Arkadaşlar yanlış biliyorsam düzeltin ama dizel motorlarda emme sibobu yok ve 8V olunca 4 silindirli motorda doğal olarak silindir başına yine iki adet egzoz sibobu oluyor. 16V ise benzinli motorlarda oluyor olarak biliyorum...
Alper Bey,
emme subabı olmaz ise motor hava alamaz.
..............................
Şimdi genel olarak insanlar bir eşyanın veya özelliği ölçerken rakamın yüksek olma beklentisindedirler.
Aslında pazarlama kampanyalarının ne kadar başarılı olduğunu da gösteriyor.
Silindir başına 2 ve 4 subap olmasının her iki seçenek içinde avantaj ve dezavantajları var.
Kısaca ve kabaca özetlersek:
2 subap, alt devirlerde:
- Daha rahat devirlenme
- Daha yüksek tork
- Daha düşük tüketim
4 subap, üst devirlerde:
- Daha rahat devirlenme
- Daha yüksek tork
- Daha düşük tüketim
Bu farkın sebebi ise kabaca şundan kaynaklanıyor. Motorlar alt devirlerde havayı alırken ve atarken direnç ile karşılaşırsa daha iyi sonuçlar elde edilir.
2v olması bunu bir miktar sağlıyor. Aynı şekilde emme ve egsoz manifold yolları uzundur. 4v ise yüksek devirlerde havayı ve yanmış gazı hızlı şekilde içeri-dışarı atabilir.
Tabiki bu sonuçları etkileyen bir çok başka faktör var. Ama küçük hacimli bir dizelde düşük devirde, düşük tüketim için 8v olması daha mantıklı.
Daha ucuz diye öyle yaptıklarını sanmıyorum.