Gönderen Konu: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?  (Okunma sayısı 96910 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2000 model Corolla 1.6 Luna AT AC Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« : Şubat 16, 2011, 08:45:39 »
Arkadaslar Toyota kullanmaya yeni başladım. 2000 Model Corolla 1.6 AT AC Special. Bu sabah O/D Off şeklinde bir uyarı ışığı yandı. Neyin nesidir ve nasıl düzeltilir acaba?

Toyota Club Türkiye

Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« : Şubat 16, 2011, 08:45:39 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #1 : Şubat 16, 2011, 08:49:50 »
O/D 'nin mantigi su .. eger O/D off yaziyorsa sistem devrede demektir, yani sanzuman 4'e gecmez .. 1-2-3 kullanilir ve vites gecisleri atiyorum 2800dd yerine 3200dd'de gerceklesir.
butona basildiginda gosterge panelindeki O/D off yazisi sonuyorsa sanzuman 1-2-3-4 seklinde .. yani normal calisir.

uzun lafin kisasi O/D off = Overdrive modu devrede demektir .. yani arac sollama modundasiniz, yani ekonomi vitesini kullanamiyorsunuz, yani fazladan yakit tuketiyorsunuz yani arac sollamiyorsaniz dugmeye basin O/D on olsun (yani O/D devre disi kalsin)
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2000 model Corolla 1.6 Luna AT AC Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2011, 08:52:00 »
Tüm ayrıntılarıyla açıkladınız. Çok teşekkür ederim. Yavaş yavaş öğrenicez artık ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2011, 08:53:36 »
valla bende google'dan arattım yazdım :)
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2011, 09:46:27 »
bir şey sorcam.. o/d olayına niye gerek oluyor ki? gaz pedalına tamamen bastığınızda zaten 2 vites birden düşürüp, kesiciye yakın vites değiştirmiyor mu ?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '23
  • 422 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2011, 10:02:25 »
overdrive'ı toyota tam gerektiği gibi kullanamıyor.

Aslında overdrive'ın aralığı normal vites aralığınını yarısı gibi olmalı ve 3 vitesli otomatik şanzumana eklendiğinde bu şanzumanı 6 vites gibi yapmalıdır. Geçişler de 1 -> 1+OD -> 2 -> 2 + OD -> 3 -> 3 + OD şeklinde olmalıdır.

Bu şekilde vites değişimi hiç fark etmedim ben Corollalarda, 1 - 2 - 3 yapıp sonra OD açıyor galiba. OD Off ışığı yanınca da OD Kapalı demektir, açık değil ;)
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2011, 10:17:57 »
Over Drive A/T şanzımanlar için geliştirilen bir tür vites devresi açma kapama sistemidir.4 ileri A/T şanzımanlarda 4. vites 120 km/s üzeri hızlarda kick/down yapmaya çalıştığınızda aracınızın 3. vitese geri gelerek hızlanmadığını ancak hava/yakıt yüklemesi ile hızlanmaya çalıştığını farkedeceksinizdir.

Ancak çok nadir durumlarda,120km/s üzeri hızlarda sollama yada ani manevra gereksinimi duyulduğunda O/D düğmesine basılarak off konumuna alınması,devrin yükselmesi ile birlikte gaza daha fazla basarak sonrasında tekrar O/D devreye alınarak çok daha hızlı bir ivmelenme elde edilebilir.

Yine aynı şekilde "L(yada 1) - 2 - D" konumlu 4 ve üzeri A/T şanzımanlarda yokuş aşağı inerken O/D devre dışı bırakılarak hiç bir mekanik harekete gerek kalmaksızın son vitesin bir alt kedemesine alınarak,sonrasında vites kolu birer birer yavaşlayarak aşağı çekilerek motor kompresyonu sağlanabilir.

Örnek: D konumunda şehir içi hız limitlerinde ilerlerken çok dik bir yokuş ile karşılaştınız ve inmeniz gerekiyor,sadece fren kuvveti ile inmeye çalıştığınızda hem efor hemde aşınma olarak çok yük bineceğinden,(mesela 4 ileri A/T için) önce O/D devre dışı bırakılır böylece 3. vitese geçilir,sonrasında devir fren kuvveti ile düşürüldükçe gerekirse 2 sonrasında aynı kurallar geçerli olmak üzere L yada 1 konumuna alınabilir.

ECT (Elektronik Kontrol Ünitesi) olmayan mekanik A/T şanzımanlarda kar koşulunda kalkış için O/D off konumunda 2 konumunda kalkış yapılabilir böylece kalkışınız patinajsız hızlanmanız ise 3. vitese kadar olacağından,güvenli bir sürüş elde edersiniz.Yani ECT bulunan şanzımanlardaki "SNOW" tuşunun etkisini mekanik olarak uygulamış oluruz.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2000 model Corolla 1.6 Luna AT AC Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2011, 12:23:27 »
Benim aracım "L-2-D" konumlu şanzımana sahip. vites "2" konumundayken de overdrive etkisi göstermiyor mu? Yani "2" konumunda vites geçiş devirleri yükseliyo ve 1-2-3. vitesleri kullanabiliyorum sadece. Bu durumda overdrive tuşunu kullanmama gerek yok gibi algıladım. Bilmiyorum doğru mu algıladım.. ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2857 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2011, 12:45:53 »
  Evet, sonuçta Over Drive fonksiyonu motorun daha düşük devirde çalışarak daha sessiz ve az yakıt tüketerek seyahat etmeyi sağlayan bir konfor unsurudur şanzımanda ve düşük devir vitesleri ile tezat oluşturur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2011, 13:28:37 »
o/d yi ben birtek sollamalarda ve yüksek hızda iken ani duruşlarda kullanıyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #10 : Şubat 16, 2011, 13:56:48 »
Benim aracım "L-2-D" konumlu şanzımana sahip. vites "2" konumundayken de overdrive etkisi göstermiyor mu? Yani "2" konumunda vites geçiş devirleri yükseliyo ve 1-2-3. vitesleri kullanabiliyorum sadece. Bu durumda overdrive tuşunu kullanmama gerek yok gibi algıladım. Bilmiyorum doğru mu algıladım.. ::)

Vites 2 konumundayken sadece 1 ve 2 konumlarını kullanabilirsiniz,D konumun da O/D açık ise 1-2-3 ve 4 kapalı ise sadece 1-2-3 konumunlarını kullanabilirsiniz.

O/D off konumunu sadece 4. vitesten 3. vitese düşme gereksinimi duyduğunuz zamanlarda off konumunda kullanmanız menfaatinize olacaktır.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2000 model Corolla 1.6 Luna AT AC Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #11 : Şubat 16, 2011, 14:50:35 »
Şimdi tamamen netleşti. Teşekkürler.. ::)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAMURAY artık yok.Yeni gözde 2006 e12 sol granit g
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #12 : Şubat 16, 2011, 15:03:30 »
Şimdi tamamen netleşti. Teşekkürler.. ::)

:) şimdi acemiliğimin,samurayı(ae101 a/t)aldığım ilk günleri geldi aklıma
tırım tırım sorusturuyodum,o/d nedir,neye yarar diye :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #13 : Şubat 16, 2011, 18:05:27 »
OverDrive çok eski bir teknoloji, şimdi artık nerdeyse bütün otomatik vitesler "triptronic" olarak üretiliyor,
istediğiniz zaman vitese manuel olarak kumanda edebildiğiniz için OD ye (ki bence çok ilkel bir müdahale şakli) gerek kalmıyor;
Bu durumda arabanızı triptronic vitesli birşeyle değiştirmeyi düşünebilirsiniz Anıl bey

Not : Triptronic otomatik vites ama istediğin anda vitese manuel olarak  müdahale edebildiğin bir sistem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #14 : Şubat 16, 2011, 18:21:36 »
OverDrive çok eski bir teknoloji, şimdi artık nerdeyse bütün otomatik vitesler "triptronic" olarak üretiliyor,
istediğiniz zaman vitese manuel olarak kumanda edebildiğiniz için OD ye (ki bence çok ilkel bir müdahale şakli) gerek kalmıyor;
Bu durumda arabanızı triptronic vitesli birşeyle değiştirmeyi düşünebilirsiniz Anıl bey

Not : Triptronic otomatik vites ama istediğin anda vitese manuel olarak  müdahale edebildiğin bir sistem

Bahsettiğiniz maalesef Toyota'nın aralarında olan bazı üreticilerin,Türkiye'nin de arasında bulunduğu bazı ülkelerde kullandığı MM-T tipi şanzıman ise size katılmıyorum.

