Gönderen Konu: gaz-fren  (Okunma sayısı 4214 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #20 : Eylül 04, 2009, 01:43:59 »
Evet biraz da onu sormak istedi galiba, isterseniz deneyin sonuç dediğim gibi çıkacaktır.100 km/hızla giderken gaza sonuna kadar bassın, fren pedalı 2-3 cm geri gitcek şekilde bassın, sonuçta yine araba yavaşlıcaktır.Yalnız o hızla giderken frene sol ayağıyla biraz sert bi şekilde basarsa, adrenalin dolu anlar yaşayabilir bu da benden söylemesi :)
SIU Corolla T-Sport

Toyota Club Türkiye

Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #20 : Eylül 04, 2009, 01:43:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 62 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #21 : Eylül 04, 2009, 02:22:34 »
Sol ayakla fren mi boş alanlarda deneyin emi :) ilk seferde zonk kalabiliyor insan sol ayak saga göre pek hassas degil.
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #22 : Eylül 05, 2009, 16:53:26 »
herkese merhabalar benim çoktandır merak ettiğim bir soru vardı şimdi sorayım dedim bir araba diyelim 100 km hızla giderken frene ve gaza ikisine aynı anda ve beraber basarsak ne oluyor

Kaza
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #23 : Eylül 14, 2009, 01:36:54 »
biraz macera yaşamış olursun
macera sonunda araç durur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #24 : Eylül 14, 2009, 08:13:19 »
  Bazı arkadaşlar soruyu cevaplamış zaten.
 Bu soru viraj almak için soruluyorsa (heel and toe ya da sol ayak freni) bazı teknikler kullanılır. Coşkun'un da söylediği gibi sol ayak freni kesinlikle uygun alanda (güvenlik önlemleri alınmış bir pist) daha önce profesyonel birisinin denetiminde uzun uzaya antrenman yapılmamış ise denenmemelidir. Çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir. Heel and Toe ise ayak parmakları ile fren, topuğu ile gaz pedalına aynı anda basıldığı tekniktir. Hepsinde de amaç motor devrini düşürmemektir ve bunları uygulamak için araçta turbo olmasına gerek yoktur. Önden çekişli ve 4 çeker araçlarda daha çok işe yararlar. Çünkü önden kaymayıda minimize ederler (virajda).
 Düz yolda giderken ise aynı anda hem fren, hemde gaz pedalına basılma olayı ise; seneler önce Almanya'da bir kaza mahalinde (otobanda) tuğla buluyorlar. Acaba bir kamyondan vs. mi düştü diye araştırma yaparken bunun aslında kazayı yapan sürücünün aracında Cruise Control (hız sabitleyici) olarak görev yaptığı anlaşılıyor. :) Yani Murat'ın da söylediği sonuç açığa çıkmış oluyor.
 Böyle bir durumda yeterince fren gücü (lastikler kilitlenirse) uygulanırsa aracın motoru durur (debriyaja basılmaz ise). Bu durumda araç daha önceden kalan fren gücünün etkisi ile frenlemeye devam eder ancak hidrolik direksiyon vs. güç kaybeder. Fren pedalında dozlanmaya çalışılırsa ikinci seferde oldukça sertleşir ve yeterli fren gücü uygulamak çok zorlaşır. Bu durumda (sert frenaj ve aynı anda gaz) muhtemelen motora (krank, piston ve piston kolları vs.) zarar verilmiş olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #25 : Eylül 14, 2009, 15:42:34 »
ben eski arabamda denemiştim hiç tavsiye etmem boş bir yolda yaklaşık 60 km hızla giderken denedim ayağım gaza basılı halde iken frene bastım araba adeta zıpkın gibi yere çakıldı eğer arkada başka bir araç olsa kesin bana çarpardı kısacası denemek biraz sakıncalı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #26 : Eylül 15, 2009, 04:16:55 »
Gaz ve frene birlikte basma fikrini ortaya atan 16 yaşındaki Eren kardeşimizin konusunda bu kadar yorum geleceğini tahmin etmiyordum. Forumda bu kadar yarışçı olduğunu bilmiyordum :D

ben eski arabamda denemiştim hiç tavsiye etmem boş bir yolda yaklaşık 60 km hızla giderken denedim ayağım gaza basılı halde iken frene bastım araba adeta zıpkın gibi yere çakıldı eğer arkada başka bir araç olsa kesin bana çarpardı kısacası denemek biraz sakıncalı

O sizin ayağınızın böyle şeylere alışkın olmamasından, orantısız bir güç uygulama sonucunda, sizin hissettiklerinizdir. Bu hareket fren mesafesini uzatır. Hakan beyin bahsettiği gibi yarış esnasından özellikle virajlarda ve sadece arkadan itişli olmayan araçlarda motor devrini yüksek tutmak ve viraj çıkışı daha hızlı ivmelenmek için yapılan bir uygulamadır. bizlerin işine yarayacak birşey değildir.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #27 : Eylül 22, 2009, 17:13:12 »
Eren öcal  insan hiç araba kullanmamış biri olsa dahi böyle bir şeyi beceremez.Madem merak ediyorsun arabanda bir dene sonucunu yazda öğrenelim:) ama olacak sonuç şudur bütün araç markalarıda fren gücü motor gücünün en az 3 misli daha fazladır.Merak ettiğin hareketi yaptığında debriyaj kavrama sistemi kullanılmadığından araç hız kaybedip duracaktır ama akslar , şanzıman ve debriyaj kavrama sistemine aşırı yük bineceğinden en büyük olasılıkla baskı balataya zarar vereceksin.Acı bir koku duyacaksın,bu koku debriyajın kokusu olacaktır.Muhtemelen volant yüzeyleri yüksek sıcaklıktan dolayı yanacak ve baskı balata kavramasının verimi düşecektir.Ve aracın çekişi düşecek ve yakıt tüketimin aşırı artacak benzin istasyonları ile akraba olacaksın.Sonucundada tamircinin kucağına düşeceksin.Oda sana caaart diye sağlam bir işçilik ve parça fiyatı iteleyecek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: gaz-fren
« Yanıtla #28 : Eylül 22, 2009, 17:25:47 »
illaki biri önce devreye girer nihateyinde büyk ihtimalle kaza yaparsın allah korusun
gidemediğin yer senin değildir