Gönderen Konu: corolla ae101 spor yay düşüncelerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum  (Okunma sayısı 15004 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Süspansiyon sistemi ayarı çok detaylı ve zor bir iştir.
Milyon dolarlar bütçesi olan bir mühendis takımından daha iyi bir sistem çıkartmak biraz hayaldir. Ancak ve ancak daha noktasal bir hedefli sistem yapılabilir. Mesela spor kullanım.
Artıları ve eksileri olan bir durum. Açıkcası alçaltma yapıyorsanız, farklı miktarlarda alçaltma yapmanızı tavsize etmem.

Basitçe aynı ölçüde alçaltmak daha mantıklı olabilir.

Hesap kitap işine girilecek olursa, ön ve arka arasında yüzdesel farkların bulunması, ve hatta amortisörlerin sönümleyebileceği enerji, helezonların sıkıştırılması için gereken enerji / cm gibi değerlere bakmak lazım.
Kesmeyi düşünüp bu işi kolayca geçirmek isterseniz, geçmiş olsun dileklerimi şimdiden sunayım.

Umarım kuzenin bu işlere biraz daha zaman yatırıp doğru işler yapabilir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar Ali Bey cevap hakkını kullandı, sizlerden bu konuyla ilgili başka bir şey yazmamanızı rica ediyorum.
aman berkay çevirme var :) :polis:
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ae101
    • www.muhammetaliyavuz.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
arkadaşlar konuyu hallettım hepimiz rahatlıcaz 3 cm eibach yay koydum araç şuan arabanın ön arka eşit durumda  hoş bir görünüm oldu konfor aynı tek korkum zamanla arabanın arkası öne oranla daha fasla çökme yapması  en kısa zmanda fotoları koyacagım yardımlarından dolayı herkese teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 1996 Honda VTEC
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
aman berkay çevirme var :) :polis:
hehehe abi alemsin valla :D
arkadaşlar konuyu hallettım hepimiz rahatlıcaz 3 cm eibach yay koydum araç şuan arabanın ön arka eşit durumda  hoş bir görünüm oldu konfor aynı tek korkum zamanla arabanın arkası öne oranla daha fasla çökme yapması  en kısa zmanda fotoları koyacagım yardımlarından dolayı herkese teşekkürler
ali bey yaylarınız hayırlı olsun en kısa zamanda resim bekliyoruz yakıştığna eminim :)
..::тcт αηкαяα::..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Eveeettt şimdi müsadenizle konuyu hortlatıyorummm :zombi: :zombi2: :D :rofl:

Arkadaşlar yeni başlık açmak istemedim onun için yardımlarınızı bekliyorum.

Şimdi benim ae101'e eibach önler 5 cm arkalar 3,5 cm yay takımı ayarlasak nasıl olur? En çok korkum konforumun azalacağı yönünde. Zaten 195/50 yanakla konforum bayağı azalmıştı. Hatta sırf bu yüzden corona bile almayı düşünmüştüm bilirsiniz :)

Arkadaşımız yukarıda yazmış, "konforda hiçbir azalma yok" tekrar eibach kullananlara soruyorum gerçekten azalmıyor değilmi? Yani yalnış anlamayın arkadaşımız yalan söyleyecek değil ama tespitinde hata olabilir diye düşündüm ve tekrar sorayım dedim.

Bir diğer sorum şu şekilde, ikinci el temiz görünümlü birşeyler tavsiye edermisiniz? Yoksa "en iyisi sıfır al" mı demektir.

Değerli görüşlerinizi bekler, saygılarımı arz ederim.

İmza: İrticacı Modifiyeci :D :D


İmzam nasıl ama :D Türbe yeşili :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  En garantisi sıfır almaktır. Yayların belli yorulma durumlarıda vardır. Sonra senden öncekinin hangi yüklerde kullandığını bilemezsin. Tabi orjinallikde önemli.
 Her zaman söylediğim gibi bence iki taraf içinde 3,5cm. çok iyi olur. Hem emniyetten kaybın olmaz.
 Bu kasaların orjinal yayları oldukça esnek bence, hele zmaan içinde bu durum daha da artmaktadır. Ancak yeni yay taksan bile (orjinal) konforda azalma hissedersin, ama düşündüğün marka bence konfordan çok ödün vermeden olabilecek en iyi performansı verebilir. Hem konfor, hem spor performans dersen, işte onun bu şekilde çözümü yok. :)

 Burası (konu) yeri değil ama Ümit, inanmak güzel şeydir ve herkes bir şekilde inanır. Ama irtica iyi birşey değildir, hemde hiç bir yönden. Fatih Sultan Mehmet'de geriye gitseydi emin ol İstanbul'u alamazdı ileriye gidebildiği için bu başarıyı elde etti. Zaten ondan sonra da ileriye gitmeyi pek düşünmediler Osmanlı'da. Düşünenleride harcadılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
ümitim ben de 3.5 ön/arka diyenlerdenim..farklı yay kombinasyonları sadece görünüşe yarayıp onun dışında çeşitli sakıncalar doğurabilir yol tutuş, fren gibi konularda..o yüzden ön/arka 3.5 yay takmak mantıklı, yere yakın olacaksın fazlaca hazırlıklı ol, orjinalini biliyorsun, yeni haliyle bir çok yerden geçiş için -neredeyse- duracaksın. yayları renkleri var ya, o renkler yumuşaklığı belirtiyor diye biliyorum, sarıdan uzak dur, sarı en spor olanı yani konfor sıfır, benim yaylarım apex marka ve sarı, eibach çok çok iyi bir marka, vogland da öyle, apex de öyle, omp da öyle..eibach türkiyede isim yapmış bir markadır, o yüzden çok önereni çıkar ;) ancak ondan daha ucuza bu önerdiğim markalar alınabilir..apex ve omp serttir sana gelmez, konfor adamısın :P eibach ve voglant senlik yaylar, az bir konfor kaybı olur

Burası (konu) yeri değil ama Ümit, inanmak güzel şeydir ve herkes bir şekilde inanır. Ama irtica iyi birşey değildir, hemde hiç bir yönden. Fatih Sultan Mehmet'de geriye gitseydi emin ol İstanbul'u alamazdı ileriye gidebildiği için bu başarıyı elde etti. Zaten ondan sonra da ileriye gitmeyi pek düşünmediler Osmanlı'da. Düşünenleride harcadılar.
katılıyorum..yani sonuçta inanmak ya da inanmamak kişi ile inandığı varlık arasındadır..allaha da inansa, eşeğe de tapsa, ineğe de tapsa, kendi yaptığı hamurdan objeye de tapsa onunla kendisi arasındadır..bu ülkede sağolsun inananlar irticacı, laikliği savunanlar ateist, akpnin bir icraatini beğenenler/övenler örümcek kafalı, kürdüm diyenler terörist, yahudiyim diyenler casus diye "yaftalandığı" için, irticacı kelimesini yanlış bir şekilde kullanmış ümit kardeşim..irticacı olduğunu hiç ama hiç sanmıyorum
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Hakan abim yorumların için teşekkürlerimi sunar, hürmetlerimi arz ederim. Hem konu dışı olduğundan, hem büyüğüm olduğundan sözünün üstüne söz söylemem abi :)


Sonuç olarak eibach spor yaylar arasında en konforlu olanıdır diyorsun yani. Peki her iki tarafıda 3,5 cm düşürdüğümde, arkası gerek zamanla, gerek 60 Lt lik LPG tankının ağırlığı ile daha düşük durmazmı? Bence her iki tarafıda eşit değiştirirsem bir süre sonra magirus tipine geri dönecektir diye düşünüyorum. O açıdan önleri daha çok ( sert bakışlar katıyor :) ) arkaları daha az düşürmek isterim.

Yorumlarınız için tekrar teşekkürler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Kanka yorumların için sanada ayrıca teşekkür ederim.

ümitim ben de 3.5 ön/arka diyenlerdenim..

Peki her iki tarafıda 3,5 cm düşürdüğümde, arkası gerek zamanla, gerek 60 Lt lik LPG tankının ağırlığı ile daha düşük durmazmı?

Son bir soru, kırmızı olanlar en konforlusu mu oluyor?


irticacı olduğunu hiç ama hiç sanmıyorum

Bende sanmıyorum kardeşim :) Makarasına koydum zaten esprik olsun diye :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Hakan abim yorumların için teşekkürlerimi sunar, hürmetlerimi arz ederim. Hem konu dışı olduğundan, hem büyüğüm olduğundan sözünün üstüne söz söylemem abi :)


Sonuç olarak eibach spor yaylar arasında en konforlu olanıdır diyorsun yani. Peki her iki tarafıda 3,5 cm düşürdüğümde, arkası gerek zamanla, gerek 60 Lt lik LPG tankının ağırlığı ile daha düşük durmazmı? Bence her iki tarafıda eşit değiştirirsem bir süre sonra magirus tipine geri dönecektir diye düşünüyorum. O açıdan önleri daha çok ( sert bakışlar katıyor :) ) arkaları daha az düşürmek isterim.

Yorumlarınız için tekrar teşekkürler..

Selam  Ümit'im. Aynı konuyu ve soruyu  bugun  bende  Türkay kardeşimle  konustum. Türkay'ım  ön/arka 3,5cm  diyor  benım endişem ise   arkada  tank var ve  bir de  aile arabası arkayada  biniliyor  dediğin  gibi bi sure  sonra  şimdiki bu halını alıcaksa ( bak dalga  gecmeyın  hatırlamıyorum) ön  3,5 arka 5 yapmayı düşünüyorum :)
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Tam öyle olmaz Ümit, muhtemelen o yayların yapılarıda (ön arka), kullanılan materyalin ebatı, bukle sayısı vs. farklıdır.
 Ayrıca önde de motor var, bu durumda oranında zamanla aşağı düşmesi lazım bence.

