0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Elektrikli arabayla en fazla şehir içi kullanım olur. Memleketimde yaylaya çıkıp birkaç gün oralarda gezip şarj edemeyince sorun yaşadıktan sonra benim için evin tek arabası olma pozisyonundan çıkar. Ayrıca uzun yolda zırt pırt şarj da can sıkıcı. Ama şehir içinde günlük kullanımda evden şarj edilirse müthiş ekonomi sağlıyor. Bunun için de togg gibi heybetli arabaya gerek yok. Gelecek elektrikli araçlardan ziyade farklı yakıtla çalışan içten yanmalı motorlarda. Bununla beraber hibrit teknolojilerde. Enerjiyi depolamak gerçekten hem çok ilkel hem de pahalıEvin tek arabası olacaksa kesinlikle corolla cross daha mantıklı
Ben asıl yağmurdan sonra meşhur su basmalarından geçerken nasıl olur diye merak ediyorum elektrikliyi
Bu durumu test edip yalıtım yapmışlardır diye düşünüyorum. Yoksa yollarda kalan çok elektrikli araba görürüz.
Kaporta ve motor performansı, motor ömrü, bakım maliyetleri, parça tedariği ...............vs gibi hususlarda henüz kendini ispat etmemişken daha üç yaşında bir marka ile 1937 yılında kurulmuş bir markayı karşılaştırmak anlamsız olur bence. İlla da karşılaştıralım dersek elbette şu an Toyota fark atar. Ama artık bizim de bir markamız var. İlk başlarda ismine pek alışamamıştım ama şimdilerde iyi geliyor kulağa. Kısa ve vurgulu. İnşallah Kia ve Hyundai örneğinde olduğu gibi piyasaya iyice yerleşene kadar markayı her yönden desteklemek bir devlet politikası olur (hükümetlere bırakılırsa yok olur gider gibi geliyor) ve sonra kendi ayakları üzerinde yürümeye başlayınca salarız yollara. Hepimize hayırlı olsun.
Sudan geçme olayında elektrikli arabalar daha avantajlı. Eğer yalıtımı iyiyse tamamen bile suya girip çıkabilir. Ama diğer araçlar çok az bile girse motor içine su kaçma ihtimali yüksek. Elektrikli arabanın büyük bir dezavantajı daha var. Yangın. İstatistikler gösteriyorki yangın ihtimali normal arabaların 3 katı fazla ve söndürülemiyorhttps://youtube.com/shorts/CkO4T6ZUocU?feature=share
Servis konusuna katılmıyorum, çok daha basit araçlar olduğu için arıza yapabilecek çok daha az parça var (turbo yok, buji yok, triger yok, piston yok, yağ pompası yok, vs... şanzıman da yok bu arada çoğunda). Olan mevcut servis maliyetleri ise sürüm arttığında düşecektir.Bir diğer konu da elektrik şebekelerine ekledikleri yük. Zaten enerji ithal etmekte olduğumuz için böyle de ekstra bir dertleri olacak. Zaten var olan kısıtlı istasyonların bir de kesinti nedeniyle elektriksiz kaldığını düşünün...
Hafta sonu içinden ve dışıdan çabukça inceleme fırsatım oldu, Corolla Cross Hybrid ile Togg T10X'i karşılaştırırsam;Fiyat olarak hemen hemen aynı denebilir,Togg'un menzili çok kısa, sürekli şarj ihtiyacı ve hızlı/yavaş şarj esnasında uzun bekleme var (örneğin benim evden şarj imkanım yok) ve Togg'un 100km tüketimi, Cross'dan şehir içinde en az 5.TL daha fazla, şehir dışında ise Hybrid aynı gibi kalacağı düşünülürse Togg'un tüketimi 25.TL gibi daha fazla olacaktır. Elektrikli araçların ortak sorunu olan pil paketinin Soğuk havalarda enerjisinin havaya uçması veya 20.C üzeri sıcaklıklarda performans düşüşü de cabası + pil paketinin ortalama 10 yılda %10 kapasite kaybı, tabii bu süreçte de herhangi bir hücrede değişim ihtiyacı olmazsa.20 derece üstü değil daha yüksek sıcaklıklarda etkileniyor. 20 derece düşük hatta. Soğuk havada havaya uçan enerji yok. Isınma ihtiyacından dolayı fazla tüketim var. Corolla Cross Hybrid yıllık MTV vergisi: 3.600 iken, Togg T10X: 23.000.TLElektrikli arabalarda basamağa göre mtv %25’tir. Mesela 160kw için mtv 13-14.basamağa bakılır. 23.656 lira’nın %25’i 6000 lira civarı yıllık mtv yapıyorServis masrafı olarak; Elektrikli araçlarda periyodik olarak sadece polen filtresi değişiyor ama içten yanmalı kadar fatura çıkıyor. Yani hiç bir avantajları yok. Zamanı gelince, fren hidroliği, şanzıman yağı, fren balatası, küçük sıvı/jel akü, invertörü soğutmak için antifriz gibi değişmesi gereken şeyler yine var. Yani bakım masrafları hiç de daha düşük değil. Bu sebeplerle, sadece Togg değil, kemikleşmiş markaların, kaliteli malzemeli elektrikli modellerinde bile aynı masraflar var.hayır. Sekşz silindir etem beyle de konuştuk. Bakım olarak çok çok ucuza geliyor. Donanım ve iç malzeme kalitesi olarak aynılar fakat Togg'un iç kapı kolu çerçevesi iç plastiği kalitesi düşük, keskin kenarlı açıklık var, ayrıca burada bulunan sağa sola hareket eden kapı kilidinin Kırmızı renkli bölgesi yok, kapı kilitlimi değilmi anlaşılmıyor. Ön koltuk arkalarının biçimleri eski zamanları andırıyor, "Neden böyle, Niye?" diye bakakalıyorsunuz. En az 4 yıl çocukluk hastalıklarına (arızalarına) maruz kalacağı açıkca belli gibi bir hali var. 100 yıldır üretim yapan en üst markalar, yeni bir model/teknoloji çıkardığında dahi bunları yaşarken, Togg'un yaşamayacağı.. olmaz.Bu rakama bence kazanan, bir büyük kasasıyla Nissan X-Trail e-4orce (4x4) e-power (jeneratörlü). İncelenmesi gerekir.Yinede Togg milletimize hayırlı olsun diyeceğim ama bu rakamla pek hayırlı olamıyor. rakamda nasıl sıkıntı var? 250 bin lira mı olsaydı?İstanbul trafiğinde ara sokak-düşük süratli yollarda sadece Sabah git Akşam gel yapıyorsanız, mini elektrikliler düşünülebilir, mesela A101'de satılan Volta gibi, kapalı scooter ve ucuz. bu araçla istanbul trafiğinde tehlike altında gidersiniz. Togg'un yerli olduğu kesin ama milli olduğu pek söylenemez. Bir parça ucuz diye başka bir ülkeye yaptırılabilir, bunu zaten bütün markalar yapıyor. Fakat amborgo uygulanırsa o parçayı burada üretebilecekmiyiz? Biz henüz pil, invertör ve performanslı/sorunsuz senkron motor üretemiyoruz diye biliyorum, ürettiklerimiz patent altında, yani yerli diğer markalar gibi. Umarım üretebiliyoruz da daha ucuz diye dışardan alıyoruzdur.Son olarak, vites seçici düğme çocuksu olmuş, ayrıca ergonomik de değil, zorlama bir orta konsol olmuş, neden bir japon yada alman gibi bir şey değil?Diğer kısımlarında, hızlı genel bakış sonrası bariz başka bir şey farketmedim, kuyrukda fazla olduğu için detaylı sakince incelenemiyor.Bu arada, çip krizi vs araç yokluğu sorununun perde arkası:avrupa geçtiğimiz yıllarda elektrik değişimine hızla başlamıştı zaten ekonomik yeterlilikleri var, amerikada ve rusyada da araç kıtlığı yaşanıyor, çin'de ise araç bolluğu. Çin, deli gibi (normal bir araçtan daha fazla çip bulunduran) elektrikli araç üretiyor ve dünyaya gönderiyor. Bizde bile hergün yeni bir elektrikli çin aracı haberi çıkmıyor mu? Aslında batı teknolojili/yatırımlı Elektrikli araçları dünya çapında satmak için ne yapılıyor? İçten yanmalı araç üretimi (arzı) bilinçli olarak durma noktasına çekiliyor. Hayatımıza hızla girecek olan diğer konu, Li-Ion piller, yeni karışım Na-Li-Ion pil paketleriyle geçişe hazırlanılıyor. Eğer başka sürpriz bir karışım çıkarmazlarsa. Pil paket fiyatları yarıya düşecek; performans+menzil artacak, yangın tehlikesi olmayacak, şarj süresi kısalacak vs. yani elektriklilerde değişimin eşiğindeyiz.Diğer taraftan Yakıt Hücreli Elektrikli (hidrojenli) otomobillerin seri üretim arzı yaklaşıyor.Mevcut kullanmakta olduğumuz araçlarımıza iyi bakalım, yakıt ne kadar pahalansada günün sonunda kişisel kullanımlar için hala ekonomik ve çevreciler.
"Corolla Cross Hybrid yıllık MTV vergisi: 3.600 iken, Togg T10X: 23.000.TL"Tekin Beyin yazsından alıntı yaparak bir şey söylemek istiyorum. Bu rakamlarda yanlışlık yoksa TOGG şimdiden bitmiş demektir. Devlet subvansiyonu olacak denmekte ama 23.000TL lik MTV rakamında ne kadar destek olacak.20.000 TL mi? Rekabet baştan kaybedilmiş. Hemde %100 yerli denilen bir "akıllı cihaz" için. Geçmiş olsun.
