Gönderen Konu: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi  (Okunma sayısı 9646 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« : Aralık 27, 2011, 13:33:44 »
Merhaba otomobil severler,

Bilindiği gibi lastik desenleri 2 tiptir. Simetrik ve Asimetrik olanlar.

Simetrik olanlar yönlü lastiklerdir. Asimetrik olanlar ise aracın her yönüne takılabilir.

Lastik deseni aynı bir su pompası gibi dönerken santrifüj etkisiyle suyu yönlendirerek yan tarafa doğru dışarı atması gerekir.

Simetrik lastik desenleri suyu her iki yana, dışarı doğru atar. Asimetrik desenli lastik ise suyu yalnızca tek yönlü olarak yan tarafa doğru dışarı atar. Oysa ters yönde de takılabilen Asimetrik desenli lastik, suyu yan tarafa atamaz, dikine dışarı doğru atmaya çalışır, buda suyun bir kısmının hala lastik altında kalmasına neden olur. Yani asimetrik desenli lastikler aracın bir yanında daha iyi su tahliyesi yaparken diğer yanında aynı miktarda su tahliyesinde bulunamaz.

Lastik üreticileri üretim-stok-satış aşamasında kolaya kaçtıklarından bu yöntemi seçmektedirler. Oysa zor olanı yapmaları gerekir. Asimetrik desen üretiminde sağ veya sol diye ters desen uygulamalarını yapmalıdırlar.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« : Aralık 27, 2011, 13:33:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #1 : Kasım 24, 2012, 23:42:00 »
Guzel bir konu acmissiniz Tekin Bey. Tesekkurler.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #2 : Kasım 24, 2012, 23:47:32 »
Tekin abi her zaman ki gibi çok faydalı bir konu olmuş, ellerinize sağlık.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #3 : Kasım 24, 2012, 23:58:51 »
Lastik fiyatlarida desene göre değişiyor o zaman. Guzel konu eline sağlik abiciğim.
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #4 : Kasım 25, 2012, 00:12:18 »
Bilgiler için teşekkürler
Bugün aracımın kış lastiklerini taktırdım Kumho KW 17 Aracın desenleri sol tarafta farklı sağ tarafta farklı olduğunu farkettim ters takıldığını düşünüyorum bilerek mi takıldı ? Yoksa Hatamı ?
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Re: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #5 : Kasım 25, 2012, 00:15:55 »
Yanlis biliyorsam duzeltin lutfen.
Asimetrik desenli lastikler simetrik desenli lastiklere nazaran daha sessiz lastikler diye biliyorum
Duzeltme Notu :Pardon sessiz diyecektim sesli yazmisim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 981 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #6 : Kasım 25, 2012, 00:20:05 »
Yönlü asimetrik lastikler de var yalnız. Sağ ve sol olarak satılıyor.

Yeni aldığım Nokian WR G2'leri de yönlü zannediyordum ama olmadıklarını fark ettim. Dediğiniz gibi bir tarafın asimetriği ters kalıyor. Nokian'ın sitesinde ise bunun normal olduğunu söylemişler.

Ben de asimetrik lastiğin genelde daha sessiz olduğunu biliyorum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #7 : Kasım 25, 2012, 00:27:19 »
Yönlü asimetrik lastikler de var yalnız. Sağ ve sol olarak satılıyor.

Yeni aldığım Nokian WR G2'leri de yönlü zannediyordum ama olmadıklarını fark ettim. Dediğiniz gibi bir tarafın asimetriği ters kalıyor. Nokian'ın sitesinde ise bunun normal olduğunu söylemişler.

Ben de asimetrik lastiğin genelde daha sessiz olduğunu biliyorum.

Doğru, aletsel olarak asimetrik desenliler simetrik desenlilere göre daha sessizler, yalnız bunu insan kulağı pek ayırdedemez.

Diğer taraftan asimetrik desenlilerde yönlü değilde iç-dış (out) meselesi olanlar var olmayanlar var, bunu mu kastettiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • トヨタ オーリス
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46
  • Model Yılı: '07
  • 29 kere teşekkür etti
  • 108 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #8 : Kasım 25, 2012, 00:46:43 »
Sanırım yine soruma cevap alamıyorum
2007 Toyota Auris Comfort "1ZR-FE"

Xenon+Cruise Control+Far Yıkama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #9 : Kasım 25, 2012, 00:56:21 »
Bilgiler için teşekkürler
Bugün aracımın kış lastiklerini taktırdım Kumho KW 17 Aracın desenleri sol tarafta farklı sağ tarafta farklı olduğunu farkettim ters takıldığını düşünüyorum bilerek mi takıldı ? Yoksa Hatamı ?

Mustafa bey, bu lastiklerde dışa gelmesi gereken yüzünü belirten "Out" ibaresi vardır, bu durumda lastiğin desenleri, aracın diğer tarafındakilere göre ters dururlar. Bu şekilde olmaz ise araç bir tarafa doğru çeker. Benim bu konu içinde bahsettiğim şeyde buydu, bu tip desenler deşarjı bir tarafta iyi yapabilirken aynı başarıyı diğer tarafta elde edemezler.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #10 : Kasım 25, 2012, 01:00:21 »
Tekin abinin bahsettiği asimetrik lastiklerin araç üzerindeki yanlış duruşu
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Re: Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #11 : Kasım 25, 2012, 01:53:21 »
Yönlü asimetrik lastikler de var yalnız. Sağ ve sol olarak satılıyor.

Yeni aldığım Nokian WR G2'leri de yönlü zannediyordum ama olmadıklarını fark ettim. Dediğiniz gibi bir tarafın asimetriği ters kalıyor. Nokian'ın sitesinde ise bunun normal olduğunu söylemişler.

Ben de asimetrik lastiğin genelde daha sessiz olduğunu biliyorum.
yanlis yazmisim duzelttim. Ug8 kis lastigi alirken simetrik desenli oldugu icin ses konusunda tereddutum vardi. Taktiktan sonra test ettigimde michelin pirimacy den daha sessiz oldugunu gorunce cok sasirdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #12 : Kasım 25, 2012, 02:51:29 »
Mustafa bey, bu lastiklerde dışa gelmesi gereken yüzünü belirten "Out" ibaresi vardır, bu durumda lastiğin desenleri, aracın diğer tarafındakilere göre ters dururlar. Bu şekilde olmaz ise araç bir tarafa doğru çeker. Benim bu konu içinde bahsettiğim şeyde buydu, bu tip desenler deşarjı bir tarafta iyi yapabilirken aynı başarıyı diğer tarafta elde edemezler.
Çok doğru, bende değişik bir örnek vermek istiyorum performans lastiği yola daha iyi tutunur fakat şartlların ufak bir değişimiyle(Yağmur,çiğ,nemli yol, sulu kar vs.) bütün avantajı dezavantaja dönüşür.

arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #13 : Kasım 25, 2012, 04:03:51 »
Güzel bir bilinçlendirme abim teşekkür ederim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 981 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #14 : Kasım 25, 2012, 09:02:56 »
Diğer taraftan asimetrik desenlilerde yönlü değilde iç-dış (out) meselesi olanlar var olmayanlar var, bunu mu kastettiniz?

Mesela Yokohamanın ADVAN NEOVA AD05 diye bir modeli var. hem outside - inside olayı var, hem de yönlü. Yani sağ lastiklerin asimetriği ile sol lastiklerin asimetriği zıt yönde imal ediliyor.

Resimsiz anlatmak zor:


Bu lastikleri sağ taraftan sola geçiremezsiniz mesela.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #15 : Kasım 25, 2012, 11:44:55 »
Zaten lastiğin üzerinde nereye gelmesi gerektiği de yazıyor ki bu da çok önemli, bu verdiğin örneğin pek bilmiyordum açıkcası.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #16 : Kasım 25, 2012, 17:01:26 »
Mesela Yokohamanın ADVAN NEOVA AD05 diye bir modeli var. hem outside - inside olayı var, hem de yönlü. Yani sağ lastiklerin asimetriği ile sol lastiklerin asimetriği zıt yönde imal ediliyor.

Resimsiz anlatmak zor:


Bu lastikleri sağ taraftan sola geçiremezsiniz mesela.

Alper bey,  :alkis:

Anlattığım konuya tam olarak canlı bir örnek oluşturmuşsunuz, asimetrik desenler kesinlikle bu şekilde üretilmeliler. Sağ ve sol olarak ters desen oluşturulmalı ki su deşarjı eşit yapılabilsin
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #17 : Kasım 25, 2012, 18:19:08 »
Bunlarda (Yönlü lastiklerde) rotasyon da kolay
sadece önler arkaya - arkalar öne, tamam
ama lastiklerin yönlü olmaması ve çapraz rotasyon yapılması daha avantajlı gibi duruyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '20
  • 2017 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #18 : Kasım 25, 2012, 18:22:59 »
Bunlarda (Yönlü lastiklerde) rotasyon da kolay
sadece önler arkaya - arkalar öne, tamam
ama lastiklerin yönlü olmaması ve çapraz rotasyon yapılması daha avantajlı gibi duruyor

Kemal bey, bildiğim kadarıyla, dikkat ederseniz artık çapraz rotasyon tavsiye edilmiyor, el kitapçıklarından da görebilirsiniz.
Belirttiğiniz gibi periyodik olarak balans yapıldığı anda ön-arka yer değişikliği yapılmalı ki eşit aşınma oluşsun.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Lastik desenlerinin su tahliyesine etkisi
« Yanıtla #19 : Kasım 25, 2012, 18:28:09 »
benim araçta yönsüz lastik olmasına rağmen servis çapraz rotasyon yapmıyor
hatta sordum  da nedenini , ama tatminkar bir cevap veren olmadı
yıl başında yeni lastik alacağım, o zaman yönlü olanlardan seçeyim bari