Gönderen Konu: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.  (Okunma sayısı 5676 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar selamlar,

Yakın zamanda 2021 Model 11000km de ikinci el bir Corolla Hybrid Dream sahibi oldum araçtan gayet memmunum nasıl çalıştığını, sorun giderme adımlarını vs merak ettiğim için aracın servis manueline ihtiyaç duyuyorum.

Bundan önceki aracım olan 2009 Model D-4D 1ND-TV motorlu Yaris'in servis manuellerini internetten bulmuştum ama bu sefer şansım pek yaver gitmedi. :)

Araç ile ilgili bilgiler ise aşağıdaki gibi:

2ZR-FXE kodlu motor.

ZWE211L-DEXNBW model no.


Elinde servis manueli olan var ise paylaşabilir mi acaba?

Bu yeni hybrid modellere elimdeki (eski aracımda kullandığım) USB bağlantısı olan mini VCI cihaz ile techstream üzerinden bağlanıp arıza kodu vs okuyabilir miyim yoksa illa OBDlink LX gibi cihazlar mı almam gerekiyor?Bu OBDlinkin elimdeki cihaza göre bir avantajı var mıdır?

Aracın 15000 km bakımı yaklaşıyor serviste bu araca 0w16 veya 0w20 yağ mı koyulması gerekiyor? Forumda baya tartışma okudum yetkili toyota servislerin 5w20 gibi yağ koydukları yönünde. Eğer servis yok ille 5w20 koyacağız der ise yağ değişimi için servise gitmesem garanti dışı kalır mıyım?(Bugüne kadar tüm araçlarımın yağlarını evde ben değiştirdim alet edevat takım ne ararsanız var.)

Bu araçla ilgili aşağıdaki kronik sorun veya sorunları yaşayan arkadaşlar oldu mu forumda yada bildiğiniz duyduğunuz şeyler var mı?


1-2ZR-FXE motorun belli bir orandan fazla yağ yakması:


TSB EG-0112T-0914 numaralı bültende belirtildiği gibi eğer yağ yakma oranı 0.5 litre/ 1000km den fazla ise piston, piston segmanları revizyonlu olan modellerde değiştirilmeli.
Bazı ülkelerde hybrid modellerde bu sorun baya yaygınmış

2-Elektrikli deviardaim pompasında sızıntı.

EG-00446T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi devirdaim pompasından antifiriz kaçıması. 16100-09502 numaralı revizyonlu pompa ile değiştirilmesi.

3-Egzozdaki ısı geri kazanım eşanjörünün delinmesi sonucu aracın hararet yapması.

TSB EG-00190T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi egzoz boru ısı geri kazanım kısmının 17410-37B52 numaralı parçadan 17410-37D40 numaralı revizyonlu parçaya değiştirilmesi.

4-Motorun zamanlama dişlisinin anormal aşınması sonucu motorun stop etmesi.

SB EG-00550T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi krankmili dişlisinde üretim hatası (çeliğin içinde düşük karbon bulunması) kaynaklı anormal aşınma sonucu ciddi hasar oluşması. Dişli ve kırılan parçaların değişimi. (En kritik sorun bu gibi duruyor.)

5-Silindir kapak contasının yanması-hasar görmesi.


TSB EG-00573T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi 1-2 veya 3-4 numaralı pistonların arasındaki contanın yanması durumu.Sanırım conta delamine oluyor yani katmanlardan ayrışıyor conta üretim hatalı olduğu için.Çözüm 11115-37061 numaralı contanın 11115-37080 numaralı parçaya, 11115-37070 numaralı contanın 11115-37090 numaralı parçaya değişimi.

