Yeni kasa corollaların da kronik sorunları var maalesef. İç trimleri, göğsü çok çabuk çiziliyor. öyle ki ön göğsü mikrofiber bezle temizleyenlerde bile göğüste çizikler oluşuyor. Bir de mazdadaki göğüs erimesinden sonra.

Bu nedenlerle aldım. Uzun yolda güneş yansımasını da sıfırlıyor hem. Geçen komşunun 2017 model Egea'sının göğsünü gördüm, Mazdadaki göğüs erimesinden bile beter hale gelmişti. Yeni nesillerde kalite düşüyor maalesef.
Hazır konu açılmışken diğer kronik sorunları da belirteyim. Ön göğüs harici, orta konsoldaki piyano black ler, kapı tutamaçlarındaki plastikler çok çabuk çizilen yerlerin başında. Öyle ki 2-3 aydır yüzüğümü takmıyorum, ona rağmen sürücü kapı tutamacı çizik içinde kalmış, tırnakla çok kolay çizilebilen bir plastik kullanmışlar. Halbuki tırnağımı değdirdiğimi bile hatırlamıyorum ama başka açıklaması yok açıkçası.
Camlar açıkken bozuk yolda tıngırtı sesi... Japonlar şu illeti bir türlü çözemedi vallahi.
Kaportanın çok zayıf olması.. Geçen gün bir araç yayayı sıkıştırınca kendisini yeni corollanın ön sol çamurluğa atmış, sol ön çamurluk olduğu gibi göçmüş.

Eski araçların saclarına kurban olalım.
Boyası aşırı ince.. Komple folyo koruma şart aslında ama imkanlar maalesef. Kaput koruma kesin şart.
Kaput altı izolasyon parçası ile plastik motor kapağını koymayı çok görüyorlar.

Neyse ki bunları piyasadan alıp tamamladım. Kaputu açınca çıplak hissettiriyor öteki türlü.

Benim araçta olmadı ama başka araçlarda motor istop etmesi sorunu yaşayanlar var, direksiyon gücü düşük uyarısı ile birlikte. Aşırı çoğunluğu lpgli araçlar olmakla birlikte (büyük ihtimalle lpg ayarsızlığından bunlarda), bir miktar sadece benzinli araçlarda da bu sorunu yaşayanlar var.
Şimdilik bu kadar sorunlar.
Kendi aracıma gelirsek, trim sesleri hala çok az, cam tıkırtısı 5000km sonrasında ortaya çıkmaya başladı. Multimedya montajını yaparken ön tarafı söktüm de, sökmek takmak daha da kolay. Hızlı üretmek için vidadan çok geçme klipsler kullanmışlar. Yol tutuş 16" janta geçmemle bariz iyileşti. 2010 mazda 3 ümün 15" janttaki yol tutuşuyla benzer gibi şu anda. Aracın sınırlarını öğrenince bir sıkıntı yaşatmıyor. Direksiyonu sabit tutarak viraj dönerken tutuş iyi diyebilirim, fakat ani manevralarda araç biraz saçmalayabiliyor. Mazdadaki kadar kontrolde hissi olmuyor.
2010 mazda 3 sonrası hala mutluyum. Beklentilerimi karşıladı, model yükseltmek, km düşürmekti tek amacım. Motorun sessizliği, gücünün daha fazla olması, daha az yakıt tüketimi, artan konfor, supaplardan yana kafanın rahat olması artıları. Yol tutuşun azalması, sürüş zevkinin azalması eksisi. CVT şanzıman hissiz olsa da, yapay vites değişimini taklit ediyor.
Lpg taktırdıktan sonra yakıt tüketimine dikkat etmemeye başladım.

Eylül ve ekim ayında benzinle aşırı sakin kullanımla 8 lt yi görebiliyordum. Lpg sonrası şehiriçi yakıt tüketimim agresif halimle (ki onda bile open loopa çıkamıyorum, 4000 devri geçmiyor) ortalama 10 lt yakıyor. Mazda 3 ümle bu değer 14-15 lt yi bulabiliyordu. Dipgazla ancak giderdi ve 5000 devir altına inemezdim.
Uzun dönem izlenimlerim de bu şekilde.