Gönderen Konu: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi  (Okunma sayısı 702 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 466 kere teşekkür etti
  • 253 kere teşekkür edildi
Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« : Kasım 21, 2020, 08:25:43 »
Toyota’nın yeni 1.5 Dynamic Force motoru, düşük tüketimi ve çevreci özellikleriyle dikkat çekiyor. Yeni 3 silindirli 1.5 litre hacmli motor, modern ve TNGA uyumlu tasarımı sayesinde daha düşük ağırlığa sahip ve daha az yer kaplıyor. Bununla birlikte yakıt tüketim ve CO2 salımlarında %17 oranında iyileşme sunuyor.



Yeni 1.5 Dynamic Force, ileri teknolojisi ve geliştirilen özellikleriyle birlikte daha iyi hava yakıt karışımı sunarak daha yüksek termal verimlilik ve daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Yeni 1.5 litrelik motor, WLTP ölçümlerine göre 127-139 g/km CO2 ve 5.6-6.2 lt/100 km birleşik tüketim değerine sahip.

Toyota Corolla Sedan’da tercih edilebilecek ünite 123 beygir güç, 153 Nm tork üretebiliyor ve sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) veya 6 ileri manuel şanzıman ile eşleştirilebiliyor. CVT'nin manuel modunda 10 ileri oran bulunuyor. Yeni ünite, 132 beygir güç, 159 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motorun yerini alacak ve fiyatlar yakında açıklanacak.




Toyota Club Türkiye

Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« : Kasım 21, 2020, 08:25:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 151 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #1 : Kasım 21, 2020, 09:45:32 »
Toyota'nın ne yaptığını anlamak mümkün değil c sınıfının en ferah, geniş arabasını küçültüp  yeni kasayı daralttınız, küçülttünüz yetmedi, şimdi de   piyasanın en sorunsuz lpg'ye en uyumlu motorunu iptal edip yerine eskisini aratan yeni bir motor getiriyorsunuz, yeni motor  (linkteki verilere göre) 3 silindire düşürülmüş, tork ve beygir değerleri düşürülmüş, 0-100 hızlanması 12 saniyeye çıkmış. Lpg'ye uyumlu olup olmadığı da meçhul. Benim bildiğim yeni geliştirilen motor öncekinden daha iyi veriler sunmalı, 3 silindir, 12 saniye hızlanma nedir Allah aşkına? Şunu anladım ki Toyota yeni kasasıyla birlikte eski ruhunu tamamen kaybetmiş ben bu yeni Toyota'yı hiç sevemedim. Hiçbir şey bilmiyorsan al Mazda'nın sky active x motorunu kullan.


Kaynak: Otomobil Günlüklerim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 27000
  • Kan Grubu: AB+
  • 121 kere teşekkür etti
  • 328 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #2 : Kasım 21, 2020, 10:21:56 »
Toyota'nın ne yaptığını anlamak mümkün değil c sınıfının en ferah, geniş arabasını küçültüp  yeni kasayı daralttınız, küçülttünüz yetmedi, şimdi de   piyasanın en sorunsuz lpg'ye en uyumlu motorunu iptal edip yerine eskisini aratan yeni bir motor getiriyorsunuz, yeni motor  (linkteki verilere göre) 3 silindire düşürülmüş, tork ve beygir değerleri düşürülmüş, 0-100 hızlanması 12 saniyeye çıkmış. Lpg'ye uyumlu olup olmadığı da meçhul. Benim bildiğim yeni geliştirilen motor öncekinden daha iyi veriler sunmalı, 3 silindir, 12 saniye hızlanma nedir Allah aşkına? Şunu anladım ki Toyota yeni kasasıyla birlikte eski ruhunu tamamen kaybetmiş ben bu yeni Toyota'yı hiç sevemedim. Hiçbir şey bilmiyorsan al Mazda'nın sky active x motorunu kullan.

