0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Sirali sistemde her daim ilk yolculuk benzin ile gerçekleşiyor bu kisin için nasil davranilacak. Hep benzin ilk değerleri cikacak
öncelikle araştırma için teşekkürler. her ne olursa olsun bilim ışığında yapılan her bir değerlendirme lpg^ye her ortamda bk süren bu tür yayınlar ya da kişilere sağlam kapak olabilir olaya gelince ben bunu 6 ay önce foruma yazdım ve denemesini yaptım.çok iyi lpg ayarı+obd desteği ile denedim. 1 saatlik falann yolculuk sonrası araçla ilerlerken düz bir yolda(gaza basma açısı eşit/ hız eşit kabul edilebilir) denedim. gaz pedal açısı ve hız eşitken doğal olarak motor iç ısısı da eşit aracı benzine aldım. katalitik ısısı 60 derece bir anda düştü. bu tesadüf mü derken hemen gaza aldım. aldıktan 1 2 sn sonra hemen 60 derece arttı. bir kaç gaz/benzin denemesi ile bu sonucun rastgele olmadığını görmüş oldum. Ha 60 derece katalitik için kısa vadede sorun yaratır mı yoksa önemsiz mi bilemem. Lpg ayarı bu kadar iyiyken 60 derece fark ediyorsa. bozuk lpg ayarıyla fark iyice açılacaktır. inşallah bu veriler işine yarar. Kolay gelsin
Mutlu, LPG'nin soğutma sıvısını arttıracak bir sıcaklık etkisi olsa bile regülatör -20,-30 derecedeki gazı yoğuştururken yine soğutma suyu ısısını dengeleyecektir diye düşünüyorum ben. Şirket aracı kullandığım için sana kayıt konusunda yardımcı olamıyorum.Şunun bir faydası olur mu bi bakarsın, belki görmüşsündür daha öncehttp://mmfdergi.uludag.edu.tr/article/download/5000082712/5000076912&ved=0ahUKEwiarYjI-5TRAhXCbBoKHduODIUQFghTMAc&usg=AFQjCNHzo_nYJfVTq-64fp-S0_vgrINxoA&sig2=pq8viju1-UOEewZASBc0iA
Mutlu kardeşim emeğine sağlık.
Daha bir şey yapamadık ki Ersin abi. Paylaşımlarla emeğe değecek inşallah.
İstediğim dökümanlar geldi aklıma.Motor soğutma sıvısı ideal sıcaklığı motor özelliklerine göre değişebiliyor.Soğutma sıvısı tam açıklayıcı olmaz, sonuçta sistem onu belli aralıkta tutmak üzere dizayn edilmiş, ama mecbur onunla gidilecek. Talat'ın belirttiği değerler çok önemli.Hipotezi hangi güven aralığında yapacaksın ve serbestlik derecen ne Mutlu?
mutlu elm cihazım bozuldu. yenisi daha gelmedi. sana tavsiyem benzinde ve lpg de log almak gerçek değerleri vermez. en sağlıklı sonuç araç ısındıktan sonra. varsa hız sabitleyici düz yolda açılacak. Araç stabil ilerlerken 10sn benzin sonra 10 sn gaz a geçirilecek. bunu 3 4 kere yapınca değerler anlaşılır. hatta anlık izlenebilir değişim.. kolay gelsin
Hoca bu olcum sirasin da kayit yapan cihazlarin dogruluk payi ne olcude saglikli.GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Diğer bahsettiğim konuda döküman arşivim çok zengin ama benim için yeterli değil Mutlu, en küçük bilgi kırıntısı bile önemli. Başka bir üniversitede de kurulacak bölüm, bakalım neler getirecek, yine de aklında olsun.Bu konuda Mehmet'in belirttiği nokta var, kısaca veri kalitesi. Tutarlılık, doğruluk, tekrarlanabilirlik gibi etmenler düşünülmeli. Verilerin hangi şartlarda elde edildiği önemli. Şimdi sesli düşünmeye çalışalım. Bazı farklar ister istemez olacaktır ceteris paribus durumu sağlanamayacağı için. Yani motor ısınma evresinde yokuş aşağı inen ile çıkanın ortaya koyacağı veriler farklı olacak. Bu kısmen aşılabilir, motor devrinin de kaydedilmesi gerek. Alt, orta ve yüksek devir verileri karşılaştırılabilir. O devirlerde belli süre motorun kalması gerekir. Rampa, yük, rüzgar etkileri random değişken olarak modelde yer alabilir. Yani açıklayıcı değişken devir, bağımlı değişken ısı.Diğer dikkat edilecek olan örneklem sayısı. 30 önemli bir sayı. Bunun üstü mü, altı mı olacağına göre test istatistiğini seçmek gerekecek. Hipotez de kurulur.