Gönderen Konu: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi  (Okunma sayısı 694 defa)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2797 kere teşekkür edildi
Eylülün başı itibariyle aracı seyrek kullanmaya başlamam neticesinde havalar soğuduğu gibi akü su koyuverdi. Geçen hafta marş basmadı. Baktığımda 9.4 V'a kadar düşmüştü. Takviye yapıp 1-2 gün takip ettim ve 1 gün sonrasında 12.6v olması gerekirken 11.8v ile karşılaşıyordum. 2 gün kullanmasam akü tekrardan marş basmayabilirdi. Daha da soğukların gelmesiyle daha da sıkıntı olacağından mecbur akü değişimi yapmam gerekti.

Öncelikle akü yuvasına hangi tip akülerin girebileceğini Varta, Mutlu, Yiğit akünün kataloglarından araştırdım. (Ediz hoca'nın yardımı oldu, sağolsun.) Varta'nın akü bulucunda 60 Ah akünün olacağı belirtiliyordu fakat bunun için en iyisi ölçüm yapmak dedim. Buyrun videoya.
https://www.youtube.com/watch?v=a99i9I2KWaU&t=13s

Yuvanın kesme biçme uydurma yapmadan en fazla 21cmx19cm ölçülerinde olduğunu belirledikten sonra 60 Ah akünün hayal olduğunu keşfettim. Mutlu 50, 55, Yiğit 50, 55, Varta C22 52Ah, C30 55Ah aküler oluyor. Trendyolda da indirime girdiğinde Varta 52Ah aldım 436 TL'ye. Mutlu'nun 55'i 500'ün üstündeydi fiyatı.

Montaj konusunda ise buyrun videoya. Daha büyük akü nasıl sığdırılabilir. Bunu da burada anlattım.

https://www.youtube.com/watch?v=lnK5wzdLsxs&t=4s
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Toyota Club Türkiye


Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 17000
  • Kan Grubu: A+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 97 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #1 : Kasım 19, 2020, 15:57:53 »
Eylülün başı itibariyle aracı seyrek kullanmaya başlamam neticesinde havalar soğuduğu gibi akü su koyuverdi. Geçen hafta marş basmadı. Baktığımda 9.4 V'a kadar düşmüştü. Takviye yapıp 1-2 gün takip ettim ve 1 gün sonrasında 12.6v olması gerekirken 11.8v ile karşılaşıyordum. 2 gün kullanmasam akü tekrardan marş basmayabilirdi. Daha da soğukların gelmesiyle daha da sıkıntı olacağından mecbur akü değişimi yapmam gerekti.

Öncelikle akü yuvasına hangi tip akülerin girebileceğini Varta, Mutlu, Yiğit akünün kataloglarından araştırdım. (Ediz hoca'nın yardımı oldu, sağolsun.) Varta'nın akü bulucunda 60 Ah akünün olacağı belirtiliyordu fakat bunun için en iyisi ölçüm yapmak dedim. Buyrun videoya.
https://www.youtube.com/watch?v=a99i9I2KWaU&t=13s

Yuvanın kesme biçme uydurma yapmadan en fazla 21cmx19cm ölçülerinde olduğunu belirledikten sonra 60 Ah akünün hayal olduğunu keşfettim. Mutlu 50, 55, Yiğit 50, 55, Varta C22 52Ah, C30 55Ah aküler oluyor. Trendyolda da indirime girdiğinde Varta 52Ah aldım 436 TL'ye. Mutlu'nun 55'i 500'ün üstündeydi fiyatı.

