Gönderen Konu: Debriyaja basarak çalıştırma  (Okunma sayısı 17626 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #20 : Aralık 03, 2009, 19:58:18 »
Sürüş Akademisi A.Ş'nin genel müdürü Selçuk DEDEOĞLU ekonomik sürüş hakkında yazdı ...
Araç tipi ne olursa olsun çalıştırma sırasında ve sonrasında ayak debriyaja basılı olmamalıdır. Bu işlem uzun vadede debriyajın arıza vermesine neden olacaktır...
simdi corollayim buyuyunce avensis olacagim !!!
karar degistirdim buyuyunce camry olacagim ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #20 : Aralık 03, 2009, 19:58:18 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #21 : Aralık 03, 2009, 20:13:25 »
Sürüş Akademisi A.Ş'nin genel müdürü Selçuk DEDEOĞLU ekonomik sürüş hakkında yazdı ...
Araç tipi ne olursa olsun çalıştırma sırasında ve sonrasında ayak debriyaja basılı olmamalıdır. Bu işlem uzun vadede debriyajın arıza vermesine neden olacaktır...

 Sayın Genel Müdür kusura bakmasın ama halt etmiş...

 Düz vitesli araçların şanzımanlarında 75W-90 dişli yağı kullanılır. Yani viskozite bakımından epeyce kalın bir yağ. Özellikle kış sabahlarında aracınızı çalıştırmak için marşa bastığınızda şanzıman içerisindeki dişlileri çepeçevre saran neredeyse donmak üzere olan dişli yağı dişlilerin dönmesini illa ki zorlaştıracaktır...
 Dolayısıyla öncelikle marş motorunu, sonrasında aküyü, bunlardan sonra da motorun şanzıman giriş milini ve dişli gurubunu çevirmek için kavramaya yükleneceğini kestirebilmek için Makine Mühendisi olmaya gerek yok...
 Asla hiç bir zararı yoktur hocam. Ama önceki sayfada da konuya denildiği gibi bazı durumlarda araç çalışmasa da viteste iken marşa basarak ilerlemek mümkün oluyordu. Ama şimdi ki bir çok güncel araçta bu olayı gerçekleştiremiyoruz.
 Ama bununda kendine göre avantajı yada dezavantajı var. Bence debriyaja basmadan çalışmasına izin vermemesi daha faydalı. Gerekli bir güvenlik tedbiri...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #22 : Aralık 03, 2009, 20:18:34 »
ikisine birden basınca olmuyo mu? :P
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #23 : Aralık 03, 2009, 20:27:13 »
  :) Ben alışmışım sadece Debriyaja basıyorum. Zaten bazen sol dizimden tak tuk ses geliyor (menüsküs).
 Ama debriyaja her zaman tam basmak gerçekten önemli. Tam basıldığı zannedilip tam basılmış olmayabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #24 : Aralık 03, 2009, 21:58:36 »
eski tipo'mu kullanım klavuzunda  "soğuk havalarda aracın ateşlenmesini kolaylaştırması açısından debriyaj ile çalıştırmanız tavsiye edilir" yazıyodu bu bende  alışkanlık oldu ben de her zaman debriyajla çalıştırırım aracımı...  :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #25 : Aralık 04, 2009, 04:10:45 »
Sayın Genel Müdür kusura bakmasın ama halt etmiş...

+1

:rofl:
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #26 : Aralık 04, 2009, 21:09:38 »
Sayın Genel Müdür kusura bakmasın ama halt etmiş...