Kaynak: Otomobil Günlüklerim

Sanırım bunun altındaki en büyük sebep emisyon..
2017 C-HR Hybrid Diamond
2012 Auris Comfort Extra D-4D M/M (satıldı)
2010 Mercedes C180 (satıldı )
2008 Auris 1.6 Elegant M/M ( satıldı )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2797 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #3 : Kasım 21, 2020, 11:06:36 »
Toyota'nın ne yaptığını anlamak mümkün değil c sınıfının en ferah, geniş arabasını küçültüp  yeni kasayı daralttınız, küçülttünüz yetmedi, şimdi de   piyasanın en sorunsuz lpg'ye en uyumlu motorunu iptal edip yerine eskisini aratan yeni bir motor getiriyorsunuz, yeni motor  (linkteki verilere göre) 3 silindire düşürülmüş, tork ve beygir değerleri düşürülmüş, 0-100 hızlanması 12 saniyeye çıkmış. Lpg'ye uyumlu olup olmadığı da meçhul. Benim bildiğim yeni geliştirilen motor öncekinden daha iyi veriler sunmalı, 3 silindir, 12 saniye hızlanma nedir Allah aşkına? Şunu anladım ki Toyota yeni kasasıyla birlikte eski ruhunu tamamen kaybetmiş ben bu yeni Toyota'yı hiç sevemedim. Hiçbir şey bilmiyorsan al Mazda'nın sky active x motorunu kullan.


Kaynak: Otomobil Günlüklerim

Sky-X sadece 2.0 ile üretildi. 1.5 yok. Haliyle öyle olunca ötv ye yenik düşerdi. Sky-G'yi kullansa diye düşünürsek, kendi ürettikleri Sky-G'den daha performanslı olmuş. Bakalım yakıt tüketimi nasıl olacak.
Lpg dururken benzinli motor istediği kadar az yaksın, lpg nin kuruş yakışına yaklaşamaz bile maalesef.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 466 kere teşekkür etti
  • 253 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #4 : Kasım 21, 2020, 11:39:46 »
Valla bende alıntı yaptığım yerdeki başlığı okuyunca heralde 1.5 turbodur diye düşünmüştüm :)))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 103000
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #5 : Kasım 21, 2020, 16:28:27 »
Bg ve tork değerlerini hangi devirde verdiği de önemli bence. İki motor da aynı devirlerde güçlerini veriyor ise o zaman bu motor hem güçsüz hem ekonomik değil diyebiliriz. Ancak (değerleri rastgele veriyorum) Örnek 1.6 motor 132bg'i 5000 devirde verirken, 3000 devirde 100bg veriyorsa yeni motor ise 3000 devirde 120bg veriyorsa bu durumda yeni motor tam güç için eskiye göre hem daha az devir çevirecek hemde daha az yakıt harcayacak diyebiliriz.

Bununla birlikte benim düşüncem, Toyota benzinli motoru hybrid sisteme ek olarak kullandığı ve gelecekte sadece benzinli motor seçeneğini sunmayacağını düşünüyorum. Bu sayede 1.8 olarak sunduğu hybrid motor seçeneğine düşük emisyon ve vergi dilimli motor seçeneği sunmuş olacaktır.

Ülkemizde tutulur mu? Alternatifi olmadığı için tutulacaktır. Ülkemizde araç seçim kriterlerinde 1.6 altı motor seçeneklerinde kimse 130bg, 110bg diye bakmıyor. Bakılan kriterler, yakıt durumu nedir, kaç TL vergi öderim, Alman sessizliği, Japon dayanıklılığı, Fiat ucuz yedek parçası vb. Kriterlere bakıyorlar. Belirli kesim turbo motor veya yüksek bg peşinde koşuyor. 

