0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bugün elm327 cihazi ile Bluetooth baglatidan torque programi yardimiyla aku voltajina baktim arac calismadan 12.3-12.4 degerler gorunurken araci calistirdiktan sonra 13.9-14.0 degerlerini gördüm Kisa bir arastirma ile 12.6 yuzde 10012.4 yuzde 7512.2 yuzde 50 12.0 yuzde 25Bu degerlerin aku sarj durumunu gosterdigini öğrendimYani benim aku yuzde70-75 aralığında gorunuyor sonradan taktirdigim multimedya ekran var geri gorus kamerali ve on yol kayit kamerali bu multimedya arac calistirmadan yani mars basmadan saati tarihi sifirlayinca akunun zayif olduğunu anliyorum simdi servise gitsem sonradan ekran takmissiniz lpg takmissiniz diyecek sarj edip yollayacak bosa zaman kaybi bu sekilde idare ediyorum bakalim
ben bir akuyu ölçtüm 12 volt diğerini ölçtüm 12.36 volt...ama sıkıntısız bastılar..Bu 12 volt gosteren akunun garanti suresinin bitmesine 15 gun var. Aku arizali midir garanti icin gotureyim mi? Yoksa 15 gunde bir kullaniliyor şarj ettirsem duzelir mi?
Acaba bu araçlar, diğer ülkelerde kaç amper akü ile satışa sunuluyor?
Merhabalar, açıkçası akü sorunu çok can sıkıyor. Kısaca bu akü sorunu yüzünden başıma gelen olayı anlatayım. 27 Kasım Cuma günü 05:00 gibi babamla, annemi diyaliz merkezine bıraktık. Daha sonra aksesuar modunu açıp gayet güzel şekilde müzikte dinledim. Babamın gelmesine 5 dakika kala arabayı çalıştırmayı denedim fakat araba çalışmadı. Ana ekranda akıllı anahtar arızası vs. yazı geldi. Tabi bir iki kere daha denedim, ekran geldi ama ön kamera kullanılamıyor yazdı. Asıl ilginç olan ön tarafta kamera yok Tabi ön çarpışma vb. güvenlik sistemleri için olandan bahsediyor da olabilir. Ama motor çalışmıyor hiçbir şekilde. Ne denediysek arabayı olduğu yerden oynatamadık. Bu arada vitesi istediğim gibi P, R, N, D ye alabiliyor ve N de elektronik el frenini gayet normal şekilde indirebiliyordum. Fakat araba hiçbir şekilde boşa dahi alınsa çakılmış gibi oynamıyordu. Asıl olay bütün farlarım, arka lamba her şey yanıyor ve ben arabayı kapatmama rağmen sönmüyor. Tekrar çalıştırmak için frene basıp tuşa bastım yine olmadı. Kötü yanı fren bildiğin taş gibi olmuş. Bütün arabanın iç ışıkları falan hepsi yanıyor ama ben müdahale dahi edemedim. Ne yaptıysam olmadı. Boşa öyle yandılar. Aynalar falan kapanmıyor zaten, birde çekici gelene kadar 2 saat araba başında soğukta bekledik. 2 kere aynaya hafifçe sürtüp gittiler. Neyse ki hiçbir şey olmadı. Düşünün yani araba şerit dışında olmasına rağmen öyle beceriksiz ve dengesiz süren insanlar var ki çıldırmama ihtimaliniz yok. Hepsi de çarptığını fark ettiği halde durmadan basıp kaçtılar. En son aküm tamamen bitti ve araba farları falan söndü. Çekici aramamızdan 2 saat sonra geldi(Toyota Asistanım), düşünün ki şehir merkezinde olduğumuz halde. Özür için aradılar, sistemsel arıza olmuş. Sonuç akü değişimi yapıldı. Merakla bekliyorum tekrardan ne zaman yolda kalacağım diye. Bir firma nasıl böyle bir durumu hesaplayamaz tam bir komedi. Olayı anlatma sebebim başınıza akü yüzünden böyle bir şey gelebilir, dikkatli olun. Eğer alırken böyle bir sorun olduğunu duysam direk siparişimi iptal ederdim. İlk arabamız ve tamamen herkesin dilinde en sorunsuz marka diye aldık ama açıkçası aşırı pişman oldum. Tamamen ileri dönük aldım bu aracı, ben başka şehre gidersem ailem servisle falan sürekli uğraşmasınlar diye ama tam tersi oldu. Her gittiğimde Toyota yolda bırakmaz diyorlardı Bu arada yaşadığım yer gayet sıcak bir memleket, sabah o saatlerde ister istemez soğuk oluyor. Araç 2019 Corolla Flame X-Pack MDS. Bunun çözümünü bulabilirler mi yoksa sen her şeye hazırlıklı ol mu dersiniz?
