Gönderen Konu: toyota corolla 195/60R15 model doğru lastik basıncı ölçüleri !!!  (Okunma sayısı 68795 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
özcan arkadaşım dikkatli okursan bende toyota corolla yazdım  crafter diye bir kelime çıkmadı yazımda dikkat li okursan sende görebilirsin ...

Mehmet Bey, rahatsız olduğunuz bir durum olursa "Moderatöre Bildir" sekmesini kullanalım lütfen. Forumdaki dostluk ortamını ve gereksiz polemikleri engellemek adına böylesi daha iyi olur diye düşünüyorum.
Folgsamkeit macht frei...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
bende kumho 195/45 var tam hatırlamıyorum ama 5 ay önce aldığımda 35 e vur demişlerdi ama bazıları çok falan diyor sizce napıyım?
hesap iptal :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
önler ve arkalar 30, tam yük ve tam yolcu ile dolu olduğunda 32 yapılabilir dedi lastikçi...Bu bilgi doğrudur ancak yalnızca doğru olan bu bilgi değildir. :kötü: Size doğruyu bulmada yardımcı olacağı ise aşikardır. -_- İyi yolculuklar. ::)
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Lastik basıncı ortalama bir değer olarak araç spesifikasyonunda verilir. Ancak bu değer yük, mevsim ve yol durumuna göre bir iki psi değiştirilebilir.
Lastikçi büyük ihtimalle bilmiyor olabilir fakat aracın ağırlığına bakarak zararı olmayacak bir değer verecektir.
Biraz da sürüş stili ile ilgili. O yüzden benim düşüncem fabrika verileri çevresinde araltıp arttırarak ideal sürüş ve komfor şartlarına varana kadar deneme yapmak şeklinde.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
bizim corollanın üzerinde fabrika çıkışı biriston lastikler var hala (37binde araç) ... genelde 30 psi vuruyorum, sadece uzun yola gideceğim zaman 31 e getiriyorum... eğer uzun yolda arkada da yolcu olacaksa önler 31 arkalar 32 olacak şekilde ayarlıyorum. burada yazanlardan sonra kafam karıştı, 33 psi bana fazla geliyordu açıkçası hiç denemedim...

ayrıca yazın farklı kışın farklı mı basalım havayı, açıklık getirebilir misiniz... teşekkürler...
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
   Mustafa bey,yazın ya da kışın farklı olacak diye bir şey yok.Hiç tereddüt etmeden 33 Psı hava basabilirsiniz lastiklerinize (195/60/15 ölçüsü için) hem yazın hemde kışın....
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Yazlık kışlık hava diye birşey okumadım bilmiyorum. Araç ağırlığına ve çıkılacak sürate göre basınç ayarlamak yerindedir sanırım. Peugeot 307 yaklaşı 1400 küsür kg ve 195x65x15 lastiklere 37-39 psi öneriliyordu. Sert oluyordu ama çizgisinden asla çıkmıyordu. Corolla 1200 kg ve onun içinde 160 Km/h altı-32 160Km/h üstü için 39 psi diyor. Ben 32-34 arası kullanıyorum (süper hassas ölçüm yaptıklarını sanmıyorum illaki şaşıyordur.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Yazın lastik basınçları 2 psi falan düşürülüyor.Ben kışın 32 yapıyorum.Yazın ise 30 veya 29 ayarlıyorum.Hava sıcaklıgı bazen 50 derece ye kadar ulaşabildiğinden dolayı  lastiklerde aşırı ısınma ve genleşme oluyor diye biliyorum bu yüzden yazın lastik basınçları azaltılıyor..Yaz geldiği zaman  nitrojen  doldurtuyorum ozaman genleşmede ısınmada daha az oluyor...lastik basıncı kesin şudur demek dogru olmaz.Çünkü kullanıcın aracı kullandığı  bölge aracın yük durumu lastiklerin durumu herşey etkileyebilir.15 jant 195 lastik için servisin önerisi 32 psi civarıdır.+-2 olabiliyor.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
  Mevsime göre lastik basıncı değiştirilmez. Aracın yük ve yol (konfor) durumuna göre değiştirilebilir ve bununda töleransları kullanıcı kitabında yazar.
 Lastik basınçları sadece ve sadece kumlu yüzeylerde idealin altına ve kısa bir süre için düşürülebilir. Yüzeyden çıkıldıktan hemen sonra lastik basıncı normale döndürülmelidir. Çünkü düşük basınç (idealden)lı lastik iyi yol tutumaz, fren mesafesi uzar ve en önemlisi çabuk yarılabilir.
 Örneğin ideal basın aralığı en düşük 30Psi, en yüksek 36Psi verilen bir lastikte şehir içinde 30-32psi uygulanabilir. Şehirlerarası yola çıkarken ve eğer araç yüklü olacak ise bu değer 34-36Psi'a kadar çıkarılabilir. Ancak bu lastikte basınç değeri asla (kum zemin dışında) 30Psi'ın altına düşürülmemelidir. Yine lastiğin ömrü için 40Psi'ın da üsütüne çıkarılmamalıdır.
 İdealden yüksek basınç lastiğin tabanının (orta blok) aşınmasına ve sürüş konforsuzluğuna, idealden düşük basınç ise omuzların aşınmasına, çabuk yarılmaya, kötü yol tutuşa, uzun fren mesafesine ve kaygan zeminde daha çabuk kızaklamaya sebep olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
güzel bilgiler bunlar, cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim.
sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Lastik basıncı ortalama bir değer olarak araç spesifikasyonunda verilir. Ancak bu değer yük, mevsim ve yol durumuna göre bir iki psi değiştirilebilir.
Lastikçi büyük ihtimalle bilmiyor olabilir fakat aracın ağırlığına bakarak zararı olmayacak bir değer verecektir.
Biraz da sürüş stili ile ilgili. O yüzden benim düşüncem fabrika verileri çevresinde araltıp arttırarak ideal sürüş ve komfor şartlarına varana kadar deneme yapmak şeklinde.