Teknolojinin ne kadar eski olduğu değil ne kadar sorunsuz şekilde işlevini yerine getirdiği önemlidir bence,tekerlek de çok eski bir buluş ama hala sorunsuz şekilde kullanıyoruz değilmi :) şimdi bazı arkadaşlarımız diyecek ki "tekerlek çıktığı günkü gibimi kullanılıyor,çok değişti,çok gelişti".

Evet doğru ama iyi yönde gelişti,sadece yakıt ekonomisi ve bazı maliyetler gözönünde bulundurularak değil,kullanıcının en memnun kalacağı şekilde,en uzun süre sorunsuz kullanacağı biçimde geliştirilmesi gerekli teknolojilerin.

AISIN firmasının normal tork konvertörlerden %50 civarlarında daha az güç ile aktarım yapabilen tork konvertör ile çalışabilen bir klasik otomatik şanzımanını görmüştüm,tek eksi yanı yanlış hatırlamıyorsam 300NM üzeri tork üreten motorlar ile birlikte kullanılmasının önerilmemesi,bence teknolojinin gelişimi budur,kalkıp deneme yanılma ile halkı test aracı gibi kullanmak teknoloji değildir.

Saygılar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #15 : Şubat 16, 2011, 19:09:56 »
Hayır Ufuk
benim bahsettiğim tam otomatik şanzumanlara uygulanan triptronic
Toyotanın MMT si is Multi Mode Transmission razleti otomatikleştirilmiş düz vites
keşke hiç denemeseydi, çok kan kaybettirdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #16 : Şubat 16, 2011, 20:21:05 »


Bizim Kia'da var ama duz vitesi bir kere bile kullanmadim.Yokus pek olmayinca.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2000 model Corolla 1.6 Luna AT AC Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #17 : Nisan 01, 2011, 15:25:08 »
Aracı seri şekilde kaldırmak ve hızlandırmak için "2" modunda kalkış yapıyorum. o/d off konumda yaklaşık 100-110 km ye ulasana kadas hızlanıyorum. Daha sonra o/d on konumuna dönüyorum ve arac 3. vitesten 4.vitese geciş yapıyo. Bu şekilde çok daha cabuk aracın hızandığını düşünüyorum.

Soru-1: Bu şekilde bir kullanım tarzı araca zarar verir mi?

Soru-2:Kalkışlarda aracı çabuk hızlandırmanın başka yolları var mı?

Teşekkürler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #18 : Nisan 01, 2011, 15:29:21 »
Ben o/d yi yokuş çıkarken kullanıyorum. İnerken frenle iniyorum. İniş uzun ise o/d ile iniyorum. Diğer zamanlarda köklediğim zaman 2 vites düşürüyor. Türkay'ın söylediği gibi.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Acemilik Sorunları.. O/D OFF Nedir?
« Yanıtla #19 : Nisan 01, 2011, 15:35:55 »
OverDrive çok eski bir teknoloji, şimdi artık nerdeyse bütün otomatik vitesler "triptronic" olarak üretiliyor,
istediğiniz zaman vitese manuel olarak kumanda edebildiğiniz için OD ye (ki bence çok ilkel bir müdahale şakli) gerek kalmıyor;
Bu durumda arabanızı triptronic vitesli birşeyle değiştirmeyi düşünebilirsiniz Anıl bey

Not : Triptronic otomatik vites ama istediğin anda vitese manuel olarak  müdahale edebildiğin bir sistem

örneğin toyota avensis :)
???