Gönderen Konu: TurboCorolla-06 THD 09  (Okunma sayısı 4192 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #20 : Eylül 20, 2010, 09:58:20 »
Ben biraz daha bilimsel yaklaşmak istiyorum konuya :)

herkes birşeyler yazmış karalamış iyi dileklerde bulunulmuş çok hoş ta, şimdi gelelim asıl ciddi meselelere

Aracın motorunda :

1- Pistonlarda veya segmanlarda değişiklik yapıldımı ?

2- Sübaplarda değişiklik yapıldımı ?

3- Sübap yayları değiştimi ?

4- Üst kapak contasında bir işlem yapıldımı ?

5- Egzantirik değiştimi ?

6- Soğutma geliştirildimi ?

7- Yağlama ilgili bir işlem yapıldımı ?

8- Enjektörler büyütüldümü ?

9- Benzin pompası daha yüksek Lph sahip bir pompa ile değiştirildimi ?



Egzoz sisteminde :

1- kat iptali yapıldımı ?

2-
4-2-1 headers uygulandımı ?

3- Egzoz boruları daha yüksek sıcaklıklarak dayanıklı olan malzemeden yapılmış borularla değiştimi ?

4- Egzoz borularnın çapı büyütüldümü ? büyütüldü ise çapı kaçlık ?

5- Son susturucu değiştimi ?


Kavrama :

1- Debrijay seti değiştimi ?

2- vites kutusunda birşey yapıldımı ?


yürüyen aksam :


1- yaylar değiştimi ?

2- Amortisörler değiştimi ?

3- Jant ve Lastik çapı olarak ne seçildi ?


Fren sistemi :


1-
Diskler büyütüldümü ? büyütüldü ise hangi marka ve kaç cm lik disk kullanıldı ?

2- Balatalar değiştimi ? hangi marka ve hangi malzeme balata kullanıldı ?


Turbo ile ilgili gerekli götergeler araç içine montajı yapıldımı ?





Sorular biraz fazla oldu ancak bu bilgiler ileride bu işlemi yaptırmak isteyenlerin işine yarayacaktır :)

ayrıca bizde neler yapılmış detaylı bir şekilde öğrenmiş oluruz :)

bu arada Torbo kaç bar basıyor ?


bu işlemlerin hepsi gücü arttırılmış bir araçta yapılması gereken işlemlerdir aksi taktirde hem araçta sorunlar ortaya çıkar hem yüksek süratlerde araç iyi yol tutmaz hemde bu güç karşısında aracı durdurmak çok çok zorlaşır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #20 : Eylül 20, 2010, 09:58:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #21 : Eylül 20, 2010, 10:18:32 »
:D okuyana kadar aksam olacak sandım .. Ama güzel sorular :)

Ama götergeler   Debrijay   borularnın

gibi eksiklerin var mesut abicim :)
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #22 : Eylül 20, 2010, 10:44:05 »
Mehmet biri bu listeyi aracın sahibine götürüp sorsun :D cevaplarıda listeye ekleyip forumda paylaşsın :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • AE101
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #23 : Eylül 20, 2010, 11:14:11 »
mesut abi bence o dediklerinin hiç biri yapılmamıştır. :) sadece egzos sistemiyle yürüyen aksama iyileştirme yapılmıştır büyük ihtimalle..
By OuZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #24 : Eylül 20, 2010, 11:26:52 »
Ben biraz daha bilimsel yaklaşmak istiyorum konuya :)

herkes birşeyler yazmış karalamış iyi dileklerde bulunulmuş çok hoş ta, şimdi gelelim asıl ciddi meselelere

Aracın motorunda :

1- Pistonlarda veya segmanlarda değişiklik yapıldımı ?

2- Sübaplarda değişiklik yapıldımı ?

3- Sübap yayları değiştimi ?

4- Üst kapak contasında bir işlem yapıldımı ?

5- Egzantirik değiştimi ?

6- Soğutma geliştirildimi ?

7- Yağlama ilgili bir işlem yapıldımı ?

8- Enjektörler büyütüldümü ?

9- Benzin pompası daha yüksek Lph sahip bir pompa ile değiştirildimi ?