Sanırım yaşlanmaya başladım çünkü; cevap yazılma nedenini, kurulan cümleleri, cümlelerdeki anlatılmak istenileni gerçekten anlayamıyorum. 4-5 kere okudum neden yazmış ve ne denilmek istemiş anlamıyorum. Ben cevabımda da belirttiğim gibi lastikçinin verdiği bilginin mutlak doğru olmadığını belirtmişim varsa sizin de bildiğiniz bir değer yazarsınız kuru sıkı sallamaya ne gerek var...Lastikçiye cevap niteliğinde yazılan cevap ise tam bir muamma...Fabrika değerlerine uymak lazım ile başlıyor, konfora göre ayarlayın ile bitiyor..
Yanlış anlaşılmasın ama bunu forumda çok sık dile getiriyorum takip edenler mutlaka biliyordur; paylaşacağımız sadece bilgi olsun bence...Gün boyu yeterince küstahlık, ben bilirim sadece doğruculukları, laf atışmaları, gereksiz çıkıntılıkları zaten yaşıyoruz bırakın burada keyf alacağımız bir ortam oluşsun.
Sonra laf uzuyor keyf kaçıyor moderatör olduk olmadık çıkışlar yapıyor vb...Sakın olayı kişiselleştirmeyiniz. Ben sıklıkla yapılan bir üslubu eleştirdim, asla şahsınızı veya kişiliğinizi hedef almadım öyle anlaşılıyorsa hemen silerim. Selamlar. Bu arada lastikçi forumdakilere selam söyle dedi...:::)
"El ağzı ile çorba içilmez"
"Güzel gözünden, yiğit sözünden belli olur"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Yok estafurullah aleyküm selam.  :) Benim hatam.. çok karışık cümleler kurmuşum şimdi farkettim. Basitleştireyim:
1-Kaç basmanız gerektiği aracınızın kullanım kitapçığında yazar. Lastikçinizde sizin aracınızın kullanım kitapçığı varsa o da bilebilir tabi. Ya da belki bu değeri internetten bulabilirsiniz. Ama bunları yapmadan kimse bilemez. Türkiyede tamirciler müşteriye "dur bi kataloglara bakayım" demezler. (ama tamirciler alınmasın Avukatlarla doktorlar da böyledir..)
2-Kendi kullanım zevkinize göre bir iki psi daha sert veya yumuşak yapmanızda fazla sakınca yok.
Hepsi bu

Bu arada benim aracım 1220 kg ağırlığında. İnternetten bulduğum değerler 31-31 ile 34-34 arasında değişiyordu. Ben önlere 33 arkalara 32 basıyorum.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Kod: [Seç]
Şimdi kaç olaak 30 mu 32 mi 33 mi 36 mı hala net bir cevap gemedi ki
Arkadaşım 15 inç ebatlı lastiklerin dünyada kabul görmüş bar değeri 32 dir.160km nin üzerinde 36 dır.160 km altında 32 dir.Arabaya şöförden başka 2-3 kişi bindiğinde ve biraz da bagaja yük koyduğunda bu değerler bunların ortalamasıdır.Yani 34. 1994 den beri araba kullanıyorum.Takribi 170 bin km yol yapmış biri olarak bütün değerleri  denedim. 30-32-33-34-36 vb. en ideali 32. Lastik 32 barda biraz yanak verir(bazı lastiklerde) yani lastikler biraz inmiş gibi durur ama kesinlikle aslı öyle değildir.Bunu araba kullanan  bir çok kişi böyle zanneder ve gider lastikleri şişirir.
Arabanızla bugün Türkiye'nin herhangi bir şehrinde bir lastikçiye gidip arabamın lastikleri inik hava basarmısınız deseniz  % 99 32 yapacaktır.