Montaj konusunda ise buyrun videoya. Daha büyük akü nasıl sığdırılabilir. Bunu da burada anlattım.

https://www.youtube.com/watch?v=lnK5wzdLsxs&t=4s
Varta isabetli bir seçim olmuş güle güle kullanın ancak bu kadar kısa sürede akünün ölmesi ilginç, yada kötü şans demek daha doğru olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 763 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #2 : Kasım 19, 2020, 17:21:32 »
Yeni corolla' ya neden 45 amper akü konulmuş acaba? bizim 17 en son makyajlı kasada 60 amper var,erken bitmesinin sebebi sanırım 45 amper olması,masraf yapmak hoş değil ama önümüz kış,riske girmeden değişmek iyi olmuş,iyi günlerde uzun süre kullanın.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2797 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #3 : Kasım 19, 2020, 17:35:49 »
Sağolun. Aynen öyle. Akü çok küçük. Sürekli kullanımda sıkıntı çıkarmıyor ama ne zaman seyrekleşirse o zaman sıkıntı çıkarıyor. Bu arada aküye takviye yaptıktan sonra her gün çalıştırdım. Uzun süre kullandığım bir gün sonrasında marş yapmadan voltajı ölçtüğümde 12.2V gösteriyordu. Sağlıklı bir akünün voltajı 12.6 olmalı. Yetkili bayi yok, garanti için gitsem yol masrafı daha çok tutacak, gerek yok dedim değiştirdim. Bu varta da ölmeden 1.5-2 sene içerisinde bu soruna yönelik bir çözüm bulmaya çalışacağım. Yuvanın arka tarafını kırıp aküyü enlemesine değil de boylamasına takmanın yolunu ararım sanırım.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2618 kere teşekkür etti
  • 2977 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #4 : Kasım 19, 2020, 17:46:48 »
Geçmiş olsun. Muhtemelen sülfatlaşma olmuş aküden Mutlu. Sülfatlaşma durumunda redresörlü ya da buna uygun kontrol sistemi olan bir yapı ile akü şarjı aküyü geri döndürür. Bunu, akü henüz yeni olduğu için söylüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #5 : Kasım 19, 2020, 17:47:58 »
Geçmiş olsun, malesef yeni corollada kullanılan akü çok kötü bizimki servisten çıkmadan bitti iyide oldu yerinde değişim yapıldı ama neden böyle bir saçmalık yapmışlar anlam vermek mümkün değil,herşeyden kısmaya çalışmışlar akü yerini eski modellerde olduğu gibi üniversal her aküye uygun yapsalar olmuyordu sanki.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: ---
  • 101 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #6 : Kasım 19, 2020, 20:04:15 »
Canınız sağ olsun Mutlu Bey. Bu yaşadığınız durum, salgından ve önümüzün de kış olmasından dolayı bizim de başımıza gelecek gibi. Çünkü araçları eskisi gibi çok kullanamıyoruz. Selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: A+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #7 : Kasım 20, 2020, 11:52:12 »
Yeni corolla' ya neden 45 amper akü konulmuş acaba? bizim 17 en son makyajlı kasada 60 amper var,erken bitmesinin sebebi sanırım 45 amper olması,masraf yapmak hoş değil ama önümüz kış,riske girmeden değişmek iyi olmuş,iyi günlerde uzun süre kullanın.

Maliyeti düşürmenin yanında, şarj dinamosunun aküyü kısa sürede doldurup görevini erkenden bitirerek yakıt ekonomisi,emisyon düşürme vs. gibi artıları sağlamak içindir diye düşünüyorum.  Şarj dinamosu, o küçük aküye göre olacağından, oradan da bir maliyet düşürmüşlerdir diye ekleme yapayım.
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR
2008 corolla d4d comfort.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '09
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: B+
  • 272 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #8 : Kasım 20, 2020, 12:19:15 »
Benim de Nisan ayında 1.5 yıllık varta aküm teklemişti, sonrasında mutlu aldım. akülerin üzerindeki yeşil ışık uygulaması bence faydalı bir durum, vartada bu yok maalesef.
2009 avensis 2.0 mds premium (BRC)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2797 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #9 : Kasım 20, 2020, 12:34:17 »
Benim de Nisan ayında 1.5 yıllık varta aküm teklemişti, sonrasında mutlu aldım. akülerin üzerindeki yeşil ışık uygulaması bence faydalı bir durum, vartada bu yok maalesef.

