Gönderen Konu: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)  (Okunma sayısı 481258 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2020 : Nisan 03, 2025, 11:20:34 »
İyi yapmışsınız,serbest piyasa ile başıbozuk piyasa kastedilmiyor elbette,ufak tefek ayrıcalıklarla,yine ufak tefek fiyat aralıkları olur ancak bu kadar fark olmaz bu nedenle paylaşımlar önemli,kim makul fiyat veriyorsa oraya gitmeliyiz,kontrol yine vatandaşa düştü.
Tokay Ceritoğlu

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2020 : Nisan 03, 2025, 11:20:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2021 : Ekim 28, 2025, 11:58:02 »
Arkadaşlar, yaşadığım durumu paylaşmak istiyorum. Belki birinizin başına gelmeden önlem alır.

20 gün önce 2005 model Rav4 aldım. Önceki sahibi 15 yıldır Dörtnal Özel Servise götürüyormuş. Ben de “demek ki bu aracı en iyi onlar tanıyor” dedim, kontrol için aynı yere gittim.
Usta, “Biz bu aracı biliyoruz, motoru taş gibi” dedi. Gönül rahatlığıyla aracı aldım.

Ama bir hafta geçmeden araçta tekleme farkettim. Aynı servise götürdüm, bu kez “sibop kaçırıyor, yarım motor yapılması gerekiyor” dediler.

Yani anlayacağınız, önce güven verdiler sonra güveni paramparça ettiler. Üstelik istedikleri rakamlar da çok uçuk.

Ben yandım, siz yanmayın. Bu servise kesinlikle gitmeyin. Dürüstlük ve güven, orada sadece lafta kalmış.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2022 : Ekim 28, 2025, 21:22:46 »
Arkadaşlar, yaşadığım durumu paylaşmak istiyorum. Belki birinizin başına gelmeden önlem alır.

20 gün önce 2005 model Rav4 aldım. Önceki sahibi 15 yıldır Dörtnal Özel Servise götürüyormuş. Ben de “demek ki bu aracı en iyi onlar tanıyor” dedim, kontrol için aynı yere gittim.
Usta, “Biz bu aracı biliyoruz, motoru taş gibi” dedi. Gönül rahatlığıyla aracı aldım.

Ama bir hafta geçmeden araçta tekleme farkettim. Aynı servise götürdüm, bu kez “sibop kaçırıyor, yarım motor yapılması gerekiyor” dediler.

Yani anlayacağınız, önce güven verdiler sonra güveni paramparça ettiler. Üstelik istedikleri rakamlar da çok uçuk.

Ben yandım, siz yanmayın. Bu servise kesinlikle gitmeyin. Dürüstlük ve güven, orada sadece lafta kalmış.

Yaşadığımız duruma üzüldüm. Öncelikle benim aracıma motor değişimi yapıldı ve gayette güzel karşıladılar memnun da kaldım Sadık usta ile görüşerek bu durumu ileteceğim. Kendisi aslında ilini bilen birisidir yanlışlık var ise çözülmesini istiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2023 : Ekim 28, 2025, 21:41:18 »
Geçmiş olsun,aracı satın alırken eski sahibi ve ekspertiz firması motorla ilgili   tekleme  var diye sizi uyardı mı? Sonuç üzücü olmuş ama Dörtnal servisin neden başta taş gibi sonra tekleme var demelerine de anlam veremedim açıkçası...arabayı ilk gösterdiğinizde ciddi bir kontrol yapıldı da mı? taş gibi dediler yoksa bakmadan hatırladıkları gibi mi diye merak ediyorum,belki 5-6 bin km önce bakıma geldi sorun yoktu aradan 5-6 bin km geçti araba teklemeye başladı ustalarda eski hatırladıkları gibi son kontrol yapmadan taş gibi fikrini söylediler,sonucu yazarsanız bilgilenmiş olacağız.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2024 : Ekim 28, 2025, 22:11:12 »
Kendileri ile görüşme sağladım. Ogün usta kontrolleri sağlayıp eksiklerini söylediğini iletti. Ön takımlar da yapılması gerekenleri ve üst kapak contasında yağ kaçağı olduğunu, dün ziyaret edip üst kapak contası değiştirildi ve kompresyon ölçümünde fark edilen 2. Silindir düşük çıkmış bu durum size de aktarılmış fakat bu cevaba karşı tatmin olmamışsınız.  Size maliyet belirtildikten sonra tavrınızın değiştiğini öğrendim. Bugün Ogün usta ile sanırım görüşme sağlamışsınız ama gitmemişsiniz ardından Sadık usta’da sizi aramış. Kendileri de buradan yorumlarını yapacaktır. Ama size tavsiyem tarafların haklı veya haksızlığını bir kenara bırakıp olumlu sonuca varmaları daha önemli kendilerini ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Eminim ki konu tatlıya bağlanacaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2025 : Ekim 29, 2025, 09:59:34 »
Öncelikle herkese merhabalar iyi forumlar dilerim.

Dörtnal Toyota Servisi Mekanik bölüm sahibiyim.

Firmamız adına yazılmış mesajla alakalı bu yorumu yapmaktayım.

