Gönderen Konu: Yeni Honda Civic  (Okunma sayısı 69567 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #760 : Temmuz 29, 2018, 22:12:14 »
Hibrit-elektrikli karşılaştırması yapmak bence biraz gereksiz. Hibrit 20 yıldır ticari olarak piyasada, emisyon düşürmek amacıyla tasarlanmış bir teknoloji. Ticari olarak başarılı da. Çeşitli nedenlerle bazı insanların hoşuna gitmez, kullanmaz ayrı mesela. Neticede milyonlarca hibrit araç satılmış, son 20 yıl içinde.

Elektrikli araba yeni bir teknoloji, piyasayı değiştireceği aşikar. Çevreci vs deniyor ama kimse o elektriğin nereden üretildiğini sorgulamıyor, elektrik üretiminin çevreciliğini sorgulamıyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaşması ve verimliliğinin artması ile elektrikli arabalar gerçekten çevreci olacaktır.

Elektrikli arabaların yaygınlaşmasının önündeki en büyük engel şu andaki elektrik üretim ve dağıtım kapasitesi. Tamamen elektrikli arabalar ve ulaşım için şimdiki altyapının 5-10 misli artması lazım. Bunun ne kadar büyük bir maliyet ve zaman demek olduğunu hepimiz anlayabiliriz.
+ 1
Ve ülkemiz gibi bir çok ülkede bunun alt yapısı daha uygun bile değil zaten halihazırda kullandığımız elektriğin bir kısmı fosil yakıtlar dan karşılanmakta rüzgar santrali güneş kolektörü HES projeleri ve diğerleri hepsinin çevreye bir miktar zararları var dizel benzin veya LPG hepsi doğaya emisyon CO2 salınımı yapıyor ama elektrik üretiminde kullanılan sistemlerde bulundukları bölgenin ikliminden tutun doğasını herseyini etkiliyor yaşadığımız dünyayı daha temiz daha uzun kullanmak ve çocuklarımıza daha temiz bir dünya bırakmak istiyorsak daha az teknolojik yaşamamız gerekiyor yani doğal
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #760 : Temmuz 29, 2018, 22:12:14 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #761 : Temmuz 30, 2018, 01:37:46 »
simdi birileri cikip derki aman bu teknoloji fazla gelismesin yakit ucuz olunca herkes arabaya binecekmis o zamanda trafik daha cok oluyormus vs...
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #762 : Temmuz 30, 2018, 08:08:36 »
şunu merak ettim;bizde malum zırt pırt elektrik gidiyor,voltaj düşüşü oluyor,Bu araçlar gitti geldiler de bozulmasın :) ups li pc`im bile farklı yıllarda bu sebepten anakart gitti,tabi ups de bozuldu :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #763 : Temmuz 30, 2018, 12:04:12 »
Bu aracın tek beyni bataryası. Ve bataryasının 8 yıl sınırsız km garantisi var.
Buda demek oluyor ki yılda 20 bin km yapan birisi için 160 bin km ye kadar garanti veriyor.


ABD ve Avrupa’da kullanılan 60 bin Model S’in bataryası incelenmiş ve 150 bin km deki araçların pilinin bile sadece %7 kayıp yaşayıp %93 durumda olduğu belirlenmiş.
Buda şu demek 500 km menzile sahip aracın 150 bin km ye geldiğinde artık 465 km menzile sahip.

Bunun dışında silecek suyu ve rot balans ayarı dışında bir yeri bozulmadığı sürece( kapı kolları gibi ) bakımı yok.

Supercharger istasyonunda 20 dakikada %1 olan bataryanızı 300 km gidecek menzile çıkartabiliyorsunuz.

E
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #764 : Temmuz 30, 2018, 17:14:48 »
...... Çevreci vs deniyor ama kimse o elektriğin nereden üretildiğini sorgulamıyor, elektrik üretiminin çevreciliğini sorgulamıyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaşması ve verimliliğinin artması ile elektrikli arabalar gerçekten çevreci olacaktır....

Elektrikli Araçlar üzerinden Elektrik üretimin çevreciliği tartışılacaksa başta motor blok ve silindir kapağının dökümünün işlenmesinin elektrik maliyetinden girip standart bir motorda ve aktarma organında olan 5 bin üzerinde parçanın üretiminin lojistiğinin teker teker elektrik sarfiyatını da hesaplamak gerekir.

Elektrik üretimini sanki elektrikli araçlar sömürecekmiş gibi bir algı var nedense.Her şeyi bir yana geçtim NOx gazının çocuk beyni üzerinde etkilerine bir bakmak lazım ne menem bir şeydir diye.

