0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LPG ısısının yüksek olduğunu gösteren bir çalışma var mı?
Honda, fabrikasyon LPG montajlı çıkardığı otomobiller için yetkili web sayfasında yayınladığı şu açıklamayı okumak, yeterli bir çalışma yapıldığını anlatır gibi.Satış SonrasıOrijinal Ürün GarantisiHONDA OTOMOBİL GARANTİSİ2. Garanti Kapsamı: (2. paragraf) .... Ancak, LPG sisteminden veya yakıtından dolayı aracınızda oluşacak arızalar ve LPG sistemi garanti kapsamında değildir.https://www.honda.com.tr/orijinal-urun-garantisi
Honda nın sitesine öyle yazması lpg nin yüksek ısı oluştuduğunu nasıl kanıtlıyor Tekin Bey anlamadım
Hem daglar kadar farkini al hemde bir sorunda garantisini verme o zaman niye uretim bandindan lpgli cikartiyorsun madem urune guvenmiyorsun uretme Bu arada sanirim sizde benzinliler icin 0w20 diyorsunuz
1 Litre LPG 1.090kcal 1 Litre benzin 1.040kcal
LPG için garanti veren var mı? Hayır, ben Türkiyedeki benzinliler için 5W-30 veya 0W-40 diyorum.
Bence yağ vizkozitesini değiştirecek kadar büyük bir fark yok Tekin Abi.Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 00:49:35Sıcaklık değilde belki başka etkenler vardır
Brc 3 yıl/100.000 KM veriyor
Tekin bey peki 5w30 un 0w40a göre avantaji veya dezavantaji nedir ülkemiz şartlarinda 1.6 atmosferiklerimiz için. Ekstra olarak 0w20nin yetersizliğinden yola çıkarak 0w30 neden atlanip 0w40 tavsiye ediliyor. Teşekkür ederim
Sadece sıcaklık farkı olsaydı, soğutma suyu ve yağ ile motor parçaları sıcaklık farkını tolere edebilirdi fakat hem sıcaklık farkı hemde gaz halinde oluş nedeni ile hem sekmanlarda hemde silindir içinde yağlama oluşturamıyor ve olumsuz etki artıyor.İşte bu sebeplerle LPG kullanılan motorların arızaları hep aynı parçalarda oluşur, - Sübap yamulması sonucu kompresör kaybı,- Sekman aşınması sebebiyle yağ kaybı.Bu olumsuzluklar olmasaydı, hem Honda fabrikasyon LPG sistemine garanti verebilirdi hemde dünyadaki diğer tüm markalar aynı şeyi yapardı.Honda'nın Türkiyede LPG sistemi uygulamasının sebebi Taxicileri hedeflemesindendir. Taxi motoru bitsede yılda en az yaptığı 100 bin km'de kazançlı çıktığı yakıt masrafıyla rahatça motorunu revizyon edebilmektedir.LPG'nin bu kuruluğu 2 şekilde azaltılabilir,1- Basitçe motor yağının Yazlık viskozitesi artırılarak (bu uzun süreli koruma sağlayamaz),2- Emme manifolduna ilave özel enjektörler ve dozaj pompası ile yağ püskürtmek (bu durumda da egzost emisyon artışı olur). Verdiği garanti şartını okumak lazım, sisteme garanti veriyordur, motorda oluşturacağı hasara değil. Zaten o garantiyi Honda da veriyor "Aracınıza Honda Yetkili Servislerince, Honda Türkiye A.Ş. tarafından onaylanmış LPG sistemi montajının yapılması halinde, aracınızın garantisi devam edecektir.".Türkiyede 5W-30 ile 0W-40 arasında birbirlerine avantajı veya dezavantajı yoktur.Toyota servis 5W-30 kullandığı için beraber yağ götürmek zorunda kalmazsınızHonda 0W-20 kullandığı için nasıl olsa dışardan aldığıma göre daha geniş ısı değerli yağ seçerek 0W-40 tercih ederim.0W-30 neden atlıyorum? çok soğuk bir ülkede yaşamadığımız için bu yağın kül oranı yani kararması 5W-30 ve 0W-40'a göre daha fazla oluşuyor.Çok soğuk bölgelerde kullanılan bu yağın API ısıl değeri SL oysa 5W-30 ve 0W-40'ın API SM'dir ve bizim gibi ılık ve sıcak ülkelerde olması gerekendir.0W-20 hem API SN ile hemde kül oranıyla iyi bir yağdır ama yağlarda bir de yoğunluk denen bir şey vardır ki 0W-20 en düşük yoğunluğa sahip viskozitedir, işte Atilla abimizin de belirttiği gibi su gibi olan 0W-20 yüksek sıcaklığa dayanır ama yağ filmi yetersiz olduğundan yırtılır, bu da metalin metale sürtmesi anlamına gelir. Böyle bir şeyin oluşmaması için o motorun ya -30 civarındaki bölgelerde olması yada çok kısa süreli mesafelerde kullanılıyor olması gerekir. Sibiryada sürekli ve uzun yol kullanılan yeni teknoloji motorlarda 0W-30 kullanılması tavsiye ediliyor.
o zaman toyota personellerin ve toyota nın yaptıgı hata var musteriyi yanlıs yonlendirme. madem 0w20 yetersiz kullanım kulavuzuna neden 0w20 kullanılmalıdır yazıyor. veya personellerine sordugumuzda 0w20 kullanabilirsiniz sorun olusmaz deniliyor. civictr de 2012 130 bin km deki aracına 0w20 kullananlar var üstelik bir sorun yaratmamıs
Anıl bey tamamen farklı bir motor üzerinden kıyaslama yapılıyor Honda motoru ve Toyota motoru yapısal veya çalışma olarak birbirine benzese de sıkıştırma oranları ve piston sekman yatak boşlukları birbirinden farklı yağlama ve besleme kanalları tamamen farklı Honda aracında şu yağı kullanıyor diye Toyota yada aynı yağı kullanmak yanlış bir yaklaşım olur kullanıcı el kitapları global olarak yazılıyor ve bazı arkadaşlar ilk dolumda fabrika bu araca 0/20 niye koyuyor diyor ilk dolumda ince yağ koyması gayet normal sonuçta yeni ve sıkı motor bir bildiği olmasa ikinci bakımda 5 /30 a geçmez tamamen maliyet diye düşünecek olursak bana göre değil servis sıkıntı çıkaracak olsa hiç riske girmez
Merak ettiğim neden kullanım kılavuzuna 0w20 yazıp yanına tavsiye edilen yazılıyor ? SAE 0W-20 yağ temin edilemiyorsa, SAE 5W-30 yağ kullanılabilir. Fakat bir sonraki yağ değişiminde SAE 0W-20 kullanılmalıdır. Gibi bir yazıda bulunuyor ve üstelik üstüne basa basa onu çok merak ediyorum. Mesaj Birleştirildi: Ağustos 28, 2018, 02:26:05Toyota'da da çelişki var. 2016 haziran sonrası kitapçıklarda 0w20 5w30 10w30 15w30 yazarken Ağustos 2013 - Mayıs 2016 kitapçıklarda 0w20 5w20 5w30 10w30 15w40 20w50 yazmakta bu dönem içerisinde motor'da bir değişiklik mi oldu da yağ önerilerini değiştirdi
Çalışma örneği var mı?
Anıl bey kitapçıklar global olarak yazılıyor siz servisiniz neyi tavsiye ediyorsa onu kullanın aksi halde zarar oluşması durumunda servis hasarı kabullenmez çok uğraştırır birşey olacağından değil ama şans meselesi olmaz olmaz son anda bir durum çıkar ortada kalmak var işin ucunda serviste yaptığı işleri kafasına göre yapmıyor fabrika ve genel müdürlük ten mühendisler den aldığı talimatlar doğrultusunda uyguluyor kitapçıklar'a pek takılmayın ama illaki 0 la başlayacak bir yağ kullanmak istiyorsanız ikinci numara 30 dan aşağı inmesin
Merak ettiğim neden kullanım kılavuzuna 0w20 yazıp yanına tavsiye edilen yazılıyor ? Toyota'da da çelişki var. 2016 haziran sonrası kitapçıklarda 0w20 5w30 10w30 15w30 yazarken Ağustos 2013 - Mayıs 2016 kitapçıklarda 0w20 5w20 5w30 10w30 15w40 20w50 yazmakta bu dönem içerisinde motor'da bir değişiklik mi oldu da yağ önerilerini değiştirdi
Çelişki yok, anlatım eksikliği var.Şu an gidip 0.km 1980 model bir araç alıp kitapçığına baksak muhtemelen Tercih edilen 20W-50 yazıyordur oysa o motorda bizim ülkemiz için 10W-60 daha doğru bir karardı.Sizin kitapçığınızda da Tercih edilen viskozitenin en düşük olarak gösterilmesi onu kullanmaya mecbursunuz anlamına gelmemektedir zaten anlatım hatasıda buradadır. -30 +28 C lerde yaşıyorsanız bu motor teknolojisinin ihtiyacı olan en düşük viskozite budur, denmek istenmektedir. Eğer daha sıcak bölgelerde