Gönderen Konu: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.  (Okunma sayısı 1948 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '12
Değerli dostlar merhaba ;

Toyota auris 2012 1.4 d 4d dizel araç sahibiyim. Aracım  120.000 km civarında aracın ilk sahibiyim.

Aracımın son 1 yıldır dikkate değer bir sorunu var. Bu döneme kadar hiç sorunsuz ve keyifle kullandığım aracımla ilgili bu sorunu her platformda araştırsam da şimdiye kadar bir çözüm bulamadım. Birde buradaki değerli üstatlardan yardım almayı belki aynı sorunu yaşayan değerli dostlardan tavsiye almayı umuyorum. Aracımı her 10.000 km de rutin bakımlarını her dönem yaptırdım. (ilk 5 yıl resmi serviste sonra özel serviste ) Hiç arızası olmadığı için bakım harici değişen - tamir gören bir parçası olmadı. Araç tam da 1 yıl önce ustasıyla da aramızın bozulmasına sebep olacak bir tatsızlık çıkardı. Aracımın Bakım lambası normal bakımın üzerinden henüz 5 ay geçmiş olmasına rağmen daha 10.000 km yi tamamlamasına 6000 km kala yanmaya başladı. Daha önce aracın bakım lambasının yandığını hiç görmedim. Her zaman gittiğim özel Toyota servisinde ustama durumu anlatınca getir bi bakalım dedi. Bu arada bakım ışığından kastım arıza lambalarından Anahtar işareti, kontağı açmadan basılı tutuğumuzda ----- başlayıp ----,---,--,-, şeklinde .çizgilerden sonra bakım kilometresini sıfırlayıp sönen lamba. Benim aracımda sıfırlamadan kısa süre  sonra tekrar yanıyor. Servise gittiğimde ustanın tabiriyle ''Serkan abi senin motor yağına mazot karışmış, sen aracı randımanlı kullanmıyorsun. partikül filtren doluyor araç mazotu motor yağ haznesine pompalıyor'' şeklinde ifadesinden sonra motor yağı motor yağ filtresi değişimi yaptıktan sonra her bakımda yaptığımız gibi re jenerasyon işlemi yaptı. Re jenerasyondan kasıt, yakıt haznesine bir yakıt katkısı ekledikten sonra cihaza bağlanan araçta %100 olarak görünen partikülün 4. vites 80 km hızda cihaza bağlıyken ateşlemenin partiküle yönlendirilip %40 Lara kadar düşen partikül doluluk oranı işlemi. Bu işlemden sonra aracı 6 ay kadar sonra normal bakıma getirdim ve rutin olarak motor yağı yağ filtresi ile tüm filtreler değiştikten sonra yine re jenerasyon yaptık ve bir 6 ay kadar daha sonra yine bakım lambası yandı. Aracıma bu kez kendim partikül temizleyici bir yakıt katkısı koyarak motor yağını değiştirdim. Motor yağını değiştirirken yağın önce sıvı sonra koyu sonra tekrar sıvı olarak boşaldığını gördüm. Yağı değiştirmeden önce motor yağ seviyesinin yükseldiğini ölçmüştüm. Ardından henüz 1 ay sonra yine bakım lambası yandı ve motor yağını ölçtüğümde yine motor yağında artış gözlemledim. Değerli dostlar şu aşamada aracımı yaklaşık 2012 yılından beri aynı yerde kullanıyorum Ankara trafiğinde yılda 2 kez uzun yola çıkarım aracım yarı otomatik şanzıman, ustanın bahsettiği ''sen bu aracı randımanda kullanmıyorsun'' tabirinden dolayı arabayı genelde spor moda yada manuel'e alarak kullanıyorum ancak son 1 yıldır bu sorunu yaşayıp önceki yıllarda yaşamadığım için aracımda çekişte bir düşüklük yada motor sesinde farklılık gibi bir anormallik görmediğimden, problemin partikül filtresinden kaynaklanıyor olduğundan şüpheliyim.  Benzer sorunla karşılaşan kullanıcılardan veya üstatlardan her türlü tavsiyeye açığım. Kesin çözüme en az maliyetle nasıl ulaşırım. Ankara da hangi servise baktırmam gerekir saygılar sevgiler...
Her gün doğru yaptığında kimse seni fark etmez. Bir gün yanlış yaparsan eğer, mutlaka fark edilirsin.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.
« Yanıtla #1 : Ocak 07, 2023, 11:47:43 »
Enjektör işemesi vardır. segmandan yağa verir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '12
Ynt: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.
« Yanıtla #2 : Ocak 07, 2023, 12:41:01 »
Hocam araç bildiğiniz yağ gibi akıyor yolda 120 km de aracı gaz pedalına uyguladığım baskıyla uzun süre sabitliyorum ne çekiş düşüyor ne bir performans kaybı var nede motorda bir tekleme, arabayı zaten aldığımdan beri 1 kez dahi isteğim dışında stop ettiremedim. Araç tek kontakta -20 derecede çalışıyor hiç 2. kontağı bastığımı bilmem, araç egzozundan çıkan duman rengi nerdeyse belli olmuyor bu sabah -5 dereceydi gece 4:30 civarında aracı çalıştırıp kontrol ettim egzozdan çıkan dumanı nerdeyse fark etmiyorum. Aracımın şimdiye değin tek arızası - anormalliği stop lambasının patlaması şeklinde. Enjektörde bir kaçak olsa belirti verir diye düşünüyorum.
Her gün doğru yaptığında kimse seni fark etmez. Bir gün yanlış yaparsan eğer, mutlaka fark edilirsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.
« Yanıtla #3 : Ocak 07, 2023, 17:18:07 »
Manuel olarak yağ çubuğundan kontrol ettiğinizde durum nedir?
Eğer çubuktan ölçümde sıkıntı yoksa yağ basınç sensörü kirlenmiş veya arızalanmış tır,bu sensörün arızalanması araca olumsuz etki yapmaz,sadece fazla yağ uyarısı verir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.
« Yanıtla #4 : Ocak 07, 2023, 19:01:12 »
Partikül filtresinden kartere dönüş var mı ki ?

