Anket

Hangi Ulaşım Şeklini Tercih Edersiniz?

Marmara'yı karayolundan geçmeyi tercih ederim
3 (75%)
Marmara'yı aracımı yüklediğim deniz yolu aracıyla geçmeyi tercih ederim
1 (25%)

Toplam Oy Verenler: 4

Gönderen Konu: Arabalı Feribotlar  (Okunma sayısı 689 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Arabalı Feribotlar
« : Mart 12, 2023, 13:50:03 »
Selam; bildiğiniz gibi Türkiye'nin 3 yanı ve fazlası denizle çevrili. Arabalı (otomobil, otobüs vs) yanında trrn vagonları bile kıtalar arasında özel vapurlarla taşınırdı. Özellikle Marmara Denizi Kuzey-Güney aksında da arabalı feribotlar vardı. Bunlar hem şehir içi ulaşımından araç çekmeleri, hem güzergahı daha efektif kullanmaları nedeniyle anlamlılardı da. Ancak bir süredir İstanbul ike Marmara Denizi'nin Güney kıyıları arası bu hizmeti görmüyorum. Umarım geçici bir durumdur ve dahası deniz ulaşımı, uygun hatlar eklenerek daha da güçlü hale getirilir.

Sizler bu hizmeti kullanıyor muydunuz ve tercihiniz Marmara'yı karayolundan dolaşmak yönünde mi olur, deniz yolu ile geçmek yönünde mi!

Toyota Club Türkiye

Arabalı Feribotlar
« : Mart 12, 2023, 13:50:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '12
  • 7 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabalı Feribotlar
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2023, 11:50:37 »
Trafik ve araçtaki kişi sayısına göre hareket ediyorum genelde.
Cuma günü sabah erkenden tek başıma yola çıkacağım mesela. İstanbul ve köprü trafiğinde çok oyalanmamak için Yenikapı-Yalova arabalı feribotunu kullanacağım. 250 lira. Benim haricimde 3 yolcu daha olsaydı bu fiyat 350 lira oluyor. O zaman Osmangazi köprüsünü kullanmak daha mantıklı olabiliyor.
Bundan iki yıl öncesine kadar Yenikapı-Mudanya arabalı feribot seferleri vardı ve Osmangazi köprüsü + otoyol kullanımından çok daha zaman ve maddi olarak kârlı oluyordu. Ama maalesef kaldırıldı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabalı Feribotlar
« Yanıtla #2 : Mart 13, 2023, 13:51:29 »
Osmangazi köprüsünü kullandırmak için bazı seferler kaldırılmış ve arabalı vapurlara zam yapılmış olabilir,zamanında hem körfezi dolaştık,daha sonraki zamanlarda hem de arabalı vapuru Gebze-Eskihisar arası kullandık,ancak ilerleyen yaşla birlikte direksiyon başında çok kalmamak için ve de yakıt fiyatları ile hesap yapınca zorunlu olarak Osmangazi köprüsünü geçiyoruz,Geçen haftalarda İstanbul -İzmir arası gelirken köprü yoluyla geldik,İstanbul çıkışta ortalama yakıt 7.1 iken İzmir girişinde 6.3 e düştü,tabii 110 km hız geçilmedi.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabalı Feribotlar
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2023, 15:47:19 »
Merhaba,

Ben yıllar yılı tüm seyahatlerimde bu feribotları kullandım. Çünkü hem zaman hem de para tasarrufu sağlıyordu. Ayrıca daha az araç kullanmış oluyordum. İstanbul giriş- çıkışlarındaki trafik çilesini çekmemiş oluyordum.

Ancak özellikle osmangazi köprüsü sonrası zaman avantajını kaybetti. Ayrıca fiyat artışları o kadar yüksek ki artık ekonomik olarak da anlamını kaybetti. Bildiğim kadarıyla özellikle köprü sonrası işletme maliyetlerini de kurtarmadığı için adım adım azaldı..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabalı Feribotlar
« Yanıtla #4 : Mart 17, 2023, 17:09:57 »
Denizleri daha verimli kullanmak gerekli. Bunun yanında demiryolları ile araç taşınması da planlanmalı. Hatta elektikli hatlarda araç şarj özellikli vagonlar düşünülmeli (buraya bunu ekleyelim, oluşunca tekrar bahsederiz :islik).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabalı Feribotlar
« Yanıtla #5 : Mart 17, 2023, 17:25:24 »
Denizlerden ekonomik olacağı halde kullanım açısından nedense hep uzak duruyoruz,teşvikte görmüyoruz ,belki rantı azdır,demiryolu ile araba taşınmasını da gündeme getirmeli ancak saatler sürmemeli,araba ile içinde oturmak suretiyle İsviçre'de seyahat ettiğimi hatırlıyorum,herhalde bu günlerde de devam ediyordur.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Arabalı Feribotlar
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2023, 18:20:26 »
Bunlar öngörü, politika ve karar alma ile alakalı. Ulaşımda (daha birçok şeyde) bireysellikten, çoklu harekete geçilince hem kişiler bazıda daha faydalı olacaktır, hem de çervreye verilen olumsuz etki azaltılacaktır. Hollanda da bisiklete bir anda geçmedi, 70'lerde bsşlayan toplumsal hareket (bir gazetecinin üzüntüsüün sonucu) ve diğer etmenler birleşince bu yola girdiler ve mevcut durum görülüyor.