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 17000
  • Kan Grubu: A+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 97 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #6 : Kasım 21, 2020, 16:35:10 »
Hem turbo değil hemde lpg uyumu şüpheli bir motor, açıkçası yakıt tasarrufu açısından olumsuz bir motor, benzinle bineceksem arabama 1.0 veya 1.2 turbo motor seçenekleri olan araçları tercih ederim ilerleyen zamanlarda, hem vergi avantajı var hemde 1.5 motordan daha az yakıt tüketimi olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #7 : Kasım 21, 2020, 18:32:20 »
Bg ve tork değerlerini hangi devirde verdiği de önemli bence. İki motor da aynı devirlerde güçlerini veriyor ise o zaman bu motor hem güçsüz hem ekonomik değil diyebiliriz. Ancak (değerleri rastgele veriyorum) Örnek 1.6 motor 132bg'i 5000 devirde verirken, 3000 devirde 100bg veriyorsa yeni motor ise 3000 devirde 120bg veriyorsa bu durumda yeni motor tam güç için eskiye göre hem daha az devir çevirecek hemde daha az yakıt harcayacak diyebiliriz.

Bununla birlikte benim düşüncem, Toyota benzinli motoru hybrid sisteme ek olarak kullandığı ve gelecekte sadece benzinli motor seçeneğini sunmayacağını düşünüyorum. Bu sayede 1.8 olarak sunduğu hybrid motor seçeneğine düşük emisyon ve vergi dilimli motor seçeneği sunmuş olacaktır.

Ülkemizde tutulur mu? Alternatifi olmadığı için tutulacaktır. Ülkemizde araç seçim kriterlerinde 1.6 altı motor seçeneklerinde kimse 130bg, 110bg diye bakmıyor. Bakılan kriterler, yakıt durumu nedir, kaç TL vergi öderim, Alman sessizliği, Japon dayanıklılığı, Fiat ucuz yedek parçası vb. Kriterlere bakıyorlar. Belirli kesim turbo motor veya yüksek bg peşinde koşuyor.
Hybrit motoru 1.8 benzinli motorla sentezlemesinin sebebi en iyi birleşik çalışma sistemi 1.8 ile mümkün oluyor küçük hacimli motorlarda hybrit/ benzin geçişleri dengeli olmuyor motor sadece aracı taşımaktan ziyade jeneratör görevide görüyor,yani düşük hacimli motor ile hybrit sistem sentezlemek biraz zor yoksa Toyota da biliyorki 1.6 altında olsa hybrit sistem bizde daha fazla satar ama maalesef olmuyor
Toyota'nın ne yaptığını anlamak mümkün değil c sınıfının en ferah, geniş arabasını küçültüp  yeni kasayı daralttınız, küçülttünüz yetmedi, şimdi de   piyasanın en sorunsuz lpg'ye en uyumlu motorunu iptal edip yerine eskisini aratan yeni bir motor getiriyorsunuz, yeni motor  (linkteki verilere göre) 3 silindire düşürülmüş, tork ve beygir değerleri düşürülmüş, 0-100 hızlanması 12 saniyeye çıkmış. Lpg'ye uyumlu olup olmadığı da meçhul. Benim bildiğim yeni geliştirilen motor öncekinden daha iyi veriler sunmalı, 3 silindir, 12 saniye hızlanma nedir Allah aşkına? Şunu anladım ki Toyota yeni kasasıyla birlikte eski ruhunu tamamen kaybetmiş ben bu yeni Toyota'yı hiç sevemedim. Hiçbir şey bilmiyorsan al Mazda'nın sky active x motorunu kullan.

