Gönderen Konu: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni  (Okunma sayısı 43977 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #20 : Kasım 08, 2012, 14:28:28 »
İlk mesaja ilgili TSB linki eklenmiştir. Umarım herkesin sorunu çözülür.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #20 : Kasım 08, 2012, 14:28:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #21 : Kasım 08, 2012, 14:38:02 »
Hasan bey teşekkürler .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #22 : Kasım 08, 2012, 14:49:26 »
Arkadaşlar bu sorunu yaşayanlar indirsinler ve yazıcıdan çıktı ile birlikte servise gitsinler içinde çok ayrıntılı bilgiler mevcut bununla gittiğiniz de servisin normal deme gibi bir durumu olamaz .

Hasan bey size tekrardan teşekkür ederim .

İzninizle Hasan (Soyaslan) beyin bu sorunla ilgili açtığı konuda da dosyanın linkini paylaşıyorum .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #23 : Kasım 08, 2012, 14:58:08 »
İstediğiniz yerde paylaşabilirsiniz. Belki toyota merkez de bu işe el atar, sitelerinde yazdıkları;
DEĞERLER
İnsana Saygı
Sürekli Gelişim
Müşteri Odaklılık
Güvenilirlik
Topluma katkı
Yaratıcılık

bunların acaba hangisini her zaman yapıyorlar. Sadece yazıda mı kalıyor, yoksa sert kanun tedbirleri olan yerde uygula diğerlerini boş ver mi diyorlar.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #24 : Kasım 08, 2012, 15:02:38 »
İstediğiniz yerde paylaşabilirsiniz. Belki toyota merkez de bu işe el atar, sitelerinde yazdıkları;
DEĞERLER
İnsana Saygı
Sürekli Gelişim
Müşteri Odaklılık
Güvenilirlik
Topluma katkı
Yaratıcılık

bunların acaba hangisini her zaman yapıyorlar. Sadece yazıda mı kalıyor, yoksa sert kanun tedbirleri olan yerde uygula diğerlerini boş ver mi diyorlar.


Teşekkürler Hasan bey konun linki : http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=45101.0

Sizin adınıza orada paylaştım eğer konuyu görmediyseniz incelemenizi tavsiye ederim . Adaşınız sağ olsun baya bilgilendirdi bizi .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #25 : Kasım 08, 2012, 16:09:53 »
Ben bir sorun bildirmediğim için inşallah ararlar . Allah tan sorunları birden fazlaydı . :)

Abi sıkma canını senin araçta problem yok  . Zaten bu sorun nedense aurislerde az var yarislerde de galiba yaşanmadı aslında ilginç bir şey yariste yaşanmaması . Forumda yaristen yağ sorunu paylaşanı görmedim umarım sorun yaşamazlar da gerçekten can sıkıyor .





Bu sorun sadece Türkiye'de üretilen dizellerde görülüyor olabilir mi?
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #26 : Kasım 08, 2012, 16:18:22 »
Bu sorun sadece Türkiye'de üretilen dizellerde görülüyor olabilir mi?


Abi sadece Türkiye de üretilen araçlarda olsa idi corollalar da olmaması lazımdı benim araç japon üretimi ama yaşadım bu sorunu .

Birde Hasan beyin paylaştığı bültende bazı yerlerde Türkiye ve Macaristan için veya Türkiye ile Macaristan hariç uyarıları var .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 756 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #27 : Kasım 08, 2012, 17:04:48 »
İstediğiniz yerde paylaşabilirsiniz. Belki toyota merkez de bu işe el atar, sitelerinde yazdıkları;
DEĞERLER
İnsana Saygı
Sürekli Gelişim
Müşteri Odaklılık
Güvenilirlik
Topluma katkı
Yaratıcılık

bunların acaba hangisini her zaman yapıyorlar. Sadece yazıda mı kalıyor, yoksa sert kanun tedbirleri olan yerde uygula diğerlerini boş ver mi diyorlar.


hepsini boşver diyorlar ve bu maddelerin en başına,  tatlı dilli davran ve müşteriyi kandır parasını alalım, yer geliyor.