Normalde hiçbir şekilde bizim firmamızda ikinci el kontrol yapılmamaktadır. Aracın eski sahibi firmamızdan hizmet aldığı için alıcı ve satıcı birlikte firmamıza gelmiştirler.

Aracın sahibi eski albay olup firmamız tarafından gerekli kontrolleri uzun yıllar boyunca yapılmış ve takibi sağlanmıştır. Aracın bize en son geliş tarihi 07.08.2024 yani 1 yıl dan uzun süre geçmiş ve km olarakta 22.000 km geçmiştir. Tüm yapılan işlemler kayıtların hepsi yıllardır tutulmaktadır.

Konuya geri dönmek gerekirse;

Araç bize ikinci el kontrole geldiğinde rica üzerine  Ogün Usta tarafından kontrol sağlanmış olup alt düzende eksiklikler tespit edilmiş, üst kapak contasında kaçakların olduğu alıcıya söylenmiştir , araçta bir tekleme vs. durumuna rastlanmamıştır. Rastlansaydı zaten orada söylendiği taktirde aracın eski sahibi bunu anlayışla karşılayacak nitelikte bir insandır. Gereken neyse yaptırıp yada alıcı ile uzlaşacaktır. Ama kontroller esnasında böyle bir duruma rastlanmamış olup sadece alt takımla alakalı gerekli yapılması gereken şeyler ve yağ kaçağı alıcıya bildirilmiştir.

Sonrasında yağ kaçağı için firmamıza gelindiğinde üst kapak contası değiştirilmiş olup, tekleme farkedilip ateşleme kısmında(bobin,buji vb.) yağlama olduğu tespit edilip , temizlendiği halde teklemenin devam ettiği görülmüştür. Bunun üzerine kompresör testi yapılmış olup 2. silindir gücü düşük çıkmıştır. Oluşan bu güçteki kayıptan dolayı teklemenin bir anda çıkabileceği tarafımca kendisine izah edilmiştir. Çıkacak ortalama maliyeti size bildirilmiş olup sonrasında bize bozuk araba aldırdınız vb. gibi ithamlarda bulundunuz.

Biz anlık olarak rica minnet üzerine aracınızın kontrolünü sağlamış olup o an araçta dediğimiz unsurlar haricinde bir sorun göremedik.(yağ kaçağı-alt düzen sorunları)

Tekrarlıyorum biz normalde ikinci el kontrolü yapmamaktayız

Ama her firmadan sorabilirsiniz; Onaylı expertiz kontrollerinde bile expertiz raporu 24 saat geçerli olmaktadır bilginize sunarım.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2026 : Kasım 12, 2025, 09:38:48 »
Arkadaşlar, yaşadığım durumu paylaşmak istiyorum. Belki birinizin başına gelmeden önlem alır.

20 gün önce 2005 model Rav4 aldım. Önceki sahibi 15 yıldır Dörtnal Özel Servise götürüyormuş. Ben de “demek ki bu aracı en iyi onlar tanıyor” dedim, kontrol için aynı yere gittim.
Usta, “Biz bu aracı biliyoruz, motoru taş gibi” dedi. Gönül rahatlığıyla aracı aldım.

Ama bir hafta geçmeden araçta tekleme farkettim. Aynı servise götürdüm, bu kez “sibop kaçırıyor, yarım motor yapılması gerekiyor” dediler.

Yani anlayacağınız, önce güven verdiler sonra güveni paramparça ettiler. Üstelik istedikleri rakamlar da çok uçuk.

Ben yandım, siz yanmayın. Bu servise kesinlikle gitmeyin. Dürüstlük ve güven, orada sadece lafta kalmış.
Öncelikle yaşamış olduğunuz durum can sıkıcı o yüzden çok geçmiş olsun.
Yaklaşık 2 yıl önce 2020 model 1.6 benzin lpgli 40 bin kmde Toyota Corolla aracım vardı sattım. Aracın ilk sahibi gibiydim bin kmde iken almıştım. Bende hiç bir sorun olmadı, zaten sorunsuzda bilinen bir araç olduğu için alıcıda güvenerek Bitlisten Samsuna geldi ekspertizi yaptırdı satışı yaptık helalleştik ve geri Bitlise gitti. Aradan aynı sizde ki gibi 15-20 gün geçtikten sonra aracın motorunda sorun olduğunu yarım motor yaptırdığını söyledi. 40 bin kmde ki bir araçta bile böyle bir durum olabiliyorken 20 yaşında ve kmsi tahminen 200 bin civarı olan bir araçta böyle durumlar yaşamanız elbette üzücü ama ikinci el araç alırken bu tarz sıkıntıların yaşanması muhtemel bir durum.  Motor kapalı bir kutu kimse 20 yaşındaki bir aracın motoruna kolay kolay garanti vermez sözlü şekilde verilen garantinin de hiç bir hükmü olmaz.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 31000
  • Model Yılı: '24
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Bayi ve Servis Eleştirileri (Şikayet veya Teşekkür)
« Yanıtla #2027 : Kasım 12, 2025, 17:39:06 »
contada kaçak tespit edildiyse ,
bunu bilale anlatır gibi müşteriye ifade edilmeliydi.
servis masum değil.