Kaporta aksamında yapılan yeniliklerin büyük çoğunluğu yaya güvenliği için yapılırken bir yandan da, herhangi bir işlem için araca müdahaleyi zorlaştıran geliştirmeler oluyor, burada dikkat edilmesi gereken bir konu da eskiden müdahale etmek daha kolayken "el emeği" ücretinin kabul edilebilir, hatta üst seviye olmasına rağmen günümüz koşullarında müdahalenin zor ve müdahale süresinin daha uzun olmasına rağmen, günün koşullarında nispeten çok daha düşük bir meblağ ile gerçekleştirilmesidir, günün sonunda konu nüfus artışı ve haklı/haksız rekabete uzanmaktadır.
Araç tasarımındaki gelişmeler ise günümüz koşullarında verimlilik esası ele alınarak, rüzgar direnci ve yer çekiminin verimli kullanımına dayanmakta, bu konu da yine enerji tüketimi verimliliğinin yanı sıra araca müdahalede sınırlamalara neden olmakta hatta normalde onarılabilen parçaların değişmesi gerekliliğini doğurmakta, bir yandan enerji tüketimi verimliliği ile Dünya kaynakları korunurken diğer yandan onarılabilmesi mümkün parçanın değişme zorunluluğu ortaya çıkması neticesinde yine Dünya kaynaklarının tüketilmesi söz konusu.
İç tasarım geliştirmeleri ise bence çoğunlukla kullanıcı aleyhinde gerçekleşiyor, üretim miktarı arttıkça araç içerisinde kullanılan doğal materyaller yerine sentetik, petrol bazlı, üretimi kolay ve ucuz ancak sağlıklı olmayan ürünler kullanılıyor, bunu tolere etmek için yine günümüzde üretimi ucuz elektronik oyuncaklar ile yazılım geliştirmeleri sayesinde araçlara özellikler (ne kadar düzgün çalıştığı araçtan araca tartışılır) ekliyorlar, bir çok kullanıcı düşük sınıf bir araç koltuğu döşemesinin/dolgu malzemesinin neden olduğu sorunları bilse aracının koltuğuna oturmayacağından eminim.