Ufak arızalar:

·T-SB-0103-12 Motor Arıza ışığı DTC P2111 ve P0A0F giriş manifoldu değiştirme programı
·L-SB-0004-13 Motor Arıza ışığı MIL DTC P030# giriş manifoldu değiştirme programı
·EG-0056T-0711 Soğuk havalarda motorun vuruntu sesi yapması enjentör veya giriş manifoldu değiştirme programı
·T-SB-0011-14 Motor arıza ışığı MIL DTC P2646 / P265B
·T-SB-0116-15 EGR sistemi aktifken ateşleme sorunu giriş manifoldu değiştirme programı
·L-SB-0015-16 Motor Arıza ışığı  DTC P0401 aracın vuruntulu çalışması
·EG-0020T-0213 Arıza Kodu DTC P0401 ile birlikte araçta titreşim/vuruntu sesi EGR valf değişim programı

Yukardaki arızaları aşağıdaki kaynaktan 2ZR-FXE ve ZWE211 modelleri için derledim:

https://toyota-club.net/files/faq/19-09-30_faq_zr-engine_eng.htm

Daha önce bu konulardan forumda bahsedilmiş ise cahilliğimin kusuruna bakmayın.

Saygılar.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #1 : Mayıs 04, 2022, 22:25:55 »
Çok güzel paylaşım. Teşekkürler. Umarım ihtiyacımız olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #2 : Mayıs 04, 2022, 22:41:05 »
Arkadaşlar selamlar,

Yakın zamanda 2021 Model 11000km de ikinci el bir Corolla Hybrid Dream sahibi oldum araçtan gayet memmunum nasıl çalıştığını, sorun giderme adımlarını vs merak ettiğim için aracın servis manueline ihtiyaç duyuyorum.

Bundan önceki aracım olan 2009 Model D-4D 1ND-TV motorlu Yaris'in servis manuellerini internetten bulmuştum ama bu sefer şansım pek yaver gitmedi. :)

Araç ile ilgili bilgiler ise aşağıdaki gibi:

2ZR-FXE kodlu motor.

ZWE211L-DEXNBW model no.


Elinde servis manueli olan var ise paylaşabilir mi acaba?

Bu yeni hybrid modellere elimdeki (eski aracımda kullandığım) USB bağlantısı olan mini VCI cihaz ile techstream üzerinden bağlanıp arıza kodu vs okuyabilir miyim yoksa illa OBDlink LX gibi cihazlar mı almam gerekiyor?Bu OBDlinkin elimdeki cihaza göre bir avantajı var mıdır?

Aracın 15000 km bakımı yaklaşıyor serviste bu araca 0w16 veya 0w20 yağ mı koyulması gerekiyor? Forumda baya tartışma okudum yetkili toyota servislerin 5w20 gibi yağ koydukları yönünde. Eğer servis yok ille 5w20 koyacağız der ise yağ değişimi için servise gitmesem garanti dışı kalır mıyım?(Bugüne kadar tüm araçlarımın yağlarını evde ben değiştirdim alet edevat takım ne ararsanız var.)

Bu araçla ilgili aşağıdaki kronik sorun veya sorunları yaşayan arkadaşlar oldu mu forumda yada bildiğiniz duyduğunuz şeyler var mı?


1-2ZR-FXE motorun belli bir orandan fazla yağ yakması:


TSB EG-0112T-0914 numaralı bültende belirtildiği gibi eğer yağ yakma oranı 0.5 litre/ 1000km den fazla ise piston, piston segmanları revizyonlu olan modellerde değiştirilmeli.
Bazı ülkelerde hybrid modellerde bu sorun baya yaygınmış

2-Elektrikli deviardaim pompasında sızıntı.

EG-00446T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi devirdaim pompasından antifiriz kaçıması. 16100-09502 numaralı revizyonlu pompa ile değiştirilmesi.

3-Egzozdaki ısı geri kazanım eşanjörünün delinmesi sonucu aracın hararet yapması.

TSB EG-00190T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi egzoz boru ısı geri kazanım kısmının 17410-37B52 numaralı parçadan 17410-37D40 numaralı revizyonlu parçaya değiştirilmesi.

4-Motorun zamanlama dişlisinin anormal aşınması sonucu motorun stop etmesi.

SB EG-00550T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi krankmili dişlisinde üretim hatası (çeliğin içinde düşük karbon bulunması) kaynaklı anormal aşınma sonucu ciddi hasar oluşması. Dişli ve kırılan parçaların değişimi. (En kritik sorun bu gibi duruyor.)

5-Silindir kapak contasının yanması-hasar görmesi.


TSB EG-00573T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi 1-2 veya 3-4 numaralı pistonların arasındaki contanın yanması durumu.Sanırım conta delamine oluyor yani katmanlardan ayrışıyor conta üretim hatalı olduğu için.Çözüm 11115-37061 numaralı contanın 11115-37080 numaralı parçaya, 11115-37070 numaralı contanın 11115-37090 numaralı parçaya değişimi.

Ufak arızalar:

·T-SB-0103-12 Motor Arıza ışığı DTC P2111 ve P0A0F giriş manifoldu değiştirme programı
·L-SB-0004-13 Motor Arıza ışığı MIL DTC P030# giriş manifoldu değiştirme programı
·EG-0056T-0711 Soğuk havalarda motorun vuruntu sesi yapması enjentör veya giriş manifoldu değiştirme programı
·T-SB-0011-14 Motor arıza ışığı MIL DTC P2646 / P265B
·T-SB-0116-15 EGR sistemi aktifken ateşleme sorunu giriş manifoldu değiştirme programı
·L-SB-0015-16 Motor Arıza ışığı  DTC P0401 aracın vuruntulu çalışması
·EG-0020T-0213 Arıza Kodu DTC P0401 ile birlikte araçta titreşim/vuruntu sesi EGR valf değişim programı

Yukardaki arızaları aşağıdaki kaynaktan 2ZR-FXE ve ZWE211 modelleri için derledim:

https://toyota-club.net/files/faq/19-09-30_faq_zr-engine_eng.htm

Daha önce bu konulardan forumda bahsedilmiş ise cahilliğimin kusuruna bakmayın.

Saygılar.

Hayırlı olsun.
Aracın servis manueli yok. Yabancı sitelerde ciddi paralara belki bulunabilir. Fakat tamirlik bir yeri mi var ?
Normal bir obd cihazı çoğu veriyi okumuyor. Obdlink marka olması şart gibi.
Aracın 15 bin km bakımı olabilir ama yılda bir değişim de önemli. Tahminim daha önce hiç bakıma gitmemiş. Ben de yağ değişimlerini kendim yaptım, erken değiştirmenin faydalı olacağı kanısındayım. Bence yağı 0w 16 dır. eğer yağ kalitesi olarak bakarsak 0*20 den başka şansınız yok. Siz tercih edin. Servisler 0-20 yağ koyuyor. Servise gitmeyi tavsiye ederim. Arızası basitçe çözülemeyecek bir araç olabilir. Bu nedenle servis bakımı bence önemli, 15 bin bakımı kaçarsa servisin garanti sorunu çıkartma ihtimali var.

Ben kronik bir sorun duymadım. Gönderdiğiniz siteyi inceledim ama genelde sorun olacak şeyler yıllar içinde hallediliyor. Aracımızda eksoz da soğutucu yok. Bir ihtimal pompadan kaçak bekliyorum ama kısa zamanda değil. Yağ yakma sorunu hiç duymadım bile. Belki uzun yağ değişim aralığı nedeniyledir. Motor uzun yıllar önce tasarlanmış. FXE olması için piston segmanları farklı tasarlanmış.

Aracın kurum yaptığını söylesem yalan olmaz. Egr ve gaz kelebeğine dikkat etmeli. Temiz yakıt ve enjektör temizleyicisi ile bir miktar geciktirilebilir.
Şimdilik aldık ve kullanıyoruz, kısa vadede sorun beklemiyorum. Sorun yaşama ihtimali bence düşük.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #3 : Mayıs 04, 2022, 23:07:57 »
Sedat Hocam umarım ihtiyacım olmaz.

Anıl hocam,

Cevap için teşekkürler.

Tamirlik bir yeri yok, sorunda yok zaten ama eski araçtan kalan alışkanlıklar işte :) İlerde neler ile karşılaşabileceğimi vs öğrenmek istiyorum açıkçası.

Araç daha önce bir bakıma girmemiş. O zaman dediğiniz gibi serviste yağ değişimi yaptırmak mantıklı. Bende yağ değişimlerini erken yapmayı severim, genelde 7000-9000km'de bir yağ değiştiriyordum eski araçlarımda. Motor yağı ucuz, motor pahalı sonuçta.