 Düz vitesli araçların şanzımanlarında 75W-90 dişli yağı kullanılır. Yani viskozite bakımından epeyce kalın bir yağ. Özellikle kış sabahlarında aracınızı çalıştırmak için marşa bastığınızda şanzıman içerisindeki dişlileri çepeçevre saran neredeyse donmak üzere olan dişli yağı dişlilerin dönmesini illa ki zorlaştıracaktır...
 Dolayısıyla öncelikle marş motorunu, sonrasında aküyü, bunlardan sonra da motorun şanzıman giriş milini ve dişli gurubunu çevirmek için kavramaya yükleneceğini kestirebilmek için Makine Mühendisi olmaya gerek yok...
 Asla hiç bir zararı yoktur hocam. Ama önceki sayfada da konuya denildiği gibi bazı durumlarda araç çalışmasa da viteste iken marşa basarak ilerlemek mümkün oluyordu. Ama şimdi ki bir çok güncel araçta bu olayı gerçekleştiremiyoruz.
 Ama bununda kendine göre avantajı yada dezavantajı var. Bence debriyaja basmadan çalışmasına izin vermemesi daha faydalı. Gerekli bir güvenlik tedbiri...
1990 Mercedes 300 sel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #27 : Aralık 04, 2009, 21:24:16 »
emniyet ve guvenlik icin iyi olabilir ama bence gereksiz
arac bostayken de calistirisaniz debriyaja basili oldugundan fazla yuk yuklenmez diye dusunuyorum.
ben genellikle bosta birakmaya ozen gosteriyorum...
calistiriken de sadece anahtari ceviriyorum :)
Bence aracı viteste bırakmanın her zaman faydası var, sadece fren ile park halinde tutmak... dik bir yokusa park ettiğinizde de mi boşta bırakıyorsunuz?

Yalnız tren yolu üzerinde stop edip çalışmayan bir arabayı viteste marş motoru ile birkaç metre ileri almak şeklinde bir teknik vardı.. (Yanlış mı biliyorum??) Debriyaja basmadan çalışmayan arabada onu yapamazsınız..
Ahmet abi yapılıyor, ben auriste istemeden de olsa becerdim :) tam marş basarken ayağımı debriyajdan çektim ( derdim neydi bilmiyorum) araba 1-2 mt ileri gitti :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #28 : Aralık 05, 2009, 00:04:40 »
Bence aracı viteste bırakmanın her zaman faydası var, sadece fren ile park halinde tutmak... dik bir yokusa park ettiğinizde de mi boşta bırakıyorsunuz?

tabii  ki hayir :))
sadece kendi bahcemde o sekilde birakiyorum...
simdi corollayim buyuyunce avensis olacagim !!!
karar degistirdim buyuyunce camry olacagim ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #29 : Aralık 05, 2009, 00:25:05 »
Ahmet abi yapılıyor, ben auriste istemeden de olsa becerdim :) tam marş basarken ayağımı debriyajdan çektim ( derdim neydi bilmiyorum) araba 1-2 mt ileri gitti :)
Hmm demek en başta basmak yeterli.. Bunu öğrendiğimiz iyi oldu.. Dünyanın bin türlü hali var.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #30 : Aralık 05, 2009, 08:03:37 »
 Auris'te debriyaja basarak çalıştırma var mı tam olarak hatırlayamıyorum(çünkü ben her düz vitesli araçta debriyaja basarım) ama eğer varsa; mesela debriyaja tam basıp marşa bastığınızda hemen ayağınızı çekerseniz marşı keser. Yani marş motorunu döndürmek istediğiniz her an debriyaja tam basmak zorundasınız...
 Bu sistem Yeni Nesil Corolla'larda böyle, ama Auris'i tam hatırlayamıyorum...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #31 : Ocak 16, 2011, 17:33:45 »
toyota corollalarda debriyaja basmadan araç çalışmıyor, sizlere birkaç sorum olacakta arkadaşlar:
1) aracı, anahtarı taktıktan sonra bir süre bekleyip (5-10 sn) debraja basıp mı çalıştırıyorsunuz, benim araçta bazen debraja yüklensemde araç zor çalışıyor, bunun belli bir yöntemi var mı ya da benim araçta mı bir arıza var?
2) araç ısınmadan vites geçişlerinde örneğin 1 den 2 ye, 2 den 3 e geçişlerde zorlanıyor mu vites kolu?
2008 toyota corolla d-4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #32 : Ocak 16, 2011, 17:50:57 »
toyota corollalarda debriyaja basmadan araç çalışmıyor, sizlere birkaç sorum olacakta arkadaşlar:
1) aracı, anahtarı taktıktan sonra bir süre bekleyip (5-10 sn) debraja basıp mı çalıştırıyorsunuz, benim araçta bazen debraja yüklensemde araç zor çalışıyor, bunun belli bir yöntemi var mı ya da benim araçta mı bir arıza var?
2) araç ısınmadan vites geçişlerinde örneğin 1 den 2 ye, 2 den 3 e geçişlerde zorlanıyor mu vites kolu?

