Gönderen Konu: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında  (Okunma sayısı 7021 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #20 : Eylül 27, 2021, 19:55:12 »
Geçenlerde Kuzey Ege Otoyolu'nu kullandım, sanırım 90 km civarı bir bölüm için 33,5 TL ücret. Merak ettik ve netten baktık, geçen sene 20 TL civarıymış.
Şimdi netten tekrar baktım, sanırım 96 km.
33,5/96=0,349 TL =35kr
Araç yakıtını yüksekten hesaplasak ve 100 km/5 lt desek aynı tutara denk gelir yaklaşık olarak.
Geçen seneki ücreti nispeten makul iken %67 civarı zam makul değil.
(hesaplamalardaki değerler yuvarlatılmıştır)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #20 : Eylül 27, 2021, 19:55:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #21 : Eylül 27, 2021, 20:40:06 »
Geçen gün bir otoyol da ücret hesaplamasının  km başına 0.05 Euro+ KDV olarak yapıldığını okudum.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #22 : Eylül 27, 2021, 22:49:06 »
Uşak - Afyonkarahisar - Konya - Gaziantep  güzergahında  gidip geldim, toplamda  61 TL ücret ödedim. İki defa giriş var otobana, iki tane de dönüşte. Ama yolun paralı kısmında kaç km seyrettiğimi bilmiyorum. 11+19,50 - 19,50+11 TL şeklinde.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #23 : Eylül 28, 2021, 00:10:20 »
Uşak - Afyonkarahisar - Konya - Gaziantep  güzergahında  gidip geldim, toplamda  61 TL ücret ödedim. İki defa giriş var otobana, iki tane de dönüşte. Ama yolun paralı kısmında kaç km seyrettiğimi bilmiyorum. 11+19,50 - 19,50+11 TL şeklinde.
Geçtiğiniz güzergah ta ilk otoyol gişeleri Ulukışla makasta başlar tekirden sonra biter, adana il sınırını çıkıncaya kadar ücretsiz çevre yoludur daha sonra ücretli geçiş Ceyhan gişelerden başlar Ceyhan gişeler Gaziantep arası 170 kmdir,dönüştede aynı şekilde.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #24 : Eylül 28, 2021, 12:14:22 »
Geçtiğiniz güzergah ta ilk otoyol gişeleri Ulukışla makasta başlar tekirden sonra biter, adana il sınırını çıkıncaya kadar ücretsiz çevre yoludur daha sonra ücretli geçiş Ceyhan gişelerden başlar Ceyhan gişeler Gaziantep arası 170 kmdir,dönüştede aynı şekilde.

Teşekkür ederim Ümit bey, öğrenmiş oldum sayenizde.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #25 : Eylül 28, 2021, 14:00:20 »
Uşak - Afyonkarahisar - Konya - Gaziantep  güzergahında  gidip geldim, toplamda  61 TL ücret ödedim. İki defa giriş var otobana, iki tane de dönüşte. Ama yolun paralı kısmında kaç km seyrettiğimi bilmiyorum. 11+19,50 - 19,50+11 TL şeklinde.




Uşak-Afyonkarahisar arasında Haziran 2021 ayı başlarında otoyol yoktu,İzmir-Ankara otoyol projesi kapsamında kısmen açılan yeni bir bölüm mü var?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #26 : Eylül 28, 2021, 14:57:28 »


Uşak-Afyonkarahisar arasında Haziran 2021 ayı başlarında otoyol yoktu,İzmir-Ankara otoyol projesi kapsamında kısmen açılan yeni bir bölüm mü var?

Tokay bey evet yok,  ben sadece güzergahımı belirtmek üzere yazdım. Ücretli otoyol  Konya - Gaziantep arasında.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #27 : Eylül 28, 2021, 16:50:42 »
Teşekkür ederim bilgi için,aslında hızlı tren projesi ile otoyol projesi aynı zamanda yürüyor ama ağır gidiyor,yakın zamanda biteceğini sanmıyorum,Ege ile İç Anadolu otoyolu keşke devlet imkanları ile yapılsa da yüksek garantili geçiş ücretleri ödemesek..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #28 : Eylül 28, 2021, 16:54:36 »
Keşke.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #29 : Eylül 28, 2021, 18:24:57 »
Raylı sistem (demiryolu) ve hızlı trene ayrı bir başlık açabiliriz, önemli bir konu. Bana göre, o konuda önemli geri gidiş, (tüm sektör açısından), biraz sondan başa gitmeye çalışma durumu var.
Çeşitli şekillerde vergi olarak ödediğimiz meblağlara karşı kişisel kullanım için belirlenen bu harçların miktarı çok yüksek, kesinlikle daha makul düzeylerde belirlenmeli. Genel sorun ülkedeki fiyatlar genel seviyesinin yükselmesi değil, alım gücündeki zayıflama. Bu şekilde olunca, bir kalemdeki küçük bir fiyat artışı bile bir çok farklı sektör ve kalemi olumsuz etkilemekte.