mesela geçen hafta 1000km ilk bakımı için servisi aradım, servisteki bayana cumartesi randevu istiyorum dedi, beyefendfi cumartesi yoğunuz pazartesi gelin dedi,  yahu bende pazartesi yoğunum cumartesi isityorum dedim, bana SES TONUNU YÜKSELTEREK,  cumartesi yoğunuz anlamıyormusunuz dedi  kıt beyinli,  bende bağırarak sen kimsin bana sesini yükseltiyorsun, senin bana sesini yükseltmeye hakkın yok, ben müşteriyim , ses yükseltecek biri varsa oda benim diye bağırdım sonra sustu asalak, ayıra cumartesi yoğunuz demek doluyuz demek değildir dedim ve servis müdürünü aradım tanıyorum yakından ve şikayet ettim sonra arayıp özür dilediler. bukadarıda olmaz..   neyse bende başka bir servise iş çıkışı uğradım  17:05 te servis kapısından girdim 17:35 te çıktım bi yağ değişimi ve gevşek vida varmı diye kontrol edildi  ,  yani bana 30DK vakit bulamadı cumartesi için asalak kadın.

bunların politikası bu işte.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #28 : Kasım 09, 2012, 01:28:19 »
Ben bülteni inceledim arkadaslar sagolun çok güzel bir paylaşım olmuş. Yağ yakma problemi olsun olmasın,motoruyla ilgili gercegi bilmek isteyen arkadaslar motor numaralarını bültenden kontrol ederek icini rahatlatabilir. Ancak üzücü olan bu kadar ortada olan bir gercegi evet hatamız var diye kabul etmeyen dünya devi bir marka... Tamam madem araçları geri çağırma işine giremiyorsun bari hatayı kabul et ve bu sorunu yaşayarak şikayetçi olanlarla adam gibi ilgilenip gerekli degisikligi yap. Hüsn-ü kuruntu değil sonuçta sıkıntılı parçalar var ve bu yüzden 50 kusur milyar Para verdigimiz araç için okadar araştırma yapıp tek tek parça söyleyip değiştirtmek için bide yalvarıyoruz. Kötü muamele cabası...
Emre KOÇAK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #29 : Kasım 09, 2012, 01:38:45 »
Ben bülteni inceledim arkadaslar sagolun çok güzel bir paylaşım olmuş. Yağ yakma problemi olsun olmasın,motoruyla ilgili gercegi bilmek isteyen arkadaslar motor numaralarını bültenden kontrol ederek icini rahatlatabilir. Ancak üzücü olan bu kadar ortada olan bir gercegi evet hatamız var diye kabul etmeyen dünya devi bir marka... Tamam madem araçları geri çağırma işine giremiyorsun bari hatayı kabul et ve bu sorunu yaşayarak şikayetçi olanlarla adam gibi ilgilenip gerekli degisikligi yap. Hüsn-ü kuruntu değil sonuçta sıkıntılı parçalar var ve bu yüzden 50 kusur milyar Para verdigimiz araç için okadar araştırma yapıp tek tek parça söyleyip değiştirtmek için bide yalvarıyoruz. Kötü muamele cabası...

Aynen

Zaten ısrarlı müşterilere eninde sonunda yapıyorlar bari en başta yap hem müşterin memnun olur hem sana olan güveni artar . Mesela benim şu an toyota ya karşı güvenim kalmadı bir daha da toyota marka bir araç almam çok zor . Ama ilk başta sorunu kabullenip çözselerdi bir daha ki aracım toyota olabilirdi . Burada kendiler kaybediyor ama farkında değiller .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #30 : Kasım 09, 2012, 08:51:47 »
Haklisin Mahmut peki bu işi mahkemeye verme yoluna giden oldumu hiç bilen varmı ?
Emre KOÇAK

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #31 : Kasım 09, 2012, 10:06:19 »
Haklisin Mahmut peki bu işi mahkemeye verme yoluna giden oldumu hiç bilen varmı ?