Kaynak: Otomobil Günlüklerim
Boşverin Kutay bey yapsınlar sizin araçların kıymeti dahada artar çünkü bizim milletimiz çok zengin değil LPG takılmayan sisteme çok sıcak bakmaz,aynı hatayı 2000 , 2008 arası avensis ilede yaptılar ve en sonunda Avensis'in fişini çekmek zorunda kaldılar.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 151 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #8 : Kasım 21, 2020, 19:55:32 »
Hybrit motoru 1.8 benzinli motorla sentezlemesinin sebebi en iyi birleşik çalışma sistemi 1.8 ile mümkün oluyor küçük hacimli motorlarda hybrit/ benzin geçişleri dengeli olmuyor motor sadece aracı taşımaktan ziyade jeneratör görevide görüyor,yani düşük hacimli motor ile hybrit sistem sentezlemek biraz zor yoksa Toyota da biliyorki 1.6 altında olsa hybrit sistem bizde daha fazla satar ama maalesef olmuyorBoşverin Kutay bey yapsınlar sizin araçların kıymeti dahada artar çünkü bizim milletimiz çok zengin değil LPG takılmayan sisteme çok sıcak bakmaz,aynı hatayı 2000 , 2008 arası avensis ilede yaptılar ve en sonunda Avensis'in fişini çekmek zorunda kaldılar.

Ümit Bey, Japonların anlamsız inatları yüzünden Avensis ve Accord Türkiye'den silindi. D sınıfında Türkiye'de Passat'ı Toyota ve Honda lider yapmıştır. Zamanında 1.6 turbo otomatik Avensis ve Accord getirselerdi Passat lider olabilir miydi acaba?  Yazık çok yazık Avensis ve Accord alacak çok kişi Toyota ve Honda'nın saçma sapan motor tercihleri yüzünden gidip istemeye istemeye Passat almak zorunda kaldı.  Vw grubunu zerre sevmem ama helal olsun çok akıllı politika yürütüyorlar, adamlar Passat'ın 1.4 motorunu bile yaptılar ama Japonlar 2.0 motor inadından vazgeçmediler. Sizin de belirttiğiniz gibi anlaşılan Corolla da abisi Avensis olma  yolunda hızla ilerliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 103000
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #9 : Kasım 21, 2020, 20:12:01 »
Hybrit motoru 1.8 benzinli motorla sentezlemesinin sebebi en iyi birleşik çalışma sistemi 1.8 ile mümkün oluyor küçük hacimli motorlarda hybrit/ benzin geçişleri dengeli olmuyor motor sadece aracı taşımaktan ziyade jeneratör görevide görüyor,yani düşük hacimli motor ile hybrit sistem sentezlemek biraz zor yoksa Toyota da biliyorki 1.6 altında olsa hybrit sistem bizde daha fazla satar ama maalesef olmuyor.
Düz veya turbo daha küçük motorlarda da hybrid seçenekleri var. Toyota da küçük motor turbo seçeneği ile güçlü motor ile hybrid motoru destekleyebilirdi. Ancak Toyota biraz gelenekselci olduğu için bir sefer tasarladığı ve sorunsuz çalışan motorunu kolay kolay değiştirmiyor. Emisyon sorunu yani E6 zorunluluğu olmasa 1.6 atmosferik motordan da kolay kolay vazgeçmezdi. Aşağıda 1.6 ve küçük motorlu hybrid motorlu araçların foto ve linki var. Hatta yaris bile 1.5 hybrid motorlu sunulmuş. 

Beni yanlış anlamayın. İstenirse küçük motor ile hybrid seçeneğinin sunulabileceğini ancak toyota'nın sırf Türkiye için bunu umursamadığını aktarmak istiyorum.

https://www.kia.com/tr/modeller/niro/teknik-ozellikler.html

https://buildyour.landrover.com/lr2/r/engine/_/en_xi/l550_k21/4888g/a-l550/?_ga=2.134868792.854663547.1605974900-103896571.1605974900

https://www.suzuki.com.tr/tr/otomobil/hibrit.html


Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 763 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #10 : Kasım 21, 2020, 20:19:45 »
Sanki japonlar inat etmekte yarışıyor gibi,bir türlü bizim isteklerimize paralel iş yapmıyorlar,Chr ın arkasını mezarlık gibi yaptılar,honda tr den çekiliyor,avensise istenilen motoru koymadılar,mazda bekliyoruz 2.0 ve 2.5 motorla gelecek diyorlar o da 2021 6.cı ayına gelirse,bütün bunlar yetmiyor gibi 3 silindirli motor ne demek? kendilerine göre haklı olabilirler ama Türk insanınında fikirlerini alıp,ülkemiz koşullarını göz önüne alsalar kıyamet mi kopar? hayır satışları artar,biz de slovakya'ya yatırım yapan vw inat rakibi japonlardan yana tercihimizi kullanırdık.Ancak japonlar bizim fikrimiz bu,Türkler ister beğensin ister beğenmesin gibi bir hava içindeler.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 35000
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #11 : Kasım 21, 2020, 21:02:02 »
Tokay bey merhaba,