 Öyle şeymi olur, herkes fikir sahibidir ve buna saygı duymak lazım. Birşeyler düzgün, iyi olacaksa, bu sadece benim için ya da senin için, belli bir zümre için olmamalı ve olamazda. Herkes için iyi, benim içinde iyi olur, senin içinde. Farklı fikirler doğru paylaşıldığında, saygı korunduğunda insanlığı, topluluğu ileri götürür.
 Bence denge gerçekten çok önemli. Yani hayatta da. :):):) Sırf araç için değil. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
  Tam öyle olmaz Ümit, muhtemelen o yayların yapılarıda (ön arka), kullanılan materyalin ebatı, bukle sayısı vs. farklıdır.
 Ayrıca önde de motor var, bu durumda oranında zamanla aşağı düşmesi lazım bence.

 

Peki abi gördüğümüz ae101lerin neden hepsi zamanla magirus oluyor? Söylediklerin mantıklı ama pratikte öyle olmuyor maalesef..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Hakan abim yorumların için teşekkürlerimi sunar, hürmetlerimi arz ederim. Hem konu dışı olduğundan, hem büyüğüm olduğundan sözünün üstüne söz söylemem abi :)


Sonuç olarak eibach spor yaylar arasında en konforlu olanıdır diyorsun yani. Peki her iki tarafıda 3,5 cm düşürdüğümde, arkası gerek zamanla, gerek 60 Lt lik LPG tankının ağırlığı ile daha düşük durmazmı? Bence her iki tarafıda eşit değiştirirsem bir süre sonra magirus tipine geri dönecektir diye düşünüyorum. O açıdan önleri daha çok ( sert bakışlar katıyor :) ) arkaları daha az düşürmek isterim.

Yorumlarınız için tekrar teşekkürler..
ayyy sen de benim kafadansın, güvenlik zaafı olabiliyor ancak görüntü süper oluyor :) valla renkleri hiç bilmiyorum ya :(
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Bendeki yaylarda eibach ama konfor 40 yanak lastik ve 17 inçlik jantlarla epey azaldı , azalmadı desem burnum uzar :D  sadece yay ile azalan konfor pek anlaşılıcak dozda olmuyor tabiki :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Benim anlamadığım 35 mm olan yaylar arabayı 3,5 cm yere yaklaştırmıyormu ? orjinali 15 cm AE 101 yaydan sonra 11,5 cm yerden yüksekliği öyle fazla yere yakın birşey olmuyor bu hesapla ? Yoksa arabaya takılınca 3,5 cm den daha fazlamı yakınlaşıyor ?
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hergün biraz daha fazla Toyota sevgisi... <3
    • JDM TÜRK
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 6 kere teşekkür edildi
Güvenlik olarak düşünürseniz hepsine 5lik takın arkalara lastik takoz koydurarak milimetrik olarak önlerle aynı olmasını sağlayın , daha güvenli olmazmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
yok ya 3.5cm indiriyor
Güvenlik olarak düşünürseniz hepsine 5lik takın arkalara lastik takoz koydurarak milimetrik olarak önlerle aynı olmasını sağlayın , daha güvenli olmazmı?
takoz işin içine girince güvenlik olmaz
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
  Aynen öyle, eklemeler sağlamlığı ve güvenliği azaltır.

 Aracın yandan öyle görünüyor olması biraz da tasarım ile ilgili bir durum (çamurluklar vs.). Ancak aracın yere basması gereken (yüksek hızda, virajda, frenajda) belli ağırlık dengesi olması gerekir. Bunu bir aks yönüne bozmak, diğer aksın yol tutuşunu azaltır. Heleki ön aks eyre daha fazla tutunursa, arka aks yeri daha az kavrar ve arkadan kopma kolaylaşır.

 Ayrıca her aracın bir istiap haddi vardır. Bunun üstünde kullanımlarda yürüyen aksamın ve dolayısı ile yayların deforme olması normaldir. Heleki yüklü durumda yoldaki enine dalgalanmalardan belli hızlarda geçince arka süspansiyona binen yük dolayısı ile arka yayların ve amortisörlerin zamanında önce yıpranmasını beklemek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ediyorum :)

ayyy sen de benim kafadansın,

deme kızzz :P


Açık konuşmak gerekirse, şuan mükemmel denecek kadar yol tutuşu mevcut. Yani virajlara girdiğinizde aracın içinde siz savruluyorsunuz ama araç yatmıyor. Ne makasta ( sinyalli makas :) ) ne virajda kesinlikle yatmıyor ancak ciddi ciddi limitleri zorladığınızda gaz-fren kombinasyonuna göre ya arka ya ön huzursuz oluyor. Yani şunu kesin ve net bir şekilde söyleyebilirim ki, ciddi ciddi çok denedim, yeni nesil VSC'li 0 km honda civic ile girdiğim virajları corollacığım ile yaklaşık %10 daha fazla hız limitlerinde alabiliyorum.

Ancak, insanın doğası bu zannedersem limitleri biraz daha zorlamak istiyorum, şöyle sinek gibi olsun hiç kopmasın yerden. Hani Megane II Hb reklamı vardı ya, ayda gidiyoru hatırlarsınız. İşte onun gibi birşeyler yakalamak istiyorum :) ( megane sadece reklamda yol tutuyoyor bu arada bilginize :P )