Mazdamda 4 yıllık 65 Ah Mutlu aküm 3 haftalık kullanmama sonucunda tek seferde teklemeden marş almıştı. Fakat 1 hafta sonra ansızın bitti ve marş basmadı. Üstündeki ışık hala yeşildi.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 15500
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #10 : Kasım 20, 2020, 13:47:55 »
Mutlu hocam yeni aküyü güle güle sorunsuz şekilde kullanirsiniz insallah. Benim akü de henüz bir yili dolmasina ragmen bu aralar eskisi gibi kullanmayinca gecen gun marş basmadi takviye ettiim biraz toparladi ama guvenim sarsildi ölçme aletim yok fakat elm327 cihazi var ordan görebilir miyim acaba voltajini ? Bayiyle gorusmedim ama sarj edip yolladıklarını okudum  mutlu aku bayisini aradim farkini verip 55lik takabilir miyiz diye sordum servise gitmemiz gerektigini soylediler. Sonuç olarak beklemedeyim bu sekilde idare ediyorum okudugum bir yazida da akunun kapasitesinden cok bir de marş gucunun onemli olduğu yazıyordu 45lik ve 55lik mutlu aku mars gucleri nedir sizin 52lik vartanin marş gücü nedir ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2797 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #11 : Kasım 20, 2020, 14:22:41 »
Mutlu hocam yeni aküyü güle güle sorunsuz şekilde kullanirsiniz insallah. Benim akü de henüz bir yili dolmasina ragmen bu aralar eskisi gibi kullanmayinca gecen gun marş basmadi takviye ettiim biraz toparladi ama guvenim sarsildi ölçme aletim yok fakat elm327 cihazi var ordan görebilir miyim acaba voltajini ? Bayiyle gorusmedim ama sarj edip yolladıklarını okudum  mutlu aku bayisini aradim farkini verip 55lik takabilir miyiz diye sordum servise gitmemiz gerektigini soylediler. Sonuç olarak beklemedeyim bu sekilde idare ediyorum okudugum bir yazida da akunun kapasitesinden cok bir de marş gucunun onemli olduğu yazıyordu 45lik ve 55lik mutlu aku mars gucleri nedir sizin 52lik vartanin marş gücü nedir ?

Herkese hayırlı olsun geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler.

Ömer hocam, görebilirsiniz. Torque programı ile canlı veriler ham data kısmında görülebiliyor. Ya da canlı veriler ekranında yeni gösterge ekleyerek en aşağılarda voltajı seçebilirsiniz. CCA lar genelde kapasiteyle doğru orantılı oluyor, o nedenle bakmadım. 45 Ahlık aküden her türlü fazla.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 247 kere teşekkür etti
  • 1295 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #12 : Kasım 20, 2020, 14:22:56 »
Benim de Nisan ayında 1.5 yıllık varta aküm teklemişti, sonrasında mutlu aldım. akülerin üzerindeki yeşil ışık uygulaması bence faydalı bir durum, vartada bu yok maalesef.
Şarj göstergesi olarak Aküde bulunan o gözün işlevine güvenmeyin o göstermelik bir şey.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: ---
  • 29 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #13 : Kasım 20, 2020, 15:31:36 »
Geçmiş olsun. Akü çok erkenden su koyvermiş. Araç fazla kullanılmıyorsa, sık sık kısa mesafeli yolçuluklar yapılıyorsa akü yeterince şarj olamıyor akü gerilimi 12 Voltun altına düştüğü zaman akü plakalarında sülfatlaşma meydana gelip akünün erkenden ömrünü tamamlamasıa sebep oluyor.  Sanırım orijinal akü sizde. Basit bir desülfatör yardımıyla akü plakalarında oluşan sülfatı bertaraf ederek akünüzü ilk günkü haline getirebilirsiniz.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 17000
  • Kan Grubu: A+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 97 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #14 : Kasım 20, 2020, 16:12:54 »
Geçmiş olsun. Akü çok erkenden su koyvermiş. Araç fazla kullanılmıyorsa, sık sık kısa mesafeli yolçuluklar yapılıyorsa akü yeterince şarj olamıyor akü gerilimi 12 Voltun altına düştüğü zaman akü plakalarında sülfatlaşma meydana gelip akünün erkenden ömrünü tamamlamasıa sebep oluyor.  Sanırım orijinal akü sizde. Basit bir desülfatör yardımıyla akü plakalarında oluşan sülfatı bertaraf ederek akünüzü ilk günkü haline getirebilirsiniz.
bu işlem nasıl yapılıyor bilgi verebilirmisiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2797 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #15 : Kasım 20, 2020, 17:54:01 »
bu işlem nasıl yapılıyor bilgi verebilirmisiniz?