Kaldı ki elektrik üretimi belirli yerde yapıldığı için çevresel etkilerini denetlemek zapturapt altına almak kolaydır.Burnumuzun dibinde her araç gezdiği her noktada emisyon salarken elektrik üretiminin çevreciliğini tartışmak aradaki büyük zararı gözden kaçırıyor.Elektrik üretimi kırk takla atsa emisyonda yakıt kullanan motorları yakalayamaz.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #765 : Temmuz 30, 2018, 21:40:54 »
Elektrik üretiminin de çevreye etkileri sitemizde detaylı olarak ortaya kondu. Yani tartışılmıyor değil. Hatta araçlardaki elektromanyetik sisin etkileri bile ortaya kondu zamanında. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=19517.0 Diğer yandan uzun süre daha, elektrikli ya da hybrid araçlar ve onların yan sanayisi dizel yakıt ile faaliyet gösterecektir.
NiMh bataryalar için belirteyim, evet oldukça uzun süre faal kalabilirler ancak, hafıza etkileri vardır ve aşırı şarj-deşarja duyarlıdırlar. Bu yüzden şarj yönetim sistemleri bu bataryaların ömründe çok etkilidir. Çalışma ortam sıcaklıkları da dayanımlarını etkiler.
Elektrikli araçlarda APS benzeri bir sistem zaman içinde geliştirilebilir. Yani çok uzun dayanımlı bataryalara ille gerek kalmaz. Altını çizerek belirteyim, yolda şarj (özel yol kesimleri) sistemi yapılandırılabilir. Benzeri sistemler uzun süredir raylı sistemlerde, bölgesel olarak test edilmekte ve kullanılmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #766 : Temmuz 30, 2018, 21:42:25 »

Garantiler ülkeden ülkeye değişiyor,toyota da amerikada verdiği garanti Türkiye`den farklı olması gibi.birde şu elektrikli araçlarda katalog değerleri benzinli araçlar gibi o kmlerin %20 altında gidiyor genelde,ve düz yollarda.aynı aracın norveçte baştan sonra ülke çapında yüksek tepelere giden yollarda çıkışta bataryanın nasıl azaldığından bahsediliyordu geçen gün izlediğim videoda.
eninde sonunda elektrikli furyası olacak ama bugün için değil en azından :=)iyice olgunlaştığı zaman zaten bende alıcam:) kullanımı ilginç bir hissiyattı aracın.

bu arada teslanın fiyatı fikir vermesi açısından söylüyorum
P100D OTOPİLOT VE OTOMATİK SÜRÜŞ modeli 131.000 euro iken Türkiye`de 310.000 euro civarında şu anda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #767 : Temmuz 30, 2018, 22:03:30 »
.....birde şu elektrikli araçlarda katalog değerleri benzinli araçlar gibi o kmlerin %20 altında gidiyor genelde,ve düz yollarda.

Barış Bey;

O %20 meselesi Avrupa birliğinin ölçüm sistemi olan NEDC kaynaklı. ABD'nin kullandığı EPA gerçek hayat verilerini direkt veriyor. Mesela Model 3'ün EPA değeri gerçek değerinin bile altında kayıt edilmiştir.(Tesla 530 km olan menzili arkadan itişli olan modeli 500 km olarak kaydettirdi.)

Hatta AB bile baktı NEDC değerleri saçma sapan yerlere çıkıyor değiştirme kararı aldı ve bu tür ölçümler için WLTP adı verilen yeni sisteme geçti (2017 itibarı ile)
http://wltpfacts.eu/from-nedc-to-wltp-change/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #768 : Temmuz 31, 2018, 19:07:53 »
Barış Bey;

O %20 meselesi Avrupa birliğinin ölçüm sistemi olan NEDC kaynaklı. ABD'nin kullandığı EPA gerçek hayat verilerini direkt veriyor. Mesela Model 3'ün EPA değeri gerçek değerinin bile altında kayıt edilmiştir.(Tesla 530 km olan menzili arkadan itişli olan modeli 500 km olarak kaydettirdi.)

Hatta AB bile baktı NEDC değerleri saçma sapan yerlere çıkıyor değiştirme kararı aldı ve bu tür ölçümler için WLTP adı verilen yeni sisteme geçti (2017 itibarı ile)
http://wltpfacts.eu/from-nedc-to-wltp-change/
Amerika`da ki tesla forumlarında kullanıcıların %90 nın yazdıkları yorumlara istinaden yazdım.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #769 : Ocak 22, 2021, 21:13:36 »
                                                                                      LPG olmayınca 1.6L AT 2017 Honda Civic yakıt tüketimi..?

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Honda Civic
« Yanıtla #770 : Ocak 22, 2021, 21:38:06 »
                                                                                      LPG olmayınca 1.6L AT 2017 Honda Civic yakıt tüketimi..?

Yakıt düşük görünmekle birlikte yanıltıcı bence. Ben düz yolda corolla'da 3.2 lt'leri de gördüm. Nedeni de yol bilgisayarını o an sıfırlar ve düz yolda düşük hız, yüksek vites gittiğinizde yakıt değerleri düşüyor 4 5 km düz yolda gidip, dur kalk yapmayınca, gaza çok basmayınca değer öyle görünüyor ama gerçekte öyle olmuyor maalesef. Trip sıfırlayıp yüksek devir düşük viteste de 20lt'leri görmek mümkün oluyor. En iyi ortalama bence 20 30km dur, kalklı, inişli çıkışlı yol neticesinde alınır diye düşünüyorum.

Şehirlerarası yolda trip sıfırlanıp 100-110km hızda 100-200km yol yapınca ortalama değer 6-7 lt'leri gösterirken şehir içinde yoğun trafikte 60-70km hıza ulaşamadığınız durumlarda 8lt' hatta duruma göre 10lt ortalamaları görmek mümkün oluyor.