Otoyoldan çıkışta direk zift ütü mıcır yapılan yola girmek de tuhaf, bunun olmaması lazımdı. Her yönden tehlikeli ve zarar oluşturan bir durum bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #30 : Eylül 28, 2021, 20:24:33 »
İstanbul veya Ankara'dan Adana, Mersin veya Hatay istikametine gelecekler için yeni yola kesinlikle dikkat ediniz  "kullanmayın" çünkü çok pahalı sözde yolu 2 saat kısalttığı söyleniyor,Ankara Pozantı arası180 TL gibi bir meblağ kesiyor,Ankara'da Gölbaşından çıkarak eski yola devam etmeniz gerekiyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #31 : Eylül 29, 2021, 15:33:42 »
Raylı sistem (demiryolu) ve hızlı trene ayrı bir başlık açabiliriz, önemli bir konu. Bana göre, o konuda önemli geri gidiş, (tüm sektör açısından), biraz sondan başa gitmeye çalışma durumu var.
Çeşitli şekillerde vergi olarak ödediğimiz meblağlara karşı kişisel kullanım için belirlenen bu harçların miktarı çok yüksek, kesinlikle daha makul düzeylerde belirlenmeli. Genel sorun ülkedeki fiyatlar genel seviyesinin yükselmesi değil, alım gücündeki zayıflama. Bu şekilde olunca, bir kalemdeki küçük bir fiyat artışı bile bir çok farklı sektör ve kalemi olumsuz etkilemekte.

Otoyoldan çıkışta direk zift ütü mıcır yapılan yola girmek de tuhaf, bunun olmaması lazımdı. Her yönden tehlikeli ve zarar oluşturan bir durum bu.




Raylı sistemle ilgili dünden bu güne bir başlık açılması faydalı olur diyorum.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #32 : Eylül 29, 2021, 17:38:48 »



Raylı sistemle ilgili dünden bu güne bir başlık açılması faydalı olur diyorum.
Bunu hatırlayalım Tokay Bey, bazı temel ve tarihi bilgileri de verip, bu önemli konuyu işleyelim. En kısa zamanda başlarız bu konuya.

Avrasya Tüneli'nden 2020 yılında geçen araç sayısı 12 mil., garanti edilen araç sayısı 25 mil. Özellikle akşam saatlerinde Avrupa girişi uzun kuyruklar olduğunu biliyorum, buna rağmen rakamlar düşündürücü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #33 : Eylül 29, 2021, 22:48:01 »
Bunu hatırlayalım Tokay Bey, bazı temel ve tarihi bilgileri de verip, bu önemli konuyu işleyelim. En kısa zamanda başlarız bu konuya.

Avrasya Tüneli'nden 2020 yılında geçen araç sayısı 12 mil., garanti edilen araç sayısı 25 mil. Özellikle akşam saatlerinde Avrupa girişi uzun kuyruklar olduğunu biliyorum, buna rağmen rakamlar düşündürücü.
Bugün haberlerde Avrasya tüneli ile ilgili Sayıştay raporu vardı,2020 yılında geçen otomobillerden 4,5 TL fazla kesinti yapılmış minibüs tarzı araçlardan ise 6.5 TL fazla kesinti yapılmış,sözde hesaplamada kur farkı yanlışlığı yapılmış ama iadesi konusunda herhangi bir açıklama yapılmadı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #34 : Eylül 30, 2021, 09:58:55 »
Bu yap-işlet-devret projelerinin neredeyse tamamında çok büyük yolsuzluk var, dolar 3.5 dan 9 olmasında şaşacak bir durum yok, bu ülkenin nefesi o açgözlüleri doyurmaya yetmez, yeni bir nefes ile soyguncuları hapse atıp çaldıkları paraları halkın cebine geri koymak tek kurtuluş yolu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #35 : Eylül 30, 2021, 10:24:11 »
Bu yap-işlet-devret projelerinin neredeyse tamamında çok büyük yolsuzluk var, dolar 3.5 dan 9 olmasında şaşacak bir durum yok, bu ülkenin nefesi o açgözlüleri doyurmaya yetmez, yeni bir nefes ile soyguncuları hapse atıp çaldıkları paraları halkın cebine geri koymak tek kurtuluş yolu.

