Gönderen Konu: 2012 Corolla ses yalıtımı  (Okunma sayısı 7695 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
2012 Corolla ses yalıtımı
« : Ekim 31, 2012, 19:58:06 »
2012 corolla aracımla bayram tatilinde şehirlerarası yolculuk yapmam gerekti. Genellikle dişli asfaltta kullanmak zorunda kaldım ve lastiklerden gelen sesten çok rahatsız oldum. Bir arkadaşım bana serviste garanti kapsamında ücretsiz yalıtım yapıldığını söyledi. Bu hafta içinde 1000 km bakımına gideceğim açıkçası aracımın bazı yerlerinin sökülüp takılmasını istemiyorum. Yalıtım aracın neresine ve nasıl yapılıyor? acaba faydası olur mu?
Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızları da göremezsin.

Toyota Club Türkiye

2012 Corolla ses yalıtımı
« : Ekim 31, 2012, 19:58:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #1 : Ekim 31, 2012, 20:17:24 »
kapı içlerine falan yapılır genelde. sökülür illaki bişeyler.
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #2 : Ekim 31, 2012, 20:31:08 »
arabanın altına pütür denen bir madde sıkacaklar. belki davlumbaz eklerler ama ses kolay kolay kesilmez.

eğer şikayet ediyorsanız önce lastikleri değiştirmelisiniz. sonra benim gibi ziftli keçeyle filan girişebilirsiniz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #3 : Ekim 31, 2012, 20:46:48 »
Özer bey yalıtımı konsoldan yada benzeri yerlerden gelen tıkırtılar için ücretsiz garanti kapsamında yapıyorlar. Siz yol sesini azaltmak için yalıtım yaptırmak isterseniz ekstra ücret alır servis bilginiz olsun.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #4 : Ekim 31, 2012, 20:51:28 »
Lastikleri ömrü bitmeden değiştirmeyi düşünmüyorum. Servise sorarım o zaman mutlaka bir çözümü vardır. Daha 1000 km deki aracın parçalarını söküp taktırmakta pek içime sinmiyor. Lastikleri değiştirene kadar bu sese alışmak gerekecek sanırım.

Özer bey yalıtımı konsoldan yada benzeri yerlerden gelen tıkırtılar için ücretsiz garanti kapsamında yapıyorlar. Siz yol sesini azaltmak için yalıtım yaptırmak isterseniz ekstra ücret alır servis bilginiz olsun.

Bu konuda bilgim yok. Sadece çevremdem duyduğuma göre hareket ediyorum. O zaman en iyisi servisle irtibata geçmek heralde
Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızları da göremezsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #5 : Kasım 02, 2012, 19:14:08 »
Ses yalıtımı yaptıran bir arkadaşımın aracına bindim, yüksek hızlarda benimkinden hiç bir farkı yok :)

Lastik sesi var zaten bizim araçlarda, sanırım bunuda engellemek pek mümkün değil. Zaten müzik açınca onda duymuyorsunuz 8-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #6 : Kasım 02, 2012, 19:36:49 »
yalıtım yapmak kolay iş değil.

öncelikle arabanın metal parçalarının ses yapmasını önlemek lazım.

sonra teker bölümüne yalıtım yapılmalı. kabin içine ise çok ağır ve kalın malzemeler kullanmak lazım. farklı frekanslar için farklı katlar konuluyor.

bütün arabaya yalıtım yapayım derseniz tahminimce tatmin edici bir yalıtım 2000tl ye ve arabanın 200 kg kadar ağırlaşmasına neden olacaktır..
ama herşeye rağmen araba yinede alman otomobili olamayacak

