Gönderen Konu: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri  (Okunma sayısı 10665 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« : Ocak 20, 2017, 14:32:35 »
Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=1086.0 konusunda yağ tavsiyeleri üzerine odaklanıldığından son kullanıcılar için "motor yağının içinde ne var" hakkında Türkçe kaynak hazırlamak istedim.
Hangi motor yağı sorusuna cevap vermekten ziyade motor yağı nedir ve hangi motor yağının içinde ne var sorusuna cevap vermek istiyorum.

Ham petrolün, petrol boru hattı üstündeki pompa motorlarının çalıştırılması gibi bazı uygulamalar dışında, çeşitli isteklere uygun bir ürün haline gelmesi için, işlenmesi gerekir. Ham petrol, işlenmeden de yakılabilir. Ama bu uygulama, içindeki kimyasal madde kaynaklarının, bitüm ya da yağlama yağları gibi çok sayıda değerli bileşenin ziyan olmasına yol açar. Bu nedenle, petrol rafinajı her zaman gereklidir. Rafinaj (arıtma) işlemlerinde petrol, gaz halindeki bir fraksiyon ile benzin, gazyağı, motorin, fuel oil  (brülör yakıtı), bitüm ve yağ gibi sıvı ürünlere ayrılır.



Yağlama yağları:
Yağlama yağları yapımı için ham petrol rafinesinden elde edilen baz yağlar kullanılır. Baz yağlar ağır karbon zincirleri içeren parafinik, naftenik ve aromatik hidrokarbon karışımlardır. Ham petrolün içeriği ve kalitesi bölgeden bölgeye değiştiği için ham petrolden elde edilen mineral yağların içeriği ve kalitesi de değişmektedir. Mineral yağları günümüzün gereksinimlerini karşılayacak yüksek yağlama kapasitesine sahip yağlara dönüştürmek için sentetik yollara başvurulmaktadır. Nispeten yüksek oranda aromatik ve naftenik hidrokarbon zincirlerine sahip bir mineral yağ kraking ve doyurma gibi işlemler sonucunda parafinik/izoparafinik hidrokarbon zincirli yüksek yağlama kapasitesine sahip ürünlere dönüştürülebilir. En iyi yağlama kapasitesine sahip olan parafinik ürünlerdir. Uzun lineer hidrokarbon zincirleri bir biri üzerinde diğerlerine kıyasla daha kolay kaymaktadır.



Baz yağ (base oil) API (American Petroleum Institute) tanımlamasına göre ham petrolün rafine edilmesi (mineral yağ bazlı) veya rafine yağlardan kimyasal sentezler (sentetik bazlı) sonucu elde edilen, kaydırıcı özellikteki yağlar olup beş ana sınıfa ayrılır.

Kimyacıların gözünden rafine yağlardan sentetik yollara başvurarak yeni yağlar türetmek tam sentetik kavramına uymamaktadır, ama dünya genelinde sentetik denen yağlar aslında mineral yağların türevidirler. Tam sentetiklere örnek vermek gerekirse GTL ve PAO baz yağları verilebilir.
GTL (Gas to Liquid) teknolojisi ile elde edilen baz yağlar ile PAO (polialfaolefin) sınıfı baz yağlar tam sentetik tanımına uymaktadırlar.
1- Doğal gazdan sentez gazı (singaz: hidrojen/karbon monoksit karışımı) elde edilip bu gazdan Fischer-Tropsch yöntemiyle uzun hidrokarbon zinciri elde edilmektedir. GTL son ürünü de rafine işlemine tabi tutulur ve dizel yakıt ve baz yağ elde edilir. Mineral yağa göre çok daha yüksek saflıktadır. 
2- Petrol rafinasyonunun yan ürünü olan Etilen gazından 1-Decene molekülü, bu molekülden de uzun zincirli parafinik / izo-parafinik (PAO sınıfı) baz yağı elde edilmektedir.
Bu iki ürün (GTL ve PAO) en saf ve en pahalı gruptur.

Baz yağlar beş özel sınıfta incelenebilir demiştik. Bu sınıflandırma, yağların formüle edildiği temel yağ stoklarını tanımlar.



Grup I: Tüm gruplar içinde en az rafine edilmiş olan mineral yağlardır. Genellikle farklı uzunlukta ve benzerliği az hidrokarbon zincirlerinin karışımından oluşurlar. Dolayısıyla diğer gruplara göre oksidasyon kararlılıkları daha düşüktür. % 0.03'ten daha fazla kükürt içerirler. SAE sınıflandırmasına göre viskozite indeksleri 80-120 arasında değişir. Uluslararası sınıflandırmada 150SN, 500SN, 150BS adındaki bu baz yağlar, Tüpraş’tan çıkarken inceden kalına spindle, light neutral, heavy neutral ve bright stock adlarını alır. Grup I yağlar SN ya da solvent neutral adıyla da bilinir.

Grup II: Grup II baz yağlar çoğunlukla motor yağlarında kullanılır. Uçuculuk, oksidasyon kararlılığı ve parlama noktası açısından iyi özellik gösterirler. Ancak akma noktası, düşük sıcaklık viskozitesi ve yüksek basınç dayanımı açısından düşük kalite gösterirler. Kükürt oranı % 0.03'ten daha düşüktür. SAE sınıflandırmasına göre viskozite endeksleri 80-120 arasında değişir. Grup II yağlar N ya da neutral olarak da adlandırılabilir.

Grup II+: Grup II baz yağlarına kıyasla daha üstün özelliklere sahip olup Grup III’e dahil olmayan sınıftır. Genelde 110RLV ve EHC45 adlı baz yağlar bu gruptadır.

