Gönderen Konu: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!  (Okunma sayısı 42324 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #60 : Kasım 29, 2012, 16:43:08 »
Tekin Bey Merhaba;
Mıknatıs konusundaki bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim. 2007 Corolla comfort D-4D aracıma bu uygulamayı yapmak istiyorum. Yakıt pompası girişinde bulunan plastik hortuma halka şeklindeki mıknatısları takaıp uygulama yapmak faydalı olur mu? Sizin uygulamanızda bantla sabitleme yaptınız mı? yoksa metal yüzeye mıknatısı tutturdunuz mu?
 Silindirlere yakıt ileten metal borulara 4 adet ayrı ayrı halka şeklindeki olanları ortadan kırıp boruyu kavrayacak şekilde bantlasak nasıl olur?
Selam ve saygılarımı gönderirim.

Mustafa bey, benim uygulamamda herhangi yardımcı sabitleyici kullanmadım, kendi gücüyle orada durabiliyor. Elektro mıknatıs sistemiyle çalışan Enjektörlere çok yakın olan bu borulara böylesine güçlü manyetik alanlı mıknatıs yerleştirmek zararlı olabilir. Plastik yakıt hortumuna halka şeklinde olanlardan kırmadan yerleştirebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #60 : Kasım 29, 2012, 16:43:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #61 : Kasım 29, 2012, 16:51:03 »
24 saat içinde 1100km yol yaptım. Lafı uzatmadan kısaca açıklamak isterim ki, herzamankinden biraz daha ağır olduğum halde 0.1L/100km daha az yakıt tükettiğime inanıyorum, bunun yanında gaz pedalı tepkiside çok daha iyi.

Tüketim değerim 4.7L/100km - 90km/h, 110km/h, 120km/h süratlerle sabit ve yakıt deposu hep dolu, 2.5 kişi ve tam dolu bagaj olarak.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #62 : Aralık 03, 2012, 11:25:47 »
Tekin Bey Merhabalar;
Bilgilendirme için teşekkür ederim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 776 kere teşekkür etti
  • 154 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #63 : Aralık 03, 2012, 12:10:31 »
tekin abi yazılarını büyük bir keyifle takip ediyorum. emeğine sağlık.
1-bu mıknatısları evdeki doğalgaz için kullanabilirmiyiz?
2-mevcut kullandığınız mıknatıs 5mm kalınlığında, 2 cm çapında, yuvarlak, 11.000 Gauss, Krom kaplı Neodmium doğrumudur ve bunu doğalgaz için kullanabilirmiyiz?
teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #64 : Aralık 07, 2012, 20:23:41 »
Herkese merhabalar.

Elimde 1 adet yakıt tasarrufu için kelepçe şeklinde mıknatıs var ancak bunu nereye monte edeceğimi bilmiyorum. Fotograf ile tam yerini göstermeniz mümkün mü ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #65 : Aralık 17, 2012, 14:18:05 »
tekin abi yazılarını büyük bir keyifle takip ediyorum. emeğine sağlık.
1-bu mıknatısları evdeki doğalgaz için kullanabilirmiyiz?
2-mevcut kullandığınız mıknatıs 5mm kalınlığında, 2 cm çapında, yuvarlak, 11.000 Gauss, Krom kaplı Neodmium doğrumudur ve bunu doğalgaz için kullanabilirmiyiz?
teşekkürler.

2- Evet doğru.
1- Elbette doğal gaz içinde kullanılabilir. Ocak yada kombi girişindeki rekor üzerine koyabilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #66 : Aralık 18, 2012, 00:08:52 »
Eski harddiskten bi tane neodiom miknatis cikarttim. Ama 3 tane daha miknatis bulmam lazim lpg nin manifoltla birlestigi yere takicam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #67 : Aralık 20, 2012, 14:10:18 »
acaba mıknatıstan 2 tane karşılıklı mı takmak gerekir yoksa bi tane bağlasak yetermi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #68 : Mart 26, 2013, 14:24:36 »
ECU olan araçlarda bu tarz neodyum mıknatıslardan kullanmak doğru mudur?
2002 TOYOTA RAV4 2.0 Otomatik Siyah 95oktan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #69 : Mart 26, 2013, 14:37:08 »
Tekin bey teşekkürlerpaylaşım için..

En azından denemek de fayda var, konuya göz attım ama bu mıknatısı nereden temin edebileceğimiz konusunda da bilgi alabilir miyiz acaba?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #70 : Mart 26, 2013, 14:43:46 »
Kırtasiyeden :)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #71 : Mart 26, 2013, 17:00:16 »
Tekin bey teşekkürlerpaylaşım için..

En azından denemek de fayda var, konuya göz attım ama bu mıknatısı nereden temin edebileceğimiz konusunda da bilgi alabilir miyiz acaba?

Karaköyde Tünel girişini 10m geçin, Perşembe pazarına gelmeden hemen sağda bir binanın 2. katında mıknatısçı var.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #72 : Mart 26, 2013, 17:43:46 »
Evde 2 tane neodmium mıktanısı buldum hemen bir deneme yapalım :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #73 : Mart 26, 2013, 19:54:24 »
Ben benzine de lpg yede taktım. Lpg de bi 260 km bi 250 km bide 220 km yaptim. Benzinde ölçme yapmadım.  Ama çekiş farkı var gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #74 : Mart 26, 2013, 20:10:26 »
Valla ben deneme yaptım Tekin abi hiçbir fark göremedim ne çalışmasında ne de devirlenmesinde yanlış yerlere mı koydum acaba  :/
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #75 : Mart 26, 2013, 20:17:35 »
Valla ben deneme yaptım Tekin abi hiçbir fark göremedim ne çalışmasında ne de devirlenmesinde yanlış yerlere mı koydum acaba  :/

Aradaki farkları anlayabilmen için sürekli aynı trafikte aynı menzilleri yapıyorsan ortaya çıkarabilirsin, diğer taraftan 100km'de 0.1L tasarruf sağlatabilen bir sistemin sağlayacağı çekiş farkını anlayabilmen için öncesini çok iyi bilmen gerekir. Mucize birşey değil.. :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #76 : Mart 26, 2013, 20:20:53 »
Aradaki farkları anlayabilmen için sürekli aynı trafikte aynı menzilleri yapıyorsan ortaya çıkarabilirsin, diğer taraftan 100km'de 0.1L tasarruf sağlatabilen bir sistemin sağlayacağı çekiş farkını anlayabilmen için öncesini çok iyi bilmen gerekir. Mucize birşey değil.. :)

Denedim hiçbir fark yok abicim ne çalışmasında daha çabuk marş almasında ne de çekişte birini tam olarak common rail'ın üstüne koydum birini gelen boruya ve fark göremedim açıkçası :/
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2013 Corrola Advance 1.6 CVT /İnci Beyazı
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 222 kere teşekkür etti
  • 102 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #77 : Ekim 19, 2013, 20:55:00 »
Bu konu tam benlik :)

Hazır boştayım bunu test etmem lazım. CVT nin gaz pedalına tepkisi harika bakalım bu küçük ek nasıl bir değişiklik yapacak. Yakıt tasarrufu konusu çok önemli olmasada takip etmek zevkli olacaktır.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '06
  • 7 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #78 : Kasım 15, 2014, 23:56:57 »
Sayın Tekin Bey
Mıknatıs ve yakıt tasarruf uygulaması hk. yazılarınız üzerinden 2 seneye yakın zaman geçmiş... Son derece detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler. Ben de kendi tecrübelerimi paylaşmak istiyorum sizinle:

Haz.2011’den bu yana ailece kullandığımız araçlarımızda (2006 model benzinli Verso 1,6; 2000 model dizel 1,9 TDI Seat Toledo, 1994 model benzinli 1,4i Opel astra) mıknatıs kullanıyoruz ve oldukça iyi verim aldık. Araçların hepsi 100bin km üstü ve hepsinde de  aynı sonuca ulaştık: Ciddi bir kurum temizliği ve sizinde paylaştığınız gibi kesinlikle araçların soğuk motor ilk çalışma, düşük devir performansı ve egzost testi sonuçlarında  gözle görünür iyileşmeler elde ettik. Yakıt tasarrufu ise kullanım tarzının uyarlanması sonucu bir miktar tasarruf elde ettik, bu rakam başlangıçta %5 civarı idi, ancak esas avantaj aracın performansındaki ciddi iyileşme ve çok akıcı sürüş keyfi. Yakıt tasarruf detayları aşağıda...

Detaylar şöyle:
İlk olarak Haz.2011’de 1,9TDI motorlu dizel Seat Toledo aracıma taktırdım. Araç 120bin km’de idi ve özellikle kış aylarında geç çalışma (akü yeni olmasına rağmen >15 sn’den uzun kadar süren marş basmak gerekiyordu ve tabi marş bu kadar uzun olunca ilk çalışmada mavi duman atıyordu). Motor çok sesli ve ısınıncaya kadar (ilk 5-6km) titremeli çalışıyordu. Düzenli ERYA’dan servis alıyorum (evet hala), motor ustam ultrasonic carbon clean (karbon temizleme) yapmamız gerekli demişti. Internette hasbel kader araştırdım, sıvılar üzerinde mıktanıs ve manyetik alan etkilerinin ilk olarak 1970’lerde araştırıldığını buldum. Kaybedecek bir şey yok, nasılsa araçta bir değişiklik yapmayacağım yaklaşımıyla Kelepçeli sabit mıknatıs taktırdım.
Burada önemli bir detay: Takan arkadaş (bir makina mühendisi) mıknatıs öncesi ve sonrası egzost gazında CO (karbon monoksit / tam yanmamış yakıt olarak ta yorumlayabiliriz) oranını ölçerek, denediği farklı güçteki mıktasılardan hangisini takacağına kadar verdi. 4-5 farklı güç (sonradan öğreniyorum ‘gauss’ seviyesinde) mıktanıs denedi. Motorun yakıt giriş hattına, motora en yakın yere, elastik hortum üzerine uyguladı. Sıcak motorda, tek tek denediği her yeni mıknatıs için yaklaşık 5-7dak motoru 3000 devirde çalıştırıp, sonrasında egzost ölçümü aldı. Takmadan önce aldığı CO ölçümü ile karşılaştırdı. En sonunda %CO oranını 5’te 1’e indiren mıknatısı aracın üzerinde bıraktı (yanlış hatırlamıyorsam ilk ölçümde binde beş civarındaydı, binde bire indi).
Hemen sonrasında şehirlerarası seyahatim vardı, araç  ilk 1000km özellikle hızlanma sırasında ciddi siyah duman atmaya başladı. Açıkcası korktum, gittiğim yerde servise gösterdim: Araç kurum yapmış, temizlenmesi lazım dediler. Yaz sonuna kadar beklemeyi tercih ettim. Aracın performansından yavaş ama kesin iyileşmeyi gözlemledim. Sonuç şehirlerarası tam yüklü tüketim: mıknatıs uygulaması öncesi 6,2lt/100km’den 5,7lt/100’km ye kadar geriledi. Sadece bu değil, kışın soğuk  motor çalışması tamamen sorunsuz, motor sesi gözlemlenir oranda düştü, egzost testinde ölçülen değerler yarı yarıya düştü. 3 sene önce egzost ölçümleri ve mıknatıs için ilgili arkadaşa 100TL ödemiştim. Bugün de Allah razı olsun diyorum. Araç bugün 145bin km’de.

Bundan hemen 6 ay sonra babamın 1994 model yaklaşık 200bin km’deki 1,4i benzinli Opel astrasına taktırdık. Çok benzer gelişmeleri gözlemledik, yakıt 6,0 lt/100km’den 5,2 lt/100km’ye düştü, daha sessiz, daha atak performans vs...

En son Haziran  2012’de 95bin km’deki 2006 model benzinli 1,6 Verso aracıma aynı şekilde farklı mıknatısları deneyerek, taktırdım. Yine sonuç aynı. Şu an 125bin km’de ve yaz aylarında şehiriçi İstanbul köprü geçişli trafikte 8lt/100km, şehirlerarası 6,8lt/100km (100km ve 3000 devir üzerine  çıkmadan kullanım ile) yakıyor. Kışın artan trafik ve soğuk ile tüketim şehiriçi 9lt/100km. Tüm ölçümler gerçek tüketim üzerinden hesaplanmıştır. Motor artık 1500 devirin hemen altına kadar sorunsuz inip, buradan aracı vites küçültmeden rahatlıkla hızlandırabiliyor: 5.viteste düz yolda 45km/saat hıza kadar düşüp, buradan hiçbir titreme olmadan tekrar hızlanabiliyor. Diğer viteslerde En düşük hız 4.viteste 35km/saat, 3.viteste 25km/saat. Öncesinde 2000 devir altına düşünce araç titremeye başlıyordu. 40bin km’de bir gaz kelebek temizliği yaptırmazsam ciddi sıkıntı oluyordu. Artık gaz kelebeği temizliğini unuttum. Aracı 95 bin km'ye kadar düzenli olarak toyota servise götürdüm, son 2 yıldır Özel servise götürüyorum, ama hep orijinal parça kullanıyorum.

Mıknatıslar sayesinde 3 aracı da keyifle kullanmaya devam ediyoruz,
Verso’da takılı mıknatısın fotoğrafını da ekliyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 24 kere teşekkür etti
  • 43 kere teşekkür edildi
Ynt: Mıknatıs ve yakıt tasarrufu!
« Yanıtla #79 : Kasım 16, 2014, 03:00:19 »
lpg içinde geçerli mi bu iş?
2007 Manuel 1,3 cc Saten gümüş Yaris Terra
Dalga geçme,Tokatlanırsın

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=32687.new#new