Gönderen Konu: Eski ve Yeni Otomobil Teknolojileri  (Okunma sayısı 397 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2651 kere teşekkür etti
  • 3030 kere teşekkür edildi
Eski ve Yeni Otomobil Teknolojileri
« : Ekim 21, 2020, 17:41:21 »
Selam;
Zaman hep tek yönde hareket edip, ileriye doğru aktıkça, insan ırkı da üretime farklı bakış açıları getirmekte ve daha yeni teknolojiler geliştirmekte. Yeninin hep iyi, doğru, olumlu olduğunu düşünmek çok doğru olmaz sanırım. Tabi bu değişim, rastgele değil, bilinçli olarak olmaktadır genelde.

Otomobiller ile ilgili, eskilerden ve yeniden birer örnek (bunlar sadece konunun anlaşılması için birer görsel). Çok daha farklı gelişmeler !!! de olmaktadır tabi ki. İlk fotoğrafta motor bölümü için bir çözüm, ikinci fotoğrafta, ön far ampulü değişimi için yapılanlar.


Toyota Club Türkiye

Eski ve Yeni Otomobil Teknolojileri
« : Ekim 21, 2020, 17:41:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1013 kere teşekkür etti
  • 2171 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski ve Yeni Otomobil Teknolojileri
« Yanıtla #1 : Ekim 21, 2020, 18:19:05 »
Kaporta aksamında yapılan yeniliklerin büyük çoğunluğu yaya güvenliği için yapılırken bir yandan da, herhangi bir işlem için araca müdahaleyi zorlaştıran geliştirmeler oluyor, burada dikkat edilmesi gereken bir konu da eskiden müdahale etmek daha kolayken "el emeği" ücretinin kabul edilebilir, hatta üst seviye olmasına rağmen günümüz koşullarında müdahalenin zor ve müdahale süresinin daha uzun olmasına rağmen, günün koşullarında nispeten çok daha düşük bir meblağ ile gerçekleştirilmesidir, günün sonunda konu nüfus artışı ve haklı/haksız rekabete uzanmaktadır.

Araç tasarımındaki gelişmeler ise günümüz koşullarında verimlilik esası ele alınarak, rüzgar direnci ve yer çekiminin verimli kullanımına dayanmakta, bu konu da yine enerji tüketimi verimliliğinin yanı sıra araca müdahalede sınırlamalara neden olmakta hatta normalde onarılabilen parçaların değişmesi gerekliliğini doğurmakta, bir yandan enerji tüketimi verimliliği ile Dünya kaynakları korunurken diğer yandan onarılabilmesi mümkün parçanın değişme zorunluluğu ortaya çıkması neticesinde yine Dünya kaynaklarının tüketilmesi söz konusu.

İç tasarım geliştirmeleri ise bence çoğunlukla kullanıcı aleyhinde gerçekleşiyor, üretim miktarı arttıkça araç içerisinde kullanılan doğal materyaller yerine sentetik, petrol bazlı, üretimi kolay ve ucuz ancak sağlıklı olmayan ürünler kullanılıyor, bunu tolere etmek için yine günümüzde üretimi ucuz elektronik oyuncaklar ile yazılım geliştirmeleri sayesinde araçlara özellikler (ne kadar düzgün çalıştığı araçtan araca tartışılır) ekliyorlar, bir çok kullanıcı düşük sınıf bir araç koltuğu döşemesinin/dolgu malzemesinin neden olduğu sorunları bilse aracının koltuğuna oturmayacağından eminim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2651 kere teşekkür etti
  • 3030 kere teşekkür edildi
Ynt: Eski ve Yeni Otomobil Teknolojileri
« Yanıtla #2 : Ekim 22, 2020, 18:06:34 »
Otomotiv Çalıştayı konumuzda bunlara da değinecektik Ufuk. Çıkma parça sektörü bile belli bir sisteme oturtulmalı. O parçaları kullananlar, kaç kilometredeki araçtan çıktığını vs. bilmeleri gerekir. Sektördeki her bileşen için bir sistem gelse, herkes kazanmış olacak.

"Sürdürülebilirlik" kavramı teknoloji ve mühendislikten çok pazarlama kavramına dönüştüğü için, uzun vadede bazı sorunların artması kaçınılmaz. Sonuçta tüketicilerin şikayetleri de artacaktır.

Endüstri 4.0 bir yandan teknolojik gelişmeyi gösterirken, o cihazların ürettiği ürünleri, hangi ücretli çalışanlar alacak, o da ayrı konu. Herhalde Cabrio araçla gezen Cnc tezgahları görmeye başlayacağız trafikte.