Maalesef bu kararlar Toyota global tarafından alınıp uygulanan kararlardır (https://global.toyota/en/newsroom/toyota/29933748.html). Tüm dünyada otomobil üreticilerinin ana çalışma alanı yakıt tüketimini ve bundan da daha önemlisi daha düşük CO2 salınımı sağlamak. Özellikle CO2 salınımı üreticiler için korkulu rüyadır.
Türkiye’de üretilen araçların % 90’dan fazlasını yurt dışına ihraç ediyor (https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/sakaryadan-8-ayda-158-bin-210-arac-ihrac-edildi-6044673). Dolayısıyla sizin belirttiğiniz gibi isteklerimizi karşılayacak bir Türkiye satışı yok. Yeni gelecek Yeni Yaris Hibrit de aynı şekilde 3 silindirli olacak. Bununla ilgili bilgilere ve teknik özelliklere yukarıda verdiğim global.toyota linkinden ulaşabilirsiniz.
Sağlıklı günler dilerim.

Mesut Mumcu 
Yurtta sulh, cihanda sulh...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 151 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #12 : Kasım 21, 2020, 21:26:10 »
Benim anladığım şu:  Toyota son kasasıyla beraber eski ruhunu tamamen bir kenara  bırakıp makas değiştirerek yeni TNGA anlayışıyla artık daha küçük, daraltılmış, alçaltılmış bir kasa, 3 silindirli, lpg'ye uyumsuz, 0-100'ü 12 saniyeye uzamış bir motor kullanacak. Oysaki önceden Toyota denilince sınıfının en geniş, ferah, sağlam, sorunsuz, lpg'ye dayanıklı bir  motoru ve arabaları  akla geliyordu. Anlaşılan Toyota'nın o devri artık kapandı. Toyota, yeni bir döneme geçiş yaptı.  Allah'tan Toyota Corolla'nın  eski ruhunun son kasası 2018 Corolla premium alarak isabetli bir tercih yapmışım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 156 kere teşekkür etti
  • 209 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #13 : Kasım 22, 2020, 00:37:21 »
corollanın ruhunu e120 ile kaybettiğini düşünüyorum. İlerleyen senelerde kalite git gide düştü. Hele e160'da iyice dibe vurdu. Yeni kasa ile kaliteyi yükseltmişlerdi lakin bu motor işe olayı bozdu. Olurda sıfır araç alacak olursam 1.5 corollayı seçenekler arasına bile koymam sanırım.
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 15500
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #14 : Kasım 22, 2020, 01:17:18 »
1.5 atmosferik yeni motor ile 0-100 2 saniye yavasliyor yakit ortalama 1 litre düşüyor ulkemizdeki surekli artan benzin fiyatlarını düşününce bana bu lpg uyumu olmayan ve hantal kalan arac hiç cazip gelmiyor elimizdeki 1.6 lpg uyumlu motorlar degerine deger katacaktir corolla bu hamlesiyle ulkemizdeki satis sayisinda cok bariz düşüş yasayacaktir ben sahsen yeni arac alacak olsam bu 1.5 lpg uyumu olmayan 0-100 12 saniye olan araci almaz yerine turbolu daha az yakan seri araclara yonelirdim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #15 : Kasım 22, 2020, 01:47:40 »
Herkes LPG uyumu vs kendince haklı olarak dert yanıyor ama malesef artık dünyada yeni gelişmeler oluyor ve bu gelişmelerin sonucunda hava kirliliği dahada yükseliyor,üreticiler emisyon değerlerini aşağıya çekmek için devamlı yeni çalışmalar yapıyorlar, Hyundai bunu çok önce yapmaya çalıştı dizel 3 silindir ünite kullandı ama tutmadı çünkü çok sorun çıkardı nazlı bir motor oldu devamlı hararet sorunları vs çok yaşandı,bu konu toyotada belki yaşanmaz ama uzun ömürlü bir motor olacağını zannetmiyorum,Japonlar da Avrupalı rakiplerinin yolundan gitmeye başladı (bilinçli eskitme) artık eskisi gibi uzun ömürlü japon mallarını pek beklemeyin çünkü her yönden üreticinin aleyhine oluyor ürettiği araç uzun yıllar parça sıkıntısı yaşamadan yollarda oluyor rutin bakım haricinde servislere herhangi bir getirisi olmuyor,Avrupalı üreticilerin araçları öylemi max.5 yıl sonrasında ve bazen bu 5 yıl içerisinde büyük maliyetler açıyor getirisi her yönden kârlı oluyor ve sonrasında (her nekadar ülkemizde olmasada)geri dönüşüme gönderip yeni araç alınıyor buda markaya kâr getirisi hiç bitmeyen bir kazanç kapısı oluşturuyor,o yüzden artık akla mantığa yatkın üretimleri pek beklemeyelim.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #16 : Kasım 22, 2020, 02:19:03 »