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #7 : Kasım 03, 2012, 11:37:36 »
Şu anda lastik sesinden başka bir ses şikayetim yok(metal aksamdan ses gelmiyor). Eğer yalıtım tatmin etmeyecekse hiç uğraşmayayım. Zamanla alışılacak bir sorun aslında , kolay çözümü varsa denemek istedim. Lastikler bitene kadar bu şekilde devam edeceğim sanırım. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim hepinize...
Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızları da göremezsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: -
  • 44 kere teşekkür etti
  • 145 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #8 : Kasım 23, 2012, 16:26:19 »
merhaba. bende aracımın yüksek hızlarda motor sesinden şikayetçiyim. yalıtım yaptırma fikri ilerisi için aklımdaydı ama pek kolay bir iş değil anlaşılan. babamın 2005 avensis var onda da aynı şekilde ve 3 bin devir ve sonrasında ses iyice artıyor. uzun yolda 110 u 120 yi geçince gürültü iyice artıyor ve baş ağrısı yapıyor zamanla
2007 Toyota Corolla 1.6 Comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Kendi Halinde Bir Mecnunum :)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 135500
  • Model Yılı: '05
  • 234 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #9 : Kasım 24, 2012, 10:47:28 »
arkadaşlar merhaba. aranıza yeni katıldım tanışma bölümünde gerekli bilgilerim mevcut. uzun yıllardır araç sahibiyim ve naçizane kendi fikrimi beyan etmek istiyorum. mekanik plastik vb aksam haricinde yol sesini alan aracın yalıtımı bence pek mümkün değil. ne denli olursa olsun sizi tatmin edecek bir düzeye gelmeyecektir. hele hele aracın sağını solunu söktürmek bence pek iyi bir fikir değil. iyice düşünmek lazım derim saygılarımla...
Ya ALLAH' a Baş Eğer Hiç Kimseye Eğmezsin; Ya da Herkese Baş Eğer Hiçbir şeye Değmezsin...

Ex '12 Corolla D-4D (0-31.000)
'05 Laguna 1.6 16V (133.700-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #10 : Kasım 24, 2012, 11:05:04 »
Motor sesi için bir şey diyemeyeceğim, bu o motorun teknolojisinin sesi malesef,
Fakat lastik sesi için yapılabilecek en etkin ve sonuca ulaşılabilen şey, yumuşak hamurlu lastiğe geçmektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #11 : Kasım 24, 2012, 11:58:35 »
ben kendi arabam için biraz yalıtım işlerine girdim , ziftli keçe ile biraz sonuç aldım. içerdeki ses 2 desibel kadar düştü. önceleri beğenmesemde 2 desibel fark gerçekten fark yarattı.
onur beye katılıyorum, sonradan yalıtım işi kolay değil. ses kaynağını çözmek lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #12 : Kasım 24, 2012, 20:47:46 »
LAstik  çok farkettiriyor gerçekten.Versoda michelin primacy hp 4 mevsim lastik kullanıyordum.Davlumbaz içlerinede zift attırmış önceki sahibi yalıtım konusunda okadar da kötü değildi.DÜn önlere kış lastigi taktırdım.goodyear ug 8 yol sesi resmen içerde.Michelin gözünü seveyım.LAstik  bukadar farkettiriyormus.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #13 : Kasım 24, 2012, 21:43:05 »
Motor sesi için bir şey diyemeyeceğim, bu o motorun teknolojisinin sesi malesef,
Fakat lastik sesi için yapılabilecek en etkin ve sonuca ulaşılabilen şey, yumuşak hamurlu lastiğe geçmektir.

Yumuşak hamurlu lastik ile sert hamurlu lastik arasında ne gibi farklar var peki? Yani yolu tutuşunda farklılık olur mu? Islak zeminde fren mesafesi nasıl değişir?. Lastik sesi dişli asfaltta çok geliyor yoksa normal sıcak asfaltta rahatsız edecek derecede ses yok yani o kadar ses normal sayılabilir.
Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızları da göremezsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #14 : Kasım 24, 2012, 21:55:44 »
Yumuşak hamurlu lastik ile sert hamurlu lastik arasında ne gibi farklar var peki? Yani yolu tutuşunda farklılık olur mu? Islak zeminde fren mesafesi nasıl değişir?. Lastik sesi dişli asfaltta çok geliyor yoksa normal sıcak asfaltta rahatsız edecek derecede ses yok yani o kadar ses normal sayılabilir.

Özer bey,
Yumuşak hamurlu olan lastik hem dişli hem sıcak asfaltta daha iyi tutunuyor,
                                              ıslak zeminde daha kısa fren mesafesi,
                                              her türlü yol şartlarında düşük dB,
                                              her türlü yol şartlarında daha üstün konfor.
                                   

