Gönderen Konu: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES  (Okunma sayısı 33872 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #60 : Ağustos 27, 2018, 23:22:38 »
LPG ısısının yüksek olduğunu gösteren bir çalışma var mı?

Honda, fabrikasyon LPG montajlı çıkardığı otomobiller için yetkili web sayfasında yayınladığı şu açıklamayı okumak, yeterli bir çalışma yapıldığını anlatır gibi.

Satış Sonrası
Orijinal Ürün Garantisi
HONDA OTOMOBİL GARANTİSİ

2. Garanti Kapsamı: (2. paragraf) ....  Ancak, LPG sisteminden veya yakıtından dolayı aracınızda oluşacak arızalar ve LPG sistemi garanti kapsamında değildir.

https://www.honda.com.tr/orijinal-urun-garantisi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #60 : Ağustos 27, 2018, 23:22:38 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #61 : Ağustos 28, 2018, 00:12:52 »
Honda, fabrikasyon LPG montajlı çıkardığı otomobiller için yetkili web sayfasında yayınladığı şu açıklamayı okumak, yeterli bir çalışma yapıldığını anlatır gibi.

Satış Sonrası
Orijinal Ürün Garantisi
HONDA OTOMOBİL GARANTİSİ

2. Garanti Kapsamı: (2. paragraf) ....  Ancak, LPG sisteminden veya yakıtından dolayı aracınızda oluşacak arızalar ve LPG sistemi garanti kapsamında değildir.

https://www.honda.com.tr/orijinal-urun-garantisi

Honda nın sitesine öyle yazması lpg nin yüksek ısı oluştuduğunu nasıl kanıtlıyor Tekin Bey anlamadım
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #62 : Ağustos 28, 2018, 00:35:41 »
Honda nın sitesine öyle yazması lpg nin yüksek ısı oluştuduğunu nasıl kanıtlıyor Tekin Bey anlamadım

1 Litre LPG 1.090kcal 
1 Litre benzin 1.040kcal
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #63 : Ağustos 28, 2018, 00:40:54 »
Honda, fabrikasyon LPG montajlı çıkardığı otomobiller için yetkili web sayfasında yayınladığı şu açıklamayı okumak, yeterli bir çalışma yapıldığını anlatır gibi.

Satış Sonrası
Orijinal Ürün Garantisi
HONDA OTOMOBİL GARANTİSİ

2. Garanti Kapsamı: (2. paragraf) ....  Ancak, LPG sisteminden veya yakıtından dolayı aracınızda oluşacak arızalar ve LPG sistemi garanti kapsamında değildir.

https://www.honda.com.tr/orijinal-urun-garantisi
Hem daglar kadar farkini al hemde bir sorunda garantisini verme o zaman niye uretim bandindan lpgli cikartiyorsun madem urune guvenmiyorsun uretme :)
 Bu arada sanirim sizde benzinliler icin 0w20 diyorsunuz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #64 : Ağustos 28, 2018, 00:43:46 »
Hem daglar kadar farkini al hemde bir sorunda garantisini verme o zaman niye uretim bandindan lpgli cikartiyorsun madem urune guvenmiyorsun uretme :)
 Bu arada sanirim sizde benzinliler icin 0w20 diyorsunuz

LPG için garanti veren var mı?

Hayır, ben Türkiyedeki benzinliler için 5W-30 veya 0W-40 diyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #65 : Ağustos 28, 2018, 00:49:06 »
1 Litre LPG 1.090kcal 
1 Litre benzin 1.040kcal

Bence yağ vizkozitesini değiştirecek kadar büyük bir fark yok Tekin Abi.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 00:49:35
Sıcaklık değilde belki başka etkenler vardır
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #66 : Ağustos 28, 2018, 00:54:12 »
Tekin bey peki 5w30 un 0w40a göre avantaji veya dezavantaji nedir ülkemiz şartlarinda 1.6 atmosferiklerimiz için. Ekstra olarak 0w20nin yetersizliğinden yola çıkarak 0w30 neden atlanip 0w40 tavsiye ediliyor. Teşekkür ederim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #67 : Ağustos 28, 2018, 01:01:56 »
LPG için garanti veren var mı?