benim araç 2011 corolla dizel 500km de
1-aracım dizel olduğundan debriyaja basıyorum, kontağı çevirerek yanan ışıkların sönmesini bekliyorum ve sonra marja basıp motoru çalıştırıyorum.
2-araç ısınmadan vites geçişlerinde herhangi bir zorluk sözkonusu değil.aracın ısınması ile ısınmaması arasında vites geçişleri açısından bir fark yok.
Corolla Comfort Ekstra(Dizel)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #33 : Ocak 16, 2011, 18:06:20 »
Dizel araçlarda ışığının sönmesini beklemelisiniz yoksa araç çalıştırılırken zorlanıyor ;)


   (kızdırma bujisinin lambası)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #34 : Ocak 16, 2011, 19:51:54 »
Ercü bizim araçlarda o ışık çok çabuk sönüyor toplasan 30 salise etmez yani sen istesende o ışıktan önce marşa basamazsın :D yani corollalarda şu ışık sönsün bu ışık sönsün diye bir olay yok ;) ancak hyundai era dersen anlarım çunku kızdırma buji ışığı ve mazot iletim ışığı hava soğukluğuna göre 30-60 sanıye arasında sönüyor zaten bu ışık olayını dizel motorlarda bir opel ve hyundaide gördüm ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #35 : Ocak 16, 2011, 20:19:28 »
anahtarı takıp ışıkların sönmesini bekliyorum, ayağım debraja basılı marşa basıyorum, bazen çok kolay çalışırken bazen zor çalışıyor, bunun nedeni ne olabilir?
vites değiştirirken araba soguksa geçişler zor oluyor ısındıktan sonra çok daha rahat vites geçişleri oluyor.
2008 toyota corolla d-4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 45800
  • Model Yılı: '11
  • 19 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #36 : Ocak 16, 2011, 21:24:15 »
arkadaşlar soğuk bir yerde görev yapıyorum ve hep debriyaja basarak arababımı çalıştırıyorum.
çok soğuk havalarda araba çalıştıktan sonra debriyajdan ayagımı çektiğim zaman arabanın zorlandığını hissediyorum.
arabayı  debriyaja basıp çalıştırırsanız motora daha az yük biniyor diye biliyorum.
saygılar arkadaşlar...
Hayatın km'sini hergün sıfırla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #37 : Ocak 16, 2011, 22:43:23 »
Ercü bizim araçlarda o ışık çok çabuk sönüyor toplasan 30 salise etmez yani sen istesende o ışıktan önce marşa basamazsın :D yani corollalarda şu ışık sönsün bu ışık sönsün diye bir olay yok ;) ancak hyundai era dersen anlarım çunku kızdırma buji ışığı ve mazot iletim ışığı hava soğukluğuna göre 30-60 sanıye arasında sönüyor zaten bu ışık olayını dizel motorlarda bir opel ve hyundaide gördüm ;)


Biz abs'yi bekliyoruz :D
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Bilgi güçtür...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '12
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #38 : Ocak 16, 2011, 23:06:19 »
soğuk iklimde şanzıman yağının biraz pewlteleşmesi normaldir, yaz gelince düzelirse sorun yoktur.
debriyaja basmadan çalışmayan araba yaptıysa toyota bunun ömrünüde mutlaka hesaplamıştır, bence.
Kanaat en büyük hazinedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Debriyaja basarak çalıştırma
« Yanıtla #39 : Ocak 18, 2011, 18:10:37 »
yeni corollamda ilk aldığımda depriyaja bastığımda bazen aracım çalışmıyordu sonradan farkettim depriyaja tam basmak gerekiyormuş. önceki arabamda böyle değildi.