Gönderen Konu: Toyotada Üzücü Kaza  (Okunma sayısı 8903 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #20 : Haziran 24, 2010, 17:04:04 »
Bildiğim kadarıyla bu pist eski Nurburgring Pisti. Nurburgring' e yeni bir pist yapıldı ve eski pist artık yarışlarda kullanılmıyor. Dİleyen aracıyla gidip, giriş ücretini ödeyip pistte bir-iki tur atabiliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #20 : Haziran 24, 2010, 17:04:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 94000
  • Model Yılı: '08
  • 46 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #21 : Haziran 24, 2010, 17:26:11 »
Hele ki ölümlü olan bu olaydan sonra satış rakamı iyice düşecektir.
Her şey suretin suretinin sureti...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #22 : Haziran 24, 2010, 17:40:14 »
Nürburing'de 2 pist vardir.
- Nordschleife: 20 km civarinda olan uzun pist. 24 saat yarislari yapiliyor ve halka acik günlerde tur atilabiliyorsunuz. Dünyanin en tehlikeli pistlerinden birisidir.
- F1 pisti: Kisa olan pist. TV'deki F1 yarisinda gördügünüz pist. Cok bir numarasi yoktur.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #23 : Haziran 24, 2010, 21:14:57 »
Türkay'cim, bu adam dünyadaki en saygin test sürücülerinden birisi.
Gözü kapali bile seni beni gecebileceginden süphem yok.

Tecrübe > Reflex

kesinlikle katılıyorum ancak refleks de kişinin elinde olan tecrübeyle kazanılacak bir şey değil ki sonuçta?? yanılıyor muyum?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #24 : Haziran 24, 2010, 22:42:51 »
Türkay savunduğu konuda haklı 67 yaşında bir insan sonuçta bizden kat kat iyi refleksleri ve yol tecrübesi olabilir ama yaşından dolayı yaşadığı bir sağlık sıkıntısıda bu kazaya neden olmuş olabilir belki.

Şuda varki LFA nın o sınıfta daha güvenli bir araç olması lazım diye dünüyorum 3 serisi daha kemikli çıkmış. 3 serisinin ön direklerde ezilme bile yok dikkat ettiyseniz.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #25 : Haziran 24, 2010, 22:46:57 »
Şuda varki LFA nın o sınıfta daha güvenli bir araç olması lazım diye dünüyorum 3 serisi daha kemikli çıkmış. 3 serisinin ön direklerde ezilme bile yok dikkat ettiyseniz.
şaşırdığım bir konu da bu..gerçekten de daha güvenli olmasını beklerdim
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #26 : Haziran 24, 2010, 23:01:27 »
Su testisi aga yapacak bişey yok   :nija: :nija: :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #27 : Haziran 24, 2010, 23:47:21 »
şaşırdığım bir konu da bu..gerçekten de daha güvenli olmasını beklerdim

Abi şakamı yapıyorsunuz  :)
Bu tür spor arabalarda çok hafif malzeme kullanıldığından dolayı hiç biri bir otomobil kadar sağlam olmuyorki zaten.
Çarpıştığı araba bir Lexus is300 olsaydı bile , LFA daha çok zarar görürdü.

Zaten aracın kapıları hariç dışı Fiber-Plastik-Mika malzemelerden oluşuyor. Bu parçaların zaten aerodinamiden başka bir kullanım amacı yok , Ama resimlerde gördüğüm kadarıyla aracın iç kokpitinde herhangi bir dağılma görünmüyor. Büyük ihtimalle yaşam kafesinde bile problem yoktur.

Toyota camiasının başı sağ olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #28 : Haziran 25, 2010, 00:00:26 »
Abi şakamı yapıyorsunuz  :)
Bu tür spor arabalarda çok hafif malzeme kullanıldığından dolayı hiç biri bir otomobil kadar sağlam olmuyorki zaten.
Çarpıştığı araba bir Lexus is300 olsaydı bile , LFA daha çok zarar görürdü.

Zaten aracın kapıları hariç dışı Fiber-Plastik-Mika malzemelerden oluşuyor. Bu parçaların zaten aerodinamiden başka bir kullanım amacı yok , Ama resimlerde gördüğüm kadarıyla aracın iç kokpitinde herhangi bir dağılma görünmüyor. Büyük ihtimalle yaşam kafesinde bile problem yoktur.

Toyota camiasının başı sağ olsun.
nerdeyse tamamı plastik ancak sürücüyü hayatta tutmasını beklerdim açıkçası
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #29 : Haziran 25, 2010, 00:16:33 »
Allah mekanını cennet eylesin.

