0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
headers kelime anlamından anlaşılacağı üzere kafa yapmak anlamına gelir hani deriz ya çok kafa adam falan diye, işte aracında çok kafa bi makina olması için headers yapılır.
hmmmmmm sen kafa yapacakmısın makinanı Oktay . Varmı bizim araçlar için?
98 101 benimki orjinal headers çıkışlı araçlarınıza bi baktırın derim arkadaşlar 97 de bildiğim akdarıyla yok
şimdi kafa olabilmesi için bütçe lazım sırf onlada bitmiyor. bu işlere girince yok kapak taşlama yok performans egzos yok pistonu yok bilmem nesi ohhoooo bitmez yani o yüzden şimdilik bulaşmıyorum. ama 132 HP aurisim olsa başka link fiyatı hakkında fikir verir sanırım. tabi bu amerikan corolladır herhalde.http://cgi.ebay.com/ebaymotors/DC-SPORTS-4-2-1-CERAMIC-HEADER-03-04-05-COROLLA-/350331913984?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item519168c700
Sen iyi biliyosun bu işi galiba Oktay . Bi kısadan anlatırmısın, seramik headers neden takılır, neye faydası olur, yalnız başına faydası olur mu?
bu bildiğin manifold ama bizim araçlarda plastik. bildiğim kadarıyla yanmış gazlar motordan uzaklaşırken motora ters basınç uyguluyor ve güç kaybına neden oluyor. dikkat edersen bunların dönüşleri daha geniş. seramik hafif bir malzeme olduğu için tercih ediliyor olabilir. paslanmaz çelikten yapılmış olanlarıda mevcut ve bence daha tercih edilebilir çünkü seramik yüksek sıcaklıklarda veya darbelerde çatlayabiliyor. ama tek başına çok da performans farkı yaratabileceğini sanmıyorum.
Burda yanlış birşeyler var sanki Oktay'ım manifolt dediğin her pistonun ayrı ayrı hava çektiği senin plastik dediğin parça, ama headers yanmış gazların dışarı atıldığı borulardır, bunlar çıkışta 4 pistonlu araçlarda 4 adettir ve 4-2-1 yada 4-1 diye toplanıp egzoz borusuna bağlıdırlar,