Araçta egzoz soğutucu yok demişsiniz hocam bu araçlarda ısı geri kazanımı için (hızlı olarak motoru ısıtmak için vs) olduğunu düşünüyordum. Aşağıda bi video bırakıyorum videonun 17.dakika 36. saniyesinde bahsettiğim sistem görünüyor Türkiyede üretilen modelllerde bu eşanjörün olmamasına şaşırdım doğrusu. Videodaki diğer tüm bileşenler aracımda mevcut ama aracın altına hiç bakmadım.


Kurum oluşma olayını not ettim. Siz mutlaka aracı benden fazla kullanmışınızdır sorun yaşama ihtimali düşük diyorsanız doğrudur, size de sorunsuz sürüşler dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #4 : Mayıs 04, 2022, 23:08:38 »
Erken henüz. Birçok sorunu çok uzun kilometreler sonra görürüz. Saymadıklarınız arasında bir de fren pompası var. En pahalısı da odur. Genelde 300.000km civarında iken bozuluyormuş

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 04, 2022, 23:09:58

Ben altına girip baktım. Egzoz soğutucu değil aslında o. Egzozdaki sıcaklıktan faydalanmak diyelim. O sistem bizde yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #5 : Mayıs 05, 2022, 01:08:40 »
Egzozda bulunan ısı kazanım eşanjörü müthiş güzel düşünülmüş bir sistem,heleki hybrit araçlarda soğuk çalışma durumunu engellemek ve yakıt tasarrufu için çok iyi düşünülmüş, Türkiye'deki üretimlerde bu parçanın olmaması bence büyük eksiklik en azından yakıt sarfiyatı ve buna bağlı emisyon düşmüş olurdu,bir kez daha Avrupa ve Amerika ile aramızdaki fark anlaşılmış oldu,bizim için ürettikleri hiç bir üründe ne kaliteye nede diğer çevreçiliğe önem verilmiyor ve kanunlarımızda buna etki etmiyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #6 : Mayıs 05, 2022, 07:25:26 »
Egzozda bulunan ısı kazanım eşanjörü müthiş güzel düşünülmüş bir sistem,heleki hybrit araçlarda soğuk çalışma durumunu engellemek ve yakıt tasarrufu için çok iyi düşünülmüş, Türkiye'deki üretimlerde bu parçanın olmaması bence büyük eksiklik en azından yakıt sarfiyatı ve buna bağlı emisyon düşmüş olurdu,bir kez daha Avrupa ve Amerika ile aramızdaki fark anlaşılmış oldu,bizim için ürettikleri hiç bir üründe ne kaliteye nede diğer çevreçiliğe önem verilmiyor ve kanunlarımızda buna etki etmiyor.

Corolla’da yok diyelim. Avrupa’ya gidenlerde de yok. Prius’da var mesela. Aynı otomatik radyatör panjuru gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #7 : Mayıs 05, 2022, 09:15:49 »
Araç daha önce bir bakıma girmemiş. O zaman dediğiniz gibi serviste yağ değişimi yaptırmak mantıklı. Bende yağ değişimlerini erken yapmayı severim, genelde 7000-9000km'de bir yağ değiştiriyordum eski araçlarımda. Motor yağı ucuz, motor pahalı sonuçta.
Al bir kafadar daha çıktı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #8 : Mayıs 06, 2022, 17:08:32 »
Corolla’da yok diyelim. Avrupa’ya gidenlerde de yok. Prius’da var mesela. Aynı otomatik radyatör panjuru gibi
Zaten prius hybrit teknolojisinin öncüsü ve aynı araç olmasına rağmen corollaya koymadığı birçok özelliği prius'a koyuyor,nedense Amerika ya ürettikleri araçlar hep bir adım öndeler,keza camry de aynı şekilde.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla Hybrid Servis Manueli ve Kronik sorunlar Hk.
« Yanıtla #9 : Mayıs 08, 2022, 09:43:06 »
Zaten prius hybrit teknolojisinin öncüsü ve aynı araç olmasına rağmen corollaya koymadığı birçok özelliği prius'a koyuyor,nedense Amerika ya ürettikleri araçlar hep bir adım öndeler,keza camry de aynı şekilde.

Prius corolla’dan daha pahalıya satılıyor her yerde