Gönderen Konu: arıza mı özellik mi ? (c5)  (Okunma sayısı 7018 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #20 : Mayıs 25, 2011, 21:38:13 »
arkadaşlar geçen kış 1 hafta kadar 2010 model eski kasa doblo kullandım aracı hava soğukken 1-2 dakika çalıştırmadan hareket etmeme özelliği varmış servisi arayıp sordum böyle bi özelliği olduğunu söyledi çalıştırıp hemen hareket etmeye kalkışırsanız gaz yemiyordu
    dizel motorlar ısınmadan gaz yemez bu bir özellik değil dizel motorların yapısal durumudur. dizel sıcaklıkla çalışır, zaten kontak açınca ısıtma bujisinin vazifesi silindir içini ısıtmaktır. dikkat ederseniz kamyoncular, otobüsçüler ve minibüsçüler beklemelerde kontak kapatmazlar motor soğumasın diye.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Toyota Club Türkiye

Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #20 : Mayıs 25, 2011, 21:38:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #21 : Mayıs 26, 2011, 15:52:36 »
arkadaşlar geçen kış 1 hafta kadar 2010 model eski kasa doblo kullandım aracı hava soğukken 1-2 dakika çalıştırmadan hareket etmeme özelliği varmış servisi arayıp sordum böyle bi özelliği olduğunu söyledi çalıştırıp hemen hareket etmeye kalkışırsanız gaz yemiyordu

Özellik filan değil Multijet motorun en iğrenç yanı diyebilirim.Kışın kötü oluyor.Daha öncede bunu yazmıştım,inanmayan çok olduydu,tabi onlar genelde kullanmadan oo bu iyi bu kötü diye ahkam kesenler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #22 : Mayıs 26, 2011, 18:50:26 »
Özellik filan değil Multijet motorun en iğrenç yanı diyebilirim.Kışın kötü oluyor.Daha öncede bunu yazmıştım,inanmayan çok olduydu,tabi onlar genelde kullanmadan oo bu iyi bu kötü diye ahkam kesenler.
   Bünyamin multijete laf söyleme dünyanın en iyi dizel motorlarından biridir. GM ve Fiat beraber geliştirdi ve opel astra, corsa ve fiat grubu kullanıyor. sağlam ve sorunsuz bir motor. dizeli soğukken ısıtmazsan randıman vermez. sabahleyin bir dakika çalıştırıp yavaşça yola çıkacaksın ,yüklenmeden hararetin artmasını bekleyeceksin.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #23 : Mayıs 26, 2011, 19:48:40 »
   Bünyamin multijete laf söyleme dünyanın en iyi dizel motorlarından biridir. GM ve Fiat beraber geliştirdi ve opel astra, corsa ve fiat grubu kullanıyor. sağlam ve sorunsuz bir motor. dizeli soğukken ısıtmazsan randıman vermez. sabahleyin bir dakika çalıştırıp yavaşça yola çıkacaksın ,yüklenmeden hararetin artmasını bekleyeceksin.

Ne oluyor multijete laf söyleyince onu anlamadım,ben bizim ülkemizde bir tek Atatürke laf söylenmiyor sanıyordum bir de multijet mi var?

Valla ben binerim dizelmiş benzinliymiş anlamam basarım giderim,tabiki soğuk motorun performansı düşük olur.Ama multijet yerinden kımıldayamıyor,bildiğin çakılıyor kalıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #24 : Mayıs 26, 2011, 21:22:57 »
Ne oluyor multijete laf söyleyince onu anlamadım,ben bizim ülkemizde bir tek Atatürke laf söylenmiyor sanıyordum bir de multijet mi var?

Valla ben binerim dizelmiş benzinliymiş anlamam basarım giderim,tabiki soğuk motorun performansı düşük olur.Ama multijet yerinden kımıldayamıyor,bildiğin çakılıyor kalıyor.
   Bünyamin, bu ne şiddet bu celal? istersen multijete ana avrat küfret hiç gocunmam, tofaşta hissem filan yok. kafanda yanlış bir düşünce olmasın diye söyledim. doblolar ağır araba 70-75 beygir 1300 motor az geliyor, bizde fiorino var 200 kilo daha hafif ,panelvan, ağzına kadar kitap dolu iken canavar gibi gidiyor 75 beygir. şimdi 95 beygirliğide çıktı onlar daha iyi gider .
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #25 : Mayıs 27, 2011, 11:14:41 »
  Tartışılan konunun araçlar olduğunu unutmayalım. Kendi bilgi ve tecrübelerimize göre yorumları saygı ve bilim çerçevesinde yapmaya çalışıyoruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: arıza mı özellik mi ? (c5)
« Yanıtla #26 : Mayıs 27, 2011, 20:15:09 »
   Bünyamin, bu ne şiddet bu celal? istersen multijete ana avrat küfret hiç gocunmam, tofaşta hissem filan yok. kafanda yanlış bir düşünce olmasın diye söyledim. doblolar ağır araba 70-75 beygir 1300 motor az geliyor, bizde fiorino var 200 kilo daha hafif ,panelvan, ağzına kadar kitap dolu iken canavar gibi gidiyor 75 beygir. şimdi 95 beygirliğide çıktı onlar daha iyi gider .

Sayın abim bir araba için hiçbir insanı kırmak istemem kırdıysam özür dilemesini de bilirim,lakin;

Şu 1.3 multijet motorun herşeyiyle mükemmel bir motormuş gibi lanse edilmesine kıl kapıyorum,bu da kul yapısı ve kötü yönleri var.

Bizde Dobloda Fiorinoda var.Fiorinoya 75'lik çok yeterli 90'lığa gerek bile yok bence.Mesele performans meselesi değil zaten,sadece soğuk mıtırda ilk çalıştırmalarda ciddi performans sıkıntısı olduğunu söyledim.Performansta demeyeyim yerinden kalkmama.

Mesela ben işyerine gidiyorum dobloyla.Araba 1 saat filan duruyor,ondan sonra dışarı çıkacağım.Bizim işyerinin önüde rampa biraz.Motor sıcaklığı aslında tam düşmemiş olmasına rağmen,o rampayı çıkmadan önce arabada en azından 30sn geçirmezsem rampada kalkmak çok zor.Nerdeyse dip gaz yapmak gerekiyor.Bu da can sıkıcı bir durum.Bunu anlatmak istedim.