Hayır, ben Türkiyedeki benzinliler için 5W-30 veya 0W-40 diyorum.
Brc 3 yıl/100.000 KM veriyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #68 : Ağustos 28, 2018, 01:32:04 »
Bence yağ vizkozitesini değiştirecek kadar büyük bir fark yok Tekin Abi.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 00:49:35
Sıcaklık değilde belki başka etkenler vardır

Sadece sıcaklık farkı olsaydı, soğutma suyu ve yağ ile motor parçaları sıcaklık farkını tolere edebilirdi fakat hem sıcaklık farkı hemde gaz halinde oluş nedeni ile hem sekmanlarda hemde silindir içinde yağlama oluşturamıyor ve olumsuz etki artıyor.

İşte bu sebeplerle LPG kullanılan motorların arızaları hep aynı parçalarda oluşur,
- Sübap yamulması sonucu kompresör kaybı,
- Sekman aşınması sebebiyle yağ kaybı.

Bu olumsuzluklar olmasaydı, hem Honda fabrikasyon LPG sistemine garanti verebilirdi hemde dünyadaki diğer tüm markalar aynı şeyi yapardı.

Honda'nın Türkiyede LPG sistemi uygulamasının sebebi Taxicileri hedeflemesindendir. Taxi motoru bitsede yılda en az yaptığı 100 bin km'de kazançlı çıktığı yakıt masrafıyla rahatça motorunu revizyon edebilmektedir.

LPG'nin bu kuruluğu 2 şekilde azaltılabilir,

1- Basitçe motor yağının Yazlık viskozitesi artırılarak (bu uzun süreli koruma sağlayamaz),
2- Emme manifolduna ilave özel enjektörler ve dozaj pompası ile yağ püskürtmek (bu durumda da egzost emisyon artışı olur).

Brc 3 yıl/100.000 KM veriyor

Verdiği garanti şartını okumak lazım, sisteme garanti veriyordur, motorda oluşturacağı hasara değil. Zaten o garantiyi Honda da veriyor "Aracınıza Honda Yetkili Servislerince, Honda Türkiye A.Ş. tarafından onaylanmış LPG sistemi montajının yapılması halinde, aracınızın garantisi devam edecektir.".

Tekin bey peki 5w30 un 0w40a göre avantaji veya dezavantaji nedir ülkemiz şartlarinda 1.6 atmosferiklerimiz için. Ekstra olarak 0w20nin yetersizliğinden yola çıkarak 0w30 neden atlanip 0w40 tavsiye ediliyor. Teşekkür ederim

Türkiyede 5W-30 ile 0W-40 arasında birbirlerine avantajı veya dezavantajı yoktur.
Toyota servis 5W-30 kullandığı için beraber yağ götürmek zorunda kalmazsınız
Honda 0W-20 kullandığı için nasıl olsa dışardan aldığıma göre daha geniş ısı değerli yağ seçerek 0W-40 tercih ederim.

0W-30 neden atlıyorum? çok soğuk bir ülkede yaşamadığımız için bu yağın kül oranı yani kararması 5W-30 ve 0W-40'a göre daha fazla oluşuyor.
Çok soğuk bölgelerde kullanılan bu yağın API ısıl değeri SL oysa 5W-30 ve 0W-40'ın API SM'dir ve bizim gibi ılık ve sıcak ülkelerde olması gerekendir.

0W-20 hem API SN ile hemde kül oranıyla iyi bir yağdır ama yağlarda bir de yoğunluk denen bir şey vardır ki 0W-20 en düşük yoğunluğa sahip viskozitedir, işte Atilla abimizin de belirttiği gibi su gibi olan 0W-20 yüksek sıcaklığa dayanır ama yağ filmi yetersiz olduğundan yırtılır, bu da metalin metale sürtmesi anlamına gelir. Böyle bir şeyin oluşmaması için o motorun ya -30 civarındaki bölgelerde olması yada çok kısa süreli mesafelerde kullanılıyor olması gerekir. Sibiryada sürekli ve uzun yol kullanılan yeni teknoloji motorlarda 0W-30 kullanılması tavsiye ediliyor.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #69 : Ağustos 28, 2018, 01:57:41 »
Sadece sıcaklık farkı olsaydı, soğutma suyu ve yağ ile motor parçaları sıcaklık farkını tolere edebilirdi fakat hem sıcaklık farkı hemde gaz halinde oluş nedeni ile hem sekmanlarda hemde silindir içinde yağlama oluşturamıyor ve olumsuz etki artıyor.