 :tamam:

Ben zaten bu Yap-İşlet-Devret saçmalığını asla anlayamadım. Devlet neden böyle bir sistemi hala devam ettirmekte ki. Sağlık Bakanlığı bile yaptırdığı hastanelerde zarar ettiğini açıkladı ve artık kendi bütçesinden hastane yaptırmaya başladı. Birde hasta garantisi dene saçmalık var yada  bu saçma sistemin başka versiyonu olan otoyollar da araç geçme garantisi. Neden bu garantiler verilmek zorunda? Devlet olarak garanti vermek zorunda olmamalıyız. Sanırım böyle bir garanti sistemi yoktur dünyanın başka ülkesinde. otoyol yaptırmak istiyorsan devlet olarak ihaleni açarsın ihaleye girecek firmalar buranın fizibilitesini önceden yapar ve devlet geçiş garantisi olmadan işletmek istiyorsa ihaleyi alır ve işletmeye başlar. Açılan ihalelere girmek isteyen firmalar zaten önceden gerekli fizibiliteyi yaparlar elbette. Yakında müteahhitlerin yaptıkları barajlara su toplanma garantisi de verirsek şaşırmayalım.  :D
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #36 : Eylül 30, 2021, 13:49:43 »
Daha kötüsü anlaşmazlık halinde Londra mahkemeleri karar verecek gibi maddelerde olduğu basında yazıldı çizildi yanlış hatırlamıyorsam,yap işlet devret yöntemi olmaz mı ? olur ama nasıl olur ? hazine garantisi vermezsin,geçenden al,kullanandan al dersin, hesabına gelen ihaleyi alır,makul ücret belirlenir,geçmeyen,kullanmayan olursa hazine karşılamaz;ama olayın aslına vakıf olmak için ' bir ekonomik tetikçinin itirafları' adındaki kitabı okumalı,nasıl yönlendirme yaptıkları,taktikleri,ülkeleri nasıl yüksek faize boğdukları ve sömürdüklerini anlatıyor,bu gördüklerimiz onların eserleri..bindikleri dalı keserler,artık kimse böyle pahalı yatırım istemiyor,böyle hazine garantili borca gireceğimize olmasın diyor.Sonuçta bunlar siyasi tercihler..Devletin yaptığı izmir çeşme otoyolu ücretine bakın 70 km bir de İzmir Çandarlı otoyoluna bakın 33.50 tl.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #37 : Eylül 30, 2021, 13:55:56 »
Daha kötüsü anlaşmazlık halinde Londra mahkemeleri karar verecek gibi maddelerde olduğu basında yazıldı çizildi yanlış hatırlamıyorsam,yap işlet devret yöntemi olmaz mı ? olur ama nasıl olur ? hazine garantisi vermezsin,geçenden al,kullanandan al dersin, hesabına gelen ihaleyi alır,makul ücret belirlenir,geçmeyen,kullanmayan olursa hazine karşılamaz;ama olayın aslına vakıf olmak için ' bir ekonomik tetikçinin itirafları' adındaki kitabı okumalı,nasıl yönlendirme yaptıkları,taktikleri,ülkeleri nasıl yüksek faize boğdukları ve sömürdüklerini anlatıyor,bu gördüklerimiz onların eserleri..bindikleri dalı keserler,artık kimse böyle pahalı yatırım istemiyor,böyle hazine garantili borca gireceğimize olmasın diyor.Sonuçta bunlar siyasi tercihler..Devletin yaptığı izmir çeşme otoyolu ücretine bakın 70 km bir de İzmir Çandarlı otoyoluna bakın 33.50 tl.

Sonuna kadar haklısınız.  :tamam:
En acı tarafı da "Londra Mahkemeleri" kısmı bence. İhaleyi açan Türk Devleti, İhaleyi alan firma Türk Firması (belki konsorsiyum olabilir) ama uyuşmazlık durumunda yetkili Londra Mahkemesi. Bu işin ülke profili açısından nasıl görünmesini beklersiniz dünyada.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Köprü ve otoban geçişleri ücretleri hakkında
« Yanıtla #38 : Eylül 30, 2021, 19:00:01 »
Avrasya tüneli için farklı bakıp, ilginç bir hesap yapalım.
Taahhüt edilen araç sayısı yıllık 25 mil ise,
25.000.000/365=68.494 (gün)
4 şerit varsa (her iki yön)
68.494/4=17.124 (günlük şerit başına araç)
Güzergahtaki serbest hız 70 km/s ise ve hızın yarısı kadar metre takip mesafesi var ise (bunlara ortalama 5m araç boyu da eklenmeli)
35m+5m=40m (araç şerit işgal boyu)
17.124 aracın saatteki akışını homojen trafik dağılımı ile belirlersek;
17.124/24=714 (araç saat şerit)
714 aracın serbest hız ile (zirve saatlerde hız sıfıra yakın ve dolayısı ile takip mesafesi de çok düşük olacaktır. Duran trafikte 6m kabul edilebilir) 40m aralıklarla şeritte seyahat edebilmesi için;
714*40=28.560m=28,5km gereklidir.
Yani güzergahta her bir şerit için serbest hızda, homojen araç dağılımı ile ve güvenli takip mesafesi ile araçlar seyrettiğinde 28,5km lik şerit boyuna araçlar dizilmiş olmalıdır. Bir başka değişle, saatte her şeritten 714 aracın serbest bir şekilde geçebilmesi için, 28,5 km lik bir şerit boyunun işgal edilmesi gerekmektedir. Hat ise 14.6km dir.
Bunda tabi ki hem zirve yoğunluklar, hem dar boğazlar, hem kuyruklanmalar ihmal edilmiştir.