Hüseyin bey sağolun bilgi için. Araç sık kullanılıyordu fakat son 2 aydır pek kullanılmayınca ortaya çıktı.

Hüsnü bey, 1kHz frekansla akım vererek plakalar üstündeki sülfatları döküyor sanırım. Özel devreleri varmış. Aslında uygun fiyatlı bir şeyse kenarda tutmak çok mantıklı.

Orjinal aküyü de vermedim hurdaya, en kötü kampta telefon şarj eder, laptop şarj eder diye kenarda tutuyorum.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kan Grubu: ---
  • 29 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #16 : Kasım 20, 2020, 18:16:19 »
Hüseyin bey sağolun bilgi için. Araç sık kullanılıyordu fakat son 2 aydır pek kullanılmayınca ortaya çıktı.

Hüsnü bey, 1kHz frekansla akım vererek plakalar üstündeki sülfatları döküyor sanırım. Özel devreleri varmış. Aslında uygun fiyatlı bir şeyse kenarda tutmak çok mantıklı.

Orjinal aküyü de vermedim hurdaya, en kötü kampta telefon şarj eder, laptop şarj eder diye kenarda tutuyorum.


Aynen dediğiniz gibi yüksek frekanslı dalgalar göndererek sülfatları döküyor. Özel devreleri var ama basitçe bir adet köprü diyot ve akü amperajına göre seçilecek  bir kondansatör ile de halledilebilir. Youtube da videolar var. Örnek :
Mesaj Birleştirildi: Kasım 20, 2020, 18:21:57

bu işlem nasıl yapılıyor bilgi verebilirmisiniz?
Hüsnü Bey aküye yüksek frekanslı akımlar gönderilerek plakalar üzerindeki sülfat tabakasının dökülmesi sağlanıyor. Yukarıdaki videoda basitçe bir devre var ancak özel olarak üretilmiş devrelerde satılıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 15500
  • Kan Grubu: ---
  • 12 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #17 : Kasım 22, 2020, 17:39:38 »
Bugün elm327 cihazi ile Bluetooth baglatidan torque programi yardimiyla aku voltajina baktim arac calismadan 12.3-12.4 degerler gorunurken araci calistirdiktan sonra 13.9-14.0 degerlerini gördüm
Kisa bir arastirma ile
12.6 yuzde 100
12.4 yuzde 75
12.2 yuzde 50
12.0 yuzde 25
Bu degerlerin aku sarj durumunu gosterdigini öğrendim
Yani benim aku yuzde70-75 aralığında gorunuyor sonradan taktirdigim multimedya ekran var geri gorus kamerali ve on yol kayit kamerali bu multimedya arac calistirmadan yani mars basmadan saati tarihi sifirlayinca akunun zayif olduğunu anliyorum simdi servise gitsem sonradan ekran takmissiniz lpg takmissiniz diyecek sarj edip yollayacak bosa zaman kaybi bu sekilde idare ediyorum bakalim