Sanki japonlar inat etmekte yarışıyor gibi,bir türlü bizim isteklerimize paralel iş yapmıyorlar,Chr ın arkasını mezarlık gibi yaptılar,honda tr den çekiliyor,avensise istenilen motoru koymadılar,mazda bekliyoruz 2.0 ve 2.5 motorla gelecek diyorlar o da 2021 6.cı ayına gelirse,bütün bunlar yetmiyor gibi 3 silindirli motor ne demek? kendilerine göre haklı olabilirler ama Türk insanınında fikirlerini alıp,ülkemiz koşullarını göz önüne alsalar kıyamet mi kopar? hayır satışları artar,biz de slovakya'ya yatırım yapan vw inat rakibi japonlardan yana tercihimizi kullanırdık.Ancak japonlar bizim fikrimiz bu,Türkler ister beğensin ister beğenmesin gibi bir hava içindeler.
Toyotanın gözünden bakınca mantıklı hamleler bunlar. "Türkler ister beğensin ister beğenmesin gibi bir hava içindeler" şeklinde bir düşüncede hareket etmeleri oldukça normal. Türkiyedeki MTV ve ÖTV sistemi çevreyi kirletme miktarına göre değil; fakat avrupadaki yıllık araç vergileri öyle ve bu nedenle müşteriler tarafından vergisi düştüğü için tercih ediliyorlar. Toyota ve diğer Japon markaların yakıt ekonomisi iyi ve aynı zamanda performansı da tatmin edici olan 2.0 lt motorları var aslında; avrupada bunları "No Compromise" (Yakıt ekonomisi için performans tavizi yok anlamında) düşüncesiyle pazarlıyorlar. Türkiye'de taş devrinden kalma, 30 yıl önceki ekonomik ve teknoloji koşullara göre getirilmiş motor hacmine bağlı saçma sapan bir vergilendirme düzeni olduğu için bu modelleri getirmiyorlar. Buna ek olarak, devlet tarafından araç alımından soygun derecesinde fahiş bir vergi toplandığı için Türkiye'de otomotiv pazarı potansiyeline göre oldukça küçük kalıyor. Türkiye pazarı senelik 1.5-2 milyonluk bir pazar olsa, o zaman bütün firmalar Türk insanının ihtiyaç ve isteklerine kulak kabartabilir. Gerçek şu ki, biz oldukça önemsiz bir pazarız birçok firma için; çünkü devlet eliyle iç pazarın küçük kalmasına yönelik belirgin bir strateji izleniyor. Burada en üzücü olan şudur: Yurtdışındaki vatandaşların uygun fiyata binebilmesi için araba üretiyoruz; fakat Türkiye'deki işçi ve yansanayi maaliyetleri ile ürettiğimiz bu arabaları kendimiz satın alamayacak kadar ağır vergiler altında eziliyoruz. Vatandaşımız bu muameleyi kabullenmiş durumda, yani hakettiğimiz gibi yaşıyoruz bir ölçüde. O nedenle Türkiye'ye yeni teknolojiler gelmez, alım gücümüzün düşük olması ve pazarın küçük olması nedeniyle de Türk insanının isteklerini hiçbir otomotiv firması umursamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #17 : Kasım 22, 2020, 21:46:00 »
Biraz interneti araştırınca yeni Corolla Cross modeline denk geldim. C sınıfı bir araç ve CHR ile RAV4 arasında konumlandırılmış. Sanırım bu modelin bir ön hazırlığı da olabilir bu yeni kombinasyon. Corolla sedan en çok satan modeli ve bunda sorunsuz ve performans beklentilerini karşılayan bir motor vardı. Emisyon da bir gerekçe olabilir ama 1.2T motor olabilirdi 1.6 yerine. Ancak bu motoru ve belki biraz daha performanslısını Corolla Cross'a saklayıp ilgiyi ve tercihi bu yöne çekme stratejisi de olabilir Toyota'nın. Mutlaka daha pahalı olacaktır ama, sedan yerine SUV tarzı bir Corolla daha fazla satacaktır. Öünümüzdeki yıl otomotiv sektörü farklı modellerle sürprizler yapabilir. 