İşte bu sebeplerle LPG kullanılan motorların arızaları hep aynı parçalarda oluşur,
- Sübap yamulması sonucu kompresör kaybı,
- Sekman aşınması sebebiyle yağ kaybı.

Bu olumsuzluklar olmasaydı, hem Honda fabrikasyon LPG sistemine garanti verebilirdi hemde dünyadaki diğer tüm markalar aynı şeyi yapardı.

Honda'nın Türkiyede LPG sistemi uygulamasının sebebi Taxicileri hedeflemesindendir. Taxi motoru bitsede yılda en az yaptığı 100 bin km'de kazançlı çıktığı yakıt masrafıyla rahatça motorunu revizyon edebilmektedir.

LPG'nin bu kuruluğu 2 şekilde azaltılabilir,

1- Basitçe motor yağının Yazlık viskozitesi artırılarak (bu uzun süreli koruma sağlayamaz),
2- Emme manifolduna ilave özel enjektörler ve dozaj pompası ile yağ püskürtmek (bu durumda da egzost emisyon artışı olur).

Verdiği garanti şartını okumak lazım, sisteme garanti veriyordur, motorda oluşturacağı hasara değil. Zaten o garantiyi Honda da veriyor "Aracınıza Honda Yetkili Servislerince, Honda Türkiye A.Ş. tarafından onaylanmış LPG sistemi montajının yapılması halinde, aracınızın garantisi devam edecektir.".

Türkiyede 5W-30 ile 0W-40 arasında birbirlerine avantajı veya dezavantajı yoktur.
Toyota servis 5W-30 kullandığı için beraber yağ götürmek zorunda kalmazsınız
Honda 0W-20 kullandığı için nasıl olsa dışardan aldığıma göre daha geniş ısı değerli yağ seçerek 0W-40 tercih ederim.

0W-30 neden atlıyorum? çok soğuk bir ülkede yaşamadığımız için bu yağın kül oranı yani kararması 5W-30 ve 0W-40'a göre daha fazla oluşuyor.
Çok soğuk bölgelerde kullanılan bu yağın API ısıl değeri SL oysa 5W-30 ve 0W-40'ın API SM'dir ve bizim gibi ılık ve sıcak ülkelerde olması gerekendir.

0W-20 hem API SN ile hemde kül oranıyla iyi bir yağdır ama yağlarda bir de yoğunluk denen bir şey vardır ki 0W-20 en düşük yoğunluğa sahip viskozitedir, işte Atilla abimizin de belirttiği gibi su gibi olan 0W-20 yüksek sıcaklığa dayanır ama yağ filmi yetersiz olduğundan yırtılır, bu da metalin metale sürtmesi anlamına gelir. Böyle bir şeyin oluşmaması için o motorun ya -30 civarındaki bölgelerde olması yada çok kısa süreli mesafelerde kullanılıyor olması gerekir. Sibiryada sürekli ve uzun yol kullanılan yeni teknoloji motorlarda 0W-30 kullanılması tavsiye ediliyor.

o zaman toyota personellerin ve toyota nın yaptıgı hata var musteriyi yanlıs yonlendirme. madem 0w20 yetersiz kullanım kulavuzuna neden 0w20 kullanılmalıdır yazıyor. veya personellerine sordugumuzda 0w20 kullanabilirsiniz sorun olusmaz deniliyor. civictr de 2012 130 bin km deki aracına 0w20 kullananlar var üstelik bir sorun yaratmamıs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #70 : Ağustos 28, 2018, 02:13:55 »
o zaman toyota personellerin ve toyota nın yaptıgı hata var musteriyi yanlıs yonlendirme. madem 0w20 yetersiz kullanım kulavuzuna neden 0w20 kullanılmalıdır yazıyor. veya personellerine sordugumuzda 0w20 kullanabilirsiniz sorun olusmaz deniliyor. civictr de 2012 130 bin km deki aracına 0w20 kullananlar var üstelik bir sorun yaratmamıs
Anıl bey tamamen farklı bir motor üzerinden kıyaslama yapılıyor Honda motoru ve Toyota motoru yapısal veya çalışma olarak birbirine benzese de sıkıştırma oranları ve piston sekman yatak boşlukları birbirinden farklı yağlama ve besleme kanalları tamamen farklı Honda aracında şu yağı kullanıyor diye Toyota yada aynı yağı kullanmak yanlış bir yaklaşım olur kullanıcı el kitapları global olarak yazılıyor ve bazı arkadaşlar ilk dolumda fabrika bu araca 0/20 niye koyuyor diyor ilk dolumda ince yağ koyması gayet normal sonuçta yeni ve sıkı motor bir bildiği olmasa ikinci bakımda 5 /30 a geçmez tamamen maliyet diye düşünecek olursak bana göre değil servis sıkıntı çıkaracak olsa hiç riske girmez
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #71 : Ağustos 28, 2018, 02:19:45 »
Anıl bey tamamen farklı bir motor üzerinden kıyaslama yapılıyor Honda motoru ve Toyota motoru yapısal veya çalışma olarak birbirine benzese de sıkıştırma oranları ve piston sekman yatak boşlukları birbirinden farklı yağlama ve besleme kanalları tamamen farklı Honda aracında şu yağı kullanıyor diye Toyota yada aynı yağı kullanmak yanlış bir yaklaşım olur kullanıcı el kitapları global olarak yazılıyor ve bazı arkadaşlar ilk dolumda fabrika bu araca 0/20 niye koyuyor diyor ilk dolumda ince yağ koyması gayet normal sonuçta yeni ve sıkı motor bir bildiği olmasa ikinci bakımda 5 /30 a geçmez tamamen maliyet diye düşünecek olursak bana göre değil servis sıkıntı çıkaracak olsa hiç riske girmez
Merak ettiğim neden kullanım kılavuzuna 0w20 yazıp yanına tavsiye edilen yazılıyor ?
SAE 0W-20 yağ temin edilemiyorsa, SAE 5W-30 yağ kullanılabilir. Fakat bir sonraki yağ değişiminde SAE 0W-20 kullanılmalıdır. Gibi bir yazıda bulunuyor ve üstelik üstüne basa basa onu çok merak ediyorum.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 02:26:05
Toyota'da  da çelişki var. 2016 haziran sonrası kitapçıklarda 0w20 5w30 10w30 15w30 yazarken   Ağustos 2013 - Mayıs 2016 kitapçıklarda  0w20 5w20 5w30 10w30 15w40 20w50 yazmakta bu dönem içerisinde motor'da bir değişiklik mi oldu da yağ önerilerini değiştirdi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #72 : Ağustos 28, 2018, 07:55:17 »
Merak ettiğim neden kullanım kılavuzuna 0w20 yazıp yanına tavsiye edilen yazılıyor ?
SAE 0W-20 yağ temin edilemiyorsa, SAE 5W-30 yağ kullanılabilir. Fakat bir sonraki yağ değişiminde SAE 0W-20 kullanılmalıdır. Gibi bir yazıda bulunuyor ve üstelik üstüne basa basa onu çok merak ediyorum.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 02:26:05
Toyota'da  da çelişki var. 2016 haziran sonrası kitapçıklarda 0w20 5w30 10w30 15w30 yazarken   Ağustos 2013 - Mayıs 2016 kitapçıklarda  0w20 5w20 5w30 10w30 15w40 20w50 yazmakta bu dönem içerisinde motor'da bir değişiklik mi oldu da yağ önerilerini değiştirdi
Anıl bey kitapçıklar global olarak yazılıyor siz servisiniz neyi tavsiye ediyorsa onu kullanın aksi halde zarar oluşması durumunda servis hasarı kabullenmez çok uğraştırır birşey olacağından değil ama şans meselesi olmaz olmaz son anda bir durum çıkar ortada kalmak var işin ucunda serviste yaptığı işleri kafasına göre yapmıyor fabrika ve genel müdürlük ten mühendisler den aldığı talimatlar doğrultusunda uyguluyor kitapçıklar'a pek takılmayın ama illaki 0 la başlayacak bir yağ kullanmak istiyorsanız ikinci numara 30 dan aşağı inmesin
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 402 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #73 : Ağustos 28, 2018, 08:50:54 »
Çalışma örneği var mı?

Bununla ilgili forum üyelerimizden @Mutlu Tekir (30216) 'in bir çalışması vardı.. Hatta forumda da paylamıştı.. Forumda aratarak bulabilirsiniz..

edit: Link :  http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=77091.0
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #74 : Ağustos 28, 2018, 12:25:11 »
Anıl bey kitapçıklar global olarak yazılıyor siz servisiniz neyi tavsiye ediyorsa onu kullanın aksi halde zarar oluşması durumunda servis hasarı kabullenmez çok uğraştırır birşey olacağından değil ama şans meselesi olmaz olmaz son anda bir durum çıkar ortada kalmak var işin ucunda serviste yaptığı işleri kafasına göre yapmıyor fabrika ve genel müdürlük ten mühendisler den aldığı talimatlar doğrultusunda uyguluyor kitapçıklar'a pek takılmayın ama illaki 0 la başlayacak bir yağ kullanmak istiyorsanız ikinci numara 30 dan aşağı inmesin

O zaman 50 bin bakiminda 0w30 a geciyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #75 : Ağustos 28, 2018, 13:52:00 »
Merak ettiğim neden kullanım kılavuzuna 0w20 yazıp yanına tavsiye edilen yazılıyor ?

Toyota'da  da çelişki var. 2016 haziran sonrası kitapçıklarda 0w20 5w30 10w30 15w30 yazarken   Ağustos 2013 - Mayıs 2016 kitapçıklarda  0w20 5w20 5w30 10w30 15w40 20w50 yazmakta bu dönem içerisinde motor'da bir değişiklik mi oldu da yağ önerilerini değiştirdi

Çelişki yok, anlatım eksikliği var.

Şu an gidip 0.km 1980 model bir araç alıp kitapçığına baksak muhtemelen Tercih edilen 20W-50 yazıyordur oysa o motorda bizim ülkemiz için 10W-60 daha doğru bir karardı.

Sizin kitapçığınızda da Tercih edilen viskozitenin en düşük olarak gösterilmesi onu kullanmaya mecbursunuz anlamına gelmemektedir zaten anlatım hatasıda buradadır. -30 +28 C lerde yaşıyorsanız bu motor teknolojisinin ihtiyacı olan en düşük viskozite budur, denmek istenmektedir. Eğer daha sıcak bölgelerde yaşıyorsanız, bölgeniz ısı değerlerine uygun, verilen diğer viskozitelerden birini kullanınız. 

Çizelgedeki yazıda şunu diyor; Eğer düşük sıcaklıklarda kalın viskozite kullandıysanız sabahları çalıştırma zorluğu çekebilirsiniz (motorunuza zarar verirsiniz demiyor), o nedenle 0W-20 veya 5W-30 kullanınız. Dikkatli okuyunuz.

Arabistanda bu motora 0W-20 koyarsanız tahminen 6 ayda elinizde kalır.

Honda kendi motorunda 0W-20, 0W-30, 5W-30 ve 10W-30 gibi viskoziteleri uygun görürken,
Toyota güncelleyerek, kendi motoru için 0W-20, 5W-20, 5W-30, 10W-30, 15W-40 ve 20W-50 olarak açıklamış.

Burada uzay teknolojisi yok.
Siz bundan sonra 0W-30 kullanacağım diyorsunuz ama, bu ülkede 0W-20 kullanmak ne kadar sakıncalı ise (sabahları ve akşamları toplamda 3 - 5km yol yapanlar hariç) sizin motorunuzda 0W-30 da kullanmak o kadar hatalı çünkü Toyotanın önermediği bir viskozite, peki Toyota motorunda kullanılamaz mı? Sibiryada evet, bizim ülkemizde sıcaklık sebebiyle 0W-30 içindeki daha yüksek kül oranı sebebiyle tortu oluşturur. Sibiryada yağ çok ısınmayacağı için bu külün kayganlaştırıcı özelliğine ihtiyacı vardır.

Eğer Toyotanın motorlarında kullandığı 5W-30'dan memnun değilseniz (ki ülkemiz mevsim sıcaklıklarına göre bunu açıklayacak teknik veri yok) geçebileceğiniz tek viskozite 0W-40 dır. Toyotanın ve Hondanın verdiği çizelgede olmamasına rağmen Mobil 1 ESP 0W-40 Toyotanın ve Hondanın istediği tüm şartları desteklemektedir ve sizin ince yağ hevesinizede çare olacaktır.

Peki 0W-40 neden çizelgede yok? Çünkü hiç bir modelinde bu yağı kullanmıyorlar. Kötü olduğu için mi? Hayır. Toyotanın yada Hondanın istediği şartları desteklemiyor mu? Evet destekliyor. Peki neden bu yağı hiç bir modelinde kullanmıyorlar? Sanırım en geniş ısı aralığına sahip Sentetik yağ olduğundan maliyet hesabı yapıyorlar.

Oysa Türkiyede binek araçlarda, Türkiyenin her bölgesinde, her marka ve modele uygun, en geniş ısı aralığı olan 0W-40 kullanılabilir.
Tüm servisler stoklama zorluğuda çekmezler.

Bakın,
Yağı değiştirmeden önce sadece yağ filtrenizi değiştirin,
Motorunuza 300ml ATF ilave edin veya hazır ürün ile 15dk sonra engine flush yapın,
Yağı boşaltın ve yağ filtrenizi tekrar yenileyin,
Mobil1 ESP 0W-40 koyun,
Deponuza enjektör temizleyici koyun,
Lastik havalarınızı akşam karanlığında ayarlayın, akü sularınızı kontrol edin,
Motorunuzun yüksek performansının yanında elektrikli motor kadar sessizliğinin tadını çıkarın.
Bu yağ ile -30 C'de de saniyelik marş yapın, +50 C'de de günlerce 110km/h ile gidin,
Motorunuz 10 bin km boyunca sessizliğinden ve performansından ödün vermeyecektir.   



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #76 : Ağustos 28, 2018, 14:25:34 »
Çelişki yok, anlatım eksikliği var.

Şu an gidip 0.km 1980 model bir araç alıp kitapçığına baksak muhtemelen Tercih edilen 20W-50 yazıyordur oysa o motorda bizim ülkemiz için 10W-60 daha doğru bir karardı.

Sizin kitapçığınızda da Tercih edilen viskozitenin en düşük olarak gösterilmesi onu kullanmaya mecbursunuz anlamına gelmemektedir zaten anlatım hatasıda buradadır. -30 +28 C lerde yaşıyorsanız bu motor teknolojisinin ihtiyacı olan en düşük viskozite budur, denmek istenmektedir. Eğer daha sıcak bölgelerde yaşıyorsanız, bölgeniz ısı değerlerine uygun, verilen diğer viskozitelerden birini kullanınız. 

Çizelgedeki yazıda şunu diyor; Eğer düşük sıcaklıklarda kalın viskozite kullandıysanız sabahları çalıştırma zorluğu çekebilirsiniz (motorunuza zarar verirsiniz demiyor), o nedenle 0W-20 veya 5W-30 kullanınız. Dikkatli okuyunuz.

Arabistanda bu motora 0W-20 koyarsanız tahminen 6 ayda elinizde kalır.

Honda kendi motorunda 0W-20, 0W-30, 5W-30 ve 10W-30 gibi viskoziteleri uygun görürken,
Toyota güncelleyerek, kendi motoru için 0W-20, 5W-20, 5W-30, 10W-30, 15W-40 ve 20W-50 olarak açıklamış.

Burada uzay teknolojisi yok.
Siz bundan sonra 0W-30 kullanacağım diyorsunuz ama, bu ülkede 0W-20 kullanmak ne kadar sakıncalı ise (sabahları ve akşamları toplamda 3 - 5km yol yapanlar hariç) sizin motorunuzda 0W-30 da kullanmak o kadar hatalı çünkü Toyotanın önermediği bir viskozite, peki Toyota motorunda kullanılamaz mı? Sibiryada evet, bizim ülkemizde sıcaklık sebebiyle 0W-30 içindeki daha yüksek kül oranı sebebiyle tortu oluşturur. Sibiryada yağ çok ısınmayacağı için bu külün kayganlaştırıcı özelliğine ihtiyacı vardır.

Eğer Toyotanın motorlarında kullandığı 5W-30'dan memnun değilseniz (ki ülkemiz mevsim sıcaklıklarına göre bunu açıklayacak teknik veri yok) geçebileceğiniz tek viskozite 0W-40 dır. Toyotanın ve Hondanın verdiği çizelgede olmamasına rağmen Mobil 1 ESP 0W-40 Toyotanın ve Hondanın istediği tüm şartları desteklemektedir ve sizin ince yağ hevesinizede çare olacaktır.

Peki 0W-40 neden çizelgede yok? Çünkü hiç bir modelinde bu yağı kullanmıyorlar. Kötü olduğu için mi? Hayır. Toyotanın yada Hondanın istediği şartları desteklemiyor mu? Evet destekliyor. Peki neden bu yağı hiç bir modelinde kullanmıyorlar? Sanırım en geniş ısı aralığına sahip Sentetik yağ olduğundan maliyet hesabı yapıyorlar.

Oysa Türkiyede binek araçlarda, Türkiyenin her bölgesinde, her marka ve modele uygun, en geniş ısı aralığı olan 0W-40 kullanılabilir.
Tüm servisler stoklama zorluğuda çekmezler.

Bakın,
Yağı değiştirmeden önce sadece yağ filtrenizi değiştirin,
Motorunuza 300ml ATF ilave edin veya hazır ürün ile 15dk sonra engine flush yapın,
Yağı boşaltın ve yağ filtrenizi tekrar yenileyin,
Mobil1 ESP 0W-40 koyun,
Deponuza enjektör temizleyici koyun,
Lastik havalarınızı akşam karanlığında ayarlayın, akü sularınızı kontrol edin,
Motorunuzun yüksek performansının yanında elektrikli motor kadar sessizliğinin tadını çıkarın.
Bu yağ ile -30 C'de de saniyelik marş yapın, +50 C'de de günlerce 110km/h ile gidin,
Motorunuz 10 bin km boyunca sessizliğinden ve performansından ödün vermeyecektir.

10,30 ve 40 bin bakimlarinda 0w20 kullanildi 10 bine kadar zaten fabrika yagi idi 50 bin bakimindan sonra 5w30 kullanmaya devam etsem sikinti yasar miyim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #77 : Ağustos 28, 2018, 14:34:25 »
10,30 ve 40 bin bakimlarinda 0w20 kullanildi 10 bine kadar zaten fabrika yagi idi 50 bin bakimindan sonra 5w30 kullanmaya devam etsem sikinti yasar miyim ?

Periyodlarında aksatma yapma, 5W-30 ile 1 milyon km yapabilirsin.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #78 : Ağustos 28, 2018, 15:00:28 »
Bununla ilgili forum üyelerimizden @Mutlu Tekir (30216) 'in bir çalışması vardı.. Hatta forumda da paylamıştı.. Forumda aratarak bulabilirsiniz..

edit: Link :  http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=77091.0

Aradığım buydu teşekkürler.Kulaktan dolma bilgiler bıktrıdı artık.Bilimsel veri şart :)
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: COROLLA 2014 0W 20 YAĞ SONRASI SUBAPTAN GELEN SES
« Yanıtla #79 : Ağustos 29, 2018, 23:05:13 »
Aradığım buydu teşekkürler.Kulaktan dolma bilgiler bıktrıdı artık.Bilimsel veri şart :)

Maalesef bu da çok bilimsel olmuyor. Zira bir makalede motor içi sıcaklığın, egzos manifoldunun, katalizörün ve egzos gazının sıcaklıklarının yüksekliği birbiriyle orantılı deniyordu. Fakat öyle değilmiş. Daha sonra denediğimde lpgde motor sıcaklığının motor bloğu üstünde daha yüksek sıcaklıklara çıkardığını gördüm. Fakat bunun halen benzindeki gibi ince ayar yapılmamasından ötürü kaynaklandığını düşünüyorum. OBDli lpg kitlerine sahip araçlarla çalışma yapılmalı. Kendi anlık ayar yapmayan kitlerle bu sorunlar hep olacaktır.
0-20 Türkiye için ince kalır görüşündeyim hala her ne kadar Toyota söylese de. Benim düşüncem yağ kalınlığını daha da düşürerek araçların yakıt tüketimlerini az da olsa azaltabilmek. Bu sayede ABD'de sattıkları araçların yakıt tüketimlerini düşürerek daha fazla yakıt tüketen araçlardan daha fazla satabilmek.İsmini şu anda unuttum ama ABD'de araç satışlarında belirli bir yakıt tüketimi ortalamasını tutturmalılar. Atıyorum Ortalama yakıt 10 lt olsun. 20 lt yakan aracı satabilmek için 2 tane 5 lt yakan araçlardan satmalılar. Karbon salınımı düzenlemesi için.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.