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2797 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #18 : Kasım 22, 2020, 18:15:34 »
Bugün elm327 cihazi ile Bluetooth baglatidan torque programi yardimiyla aku voltajina baktim arac calismadan 12.3-12.4 degerler gorunurken araci calistirdiktan sonra 13.9-14.0 degerlerini gördüm
Kisa bir arastirma ile
12.6 yuzde 100
12.4 yuzde 75
12.2 yuzde 50
12.0 yuzde 25
Bu degerlerin aku sarj durumunu gosterdigini öğrendim
Yani benim aku yuzde70-75 aralığında gorunuyor sonradan taktirdigim multimedya ekran var geri gorus kamerali ve on yol kayit kamerali bu multimedya arac calistirmadan yani mars basmadan saati tarihi sifirlayinca akunun zayif olduğunu anliyorum simdi servise gitsem sonradan ekran takmissiniz lpg takmissiniz diyecek sarj edip yollayacak bosa zaman kaybi bu sekilde idare ediyorum bakalim

Tam hassas ölçmüyor Elm327. Multimetre ile bakıp hata payını öğrenmek lazım. Benim yeni akü 12.6v multimetre ile programla 12.1v gibi bir değer gösteriyordu. Ama hepsinden önce zaten sabah soğuk motorla marşa basarken anlaşılıyor durum.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2618 kere teşekkür etti
  • 2977 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019-2020 Yeni Kasa Corolla Akü Sorunu ve Akü Değişimi
« Yanıtla #19 : Kasım 22, 2020, 19:10:36 »
Bazı cevaplar verilmiş zaten.
Detaylı bilgiler için konumuz mevcut yukarıdaki sorular ile ilgili. Hemen hemen tüm detayları içinde bulabilirsiniz.
https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=78183.0

Mutlu yöneticimizin belirttiği benzer durum için şu ayrımları yapmakta fayda var.
Akü şarjı kısa sürede mi bitiyor?
Aküde sülfatlaşma mı var?
Akü marş gücü mü düşük?

1. durum için daha yüksek Ah değerine sahip akü aranabilir. Ancak fiziki uygunluk da bir kısıt.
2. durum için, eğer akü stasyoner değil, traksiyoner ağırlıklı ise (araç aküleri SLI dır). uzun süre, düşük akım çekiminde derin deşarj durumuna düşer. Bu, kurşun asit aküler için önemli bir sağlık problemi doğmasına neden olur. Buna karşı öneri, deep cycle akü seçimidir. Mevcuttan biraz daha maliyetli olur ancak orta-uzun vadede bu avantaja döner. Deep cycle kurşun asit için çok farklı alternatifler bulunmakta.
3. durum için, A değeri yüksek akü seçilmesi gerekir. Çünkü traksiyoner bir işlem için anlık çekilecek akım ne kadar yüksek ise, akü de bu oranda yüksek amper değerine sahip olmalıdır. A değeri Ah ile karıştırılmamalıdır.
Oluşan sülfatlaşmayı önlemek için bir kaç farklı yöntem vardır, henüz yeni olan akülerde bunlar uygulanabilir. Ancak dikkatli olmak gerekir. Akü ısı seviyesi sürekli kontrol edilmelidir, belli derecelerin üzerine çıkmasına izin verilmemelidir.

Güncel akülerdeki renkli gösterge (yeşil vs.) akü ile ilgili genel bir bilgi verir. Oysa mevcut aküler (güncel otomobillerde) 6 hücrelidir ve her hücrenin durumu tam aynı olmayabilir. Ayrıca akü şarjı tam olsa dahi, akü iç plaka ya da seperatörlerinde mekanik problemler ve dolayısı ile ani devre dışı kalmalar oluşabilir. Bu daha çok uzun süre kullanılmış ya da aşırı şartlarda kullanılmış akülerde gerçekleşir eğer imalat hatası yok ise.

Aküyü kontrol için yine linkini verdiğim başlıkta tüm detaylar ve dikkat edilecek hususlar mevcut. Standart bir multimetre bu kontrol için yeterli olacaktır.

Etiketler: