0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Uşak - Afyonkarahisar - Konya - Gaziantep güzergahında gidip geldim, toplamda 61 TL ücret ödedim. İki defa giriş var otobana, iki tane de dönüşte. Ama yolun paralı kısmında kaç km seyrettiğimi bilmiyorum. 11+19,50 - 19,50+11 TL şeklinde.
Geçtiğiniz güzergah ta ilk otoyol gişeleri Ulukışla makasta başlar tekirden sonra biter, adana il sınırını çıkıncaya kadar ücretsiz çevre yoludur daha sonra ücretli geçiş Ceyhan gişelerden başlar Ceyhan gişeler Gaziantep arası 170 kmdir,dönüştede aynı şekilde.
Uşak-Afyonkarahisar arasında Haziran 2021 ayı başlarında otoyol yoktu,İzmir-Ankara otoyol projesi kapsamında kısmen açılan yeni bir bölüm mü var?
Raylı sistem (demiryolu) ve hızlı trene ayrı bir başlık açabiliriz, önemli bir konu. Bana göre, o konuda önemli geri gidiş, (tüm sektör açısından), biraz sondan başa gitmeye çalışma durumu var.Çeşitli şekillerde vergi olarak ödediğimiz meblağlara karşı kişisel kullanım için belirlenen bu harçların miktarı çok yüksek, kesinlikle daha makul düzeylerde belirlenmeli. Genel sorun ülkedeki fiyatlar genel seviyesinin yükselmesi değil, alım gücündeki zayıflama. Bu şekilde olunca, bir kalemdeki küçük bir fiyat artışı bile bir çok farklı sektör ve kalemi olumsuz etkilemekte.Otoyoldan çıkışta direk zift ütü mıcır yapılan yola girmek de tuhaf, bunun olmaması lazımdı. Her yönden tehlikeli ve zarar oluşturan bir durum bu.
Raylı sistemle ilgili dünden bu güne bir başlık açılması faydalı olur diyorum.
Bunu hatırlayalım Tokay Bey, bazı temel ve tarihi bilgileri de verip, bu önemli konuyu işleyelim. En kısa zamanda başlarız bu konuya.Avrasya Tüneli'nden 2020 yılında geçen araç sayısı 12 mil., garanti edilen araç sayısı 25 mil. Özellikle akşam saatlerinde Avrupa girişi uzun kuyruklar olduğunu biliyorum, buna rağmen rakamlar düşündürücü.
Bu yap-işlet-devret projelerinin neredeyse tamamında çok büyük yolsuzluk var, dolar 3.5 dan 9 olmasında şaşacak bir durum yok, bu ülkenin nefesi o açgözlüleri doyurmaya yetmez, yeni bir nefes ile soyguncuları hapse atıp çaldıkları paraları halkın cebine geri koymak tek kurtuluş yolu.
Daha kötüsü anlaşmazlık halinde Londra mahkemeleri karar verecek gibi maddelerde olduğu basında yazıldı çizildi yanlış hatırlamıyorsam,yap işlet devret yöntemi olmaz mı ? olur ama nasıl olur ? hazine garantisi vermezsin,geçenden al,kullanandan al dersin, hesabına gelen ihaleyi alır,makul ücret belirlenir,geçmeyen,kullanmayan olursa hazine karşılamaz;ama olayın aslına vakıf olmak için ' bir ekonomik tetikçinin itirafları' adındaki kitabı okumalı,nasıl yönlendirme yaptıkları,taktikleri,ülkeleri nasıl yüksek faize boğdukları ve sömürdüklerini anlatıyor,bu gördüklerimiz onların eserleri..bindikleri dalı keserler,artık kimse böyle pahalı yatırım istemiyor,böyle hazine garantili borca gireceğimize olmasın diyor.Sonuçta bunlar siyasi tercihler..Devletin yaptığı izmir çeşme otoyolu ücretine bakın 70 km bir de İzmir Çandarlı otoyoluna bakın 33.50 tl.