hala sığ akıllarının peşinden  gidiyorlar. Genç insanlar bilmez ama 80 öncesinde Demirel-Ecevit kavgaları bizi bıktırmıştı. Bizim için hazırlanan tuzakları göremediler ve içine hep beraber düştük , etkilerini hala bugün yaşıyoruz. Kavga ederek bir yere varılamıyor ama anlaşabilmek için de feraset ,samimiyet ,  olgunluk,  kişilik problemleri olmamak gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #24 : Mayıs 16, 2011, 22:01:09 »
Değerli üyelerimizin hiçbiri doğuanadolu bölgesinde yaşayan bir TÜRK vatandaşımızın su ile çalıştırmayı başardığı motordan hiç bahsetmemiş, genel ve bilinen ifadeler kullanarak cevap vermiş bazı arkadaşlar. Hakkı bey Hintlilerin zekası vs si beni hiçmi hiç ilgilendirmiyor, benim söylediğim şey çok farklı, bizler ne yazık ki hep hazıra alışmışız, hiç kendimizi zorlamamışız, sizin o zeki dediğiniz hintli arkadaşlardan binlerce kat zekaya sahip TÜRK vatandaşlarımızı dış ülkelere kaptırmışız. Tofaş, Hyundai vs markaların üretiminde ve tasarımında TÜRK mühendislerinin katkılarının olması bizi kurtarmıyor. Tofaşın patenti İtalya, hyundai g.kore. Ben diyorumki hiçbir markanın altında, etkisinde, kalmadan %100 TÜRK malı bir aracımız neden yok veya hadi onuda geçtim başka bir markanın birkaç yazılımı, tasarımı vs den yararlanarak farklı bir marka altında neden otomobilimiz yok. Yani İran'ın ikco su gibi Peugeot'un yan ürünü. Bizimde mesela toyota'nın desteği ile x marka altında üretebildiğimiz bir aracımız neden yok. onu sorguluyorum ve aklıma hemen imza geliyor. İmzanında üretilmesini engelleyen ve istemeyen de koç'lardır. Oktay ve Serkan beye aynen katılıyorum. Dış mihraklara gerek yok bizim kendi insanımız yeter bize...
Toyota Corolla 1,6 Comfort Extra Benzin+LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #25 : Mayıs 17, 2011, 07:53:55 »
Hacı Sabancı da aynı sebeple öldürüldü. Öldürülmeseydi, otomotiv sanayimiz bugün farklı yerlerde olabilirdi.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #26 : Mayıs 17, 2011, 08:29:19 »
Gökhan Bey, ben Hintlilerin veya diğer herhangi bir ulusun bizden daha zeki olduğunu iddia etmiyorum. Zaten bana göre zeka Allah vergisidir ve bu konuda hiç bir ulus diğerinden daha üstün değildir. Üstünlük eğitim ve idealizmden ileri gelir. Ben Hindistan'ın 100 milyon civarında iyi eğitimli ve İngilizce konuşabilen bir nüfusa sahip olduğu belirterek potansiyelini ortaya koymak istedim sadece. Maalesef sanayicilerimiz Özal zamanına kadar tamamen, Gümrük Birliği'ne kadar ise kısmen devam eden korumacı politikalar sayesinde elde ettikleri sermayeyi, ister Cumhuriyet'in kuruluş dönemindeki heyecanımızı kaybettiğimizden deyin, ister yaşadığımız politik hırgürler yüzünden bu işlerle uğraşmaya vakit bulamadığımızdan deyin, ister tembelliğimizden deyin, ister oryantalist oluşumuzdan deyin, ister ülke olarak bu konuda bir hedefimizin olmamasından deyin, bir marka oluşturmak veya teknoloji üreten bir ülke haline gelebilmek için kullan(a)mamışlardır. Artık olan olmuştur, bunu nedenlerini sayfalarca tartışabilir ama artık ülke olarak bir hedef belirleyip bu istikamette ilerlememiz lazım. İlk mesajımda da belirttiğim nedenlerden dolayı artık spesifik bir ürünü üretmeye ve marka yaratmaya çalışmak mevcut küresel ekonomik düzen içerisinde hiç kolay değil ve bence gerekli de değil. Bizim önce eğitim sistemimizi adam edip, düşünmek, yargılamak ve fikir üretmek için başkasının yönlendirmesine ihtiyacı olmayan bireyler yetiştirebilmemiz lazım. Bununla eş zamanlı olarak bir hedef belirleyip tekonoloji üreten bir ülke haline gelebilmek için ne gerekiyorsa onu da yapmalıyız. Bunun için hala geç kalmış sayılmayız, dünyanın ekseni hızla batıdan doğuya kayarken bizim de bu dönüşümde bir pay sahibi olabilmemiz için biran önce bir şeyler yapmamız gerekiyor.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Türkiye'nin otomobili ne zaman olacak?
« Yanıtla #27 : Mayıs 17, 2011, 09:08:23 »
Çinliler kendi araçlarını ürettiler, sattılar.Küresel sermaye arabalarını ncap a sokmadılar, bin türlü engel bilmem ne.

Şimdi bastılar parayı, aldılar Volvo'yu. Avrupalı üreticilerin korkulu rüyası oldular. Çin, muhtemelen kar marjını düşürerek, ciddi bir pazar payına sahip olacak.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.