Bu tip spor araçların daha güvenilir, ve şasesinin daha sağlam olması gerekir, ki çoğu da zaten öyledir..

Erdem'in mantığına göre eski amerikan araçlarının daha güvenilir olması lazım. Fakat görülüyor ki, o araçlar çarpışma testinde pert olurken, çamurlukları plastik olan megane2 ncap'tan 5 yıldız alabiliyor.

Sonuç: şasesi ve güvelik barları ön plandadır. İsterse kaportası kartondan olsun...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #30 : Haziran 25, 2010, 00:46:04 »
Nurburgring'deki bu bahsedilen eski uzun pistten bu kadar bihaber olunması çok şaşırttı, bahsi geçen pist dünyanın kabul ettiği fabrika çıkışı araçların gerçek anlamda kendilerini ispet ettikleri bir pist, en yakın büyük mevzu GT-R piyasaya çıkıp 1 2 saniyeyle yalan olmasın GT2 ya da GT3 'den birini geçtiğinde kopmuştu Porsche aracın standart fabrika çıkışı olmadığını farklı lastik süspansiyon kombinasyonuyla bunu yaptığını iddaa etmiş, Nissan bunun üzerine Spec-X ( X hatırlamıyorum) gibi bir versiyonla tekrar piste çıkıp Porsche'nin derecesini geçmişti.

http://www.egmcartech.com/2008/09/30/porsche-says-nissan-cheated-on-gt-rs-nurburgring-lap-time/

bu da olayın linki Gt2 imiş. yakıtla ilgili de sahtekarlıklar olduğu idda edilmekteymiş sanırım uzun uzadıya okunursa tam anlaşılır,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #31 : Haziran 25, 2010, 02:46:11 »
Erdem'in mantığına göre eski amerikan araçlarının daha güvenilir olması lazım. Fakat görülüyor ki, o araçlar çarpışma testinde pert olurken, çamurlukları plastik olan megane2 ncap'tan 5 yıldız alabiliyor.
Bende onu diyorum   ,  işte zaten aracın şasesindede çok büyük bir kusur yok , zaten fotoğraflarda diğer aracın daha çok darbe aldığı apaçık ortada.

Tabiiki spor araçların şasesi daha dayanıklıdır ama;

Aracın tamamında 8mmlik koruma demiri kullanılamayacağı için Bu tür araçlarda bazı zayıf noktalar vardır. Eğer çarpma şanssız bir noktadan olduysa çok küçük bir darbe bile sürücüye bölümünde büyük hasara yol açabilir.Mesela bizim arabalardada 60km/h ile gelen bir araç yan kapı bölgesinden çarparsa sizi öldürebilir. Ama 120km/h ile siz bir araca çarparsanızda hiçbirşey olmayabilir. Bu nedenle genel anlamda sağlamlık olarak bakarsak aracın tamamının korunması açısından normal otomobiller hayat kurtarır , spor otomobiller yaşam alanı açar(ama o kadar açık noktası vardır ki iskelet zarar görmese bile iskeletin arasındaki boşluklar nedeniyle organlar zarar görür ;) )  En basit örnekle; Birde kazada ölüm olmasını aracın sağlamlığıyla doğru orantılı olarak göstermek yanlış olur. parçalanan ön camın şöförün boynuna saplanması bile ölüm nedeni olabilir. Ama kağıt gibi buruşmuş bir aracın içinden burnunuz kanamadanda çıkmanız mümkündür.

Sürücünün ölüm nedenini merak ediyorum.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #32 : Haziran 25, 2010, 07:45:03 »
bmw nin her yerinde patlamıs hava yastıkları gorunuyor. lfa da neden yok ?
test aracı diye koymamıslar mı ? eğer öyleyse test pilotların hayatını kim riske atma yetkisine sahip toyota'da ?
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #33 : Haziran 25, 2010, 10:00:50 »
  Test aracının adı üstünde Test. Bağlantı noktalarındaki lehimler bile ne durumda bilinmez. Testin hangi aşamasında olduğunu bilmediğimiz gibi.

