Gönderen Konu: Corolla'da süspansiyon konforunu bozan nedir?  (Okunma sayısı 1253 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Corolla'da süspansiyon konforunu bozan nedir?
« : Ekim 27, 2020, 23:36:20 »
Selam Arkadaşlar,
Önceki aracım VW Bora idi.  2005 model olmasına rağmen,  hiç bir zaman 2013 corolla aracımdaki gibi yoldaki ufacık bozuklukları hissetmedim.  Uzun yolda giderken , amortisörün çalışma frekansı darmış gibi hissettirirken,  tümseklerden geçerken geniş bir çalışma aralığı varmış gibi konforlu hissettiriyor.   çukurlardaki durum ise malesef çok fena.   

Diğer yandan yoldaki tüm bozukları hissetmek, pütürlü yollarda sadece amortisörle mi ilgilidir? 
Tekerleklerdeki her hareket gövdeye tepki olarak nasıl iletiliyor?
bildiğimi kadarıyla tekerlekler;
1- Salıncaklar-> ön  travers --> araç şasesi
2- Amorsitörler -> amortisör takouzu --> amortisör kulesi
3- akslar -> şanzıman
şeklinde 3 farklı yerden bağlı. 

Salıncaklar üzerinde titreşimi kesmek veya darbeyi hafifletmek için burçlar var.   
Amortisörlerin bağlı olduğu amortisör takozları da  lastik/kavçuk yapıda, darbe/titreşim sönümleyici görevi görüyor.   

Tüm bunlarda sorun olduğunu varsayarsak, amortisörleri daha konforlu bir amortisörle değişmek,   salıncak burçlarını ve/veya amortisör takozunu daha sönümleyici parçalar ile değiştirmek durumu değiştirir mi?
Özellikle amortisör takozu,  Vw grubunda epey büyük kavçuk/lastik bir parça. Corolladaki öyle büyük değil gibi. 

Hem arabaların süspansiyon sistemlerini biraz tanıyalım, hem muhabbet olsun, bilgimiz artsın diye konuyu açtım.  Değerli fikirlerinizi bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

Corolla'da süspansiyon konforunu bozan nedir?
« : Ekim 27, 2020, 23:36:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'da süspansiyon konforunu bozan nedir?
« Yanıtla #1 : Ekim 28, 2020, 01:01:47 »
Konfor ve yol tutus zıt orantilidir.
Buna en guzel ornekte Ford Focus tur.
Focus, sinifinin en guzel yol tutusuna sahip aractir.
Ancak, arka koltuklarinda biraz bozuk yolda seyahat etmek inanilmaz yorar insani.

Almanyada C sinifi alacaksaniz bubsorun degil.
Hatta Turkiyede üretilen Corollalara 2 cesit amortisor takiliyor.

Birisi bozul yok ulkeleri, (Tr gibi)
Birde kaymak asfalt ulkeleri (Germany gibi)

Birde,
Yillar gectikce cikan masraflar var,
Ne kadar cok bu tip ekipman var ise, bozulan, lakirti yapan parcalarinda sayisi artmis oluyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'da süspansiyon konforunu bozan nedir?
« Yanıtla #2 : Ekim 28, 2020, 10:33:19 »
Konfor ve yol tutus zıt orantilidir.
Buna en guzel ornekte Ford Focus tur.
Focus, sinifinin en guzel yol tutusuna sahip aractir.
Ancak, arka koltuklarinda biraz bozuk yolda seyahat etmek inanilmaz yorar insani.

Almanyada C sinifi alacaksaniz bubsorun degil.
Hatta Turkiyede üretilen Corollalara 2 cesit amortisor takiliyor.

Birisi bozul yok ulkeleri, (Tr gibi)
Birde kaymak asfalt ulkeleri (Germany gibi)

Birde,
Yillar gectikce cikan masraflar var,
Ne kadar cok bu tip ekipman var ise, bozulan, lakirti yapan parcalarinda sayisi artmis oluyor.

Çok haklısın Ahmet abi. Bel fıtığımın olduğu zamanlar Mazda 3 2010 model aracımla sürüş yapmak çileye dönüşüyordu. Hatta çukurlarda ağlatacak seviyede acı verdiğini hatırlıyorum. :D

Fakat sanki yeni nesil araçlarda konforla birlikte yol tutuş da getirebiliyorlar sanki. Araçlar yatsa da çizgisini bırakmıyor. Ama bu sefer de tekrarlı direksiyon hamlelerinde yumuşak süspansiyon kaynaklı dengesizleşiyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla'da süspansiyon konforunu bozan nedir?
« Yanıtla #3 : Ekim 28, 2020, 11:07:10 »
Çok haklısın Ahmet abi. Bel fıtığımın olduğu zamanlar Mazda 3 2010 model aracımla sürüş yapmak çileye dönüşüyordu. Hatta çukurlarda ağlatacak seviyede acı verdiğini hatırlıyorum. :D

Fakat sanki yeni nesil araçlarda konforla birlikte yol tutuş da getirebiliyorlar sanki. Araçlar yatsa da çizgisini bırakmıyor. Ama bu sefer de tekrarlı direksiyon hamlelerinde yumuşak süspansiyon kaynaklı dengesizleşiyor.

Bu dedigini başarmak için, yatma.ile birlikte, tekerlek taban açısıda degisiyor,
Yatmanın yönüne göre tekerlek iç'e veya dışa dogru eksen den kaçıyor.
Ve sıralı olmayan virajlarda yol tutuş artıyor.

Sıralı virajlarda ise, yumusak amortisorde, esneme sırasındaki zaman kaybında yeker boşa çıkıp, yol tutiş anlık inanılmaz düşüyor.

Bu taban açısı değişimi konusundada BMW nin ön düzeni inanılmaz bir mühendislik şaheseridir.
Bunu saglamak için çok kollu baglantı yapmıştır. Böylece, yatmanın seviyesine göre tekerlegin açısı 3 eksende de en optimum yol tutiş ve konfor sagliyor.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new