Bana kalırsa yağın farklı kıvamlarda akması sorundur. Ama yağ içinde su mu var yoksa mazot mu araştırmak lazım. Kahverengi gibi ise su da olabilir. Bu egr sorunu, conta sorunu, yağ soğutucusu, eksantrik kapağı veya triger kapağı sorunu olabilir. Ama biz buradan bilemeyiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.
« Yanıtla #5 : Ocak 14, 2023, 19:11:24 »
Yağa mazot karışıyor olabilir yağın içerisinde mazot varsa kokusunda yakıt pompası oringlerinden egzantiriğin bulunduğu kısıma kaçıyor olabilir fiat 1.3 multijette böyle bişi başıma gelmişti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '12
Ynt: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.
« Yanıtla #6 : Haziran 05, 2024, 16:36:33 »
Merhaba Aracımda Yağ çoğaltma sorununa kesin çözüm ürettim aşağıda çözüm yolunu anlatacağım

Öncelikle problem Dizel partikül filitresinin aşırı tıkanması sürekli ateşleme yapılarak çözülmeyip kısa sürede tekrarlamasıydı. Bu sebeple araç bir şekilde partikül filtresindeki yoğunluktan sebep motor yağına mazot karışması durumunu ortaya çıkarıyordu. Hala mekanikte bu işlemin nasıl gerçekleştiğini anlayamadım fakat Aracımın partükül filitresi  söküldü bir makinada yıkanarak temizlendi, yaklaşık 1 yıl oldu araçta normal yağ değişimi hariç bakım lambası yanmadı yağ çoğaltma olmadı.
Her gün doğru yaptığında kimse seni fark etmez. Bir gün yanlış yaparsan eğer, mutlaka fark edilirsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota Auris Yağ çoğaltma - Yağ eksiltmenin tersi durum.
« Yanıtla #7 : Haziran 05, 2024, 20:22:06 »
Merhaba Aracımda Yağ çoğaltma sorununa kesin çözüm ürettim aşağıda çözüm yolunu anlatacağım

Öncelikle problem Dizel partikül filitresinin aşırı tıkanması sürekli ateşleme yapılarak çözülmeyip kısa sürede tekrarlamasıydı. Bu sebeple araç bir şekilde partikül filtresindeki yoğunluktan sebep motor yağına mazot karışması durumunu ortaya çıkarıyordu. Hala mekanikte bu işlemin nasıl gerçekleştiğini anlayamadım fakat Aracımın partükül filitresi  söküldü bir makinada yıkanarak temizlendi, yaklaşık 1 yıl oldu araçta normal yağ değişimi hariç bakım lambası yanmadı yağ çoğaltma olmadı.
Arada bir müsait yolda yüksek devirde kullanırsanız kül yakımı gerçekleşir ayrıca Liqui moly nin bu konuda çok başarılı olan ürünü var kullanıcıları çok memnun.


Ürünün videosu bu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.