Yine de 1.5 motorun çok da kötü olamayacağını düşünüyorum. Performans beklentisi yüksek olmayan sürücüleri 1.33 motorlu Corolla'lar dahi tatmin ederken hem daha performanslı hem de daha az yakıt tüketimi sunan 125 PS'lik bir motor o kadar da olumsuz olmaz. Elbette önceki 1.6 motorun performansını da beklememek lazım.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2226 kere teşekkür etti
  • 3295 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #18 : Kasım 22, 2020, 21:51:22 »
Biraz interneti araştırınca yeni Corolla Cross modeline denk geldim. C sınıfı bir araç ve CHR ile RAV4 arasında konumlandırılmış. Sanırım bu modelin bir ön hazırlığı da olabilir bu yeni kombinasyon. Corolla sedan en çok satan modeli ve bunda sorunsuz ve performans beklentilerini karşılayan bir motor vardı. Emisyon da bir gerekçe olabilir ama 1.2T motor olabilirdi 1.6 yerine. Ancak bu motoru ve belki biraz daha performanslısını Corolla Cross'a saklayıp ilgiyi ve tercihi bu yöne çekme stratejisi de olabilir Toyota'nın. Mutlaka daha pahalı olacaktır ama, sedan yerine SUV tarzı bir Corolla daha fazla satacaktır. Öünümüzdeki yıl otomotiv sektörü farklı modellerle sürprizler yapabilir. 

Yine de 1.5 motorun çok da kötü olamayacağını düşünüyorum. Performans beklentisi yüksek olmayan sürücüleri 1.33 motorlu Corolla'lar dahi tatmin ederken hem daha performanslı hem de daha az yakıt tüketimi sunan 125 PS'lik bir motor o kadar da olumsuz olmaz. Elbette 132 PS'lik bir motor performansı da beklemek lazım.
1.2 motorda emisyona yakalandi, onunda üretimi bitti.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni corolla’ya 1.5 litre motor seçeceği geldi
« Yanıtla #19 : Kasım 22, 2020, 21:55:37 »
Buna üzüldüm doğrusu. CH-R'da iyi iş yapıyordu. Anlamadığım şey bu kadar mütevazi bir turbo motorun emisyon değerinde sorun yaşaması.
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Etiketler: