Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana.
Lastiğin yıpranmasında diş derinliği, hamurun yapısı ve lastik üzerindeki çatlakları kontrol ederek lastiğin durumu hakkında bilgi sahibi olunabilir.
Brigstonların kalitesi genel olarak iyidir ancak çok fazla yol sesi yaptıklarınıda biliyorum.
Lastik üretilirken bir özelliği fazla geliştirilirse malesef diğer bir özelliği geri kalabiliyor. Örneğin Michelinin bazı modelleri araçta farkedilir yakıt tasarrufu sağlarken yol tutuş ve frenajı tatminkar değildir. Tbi bu tercih meselesi.
Evet mıcırlı yolda yumuşak lastiğin yüzeyi sert lastiğe göre daha çabuk soyulma yapar ve bunu gözle farkedebilirsin. Aracının önden çekişli olduğundan yola çıkarsak, düz mıcırda normal kullanımda pek etkilemez ancak rampalarda ve özellikle aracını yüklü kullanıyorsan yumuşak ön lastikler daha kolay yıpranacaktır ve bunu zaman içinde arka lastiklerle oluşan farktan rahatlıkla göreceksin. Lastiğin yanağının balon yapmasıyla hamuru arasında genel olarak direk bir ilişki yoktur. Asıl olan lastik yanak iç yapısıdır. Kimi lastiklerde bu kısım daha kuvvetli ve tabandan ayrı olarak daha sert yapılır.(Bu da baloncuk yapma olayını azaltır ancak lastik daha az konforlu olur. Yinede özellikle lastiğini kaldırım gibi sert köşeli yerlere özellikle yanaktan fazla sürtmemeni ve örneğin parkederken lastiğin yanağını kaldırıma yaslanık bırkmamanı tavsiye ederim. Michelin ve Dunlop'un yanak yapısının biraz daha hassas olduğunu biliyorum ama bunu her modelleri için söyleyemem.
Not:Lastik yol sesi derecesinde lastiğin taban şeklide çok önemli bir unsurdur.