Onlar çözüm bulmak için uğraşmazlar,kimse artık kimse için uğraşmıyor,her markada durum fiyasko,bizde 3 aydır astraya avrupadan arka kapı bekliyoruz,inanılacak gibi değil araba yatıyor,zaman zaman arayıp andersenden masallar anlatıyorlar,en iyisi akünün oturacağı kısmı bir an önce düzenleyip 60 amper akü alın takın,aileniz siz yok iken uğraşmasın.
Valla piyasadaki en ucuz sıfır c segment araç. Ufak tefek sorunlar için soğumaya değmez. Pire için yorgan yakılmaz. Herşeyin bir çözümü var sonuçta.Videoda paylaştım ilk sayfada. Eğer yuvanın arka tarafı kırılırsa yanlama değil de boylama şekilde daha büyük akü takılabilir. Tabi ayak sabitlemek için ek aparat yapılması lazım.
Hemen her araçta kendine ve başka araca göre bazı eksiklikler görülebiliyor. Örneğin kimi araçlarda akü gücü düştüğünde araç içinde yol bilgisayarı bunu sürücüye bildiriyor. O araçlarda da başka eksikliklere rastlamak mümkün. Akünün özellik ve değerlerini de bilerek kullanmakta fayda var.
Haklısınız, pire için yorgan yakılmaz ama böyle bir sorun olacağını o mühendisler hesaplayamıyorsa vay hallerine. Serviste şu konuşmaya da şahit oldum, her araçta olmuyor gibi bir konu geçti. Yetmese akü diğer araçlarda da sorun yaratır gibi bir şeyler konuşuyorlardı. Ama sesleri camdan net gelmiyordu. Belki de yanlış duydum. Zaten çözüm odaklıyım her zaman ama insan ister istemez, bu tarz olayları yaşayınca tedirgin oluyor. Firmaya ve araca bakış açısı çok değişiyor. Şöyle anlatayım arabayı her çalıştırdığında insan tedirginlikle tuşa basıyor. Acaba tekrar beni yolda bırakır mı bu diye. Tepkim şu yüzden aslında acil durumda böyle bir şey yaşarsam ne yapacağım, bundan korkuyorum. Büyük ihtimal tekrar ederse zaten akü değişimi vs. her yolu deneyeceğim. Umarım ki böyle bir şey olmaz bir daha. Şunu da es geçemem güvenlik paketi D-750 karayolunda defalarca diğer sürücülerin hatası yüzünden olacak kazalardan kurtardı. Keşke hiç böyle sorunlar olmayıp, bu duruma düşmesek ama yaklaşık 1.5 yıllık araçta da yolda kalmak garipsenen bir durum oluyor
Merhaba,arabam calismayali 1 ayı gecti.Sizce akünun durumu nasıldır? Tahminimce takviye yapmak zorunda kalacağım.Peki bu aküyü değiştirmeli miyim? Bir de 2019 sonrası corollalarda 45 ah akü var galiba ,bu akünun CCA değerini bilen var mı?
Şöyle bir bilgi var,amper/hour=CCA/6 gibi ne kadar doğrudur? CCA,akünün -17-18 C de marş basma gücüdür şeklinde olunca 45 ah akünün basma gücü 60 ah göre daha düşük olacaktır diye değerlendiriyorum,! ay çalıştırılmayan arabanın aküsü için uzun bir süre,bu nedenle takviye ile çalıştırıp duruma bakmak yoksa yeni akü bakmak uygun olacak herhalde.