İlgili mesajın bu kısmı hatalı bilgi içeriyor..Toyota Corolla Cross senelik vergi: 7.834,00 TLTOGG T10x V1 senelik vergi: 6.453,00 TLTOGG T10x V2 senelik vergi: 25.287,00 TLTogg'un arkadan itişli tek elektrikli motora sahip versiyonu Corolla Cross'tan daha az MTV giderine sahip. Düzeltmiş olalım..
20 derece üstü değil daha yüksek sıcaklıklarda etkileniyor. 20 derece düşük hatta. Soğuk havada havaya uçan enerji yok. Isınma ihtiyacından dolayı fazla tüketim var.Aküleri bilirsiniz, soğuk havalarda enerjileri azalır, bu sebeple CCA değeri yüksek olanlar tercih edilir. İşte pillerde de aynı şey yaşanır. +4.C'den itibaren -40.C vs kademeli olarak enerjisini yitirir/kullanamazsınız. Marka modele göre değişkenlik gösteren elektrikli araç kitapçıklarında şöyle açıklamalar vardır; Aşırı soğuk havalarda (derece vermeden genellenir) %25 - %40'a kadar enerji kaybolabilir. Soğuğun şiddetine oranla menzil kısalır.Sizin dediğiniz durum buna tuz biber ekler, soğukta/sıcakta kabin ısıtması/soğutması yine elektrikli klima ile yapıldığından, menziliniz kısalır. Bazı modellerde ısı pompası vardır, enerjiyi daha az tüketir, bazı modellerde ekonomikliği sebebiyle daha temel klimalar kullanılır, daha fazla enerji tüketirler, konfor menzili kısaltır.Bunlar yetmiyormuş gibi, bazı modellerde pil paketi soğutma/ısıtma donanımı vardır.Soğuk havalarda sıvı akülerde enerji kaybını azaltmak için, dış kaplama vardır hatta kuzey ülkelerinde elektrikli pedler yapıştırılır. İşte pil paketleri içinde elektrikli veya klima takviyeli ısıtma fonksiyonu otomatik devreye girer ki Soğuk havalarda daha fazla enerji kaybı olmasın, menziliniz kısalır. 20.C üzeri şarj olurken kademeli soğutma başlar, çünkü ısınan pil enerji tutamaz + yangın tehlikesi, soğutma başladığında şarj ünitesinden harcadığı için şarj süreniz uzar, şarj maliyetiniz artar. 20.C ve üzeri kullanırken, belki kendiniz için klima yakmazsınız ama, klimanız pil paketinizi yavaşça kademeli soğutmaya başlar, yani enerjinizi emer, menziliniz kısalır.Bu durumlar nedeniyle elektrikli araçlar için en verimli iklim bölgeleri 20.C olan yerlerdir. Norveç en fazla elektrikli araç kullanılan ülke, daha fazla şarj ile boğuşuyorlar, şimdiden şarj istasyonlarında kuyruklar oluştu bile, insanlar geceleri şarja gidiyor, yoksa kullanılmaz diye bir şey yok.Aynı durum hybrid araçlar içinde geçerli, ne soğuğu nede sıcağı sevmezler, elektrikli menziliniz düşer tüketim artar.Şimdi, Togg'da pil paketi için bu saydığım durumlardan hangisi destekleniyor? Pil paketinin ısıtma/soğutması varsa menzil düşecektir, yoksa yine menzil düşecektir.Örneğin, Nissan Ariya pil paketi soğutma ısıtma özelliği yok. Soğukta enerji kayboluyor menzil kısalıyor, şarj sırasında da yangın çıkmasın diye yazılım ile yüklenen kW seviyesi düşürülüyor, şarj süresi daha uzuyor.Elektrikli araçların, soğuk mevsimlerde park halindeyken şarja bağlı kalmaları, yolda sürüş menzilinin düşmemesine yardımcı olur.Elektrikli araçların pil paketlerinin ömürlerinin ve performanslarının düşmemesi için, konsolda "%80 şarjı kes" seçeneği vardır.Elektrikli araç almadan önce detaylı araştırın, astarı yüzünden pahalıya gelir ve üzülürsünüz. Çünkü bizler norveçlilerin araçlara ödediğinin 2 katı para ödeyip, norveçlinin 1/4 kadarını kazanıyor ve norveçli gibi müstakil kapalı otoparkımız da yok. rakamda nasıl sıkıntı var? 250 bin lira mı olsaydı?Pahalı döviz ile ithal edilmiş, ilave vergi+navlun konmuş Skywell ET5 var mesela 150kW 1.300.000TL, yerli milli Togg çok daha ucuz olması gerekmezmiydi?