Gönderen Konu: 1999 Corolla 4AFE - Soğukta Marş Var, Çalışmıyor + Araç İçinde Yakıt Kokusu  (Okunma sayısı 161 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350000
  • Model Yılı: '99
  • 1 kere teşekkür etti
Merhaba arkadaşlar,

Aracım 1999 Toyota Corolla (4A-FE motor, otomatik, sıralı LPG’li). Dün sabah (hava yaklaşık 5°C iken) aracım çalışmadı. 15 dakika boyunca ara ara marş vurmama rağmen motor dönüyor ama hiç ateşleme olmadı. Mecburen ticari taksiyle işe gittim.

Öğlen tekrar geldiğimde (hava güneşliydi, araç biraz ısınmıştı) tek marşta sorunsuz çalıştı. :argh: O an fark ettiğim bir diğer şey, araç içinde yoğun bir benzin kokusu olmasıydı. Bu durumdan önceki gün de uzun süre trafikte kalmıştım (yoğun dur-kalk, motor ısınmıştı).

- Kaput altından benzin kokusu gelmiyor, sadece iç mekânda hissediliyor.
- Soğuk havalarda ilk çalıştırmada bu sorun oluyor; sıcak havalarda ya da motor ısınınca hiç yapmıyor.
- LPG sistemi var, ama ilk çalıştırmalar benzinle oluyor.

Şu anda araç yine çalışmıyor. :-\ Hava serin ve yağışlı.

---

Aklıma gelen ihtimaller:

1. Yakıt pompası ya da yakıt hattında sızıntı olabilir. İçerideki koku bunu düşündürdü ama motor kısmı kuru.
2. Krank mili sensörü: Soğukken sinyal üretmiyor olabilir, ısınınca çalışıyor. Bu tarz belirtilerle uyumlu.
3. Oksijen sensörü / LPG bağlantısı: LPG montajında O2 sensörü üzerinden bağlantı yapıldıysa, sensör şaseyi tam alamıyor olabilir ve ECU’ya sağlıksız veri gidiyordur.
4. Immobilizer: Arada kontağı tanımıyor olabilir mi diye düşündüm ama sıcaklıkla bu kadar etkilenir mi emin değilim.

---

Hafta içi hava biraz ısınırsa ve çalıştırabilirsem, İstanbul'da forumda tavsiye edilen Tem Toyota’ya götürmeyi planlıyorum.

Benzer durumu yaşayan ya da bu belirtilerden yola çıkarak fikir yürütebilecek arkadaşlardan yardım rica ediyorum. Teşekkürler 🙏

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Araba boğuluyor,benzin yakıt pompasından diğer akü değişimi vs gibi sanayide söylenebilecek önerilerden önce,lpg de sorun olduğunu düşünüyorum,ilk olarak lpg gaz kesici,regülatör gaz kaçağı kontrolü yapılsın,deneme için oksijen sensörü soketini çıkarıp ilk çalıştırmayı deneyin;gaz deposu vanasını kapatıp gazda çalıştırıp borulardaki gazı bitirin,araba akşam gazda kalsın,sabah gazda çalıştırın,eğer doğrudan çalışıyorsa gaz kesicide sorun olduğu anlaşılır ve değişir,lpg ile bu işlemler biter hala çalışmaz ise artık benzin ile ilgili olduğu varsayılır o zaman Tem Oto'ya gidersiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Bilgiler Tokay Bey tarafından verilmiş zaten.
Benzin yakıt filtresini gözden geçirip, uzun süredir degismediyse ya da yakıt temizliği konusunda şüpheniz varsa değiştirmeniz faydalı olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 350000
  • Model Yılı: '99
  • 1 kere teşekkür etti
Araba boğuluyor,benzin yakıt pompasından diğer akü değişimi vs gibi sanayide söylenebilecek önerilerden önce,lpg de sorun olduğunu düşünüyorum,ilk olarak lpg gaz kesici,regülatör gaz kaçağı kontrolü yapılsın,deneme için oksijen sensörü soketini çıkarıp ilk çalıştırmayı deneyin;gaz deposu vanasını kapatıp gazda çalıştırıp borulardaki gazı bitirin,araba akşam gazda kalsın,sabah gazda çalıştırın,eğer doğrudan çalışıyorsa gaz kesicide sorun olduğu anlaşılır ve değişir,lpg ile bu işlemler biter hala çalışmaz ise artık benzin ile ilgili olduğu varsayılır o zaman Tem Oto'ya gidersiniz.
gaz deposunun vanasını kapatmayı denemedim ama deneyeyim hali hazırda bu süreçte lpg depom boştu ama içinde mutlaka biraz kalmış olabilir, çok teşekkür ederim