 Erdem, hangi açıdan baktığını çok iyi anlıyorum ancak bence o bakış açısını komple değiştirmelisin çünkü otomobil mühendisliğinde işler o şekilde olmuyor, çok farklı. Ayrıca zaten 35-40Km/s. in üstündeki hızlarda hareket eden bir insanın aniden durması; kemer, hava yastığı koruması olsa dahi, onun iç organlarının da aynı anda duracağı anlamına gelmiyor. Bu duurmda bir çok iç damar yırtılıp iç kanama meydana gelebiliyor. İşte hayat bu kadar basit.
 Tüm hızınla koştuğunu düşün, saatte 30Km ile koşabilirmisin (100 metreyi 12 saniyede koşmak gibi)? Peki bu hızla aynı anda önüne karşıdan seninle aynı hızda koşan birisi çıktığını düşün ve birden çarpıştığınızı. Emin ol ikinizde hayati tehlikeye girersiniz. Bunu 40 km/s. 'e çıkarırsak malesef sonuç hiç hoş olmaz.

 Eskiden (Amerikan araçların zamanı) sert yapının daha mantıklı olduğu düşünülürdü araç içindekileri korumak için. Oysa otomobil mühendisliği gelişti ve deneyler ile tecrübeler gösterdi ki kazada aracın sağlam kalması, onun içindeki yolcularında sağlam kalacağı anlamına gelmiyor. Bu yüzden araçlarda şok emici malzemeler ve bölümler tasarlandı. Amaç aracı değil, içindekileri kurtarmaktır çünkü. Yolcu bölümü ise güvenlik kafesi ile donatıldı. Ayrıca günümüz otomobillerinde sadece araç içindekiler değil, araç dışındakilerde düşünülmekte ve gerek tampon ve ön kuşakda kullanılan malzemeler, gerek ise tasarımlar buna göre seçilmektedir. Hatta bazı markalar, bazı modellerinde Piroteknik motor kaputları dahi geliştirmiştir.
 Emin olun, mühendislerin belli kısıtları olsa da oldukça çok sayıda detayı düşünüyorlar ve düşünmek zorundalar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #34 : Haziran 25, 2010, 11:14:26 »
Arkadaslar, yasam kafesinde bir problem zaten yok.
Buradaki ölümlerin nedeni kafa kafaya carpismaktan.
Distan direk bir darbe almadaiklarina eminim + kask da mevcutmus.

Problem ic organlarin yaralanmasinda. Bu kazalarda hiz = 2 aracin hizinin toplami oldugu icin ve birden bire yavasladiklari icin ic organlar zarar görüyor.

Misal beyninizin kafatasinin ön kismina carparak ezilmesi gibi. Vucudumuzun icindeki sivi basinci esit dagitmak icin kullaniliyor. Ama tabiki bir yere kadar dayanma gücü var.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Çakma Jaguarım :DD
    • AUTORALL
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #35 : Haziran 25, 2010, 13:36:15 »
Topragı bol olsun ne diyelim ...
(Volkswagen Transporter) {53} 240D MERCEDES (Toyota Corolla 00)
Sevdaluk ede ede       Ben daha dayanamam
Yandı yüreğim yandı    Can boğaza dayandı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #36 : Haziran 25, 2010, 14:18:27 »
bmw nin her yerinde patlamıs hava yastıkları gorunuyor. lfa da neden yok ?
test aracı diye koymamıslar mı ? eğer öyleyse test pilotların hayatını kim riske atma yetkisine sahip toyota'da ?

LFA'da da acilmis hava yastiklari. Bu fotolarda görünmüyor.


Bunun disinda LFA'da yolcu yokmus.

Bu arada baska fotolar:











Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #37 : Haziran 25, 2010, 14:51:27 »
  Lexus arıza yapmış ve sürücüsü yanlış yerde durmuş olabilir mi, karşıdan gelen Bmw sürücüsüde geç farkedip çarpmış olabilir. Ama Lexus'daki havayastıkları açıldı ise bu görüş çürür tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #38 : Haziran 25, 2010, 15:38:07 »
yok, iki araç da hareket halinde çarpışmış. Lexus karşı şeride girmiş.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyotada Üzücü Kaza
« Yanıtla #39 : Haziran 25, 2010, 18:24:10 »
  Çok ilginç o zaman, bir ihtimal sürücüsü mü rahatsızlandı acaba? İşte trafik, ne zaman ne olacağı belli olmuyor.
 Bir kaç sene önce Ege tarafların uzun yoldayım. Hızımda yola uygun ve yol 3 şeritli. Karşıdan bir Vectra yola çıktı sol taraftan ve henüz hızlanırken adam sanırım teybe doğru eğildi ve bir baktım bana doğru geliyor. :) Ben fren yaptım ve aynı anda kornaya bastım, adam kafayı kaldırdı ve beni gördü. :) Kendi şeridine dönüşüü görmeliydiniz ama işte hiç olamdık yerde anlamsız şeyler olabiliyor.