Grup III: Mineral yağların en yüksek seviyede rafine edilmiş grubudur. Hidrokraking (Hidrojen ile C-C bağlarının koparılması) sayesinde yüksek saflıkta ürünler elde edilir. Dolayısıyla Grup I ve Grup II yağlara oranla daha kararlı bir yapıya sahiptirler. Katkılarla güçlendirilerek yarı-sentetik ya da tam sentetik olarak kullanıma sunulurlar. Kükürt oranı % 0.03'ten daha düşüktür. SAE sınıflandırmasına göre viskozite indeksleri 120'den daha yüksektir. Grup III yağlar 100 °C'deki viskozite değerlerine göre 2 cSt, 4 cSt, 6 cSt 8 cSt şeklinde numaralandırılırlar.

Grup III+: (Gas to Liquid / GTL): Grup II ve Grup III yağlarında olduğu gibi, GTL baz yağları da olağanüstü termal ve oksidatif kararlılığa sahiptir. Onları diğer hidro-işlenmiş baz yağlardan ayıran özellik, yüksek VI'larıdır (135-145). Sonuç olarak, GTL baz yağlar, diğer grup III baz yağlarından daha yüksek VI sebebiyle gayri resmi olarak API Grup III+ olarak sınıflandırılmıştır.

Grup IV: Grup IV baz yağları kimyasal tepkimeler sonucu sentezlenen sentetik (yapay) yağlardır. En yaygın örnek polialfaolefinler (PAO) olarak bilinen gruptur. 1-Decene veya 1-Dodecene alfa olefinlerinin polimerlerinden elde edilirler. Katkılarla güçlendirildiğinde mükemmel yağlama özelliği gösterirler. Kimyasal tepkimeler sonucu elde edildikleri için bir örnek molekül yapısına sahiptirler. Bu da yapılarının daha kararlı olmasını sağlar.

Grup V: Grup V baz yağlar, daha ziyade katık olarak kullanılan sentetik ester ve polyester gruplarıdır.

Grup I, II, III, III+, IV baz yağları içerdiği parafin, naften ve aromatik hidrokarbonlar bakımından aşağı-daki şekilde inceleyecek olursak PAO baz yağlarının yalnızca parafin içerdiğini ve aslında Grup III olan GTL baz yağının da parafinik oranının hayli yüksek olduğunu görebiliriz. PAO, yağlama yağlarında en üstün performans sergileyen üründür lakin yüksek maliyetlerinden ötürü şu an için katkı olarak kullanılmaktadır. Yukarıda da bahsedildiği üzere gerçek bir “tam sentetik” baz yağ bilim adamları açısından yalnızca GTL ve PAO yağlarıdır (Grup III+ ve IV) ama üreticiler ortak bir hareketle Grup II ve III yağlarını da tam sentetik olarak tanımlamaktadır. Grup II, III ve IV yağları Grup I yağlarıyla karıştırıldığında “sentetik karışım” (synthetic blend) olarak tanımlanan daha ucuz yağlar da tüketiciye sunulmaktadır.



Motor Yağları: Motor yağlarının içeriği %70-80 baz yağdan geri kalan kısmı da yağın performansını ve motordaki yağın ömrünü uzatan katkılardır.



Antioksidanlar: Bu katkılar yağın oksijen kaynaklı bozunmasını engelleyen kimyasallardır. Yağ kullanım zamanı ilerledikçe asidik oksidasyon ürünleri oluşturabilmektedir. Genelde üç tip antioksidan kullanılır: Hidroperoksit ayrıştırıcı (organosülfür, organofosfor bileşikleri), serbest radikal tutucu (di-alkylthiophosphates ZDTP) ve metal deaktivatörler (EDTA).

Viskozite Değiştiriciler: Yağların viskozite değerleri yüksek sıcaklıklarda düşüş gösterdiğinden viskozite değiştirici polimerlere ihtiyaç duyulur. İstenilen viskozite-sıcaklık performansı kullanılan polimerin moleküler ağırlığı ile orantılıdır. En çok kullanılan polimerler: polimetakrilat, olefin kopolimer, stiren-dien kopolimer ve stiren-ester kopolimerleridir.

Akma Noktası Düşürücüler: Mineral yağlar düşük sıcaklıklarda iğne yapıda kristaller oluşturabilmekte ve içine yağ çekebilmektedir. Akma noktası düşürücüler kristal yapı oluşumunu engelleyerek düşük sıcaklıklarda akışkanlığı sağlamaktadırlar. Alkile-Naftelenler, fenoller, polimetakrilatlar ve stiren-ester kopolimerleri kullanılmaktadır.

Köpük Kesiciler: Yağ karterinde yağın yüzey gerilimine bağlı olarak köpük oluşabilir bu da yağlamada sıkıntı oluşturduğundan köpük kesiciler kullanılır: polisiloksanlar, stiren-ester polimerleri vb.

Deterjanlar: Motor yağında deterjan iki amaçla kullanılır: 1) yakıtın yanmasından çıkan asidik yan ürünleri ve yağın oksidasyon ürünlerini etkisiz hale getirmek ve 2) tortuların pistonun üst kısmında birikmesini engellemek ve yağda tutmak. TBN “Toplam Baz Sayısı” yağdaki asitleri etkisizleştiren deterjan rezervini belirler. Metal içeren fenat, salisilat, sulfonat ve karboksilik yağ asitleri başlıca örnekleridirler.

Dispersanlar: Deterjanların çalışma prensibine paralel olarak dispersanlar yakıtın yanmasından çıkan çözünmeyen kurum gibi pislikleri yağın içinde süspansiyon halde hapseden kimyasallardır. Sübstitüe edilmiş poliizobütilen amin süksinimidler örnek olarak verilebilir.