Egzoz sisteminde :

1- kat iptali yapıldımı ?

2-
4-2-1 headers uygulandımı ?

3- Egzoz boruları daha yüksek sıcaklıklarak dayanıklı olan malzemeden yapılmış borularla değiştimi ?

4- Egzoz borularnın çapı büyütüldümü ? büyütüldü ise çapı kaçlık ?

5- Son susturucu değiştimi ?


Kavrama :

1- Debrijay seti değiştimi ?

2- vites kutusunda birşey yapıldımı ?


yürüyen aksam :


1- yaylar değiştimi ?

2- Amortisörler değiştimi ?

3- Jant ve Lastik çapı olarak ne seçildi ?


Fren sistemi :


1-
Diskler büyütüldümü ? büyütüldü ise hangi marka ve kaç cm lik disk kullanıldı ?

2- Balatalar değiştimi ? hangi marka ve hangi malzeme balata kullanıldı ?


Turbo ile ilgili gerekli götergeler araç içine montajı yapıldımı ?





Sorular biraz fazla oldu ancak bu bilgiler ileride bu işlemi yaptırmak isteyenlerin işine yarayacaktır :)

ayrıca bizde neler yapılmış detaylı bir şekilde öğrenmiş oluruz :)

bu arada Torbo kaç bar basıyor ?


bu işlemlerin hepsi gücü arttırılmış bir araçta yapılması gereken işlemlerdir aksi taktirde hem araçta sorunlar ortaya çıkar hem yüksek süratlerde araç iyi yol tutmaz hemde bu güç karşısında aracı durdurmak çok çok zorlaşır.

yapıldı mı bilmiyorum, ama burak'la (aracın sahibi) en son konuştuğumda arabistandan 1.8 toyota motor bloku bulduğunu, bu bloğun içini orjinal turbolu 1.8 mazda motor parçaları ile toplayacağını (gömlekler dahil) onun için turbo işleminin biraz zaman alacağını söylemişti.

sadık usta yapıyorsa sakat iş yapmaz kesinlikle, turbo taktığı diğer 131 doğanı da 1.8 mazda parçalarıyla topladığını söylemişti...

yayların ve jant-lastiklerin değiştiğini zaten biliyoruz, başka da bir bilgim yok, bu konuda 4nal dan ayrıntılı bilgi bekliyorum ben de...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #25 : Eylül 20, 2010, 11:35:25 »
araç görüntüsü de güzel ama mesut başkanda çok doğruu sölüyor bi tarafı yaparken diğer tarafı boşlamamak gerek
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #26 : Eylül 20, 2010, 11:45:44 »
Murat Turbo takmak sadece Block toplamakla ve jant lastik yayla olmazki, motoru geç ozaman hadi 1,8 block taktı diyelim, ya geri kalan sorularım ?

kavrama iyi olmazsa, fren iyi tutmazsa ne anladım ben takılan turbodan değişen block'tan ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #27 : Eylül 20, 2010, 11:47:44 »
Bi cevapta ben vereyim Mesut abi :D  Şu an araçtaki turbo bi işe yaramıyor :D
3000 çevirince kesiciye giriyormuş aldığım bilgilere göre :D

Şimdilik corttt yani :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #28 : Eylül 20, 2010, 12:48:56 »
Bi cevapta ben vereyim Mesut abi :D  Şu an araçtaki turbo bi işe yaramıyor :D
3000 çevirince kesiciye giriyormuş aldığım bilgilere göre :D

Şimdilik corttt yani :D

:D :D bu şimdilik bitiren cevap oldu Ahmedim :D neyse yarım bırakmazlar heralde çalışmalara ve bu sorunu aşmaya devam ederler diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #29 : Eylül 20, 2010, 13:03:21 »
:D :D bu şimdilik bitiren cevap oldu Ahmedim :D neyse yarım bırakmazlar heralde çalışmalara ve bu sorunu aşmaya devam ederler diye düşünüyorum.

