Merhaba arkadaşlar,
Aracım 1999 Toyota Corolla (4A-FE motor, otomatik, sıralı LPG’li). Dün sabah (hava yaklaşık 5°C iken) aracım çalışmadı. 15 dakika boyunca ara ara marş vurmama rağmen motor dönüyor ama hiç ateşleme olmadı. Mecburen ticari taksiyle işe gittim.
Öğlen tekrar geldiğimde (hava güneşliydi, araç biraz ısınmıştı) tek marşta sorunsuz çalıştı.

O an fark ettiğim bir diğer şey, araç içinde yoğun bir benzin kokusu olmasıydı. Bu durumdan önceki gün de uzun süre trafikte kalmıştım (yoğun dur-kalk, motor ısınmıştı).
- Kaput altından benzin kokusu gelmiyor, sadece iç mekânda hissediliyor.
- Soğuk havalarda ilk çalıştırmada bu sorun oluyor; sıcak havalarda ya da motor ısınınca hiç yapmıyor.
- LPG sistemi var, ama ilk çalıştırmalar benzinle oluyor.
Şu anda araç yine çalışmıyor.

Hava serin ve yağışlı.
---
Aklıma gelen ihtimaller:
1. Yakıt pompası ya da yakıt hattında sızıntı olabilir. İçerideki koku bunu düşündürdü ama motor kısmı kuru.
2. Krank mili sensörü: Soğukken sinyal üretmiyor olabilir, ısınınca çalışıyor. Bu tarz belirtilerle uyumlu.
3. Oksijen sensörü / LPG bağlantısı: LPG montajında O2 sensörü üzerinden bağlantı yapıldıysa, sensör şaseyi tam alamıyor olabilir ve ECU’ya sağlıksız veri gidiyordur.
4. Immobilizer: Arada kontağı tanımıyor olabilir mi diye düşündüm ama sıcaklıkla bu kadar etkilenir mi emin değilim.
---
Hafta içi hava biraz ısınırsa ve çalıştırabilirsem, İstanbul'da forumda tavsiye edilen Tem Toyota’ya götürmeyi planlıyorum.
Benzer durumu yaşayan ya da bu belirtilerden yola çıkarak fikir yürütebilecek arkadaşlardan yardım rica ediyorum. Teşekkürler 🙏