Aşınma Önleyici Katkılar: Aşınma önleyiciler motor parçalarının metal yüzeyleriyle termokimyasal bir tepkimeye girmesi sonucu dayanıklı ve koruyucu ince bir film tabaka oluştururlar. Sınırlı miktarda yağlama yaşanan yüzeylerin sürtünmeye bağlı aşınmasını engeller. Organo-sülfürler, fosfatlar, ditiofosfat-lar ve ditiyokarbamatlar aşınma önleyici katkı maddeleri olarak en çok kullanılanlardır. En yaygını ZDTP’dir (Eneos Sustina ZP kullanır)

Sürtünme Azaltıcı: Yağlanan motor yüzeylerindeki sürtünme 0W-XX veya 5W-XX gibi yağlarla sağ-lansa da uç noktalarda sınırlı yağlama olduğundan sürtünme azaltıcılar kullanılır. Bu kimyasallar metal yüzeylere adsorpsiyon yoluyla tutunarak yağlayıcı film tabakalar oluştururlar. Aşınma önleyicilerin aktif olmadığı sıcaklıklarda görevini yerine getirir. Molibdenli bileşikler (MoDTC vb) yaygın olarak kullanılmaktadır.

Korozyon Önleyici: Metal yüzeyleri oksijen, asit, baz ve tuz gibi kimyasallardan korumaya yardımcı olur. Antikorozif katkı maddeleri, uzun alkil zincirleri ve polar grupları olan moleküllerdir. Antikorozyon katkıları, yüksek yüzey aktiflik özelliklerinden dolayı metal yüzeyler için anti-aşınma katkıları gibi diğer polar katkı maddeleri ile rekabet eder ve bu nedenle diğer katkıların etkinliğini azaltabilir. Yaygın olarak kullanılan korozyon önleyiciler, ZDTP, triazoller ve hiodiazoller gibi çeşitli deterjanlar içerir.

Motor Yağı Formülasyonu: Tipik olarak, motor yağları için istenen viskozite değerini elde etmek için farklı viskozite derecelerine sahip iki baz yağ kullanır. Yeni spesifikasyonlar, soğuk krank simülatörü ve (CCS) ve volatilite (Noack) gereksinimlerini karşılamak için bir "düzeltme sıvısı" olarak üçüncü bir baz yağın kullanılmasını gerektirebilir.



Soğuk Krank Simülatörüne (CCS, düşük sıcaklıkta viskozite ölçümü) karşı baz yağ Noack volatilitesini gösteren karıştırma grafiği çizimleri en uygun baz yağ karışımlarını tanımlamak için etkili ve verimli bir yoldur. Farklı oranlar harmanlanmışsa, belirli bir viskozitede uçuculuk gösteren bir eğri ile sonuçlanır. Grup II, 5W-XX yağlayıcıların harmanlama gereksinimlerinin çoğunu karşılayan geniş bir performans yelpazesine sahiptir. 0W-XX gibi yağlar elde edilmek isteniyorsa Grup III+ veya Grup IV’e (GTL veya PAO) ihtiyaç vardır (Grup III / Grup III+ veya Grup III / Grup IV karışımı).

Örnek Motor Yağı Formülasyonları: Exxon Mobil’in kendi sitesinde yayınladığı birkaç motor yağı formülasyonunu burada özetleyelim.



Tablodan da görüleceği üzere 3 farklı maliyette 0W-30 yağ elde edilebilir. Pazarlama stratejisi gereği aynı üretici 3 farklı yağı aynı anda piyasaya sürebilir.
Grup IV PAO baz yağları pahalı olduğundan 1. formülasyon en pahalısıdır.

Konunun devamında çeşitli kaynaklardan bulduğum SDS (Safety Data Sheet) dosyaları üzerinden bazı marka yağların içerikleri hakkında yazmaya çalışacağım.

Kaynakça:
1- Synthetics, Mineral Oils and Bio-Based Lubricants, Chemistry and Technology. 2nd Ed. Edited by Leslie R. Rudnick
2- Chevron
3- Exxon Mobil
4- S-Oil
5- Jx Nippon Oil
6- Lube-Tech Magazine


Umarım faydalı olur.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Toyota Club Türkiye

Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« : Ocak 20, 2017, 14:32:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2017, 14:52:18 »
Güzel ve kesinlikle faydalı olacak bir çalışma.
Marka ve model bazında, geniş yelpazede yağlar karşılaştırılsa çok faydalı olur nihai kullanıcı açısından.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #2 : Ocak 20, 2017, 15:06:58 »
Forumda Eneos yağları seviliyor, Eneos için çok SDS dosyası bulamadım ama ben SUSTINA'dan konuya devam etmek istiyorum.
Bilindiği üzere Eneos Sustina, Jx Nippon Oil firmasının premium yağ markasıdır.
teknolojilerini şöyle açıklıyorlar:

"Bu yeni sentetik baz yağ bir GTL Eşdeğerinde (GTL-E) olup, yağa daha yüksek akışkanlık kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Geleneksel sentetik baz yağlar, halka yapıları içeren hidrojen-karbon moleküllerinden oluşur. Bu yapılar çoğu zaman birbirleriyle çarpışabilir ve birbirleriyle iç içe geçebilir, özellikle soğuk hava sıcaklıklarında yağ hareketini yavaşlatabilir. WBase teknolojisi, hidrojen-karbon zincirini az çok tamamen düz bir yapıya dönüştürerek yağ moleküllerinin daha serbest hareket etmesini ve daha düşük motor sürüşü ve gelişmiş yakıt verimliliği ve gücü sağlar."