:islik: :islik: :islik:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #30 : Eylül 20, 2010, 16:40:06 »
Ercü senin arabaya bi günde turbo takiyimmi koçum istermisin :D

gel bi el atalım :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #31 : Eylül 20, 2010, 20:44:06 »
Murat Turbo takmak sadece Block toplamakla ve jant lastik yayla olmazki, motoru geç ozaman hadi 1,8 block taktı diyelim, ya geri kalan sorularım ?

kavrama iyi olmazsa, fren iyi tutmazsa ne anladım ben takılan turbodan değişen block'tan ?

muhakkak tabi hızlanmayı düşündüğün kadar durmayı da düşünmeli ve diğer saydıklarında çok önemli ama yapılıp yapılmadığı hakkında yorum yapmadım veya yapılmaması gerektiğini söylemedimki ben. sadece bildiğim kadarıyla neler yapıldığını yazdım zaten mesajın sonunda ben de bilgi beklediğimi belirttim...
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #32 : Eylül 21, 2010, 00:09:13 »
Mesut abiye sonsuz katılıyorum. Bi aracı dahada hızlandırmanın marifet olduğu gibi durdurabilmekte marifet :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #33 : Eylül 23, 2010, 18:06:33 »
:D :D bu şimdilik bitiren cevap oldu Ahmedim :D neyse yarım bırakmazlar heralde çalışmalara ve bu sorunu aşmaya devam ederler diye düşünüyorum.
bu araç iki yıla bitmez :D :D :D anladın sen onu

ama olsun , sonuçta tutup 1.8 blok ve turbo gibi şeylere cesaret etmekte tebrik edilecek birşeydir... ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #34 : Eylül 23, 2010, 18:28:33 »
En son gördüğümde cift ecu takılıydı düzene oturmuştu araç.

Bu gün Oğuzgilin vardı o tarafta işi akşama alırım havadisleri :)
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #35 : Aralık 30, 2010, 06:49:41 »
enjektör , yakıt pompası modifiyesine ihtiyaç duyulur turboda, diğerleri istek ve gereksinim olarak nitelendirilebilir Mesut bey.
esas olan turbo olarak ne kullanıldı araçta, basınç ne düzeyde ve BEYiN olarak ne mevcut? safc ile mi yürütülüyor araç yoksa standalone bişeymi var üzerinde aem ems tarzı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #36 : Aralık 30, 2010, 08:52:20 »
Artık hiç birşey yok.
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • fastest 3zzf(t)e in turkey :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #37 : Aralık 30, 2010, 17:11:54 »
maşallah gönlünüze göre olsun :)
yanlız sorularım var
ne kullandınız ecu olarak?
hedef güç ne
turbo ne?
bide turbo manifoldunu kim yaptı öle onu değiştirin olmaz o şekilde bi manifold
ne basıcaksınız psi olarak?

çoşkun kim ilgileniyo bunla sen mi :D
3sgte swaped rolla?awd?

skyrolla01@yahoo.com.tr
ufuk L. yalçın

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #38 : Ocak 01, 2011, 16:45:08 »
maşallah gönlünüze göre olsun :)
yanlız sorularım var
ne kullandınız ecu olarak?
hedef güç ne
turbo ne?
bide turbo manifoldunu kim yaptı öle onu değiştirin olmaz o şekilde bi manifold
ne basıcaksınız psi olarak?

Coşkun kim ilgileniyo bunla sen mi :D

Manifoldu sanayi işi :)
Ecunun ayarlandığı sıralar sanayide değildim ne vardı ne yoktu bilemiycem.
Turbo garret t3\t4
Intercooler mercedesden di.
Hedef Güce gelincede Allah ne verdiyse diye niyetlenilmişti :)
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D
  • Araç: Land Cruiser
  • Kan Grubu: A-
Ynt: TurboCorolla-06 THD 09
« Yanıtla #39 : Ocak 01, 2011, 17:00:09 »
Mesut abinin yazdıklarına aynen katılıyorum yoksa düzen tutmaz ,tek turboda bir işe yaramaz
Bizim bi abimiz var şuanda 2008 STİ kullanıyor aracı 600 Hp ye çıkardı  bütün ne gerekiyorsa yaptı sadece benzin pompasını değiştirmemişti denemek amaçlı ama olmamıştı  daha sonrasında benzin pompası da değiştirildi araç uçuyordu.
STİ 600 HP ses o biçim zaten  :)
Land Cruiser Prdao 3.0 D-4D