Selam, bildiğiniz gibi Türkiye'de 1.000 kişiye yaklaşık 200 otomobil düşmektedir ve bu oranının artması beklenmektedir. Araç bazında ise bazı ülkelerde bu oran 1'in üzerindedir. Diğer yandan bu araçlar ve otomobiller çoğunlukla mühendislik ortaya konmus ve hizmet düzeyinde işlev gormesi beklenir. Tabi bu yolların yapım ve işletim maliyetlerinin olması kaçınılmazdır.
Kamu ile özel arasındaki temel farklar ise, kamu nispeten yavaş yol yapar, kullanımı ise ya ücretsiz ya da nispeten düşük ücretlidir. Aradaki maliyet, kullanım ücreti farkını da tüm vergi mükellefleri öder.
Özel, Yap İşlet, Devret (YİD) gibi yollarda nispeten daha hızlı yapılır. Kullanım ücreti yüksektir. Beklenen kamunun maliyete katlanmamasidir uygulama genelde pek öyle olmasa da
Peki sizce ücretli yollar, otoyollar kim tarafından yapılmalı, nasıl işletilmesi ve ücret düzeyi nasıl belirlenmelidir?