Arkadaşlar selamlar,
Yakın zamanda 2021 Model 11000km de ikinci el bir Corolla Hybrid Dream sahibi oldum araçtan gayet memmunum nasıl çalıştığını, sorun giderme adımlarını vs merak ettiğim için aracın servis manueline ihtiyaç duyuyorum.
Bundan önceki aracım olan 2009 Model D-4D 1ND-TV motorlu Yaris'in servis manuellerini internetten bulmuştum ama bu sefer şansım pek yaver gitmedi.

Araç ile ilgili bilgiler ise aşağıdaki gibi:
2ZR-FXE kodlu motor.
ZWE211L-DEXNBW model no.Elinde servis manueli olan var ise paylaşabilir mi acaba?
Bu yeni hybrid modellere elimdeki (eski aracımda kullandığım) USB bağlantısı olan mini VCI cihaz ile techstream üzerinden bağlanıp arıza kodu vs okuyabilir miyim yoksa illa OBDlink LX gibi cihazlar mı almam gerekiyor?Bu OBDlinkin elimdeki cihaza göre bir avantajı var mıdır?
Aracın 15000 km bakımı yaklaşıyor serviste bu araca 0w16 veya 0w20 yağ mı koyulması gerekiyor? Forumda baya tartışma okudum yetkili toyota servislerin 5w20 gibi yağ koydukları yönünde. Eğer servis yok ille 5w20 koyacağız der ise yağ değişimi için servise gitmesem garanti dışı kalır mıyım?(Bugüne kadar tüm araçlarımın yağlarını evde ben değiştirdim alet edevat takım ne ararsanız var.)
Bu araçla ilgili aşağıdaki kronik sorun veya sorunları yaşayan arkadaşlar oldu mu forumda yada bildiğiniz duyduğunuz şeyler var mı?
1-2ZR-FXE motorun belli bir orandan fazla yağ yakması:TSB EG-0112T-0914 numaralı bültende belirtildiği gibi eğer yağ yakma oranı 0.5 litre/ 1000km den fazla ise piston, piston segmanları revizyonlu olan modellerde değiştirilmeli.
Bazı ülkelerde hybrid modellerde bu sorun baya yaygınmış
2-Elektrikli deviardaim pompasında sızıntı.EG-00446T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi devirdaim pompasından antifiriz kaçıması. 16100-09502 numaralı revizyonlu pompa ile değiştirilmesi.
3-Egzozdaki ısı geri kazanım eşanjörünün delinmesi sonucu aracın hararet yapması.TSB EG-00190T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi egzoz boru ısı geri kazanım kısmının 17410-37B52 numaralı parçadan 17410-37D40 numaralı revizyonlu parçaya değiştirilmesi.
4-Motorun zamanlama dişlisinin anormal aşınması sonucu motorun stop etmesi.SB EG-00550T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi krankmili dişlisinde üretim hatası (çeliğin içinde düşük karbon bulunması) kaynaklı anormal aşınma sonucu ciddi hasar oluşması. Dişli ve kırılan parçaların değişimi. (En kritik sorun bu gibi duruyor.)
5-Silindir kapak contasının yanması-hasar görmesi.TSB EG-00573T-TME numaralı bültende belirtildiği gibi 1-2 veya 3-4 numaralı pistonların arasındaki contanın yanması durumu.Sanırım conta delamine oluyor yani katmanlardan ayrışıyor conta üretim hatalı olduğu için.Çözüm 11115-37061 numaralı contanın 11115-37080 numaralı parçaya, 11115-37070 numaralı contanın 11115-37090 numaralı parçaya değişimi.
Ufak arızalar:·T-SB-0103-12 Motor Arıza ışığı DTC P2111 ve P0A0F giriş manifoldu değiştirme programı
·L-SB-0004-13 Motor Arıza ışığı MIL DTC P030# giriş manifoldu değiştirme programı
·EG-0056T-0711 Soğuk havalarda motorun vuruntu sesi yapması enjentör veya giriş manifoldu değiştirme programı
·T-SB-0011-14 Motor arıza ışığı MIL DTC P2646 / P265B
·T-SB-0116-15 EGR sistemi aktifken ateşleme sorunu giriş manifoldu değiştirme programı
·L-SB-0015-16 Motor Arıza ışığı DTC P0401 aracın vuruntulu çalışması
·EG-0020T-0213 Arıza Kodu DTC P0401 ile birlikte araçta titreşim/vuruntu sesi EGR valf değişim programı
Yukardaki arızaları aşağıdaki kaynaktan 2ZR-FXE ve ZWE211 modelleri için derledim:
https://toyota-club.net/files/faq/19-09-30_faq_zr-engine_eng.htmDaha önce bu konulardan forumda bahsedilmiş ise cahilliğimin kusuruna bakmayın.
Saygılar.