Tek dezavantajı yakıt tüketimine olumsuz yönde etkisi diyebiliriz fakat bu korkulacak düzeyde değildir, 100km'de 0.2L diyebilirim. Bu kadar olumlu yönlerinin yanında bu hiç birşey demektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #15 : Kasım 24, 2012, 22:28:11 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim Tekin Bey. Demek ki aracımın lastikleri ömrünü tamamladığı zaman ilk işim yumuşak lastiklere geçmek olacak. Yakıt konusunun beni o kadar etkileyeceğini düşünmüyorum. Çünkü aracımı genellikle haftasonu kısa mesafelerde kullanıyorum.
Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızları da göremezsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #16 : Kasım 24, 2012, 22:39:31 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim Tekin Bey. Demek ki aracımın lastikleri ömrünü tamamladığı zaman ilk işim yumuşak lastiklere geçmek olacak. Yakıt konusunun beni o kadar etkileyeceğini düşünmüyorum. Çünkü aracımı genellikle haftasonu kısa mesafelerde kullanıyorum.

Lastiklerin ömürleri sadece yaptıkları mesafeyle değil süreylede ilgilidir, yumuşak lastiklerin ömürleri genelde 4. yılın sonunda biter.
Islak zemin tutunma konusuna önem verdiğinizden dolayı simetrik desenli lastik seçmenizi öneririm. Şu yazıyıda okuyabilirsiniz,

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=39884.0
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #17 : Kasım 24, 2012, 23:23:54 »
Japon arabaların en büyük eksiği, yalıtımdır. Serviste yalıtım yapıldığını hiç duymadım. Yapacaklarını sanmıyorum. Nasıl bir uygulama yapıldığına bakmak lazım.
Alt yalıtım için Ziebart ve Polytop gibi firmaların "pütür" uygulaması var.
Faydası vardır, ancak çok etkin değil. Davlumbazların içi dahil, iki kat pütür ve yumuşak hamurlu lastik ile ancak belki bir sonuç alınır.
Yaşadığım şehirde Ziebart olsaydı, pütür olayını ciddi düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #18 : Kasım 24, 2012, 23:33:08 »
ben kendi arabam için biraz yalıtım işlerine girdim , ziftli keçe ile biraz sonuç aldım. içerdeki ses 2 desibel kadar düştü. önceleri beğenmesemde 2 desibel fark gerçekten fark yarattı.
onur beye katılıyorum, sonradan yalıtım işi kolay değil. ses kaynağını çözmek lazım
Anıl bey, keçeleri nerelere uyguladınız? Bir de, 2 desibel fark olduğunu nasıl anladınız?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012 Corolla ses yalıtımı
« Yanıtla #19 : Kasım 25, 2012, 00:00:42 »
Anıl bey, keçeleri nerelere uyguladınız? Bir de, 2 desibel fark olduğunu nasıl anladınız?
ben telefonum ile aynı koşullarda ölçüm yaptım. yaklaşık 45 desibel ses var aracımın içerisinde. tabiki tam ölçmek zor. 105km hız, günün aynı saatinde tamamen aynı koşullarda.. 105 kmh hızdan sonra motor devrinden dolayı 47 48 desibel ses oluyor.

arabamın davlumbazlarını ziftli keçe ile kapladım. ayrıca ön bölümü ve vites altınıda kapladım. arka tekerlerin iç kabine bakan kısmına bu keçeyi döşedim. birde arka koltuk altına koydum. ayrıca dışardan teker davlumbazı ile metal arasına keçeyi yerleştirdim. birde sol ön tekerin bulunduğu metal parçası ile arayı doldurdum. yaklaşık 4 metrekare kullandım.
motor sesi içinde göğüsün arkasına ve gösterge paneli altına döşedim.

aynı evde 99 opel astramız var. ama bukadar uğraşmama rağmen onun kadar sessizleştiremedim. opelin içinde yaklaşık 40 41 desibel ses oluyor. bu ses seviyesi motorun sesini hiç duymadığımız için çok düşük. ve almanlar tabanı çok kalın ve ağır bir malzeme ile kaplamış. yol sesi çok az. üstelik opelin lastikleride kalın.. ona rağmen sesi çok az.

yaklaşık olarak 3 db ses farkı kulağa iki kat fark varmış gibi gelir. yani opelin iç sessizliği benim aracımın yarısı kadar.

eğer yalıtım düşünürseniz, döşemeleri sökmeden paspas altına bu keçeden döşeyebilirsiniz. özellikle bagaj kısmı çok önemli. birde tamburların kaliteli olması lazım ki toyotada arkada tambur dahi konulmamış..