yaşıyorsanız, bölgeniz ısı değerlerine uygun, verilen diğer viskozitelerden birini kullanınız. Çizelgedeki yazıda şunu diyor; Eğer düşük sıcaklıklarda kalın viskozite kullandıysanız sabahları çalıştırma zorluğu çekebilirsiniz (motorunuza zarar verirsiniz demiyor), o nedenle 0W-20 veya 5W-30 kullanınız. Dikkatli okuyunuz. Arabistanda bu motora 0W-20 koyarsanız tahminen 6 ayda elinizde kalır.Honda kendi motorunda 0W-20, 0W-30, 5W-30 ve 10W-30 gibi viskoziteleri uygun görürken,Toyota güncelleyerek, kendi motoru için 0W-20, 5W-20, 5W-30, 10W-30, 15W-40 ve 20W-50 olarak açıklamış.Burada uzay teknolojisi yok. Siz bundan sonra 0W-30 kullanacağım diyorsunuz ama, bu ülkede 0W-20 kullanmak ne kadar sakıncalı ise (sabahları ve akşamları toplamda 3 - 5km yol yapanlar hariç) sizin motorunuzda 0W-30 da kullanmak o kadar hatalı çünkü Toyotanın önermediği bir viskozite, peki Toyota motorunda kullanılamaz mı? Sibiryada evet, bizim ülkemizde sıcaklık sebebiyle 0W-30 içindeki daha yüksek kül oranı sebebiyle tortu oluşturur. Sibiryada yağ çok ısınmayacağı için bu külün kayganlaştırıcı özelliğine ihtiyacı vardır.Eğer Toyotanın motorlarında kullandığı 5W-30'dan memnun değilseniz (ki ülkemiz mevsim sıcaklıklarına göre bunu açıklayacak teknik veri yok) geçebileceğiniz tek viskozite 0W-40 dır. Toyotanın ve Hondanın verdiği çizelgede olmamasına rağmen Mobil 1 ESP 0W-40 Toyotanın ve Hondanın istediği tüm şartları desteklemektedir ve sizin ince yağ hevesinizede çare olacaktır.Peki 0W-40 neden çizelgede yok? Çünkü hiç bir modelinde bu yağı kullanmıyorlar. Kötü olduğu için mi? Hayır. Toyotanın yada Hondanın istediği şartları desteklemiyor mu? Evet destekliyor. Peki neden bu yağı hiç bir modelinde kullanmıyorlar? Sanırım en geniş ısı aralığına sahip Sentetik yağ olduğundan maliyet hesabı yapıyorlar.Oysa Türkiyede binek araçlarda, Türkiyenin her bölgesinde, her marka ve modele uygun, en geniş ısı aralığı olan 0W-40 kullanılabilir. Tüm servisler stoklama zorluğuda çekmezler. Bakın,Yağı değiştirmeden önce sadece yağ filtrenizi değiştirin,Motorunuza 300ml ATF ilave edin veya hazır ürün ile 15dk sonra engine flush yapın, Yağı boşaltın ve yağ filtrenizi tekrar yenileyin,Mobil1 ESP 0W-40 koyun,Deponuza enjektör temizleyici koyun,Lastik havalarınızı akşam karanlığında ayarlayın, akü sularınızı kontrol edin,Motorunuzun yüksek performansının yanında elektrikli motor kadar sessizliğinin tadını çıkarın.Bu yağ ile -30 C'de de saniyelik marş yapın, +50 C'de de günlerce 110km/h ile gidin,Motorunuz 10 bin km boyunca sessizliğinden ve performansından ödün vermeyecektir.
10,30 ve 40 bin bakimlarinda 0w20 kullanildi 10 bine kadar zaten fabrika yagi idi 50 bin bakimindan sonra 5w30 kullanmaya devam etsem sikinti yasar miyim ?
Bununla ilgili forum üyelerimizden @Mutlu Tekir (30216) 'in bir çalışması vardı.. Hatta forumda da paylamıştı.. Forumda aratarak bulabilirsiniz..edit: Link : http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=77091.0
Aradığım buydu teşekkürler.Kulaktan dolma bilgiler bıktrıdı artık.Bilimsel veri şart