"Günümüzdeki çoğu motor yağı aşınma önleyici katkılarında çinko, kükürt ve fosfor kullanmaktadır, ancak sülfür motorun temizliğini olumsuz yönde etkileyebilir. Çünkü kükürt, oksijene, neme ve sıcaklığa maruz bırakıldığında, yağdaki deterjanlara zarar veren zararlı asitleri oluşturabilir. Tüm deterjanlar asitler tarafından yok edildiğinde, yağ artık  kir ve kirletici maddeleri süspansiyon halinde tutmak gibi temel işlevlerinden birini kullanamaz. Asitleri nötralize etmek için yüksek TBN'ye sahip olmak gerekir, ancak bu sadece bir noktada etkilidir."

"SUSTINA'da bulunan ZP katkı kimyası, kükürt kullanılmadan üstün aşınmaya karşı koruma sağlar. Kükürtün giderilmesi ile zararlı asitlerin oluşumu büyük oranda azaltılır ve yüksek bir TBN'ye ihtiyaç azalır. Bu nedenle, SUSTINA'da kullanılan deterjanlar diğer benzin tasarruflu ILSAC GF-4 ve GF-5 lisanslı motor yağlarında bulunanlarınkinin iki katına kadar daha uzun ömürlüdür." -----------------hatta GF-6 standartlarını bile karşıladığı söyleniyor.





http://www.eneos.us/wp-content/uploads/2015/08/ENEOS-Sustina-Brochure.pdf

Jx Nippon Oil firmasının diğer firmalarla japonyada doğalgazdan baz yağ ürettiğini duymuş muydunuz?
http://japan-gtl.com/pdf/Brochure_niigata_nippon_gtl.pdf

Özetle:
1- Sustina, Shell gibi doğalgazdan elde edilen GTL baz yağlarından üretilmiştir.
2- İçerisinde diğer firmaların aksine yeni bir koruyucu vardır: ZP
3- GTL baz yağı olduğundan Grup III+'a dahildir.
4- Parafin/İzoparafin oranı çok yüksektir, naftenik oranı azdır.
5- Çok yüksek Viskozite Endeksine sahiptirler ve bu kendisini en iyi yağlar sınıfına dahil ettirir.
6- Noack uçuculukları GF5 limitlerinin altındadır.



1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 50000
  • Model Yılı: '13
  • 10 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #3 : Ocak 20, 2017, 18:29:56 »
piyasada yağ kutusunun üzerine baktığımızda yağ viskozitesi ( 10w40 gibi), sınıfı (cf/sj gibi) iki temel gösterge var,peki alacağımız yağı seçerken nelere dikkat etmeli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2017, 18:56:10 »
piyasada yağ kutusunun üzerine baktığımızda yağ viskozitesi ( 10w40 gibi), sınıfı (cf/sj gibi) iki temel gösterge var,peki alacağımız yağı seçerken nelere dikkat etmeli

Kullanıcı el kitabında hangi viskozite yağ ve hangi spesifikasyon yazıyorsa o kullanılmalı.

SJ   2001 öncesi benzinli motorlar.
CF    1994 yılına ait dizeller için spek.

http://www.api.org/products-and-services/engine-oil/eolcs-categories-and-documents/oil-categories adresinden ne anlama geldikleri bulunabilir.
Eğer CF'nin yerini başka bir spek aldıysa yine burada yazar.

kısacası 10W-40 kullanın ama herhangi bir 10W-40 olmasın aracınıza göre benzinliyse SJ, dizelse CF speklerini (veya güncel spekleri) karşılasın.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #5 : Ocak 23, 2017, 14:56:05 »
http://www.msds.exxonmobil.com sitesinde exxon mobil'in ürünlerinin SDS'leri mevcut.

Her ülkenin SDS hazırlama kuralları olabiliyor, olmayanlarda ise evrensel SDSler kullanılıyor.
Bazı ülkelerin SDS'lerinde yazılan kimyasal içerikler bazı ülkelerde açıklanmayabiliyor. Birkaç ülkeyi kontrol etmekte fayda var.

Türkiye Mobil'den başlayalım:

Mobil 1 0W-20 (API SN, ILSAC GF-5) ----------------> Grup IV PAO içeriyor
ürün kodu:201510101032,   481481-60
1) 1-Decene polimer %30-40
2) Hidrojen ile muamele edilmiş ağır parafinik %30-40

Mobil 1 SUPER 3000 0W-20
ürün kodu: 201510107540,   485284-60
1) DISTİLATLAR, AĞIR, C18-50 – DALLANMIŞ, SİKLİK VE LİNEER <%60
2) Distilatlar (Petrol), hidrojen ile muamele edilmiş ağır parafinik <%5
3) DAMITILMIŞ (PETROL), ÇÖZÜCÜ İLE CİLASI ALINMIŞ AĞIR PARAFİNİK <%5

Mobil SUPER 3000 FORMULA VC 0W-20
 ürün kodu: 2015101075B5,   486662-60
1) KALSİYUM UZUN ZİNCİRLİ ALKİL SALİSİLAT <%5
2) DISTİLATLAR, AĞIR, C18-50 – DALLANMIŞ, SİKLİK VE LİNEER <%70
3) Lubricating oils (petroleum), C20-50, hydrotreated neutral oil-based <%10
4) ÇİNKO ALKİL DİTİYOFOSFAT <%1
5) ÇİNKO DİTİYOFOSFAT  <%1

Türkiye'de kayıtlı bir de Mobil 1 ESP X2 0W-20 ürünü var lakin içeriği yazılmamış.

Amerika Exxon ürünleri:

TGMO SN 0W-20 (Toyota) (Mobil 0W-20'de PAO varken Toyota'da gözükmüyor, bu ilginç geldi bana)
ürün kodu: 20201030C0M9
1) ORGANO MOLY-SULFUR COMPLEX
2) SEVERELY HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC DISTILLATE <%80
3) ZINC ALKYL DITHIOPHOSPHATE
4) ZINC BIS(O,O-DIISOOCTYL) BIS(DITHIOPHOSPHATE)

Mobil 1 0W-20
ürün kodu: 201510101032,   481481-00,   97M085
1) 1-DECENE, HOMOPOLYMER HYDROGENATED <%40
2) SEVERELY HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC DISTILLATE <%40
3) SOLVENT DEWAXED HEAVY PARAFFINIC DISTILLATE <%5

Mobil 1 SUPER SYNTHETIC 0W-20
ürün kodu: 201510107545,   485573-00,   97BT51
1) ALKYLAMINE (friction modifier)
2) DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR
3) SEVERELY HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC DISTILLATE
4) SOLVENT DEWAXED HEAVY PARAFFINIC DISTILLATE
5) ZINC DITHIOPHOSPHATE

Mobil 1 HIGH MILEAGE 0W-20
ürün kodu: 2015101010U7
1) 1-DECENE, HOMOPOLYMER HYDROGENATED <%20
2) DISTILLATES, HEAVY, C18-50 - BRANCHED, CYCLIC AND LINEAR <%20
3) SEVERELY HYDROTREATED HEAVY PARAFFINIC DISTILLATE <%40
4) ZINC DITHIOPHOSPHATE

Mobil 1 0W-20 Extended Performance (çoğunlukla PAO içeriyor, sanırım pahalıdır)
ürün kodu:  2015101010L3,   485870-00,   97CD32
1) 1-DECENE, HOMOPOLYMER HYDROGENATED  <%70
2) ZINC DITHIOPHOSPHATE 

Exxon'un ürettiği 10 farklı 0W-20 yağa baktım çoğu PAO içerirken Toyota'da PAO gözükmüyor.
Yurtdışında özellikle Amerika'da ürün çeşitliliği çok fazla. Tüketiciye ucuzdan pahalıya çok seçenek sunuyorlar.
PAO pahalı bir baz yağ, o yüzden ürünün fiyatını etkileyen en önemli içerik sanırım.

 

Mesaj Birleştirildi: Ocak 23, 2017, 15:45:48
Shell
http://www.epc.shell.com/ sitesinden ülkelere göre SDS'leri inceleyebilirsiniz.

Türkiye'de 2 farklı 0W-20 yağ sds mevcut

Shell Helix Ultra SN 0W-20 (API SN, ILSAC GF-5)
ürün kodu: 001E7786
1) Destilatlar (FischerTropsch), ağır, C18-50-dallanmış,siklik ve doğrusal <%75 (GTL doğalgazdan elde edilen sentetik Grup III+ yağ)
2) Alkilleştirilmiş fenol ester <%5

Shell Helix Ultra Professional AS-L 0W-20
ürün kodu: 001F3936
1) Destilatlar (FischerTropsch), ağır, C18-50-dallanmış,siklik ve doğrusal <%85 (Grup III+ oranı daha fazla, büyük ihtimal daha pahalıdır)
2) Alkilleştirilmiş fenol ester <%3

Shell yağları genelde GTL Grup III+ baz yağ kullanıyor.

Motor koruyucuları hakkında bilgi edinemedim.
Yağı son ürün olarak değerlendirmek gerekirse, içerisindeki katkılar kötüyse isterse %90 PAO baz yağ kullansın yağ gene kötü olabilir.

Shell Helix Ultra GTL motor yağı kullanıcılarının yorumlarını alabiliriz bu konuda.

Mesaj Birleştirildi: Ocak 23, 2017, 16:26:05
Castrol
Castol ürünlerinin SDSlerini http://msdspds.castrol.com/msdspds/msdspds.nsf/CastrolHomePage?OpenForm linkinden ulaşabilirsiniz

Castrol EDGE Professional E 0W-20
ürün kodu: 468056-DE01
1) Lubricating oils (petroleum), C20-50,hydrotreated neutral oil-based <%50
2) Pentadecane, 7-methylene-, mixed with 1-tetradecene, dimers and trimers, hydrogenated, <%50 (1-Decene'den farklı bir PAO baz yağı,Grup IV)
3) Lubricating oils (petroleum), C15-30, hydrotreated neutral oil-based, <%3
4) Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic, <%3

Castrol EDGE Professional V 0W-20
ürün kodu: 468317-DE01
1) Lubricating oils (petroleum), C20-50,hydrotreated neutral oil-based <%50
2) Dec-1-ene, homopolymer, hydrogenated Dec-1-ene, oligomers, hydrogenated, <%50 (1-Decene PAO baz yağı,Grup IV)
3) Lubricating oils (petroleum), C15-30, hydrotreated neutral oil-based, <%3
4) Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic, <%3

Castrol Magnatec Professional GF 0W-20
ürün kodu: 467514-BE02
1) Distillates (petroleum), hydrotreated, heavy paraffinic, <%90
2) Distillates (petroleum), hydrotreated light paraffinic, <%5
3) Base oil - unspecified, <%3

Anlaşılacağı üzere Castrol E, V serisi magnatec'ten daha pahalı olabilir.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #6 : Ocak 30, 2017, 14:38:12 »
diğer markalardan karışık devam edelim:

Penrite 10 Tenths Racing 0W-20
ürün kodu: RACING0W20
1) 1-Dodecene %70   (PAO sınıfı, Mobil 1 0W-20 extended performance gibi tamamen sentetik)

ENEOS Premium Ultra 0W20
ürün kodu: V161500020
1) Distillates (petroleum), hydrotreated heavy paraffinic <%50
2) Highly refined mineral oil (C15 -C50) <%25
3) Polyolefin polyamine succinimide, polyol <%2,5
4) alkaryl amine <%2,5

eni i-Sint 0W-20 (API SN, ILSAC GF-5)
ürün kodu: 1044
1) Mineral base oil, severely refined  >%90 (tam olarak belirtilmemiş)
2) Phenol, dodecyl-, sulfurized, carbonates, calcium salts, overbased
3) Reaction mass of isomers of: C7-9-alkyl 3-(3,5-di-trans-butyl-4-hydroxyphenyl)propionate
4) Benzene, mono-C10-13-alkyl derivs., fractionation bottoms, heavy ends, sulfonated, calcium salts
5) Alkylated diphenylamines
6) Phosphorodithioic acid, mixed O,O-bis(iso-Bu and pentyl) esters, zinc salts
7) Zinc bis[O-(6-methylheptyl)] bis[O-(sec-butyl)] bis(dithiophosphate)

LiquiMoly Special Tec AA 0W-20 (API SN, ILSAC GF-5)
1) C20-C50 hydrotreated neutral oil <%70
2) 1-Decene polimer<%30 (Grup IV PAO baz yağı)
3) mineral yağ

Motul 8100 ECO-LITE 0W20 (API SN, ILSAC GF-5)
ürün kodu:  104981
1) LUBRICATING OILS (PETROLEUM),C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED %25<x<100
2) 1-decene polimer %10<x<25
3) mineral yağ

Motul 300V HIGH RPM 0W20
ürün kodu: 13401
1) 1-Decene  %25<x<%50
2) LUBRICATING OILS (PETROLEUM), C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED %25<x<%50

RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 (API SN, ILSAC GF-5)
1) 1-decene, homopolymer, hydrogenated %25<x<%50
2) Lubricating oils (petroleum), C20-50, hydrotreated neutral oil-based %10<x<%25
3) zinc-alcyl-dithiophosphate
4) Phenol, 2,2'-polythiobis[4-C8-30-alkyl derivs., calcium salts,overbased



1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #7 : Mart 06, 2019, 16:31:55 »
Petrol Ofisi Maxima Plus 10w40 için polimer oranı için ne diyebiliriz? Eneos kullanan birisi olarak tercihim hangisi olmalı sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #8 : Mart 06, 2019, 17:04:56 »
20 yildir Mobil 1 0w40 kullaniyordum.
En son "New Life"dan "FS" modeline gecerken tam sentetik yerine HC (Hydrocrack) yaga gectiler. Niye bu kadar sacma birsey yaptilar anlayamiyorum. Bundan sonra Motul 8100 MAX ile devam ediyorum. Grup 5 ester bazli bir yag. Katki paketinin Mobil 1 katki paketine yakin olduguna dair birseyler okudum.

20 litre ismarladim. Haftaya araclardan birinin yagini degistirecegim. Bakalim nasil olacak.


EDIT: Motul 8100max ester bazli bir yag degil.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #9 : Mart 07, 2019, 09:27:08 »
0W-40 yağlardan biraz derleme yapalım o zaman:

Motul 8100 X-MAX 0W40
ürün kodu: 17920
1- 1-Decene  %25<x<%50 (pao)
2- LUBRICATING OILS (PETROLEUM),C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED %10<x<25

Mobil 1 NEW LIFE 0W-40
ürün kodu: 2015101010S0, 484170-60
1- Parafin yağlar (Petrol), katalitik mumu giderilmiş hafif %30 <x< %40

Mobil 1 ESP 0W-40
ürün kodu: 2015101010K1, 484196-60
1- Parafin yağlar (Petrol), katalitik mumu giderilmiş hafif  40 - < 50%

Mobil 1 FS 0W-40
ürün kodu: 2015101010W6
1- 1-Decene  %10<x<%20 (pao)
2- DISTİLATLAR, AĞIR, C18-50 – DALLANMIŞ, SİKLİK VE LİNEER (fischer tropsch doğal gazdan) 60 - < 70%

Castrol EDGE 0W-40 A3/B4
1- pentadekan (pao) ≥25 - ≤50

Shell Helix Ultra 0W-40
ürün kodu:
1- Interchangeable low viscosity base oil (<20,5 cSt @40°C)  %0< - <%90

Burada en belirsiz olanı Shell. Eskiden doğalgazdan elde edilen GTL baz yağ kullanılıyordu, şimdi karışımı istediği şekilde ayarlıyor. (20 cST'den düşük olacak şekilde.

20 yildir Mobil 1 0w40 kullaniyordum.
En son "New Life"dan "FS" modeline gecerken tam sentetik yerine HC (Hydrocrack) yaga gectiler. Niye bu kadar sacma birsey yaptilar anlayamiyorum. Bundan sonra Motul 8100 MAX ile devam ediyorum. Grup 5 ester bazli bir yag. Katki paketinin Mobil 1 katki paketine yakin olduguna dair birseyler okudum.

20 litre ismarladim. Haftaya araclardan birinin yagini degistirecegim. Bakalim nasil olacak.

Siz Mobil FS 0w-40'un hidrokrake geçiş yaptığı bilgisini nereden aldınız?
MSDS dosyalarını incelediğimde
Mobil ürünler arasında en iyisi yine FS. diğerlerinde yarı sentetik ürünler var. FS dosyadan edindiğimiz bilgiye göre PAO ve GTL baz yağ oranı en yüksek yağ.

Motul de aynı şekilde hidrojenle doyurulmuş baz yağ içeriyor. damıtma usulü değil de sentez yoluyla elde ediliyır yani.


1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #10 : Mart 07, 2019, 11:59:05 »
Elinize sağlık, güzel bir kaynak niteliğinde paylaşım olmuş.

Konunun en alt kısmından etiket ekle seçeneğini kullanıp ekleme yaparsanız google arama sonuçlarında daha üst sırada çıkar.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #11 : Mart 20, 2019, 12:32:28 »
0W-40 yağlardan biraz derleme yapalım o zaman:

Motul 8100 X-MAX 0W40
ürün kodu: 17920
1- 1-Decene  %25<x<%50 (pao)
2- LUBRICATING OILS (PETROLEUM),C20-50, HYDROTREATED NEUTRAL OIL-BASED %10<x<25

Mobil 1 NEW LIFE 0W-40
ürün kodu: 2015101010S0, 484170-60
1- Parafin yağlar (Petrol), katalitik mumu giderilmiş hafif %30 <x< %40

Mobil 1 ESP 0W-40
ürün kodu: 2015101010K1, 484196-60
1- Parafin yağlar (Petrol), katalitik mumu giderilmiş hafif  40 - < 50%

Mobil 1 FS 0W-40
ürün kodu: 2015101010W6
1- 1-Decene  %10<x<%20 (pao)
2- DISTİLATLAR, AĞIR, C18-50 – DALLANMIŞ, SİKLİK VE LİNEER (fischer tropsch doğal gazdan) 60 - < 70%

....

New Life üretimden kaldirildi ve yeni ürün olarak FS sunuluyor. FS artik Porsche tarafindan Porsche A40 sertifikasina sahip motor yagi listesinden kaldirilmis (Servis danismanimin bana anlattigi kadar servis bülteni ile bildirilmis). Ama sanirim reklam anlasmalari devam ettigi icin halen web sitesinde önerilen ürün olarak devam ediyor. Mobil1 sitesinde de halen A40 sertifikasi var. O yüzden 100% emin degilim. Ama dogru ise artik diyecek lafim yok. 1999'dan beri Mobil1 0w40 kullaniyordum. Eger dogru ise Mobil1 benim icin bitmistir. Ek olarak yurtdisi forumlarda bu konuda bayagi bir konusma geciyor.

Benim gördügüm ise FS'in üstünde SHC-Synthese diye bir yazi var. Daha önceden New Life'da ayni yerde tam sentetik motor yagi diye geciyordu. Bu arada bu yazdiklarim Almanya'da benim duydugum ve gördügüm seyler. Farkli pazarlara farkli ürünler satiyor olabilirler. Ama Almanya'da tam sentetik motor yaginin nasil üretilecegine dair bir yasa var. Bunu da unutmamak lazim. Altta Mobil1 Almanya sitesinin linki: https://www.mobil1.de/produkte/fs-0w-40.aspx

Motul hakkinda düsünceleriniz nelerdir?
100% sentetik ibaresi oldugu icin aldim. Liqui Moly'de listemdeydi ama servis in kullandigi yag ve 80 eur'ya disarida satilan yaga 250 eur istedigi icin disaridan baska marka getiriyorum. Aslinda Motul 300v 0w40 aklimdaydi. Baz yag ester yag ve yaris icin üretilmis. Sertifika standartlarindan yüksek olmasina ragmen bir sertikasyona girmemis. Aracin garantisini bozmasin diye almadim. Bu arada yukari da yazdigim yanlis. Motul 8100 ester bazli degil.

Liqui Moly olarak su tavsiye ediliyor ve Made in Germany:
https://shop.liqui-moly.de/motoroele/synthoil-energy-0w-40-1.html
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 744 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #12 : Mart 20, 2019, 17:39:53 »
Eneos'un Motul veya Mobil 1 e göre farklılıkları nelerdir misal şuan ben eneos premium hyper 5w30 kullanıyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #13 : Mart 21, 2019, 08:20:17 »
New Life üretimden kaldirildi ve yeni ürün olarak FS sunuluyor. FS artik Porsche tarafindan Porsche A40 sertifikasina sahip motor yagi listesinden kaldirilmis (Servis danismanimin bana anlattigi kadar servis bülteni ile bildirilmis). Ama sanirim reklam anlasmalari devam ettigi icin halen web sitesinde önerilen ürün olarak devam ediyor. Mobil1 sitesinde de halen A40 sertifikasi var. O yüzden 100% emin degilim. Ama dogru ise artik diyecek lafim yok. 1999'dan beri Mobil1 0w40 kullaniyordum. Eger dogru ise Mobil1 benim icin bitmistir. Ek olarak yurtdisi forumlarda bu konuda bayagi bir konusma geciyor.

Benim gördügüm ise FS'in üstünde SHC-Synthese diye bir yazi var. Daha önceden New Life'da ayni yerde tam sentetik motor yagi diye geciyordu. Bu arada bu yazdiklarim Almanya'da benim duydugum ve gördügüm seyler. Farkli pazarlara farkli ürünler satiyor olabilirler. Ama Almanya'da tam sentetik motor yaginin nasil üretilecegine dair bir yasa var. Bunu da unutmamak lazim. Altta Mobil1 Almanya sitesinin linki: https://www.mobil1.de/produkte/fs-0w-40.aspx

Motul hakkinda düsünceleriniz nelerdir?
100% sentetik ibaresi oldugu icin aldim. Liqui Moly'de listemdeydi ama servis in kullandigi yag ve 80 eur'ya disarida satilan yaga 250 eur istedigi icin disaridan baska marka getiriyorum. Aslinda Motul 300v 0w40 aklimdaydi. Baz yag ester yag ve yaris icin üretilmis. Sertifika standartlarindan yüksek olmasina ragmen bir sertikasyona girmemis. Aracin garantisini bozmasin diye almadim. Bu arada yukari da yazdigim yanlis. Motul 8100 ester bazli degil.