Heralde oldu ama sonuç ne oldu bilmiyorum . O süreç yıpratıcı bir süreç ondan ben tercih etmedim . Hasan beyin paylaştığı bülteni ilk başta elde edebilseydim bu kadar da uğraşmazdım . O bültende bir linkteki video da nasıl yapılacağı bile anlatılıyor . Bu kadar büyük bir sorunu çözmemeleri düşündürücü . Bu toyotanın ilk sabıkası da değil yağ eksiltme konusunda daha öncede 1.6 benzinli motorlarda yaşandı 2000 li yıllar da .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #32 : Kasım 09, 2012, 11:04:54 »
Bu memnuniyet anketi olayı biraz taraflı sanırım. Öncesinde servis arıyor eğer son derece memnunum 5 puan derseniz, 1-2 hafta içinde merkez arıyor ama eğer en ufak bir sorun bildirirseniz merkezden aranmıyorsunuz. Bu benim tespitim, 2009 yılından beri bana böyle denk geldi.



kesinlikle öyle banada aynısı oluyor
2009 Corolla D4D/MMT Elegant Metalik gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #33 : Kasım 10, 2012, 09:54:24 »
Bu sorunla ilgili Toyotanın yayınladığı Türkçe videoyu aşağıdan indirebilirsiniz. Arkadaşlar bu başlık çok faydalı oldu ve sabitlenebilir bence. Uzun zamandır insanların şikayetçi olup da bir türlü servislerin kabullenmedikleri sorun. Videoyu izlerken gerçekten şaşırdım, adamlar motorda kısa blogu değiştiriyorlar ama motor tamamen sökülüyor ve tekrar toplanıyor.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/44020/aftersales/PUB/TSB/TR/TME+1ND-TSB+TR+PART+1+%2B+3+640x360+1500kbits.wmv
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #34 : Kasım 10, 2012, 10:34:32 »
yıllar sonra insanlar ikinci el dizel corolla almadan önce hakkında bilgi edinmek için forumlarda gezdiğinde okuyupta paralarını çöpe atmalarını engelleyecek çok faydalı bir başlık olmuş.. bence de sabitlenmeli..

hatta biraz daha faydalı olmak adına bu konunun başlangıç aşamalarında kimsenin net bir bilgisi olmadığı zamanlarda açtığım , uzun ve faydalı sohbetlerin olduğu başlığı da buraya eklemek istedim:

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=45101.0
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #35 : Kasım 13, 2012, 21:34:14 »
Bugün (13.11.2012) Bursa'daki iki Toyota servisine gittim.


Her iki serviste de 2şer adet piston segman değişimi yapılan araç olması dikkatimi çekti. Sanırım artık bu tür şikayetlerde TSB'de ve videoda belirtildiği gibi tamamı yapılıyor, parça parça değişim yapılmıyor.

Bugün edindiğim bilgiler;
1- Tüm iyileştirilmiş parçalar dahi olsa yağ eksiltme devam edebilir.
2- Aracın kitapçığında 4,1L yazmasına rağmen araç 4,3L yağ alıyor, bunu başka bir bültenden kendim de görmüş durumdayım. (https://rapidshare.com/files/263226558/sds.pdf)
3- Aracın normal yağlanması için 1,6L yeterli. Low oil level uyarısı 2,6-2,8L seviyesinde veriyor. Low oil pressure ise 1,6-1,8L seviyesinde.

Herkese kazasız belasız yolculuklar.


2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #36 : Kasım 13, 2012, 22:00:45 »
Bugün (13.11.2012) Bursa'daki iki Toyota servisine gittim.

İlk servis ustası hemşehri çıktı ve konu ile ilgili detaylıca bilgi verdi. Usta vakum pompası ve turbo değişimi önerdi fakat genel merkez aynı zamanda piston segman da yapılmasını istedi. Sonrasında ise önceki bakımların diğer serviste yapılması nedeniyle oraya yönlendirme yapıldı.

Sonra o servise gittim ordaki usta da tespit yapılacağını söyledi ve aracı içeri aldı. Yağ eksiltmesinin kabul edilir düzeyde olduğunu fakat parçaların değişime uygun olduğunu da ekledi. Merkez ile görüşüp yarın bilgi verilecek. Müşteri memnuyeti adına işlem yapılabileceğini söyledi ama kesin yapılacak diye birşey söylenmedi. Halbuki ilk servis hemen değişim demişti.

İki servis arası fark neden acaba?!.

Her iki serviste de 2şer adet piston segman değişimi yapılan araç olması dikkatimi çekti. Sanırım artık bu tür şikayetlerde TSB'de ve videoda belirtildiği gibi tamamı yapılıyor, parça parça değişim yapılmıyor.

Bugün edindiğim bilgiler;
1- Tüm iyileştirilmiş parçalar dahi olsa yağ eksiltme devam edebilir.
2- Aracın kitapçığında 4,1L yazmasına rağmen araç 4,3L yağ alıyor, bunu başka bir bültenden kendim de görmüş durumdayım. (https://rapidshare.com/files/263226558/sds.pdf)
3- Aracın normal yağlanması için 1,6L yeterli. Low oil level uyarısı 2,6-2,8L seviyesinde veriyor. Low oil pressure ise 1,6-1,8L seviyesinde.

Herkese kazasız belasız yolculuklar.




Hasan bey selamlar .

Bana piston değişimi sonrası yağ eksiltmenin kesileceği söylendi kesinlikle devam etme olmuyacak dendi . Başka servis size devam edebilir demiş .

Bir servisin dediğini diğer servis tutmuyor .Siz yine şanslısınız sorunu kabul etmişler ben sorunu kabul ettirmek için baya çaba göstermiştim . :)

Umarım sorunu çözebilirler .

Ben bugün yine servise gittim araçtan ilk marşta ve yolda gidereken gazı bırakıp tekrar basınca sesler geliyordu . Hemen hallettiler egzoz sacı mı ne eğilmiş onu düzelttiler .


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #37 : Kasım 13, 2012, 22:13:56 »
Yavw Mahmut sende amma şanssızmışsın ha
her şey seni buluyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #38 : Kasım 13, 2012, 22:26:20 »
Yavw Mahmut sende amma şanssızmışsın ha
her şey seni buluyor

Abi hiç sorma .

Neyse ki bu sefer sorun büyük değildi . Egzoz sacın dan geliyormuş . Bu arada da gt 86 yı gördüm . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Tüketimi ve Toyota Teknik Servis Bülteni
« Yanıtla #39 : Kasım 13, 2012, 22:26:30 »
Haklisin Mahmut peki bu işi mahkemeye verme yoluna giden oldumu hiç bilen varmı ?

Toyota için değil ama Citroen iyin yeni dava açtık.
Birçok aracın turbosu aynı yerde üretiliyormuş. Citroen 1,6  önce bir süre yağ sorunu yaptı sonra da turbo dağıttı. Araç hiç çalıştırılmadan çekici ile servise götürüldü. Servis turbo garanti kapsamında değil dedi. Ayrıca periyodik bakımların tam km.de yapılmadığı öne sürdü.

Ücretsiz tamiri kabul etmeyince tüketici mahkemesinden tespit talep ettik. Bilirkişi inceledi TURBO ARIZASININ BAKIMLA BAKIMIN  GEÇ YAPILMASIYLA VS İLGİSİ YOKTUR ÜRETİMDEN HATALIDIR diye rapor verdi. Ortalama bir araç kullanıcısının satın alma sırasında bu sorunu fark etmesinin mümkün olamayacağı bu nedenle gizli ayıp sayılması gerektiğinden 2 yıllık zaman aşımının geçerli olamayacağını öne sürüp aracın iadesi ile fatura bedelinin ödenmesi isteğiyle dava açtık. Ön inceleme sürecinde. Bu rapora göre büyük ihtimalle kazanırız.

İnceleme sonucu davanın seyrine bakıp ben de toyota'ya yükleneceğim bu konuda.

Servis aracın üretim hatasını ücretsiz onarsa bile araç değer kaybedeceği için gizli ayıp nedeniyle iade davası açılabiliyor. Çoğu da kabul ediliyor.

(Gerekçes ise ayıplı malda, onarım, değişim, indirim, iade seçeneklerinden hangisini tercih edeceği tüketiciye bırakılmış ve satıcının bunlardan birini seçmeye zorlaması yasaklanmış. yani satıcı bu arızayı ücretsiz gidermeyi kabul etmesi tüketicinin de bunu kabul etmesini GEKERTİRMİYOR.)

Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...