Liqui Moly olarak su tavsiye ediliyor ve Made in Germany:
https://shop.liqui-moly.de/motoroele/synthoil-energy-0w-40-1.html

Murat Bey
demek istediğinizi anladım:

[attach=1][attach=2]

new life ilk geldiğinde full sentetik olarak gelmiş, daha sonra shc synthese technology ibaresiyle gelmiş.
resimlerde de görebiliyoruz bunu.
benim msds malzeme güvenlik dosyaları araştırmamda bu görülüyor zaten. FS tam sentetik iken new life yarı sentetik bunu belirtmiştim zaten.
siz fs'in de öyle olduğunu belirtiyorsunuz ona birşey diyemeyeceğim. porsche a40 sertifika karşılamama durumu mu yoksa normalde fabrika dolum yağı olan mobil ile anlaşması mı bitmiş. toyota için pek de bizi alakadar etmeyen bir durum.
20 yıl önce tam sentetik kavramı zaten yarı sentetikler için kullanılıyordu.

motul 8100 0w-40 yağ da %10-25 arasında yarı sentetik baz yağ içeriyor. ama tam sentetik ibaresi var (aslında %100 sentetik değil!).

daha önce de yazdığım gibi eskiden tam sentetik aslında yarı sentetikti. bu durum sorgulanınca daha sonra yarı sentetik, syhntese teknoloji filan yeni kelimeler türettiler.

siz yine de benim için bitmiştir demeyin. ürünlerin üzerinde yazan ibarelere çok itibar etmeyin.
ama tam sentetik yazıyor ama sentetik değilmiş diye de yüzünüzü çevirmeyin,  bu yağlar iyi yağlar.

not: fiyatı uygun olduğu için aldığım mobil fs 0w40 yağa dün baktım, full sentetik ibaresi var ve fransa'da üretilmiş.

bu arada aracınız nedir sizin? yağ konusunda irdelemenizden, özenmenizden merak ettim.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #14 : Mart 21, 2019, 16:53:53 »
Sanirim 2 cesit FS var:

Full synthetic:


SHC:
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #15 : Mart 22, 2019, 08:05:10 »
Sanirim 2 cesit FS var:

Fully synthetic:


SHC:


evet aynı durum burada da geçerli
advanced full synthetic olmasına dikkat edin yeter.

1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #16 : Mart 22, 2019, 09:59:13 »
evet aynı durum burada da geçerli
advanced full synthetic olmasına dikkat edin yeter.

Alman Mobil1 web sitesinde yalnizca bir tane var.
Dünya‘da tam sentetik motor yaginin nasil üretilecegini ve standartlarini yasa ile belirleyen tek ülke Almanya. Ayni ürünü burada sanirim tam sentetik diye satamiyorlar.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #17 : Mart 22, 2019, 11:30:17 »
Alman Mobil1 web sitesinde yalnizca bir tane var.
Dünya‘da tam sentetik motor yaginin nasil üretilecegini ve standartlarini yasa ile belirleyen tek ülke Almanya. Ayni ürünü burada sanirim tam sentetik diye satamiyorlar.

[attach=1]

Murat Bey
Almanyadaki synthese teknoloji ile reklam edilen mobil fs 0w40'ın msds dosyasına sizin için baktım
daha önce paylaştığım msds dosya bilgileriyle örtüşüyor. ürün Paraffin oils (petroleum), catalytic dewaxed light baz yağ içeriyor.
Türkiye'de böyle bir durum söz konusu değil. Türkiye'de satılan ürün tam sentetik.
ülkemizde kelime oyunu yapılıyor: full synthetic ve fully synthetic yazarak insanların kafalarını karıştırıyorlar.

full synthetic ve fully synthetic  aynı değil. serzenişinizde haklısınız ne diyeyim.
ama full synthetic yazan mobil 0w40 yağdan korkmayın  ::)

fully synthetic yazana yüz çevirin


1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #18 : Mart 22, 2019, 14:00:20 »
Tesekkürler Enver bey.
Araclardan birinin yagini degistirdim. 8 litre Motul kullandim. Halen 12 litre var.
Aslinda 22 litre. Yanlislikla 30 litre ismarlamisim. 10 litresi geri gidecek :)
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2108 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor Yağlarının Kimyasal İçerikleri
« Yanıtla #19 : Mart 22, 2019, 17:47:19 »
.

full synthetic ve fully synthetic  aynı değil. serzenişinizde haklısınız ne diyeyim.
ama full synthetic yazan mobil 0w40 yağdan korkmayın  ::)

fully synthetic yazana yüz çevirin

Şöyle bir durum söz konusu, büyük bir markette reyonda gördüğüm New life yağın kutusunda üretim tarihi baskısı şüpheli geldi bana. Çünkü tekrar baskı yapılmış gibi yazılar birbirine girmişti.

Siz Hepsiburada dan mı aldınız?

Galiba @Cavit YORDAM (26016)  abi almış bu üründen. Orijinal mi bir şüpheye düşüyor insan

https://www.hepsiburada.com/mobil-1-fs-0w-40-4-litre-benzinli-dizel-lpg-motor-yagi-p-HBV00000A5MMQ
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara