Gönderen Konu: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)  (Okunma sayısı 321 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 18500
  • Kan Grubu: 0+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« : Ekim 17, 2020, 16:22:18 »
Selam Arkadaşlar,

ön kule gergi barları denilen bu parçaya ihtiyacımız var mı?  Yol tutuş, konfor vs. artıları eksileri hakkında fikrinizi beyan ederseniz hep beraber bilgi sahibi olalım.  Forumda başka bir konu da vardı ama eski.  güncel bilgi ve deneyimlerle tekrar ele alalım.



yerli üretim yapan bir site buldum.  Aşağıdaki linkte de epey bilgi vermişler aslında.  yine de deneyimleyenlerden bilgi almak daha güzel olur.
http://kulegergisi.com/index.php?route=product/category&path=118




Toyota Club Türkiye

Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« : Ekim 17, 2020, 16:22:18 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1258 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2020, 20:35:21 »
Araçla drift yapmadığınız sürece ihtiyacınız olan bir icat değil,kule gergisi yüksek hızlar için hazırlanmış dolu motorlu pist araçlarında kullanılır aynı zamanda araç süspansiyonu ona göre tadilat yapılır.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Boğulduğum denize zaafım bitiyor...
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 73100
  • Kan Grubu: 0+
  • 668 kere teşekkür etti
  • 561 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« Yanıtla #2 : Ekim 17, 2020, 20:43:33 »
İkinci fotoğraftaki kule gergisi @Kaan Kara (29002)  ya ait mesajı gördüğü zaman sizi bilgilendirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2610 kere teşekkür etti
  • 2962 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2020, 17:32:54 »
Ümit Bey cevap vermiş, Anıl yöneticimiz de gerekli yönlendirmeyi yapmış zaten. Eğer amacınız aracın yol tutuşunu arttırmak ise ve kule gergisi düşünüyorsanız, öncelikle süspansiyon sistemini komple spor ürünler ile değiştirmelisiniz. Koni amortisör ve Eibach'ı bu konuda araştırabilirsiniz. İşin son sekmesi olarak da kule gergisini de kullanabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 99000
  • Kan Grubu: B+
  • 667 kere teşekkür etti
  • 2077 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2020, 17:57:13 »
Araçla drift yapmadığınız sürece ihtiyacınız olan bir icat değil,kule gergisi yüksek hızlar için hazırlanmış dolu motorlu pist araçlarında kullanılır aynı zamanda araç süspansiyonu ona göre tadilat yapılır.

sadece drift olarak düşünmemek lazım. Stok süspansiyon sistemiyle de kullanan tanıdıklarım var.

Kule gergisi, aracın viraj dönüşlerinde diğer yöne enerji aktarımı sağlayıp tekerlerin yere daha düz basmasını sağlıyor. stok halde yaşanan yatma eğilimleri sonrası kule gergisiyle daha düz viraj aldığımı hissediyordum.

*bu arada ürünüm boşa çıkmıştır. ilgilenenlerle görüşebiliriz.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Forest Engineer
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 60000
  • Kan Grubu: A+
  • 177 kere teşekkür etti
  • 191 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2020, 19:08:21 »
abimde 2010 honda accord var stock kule gergisi mevcut ve virajlarda harika. güvenlik konusu da cabası.
2012 Corolla Comfort Otm. BRC'li (2012 - 2016)
2015 Avensis Elegant Ext. BRC'li (2016 - .......)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 18500
  • Kan Grubu: 0+
  • 7 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« Yanıtla #6 : Ekim 19, 2020, 22:31:50 »
sadece drift olarak düşünmemek lazım. Stok süspansiyon sistemiyle de kullanan tanıdıklarım var.

Kule gergisi, aracın viraj dönüşlerinde diğer yöne enerji aktarımı sağlayıp tekerlerin yere daha düz basmasını sağlıyor. stok halde yaşanan yatma eğilimleri sonrası kule gergisiyle daha düz viraj aldığımı hissediyordum.

*bu arada ürünüm boşa çıkmıştır. ilgilenenlerle görüşebiliriz.

benim beklentim aslında, aracın virajda yatma olayını engellemek,  uzunyolda  120-140 hızlarında  virajları daha rahat almak.  İstanbul Ankara arası otobanda Ankara'ya yaklaşırken virajlı yerlerde, şerit korumak zor oluyor.  yine torosları aşarken, virajlı pozantı otobanında da biraz daha kendimi güvende hissettirir mi diye düşünmüştüm. 

süspansiyonu değişmek gibi bir niyetim yok.  ama bu gergi kulesi durumu iyileştirirse düşünebilirim.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 19, 2020, 22:35:05
Bu arada,  sağ veya sol taraftan kaza anında bu kule gergilerinin kırılması gerekiyormuş ki 2 tarafa birden zarar gelmesin.   yurtdışı menşeili ürünlere baktığımda, kazalarda kırıldığını gösterir fotolar koymuşlar.  Kaan beydeki,  yukarıdaki 2.resim epey sağlam gibi görülüyor. kaza anında kırılır mı, yoksa diğer taraftaki kuleyi de mi dağıtır bilemedim...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 998 kere teşekkür etti
  • 2126 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla Ön Kule Gergisi (front strut bar)
« Yanıtla #7 : Ekim 19, 2020, 23:32:35 »
Bu arada,  sağ veya sol taraftan kaza anında bu kule gergilerinin kırılması gerekiyormuş ki 2 tarafa birden zarar gelmesin.   yurtdışı menşeili ürünlere baktığımda, kazalarda kırıldığını gösterir fotolar koymuşlar.  Kaan beydeki,  yukarıdaki 2.resim epey sağlam gibi görülüyor. kaza anında kırılır mı, yoksa diğer taraftaki kuleyi de mi dağıtır bilemedim...

Kullanacağınız ürün "breakable strut bar" olsa dahi (orijinal Ultra Racing vs. temin etmeniz gerekli) iki kule arasında paralel bağlantı olan ürünlerde kırılabilmesi için karşıdan dik açı ile kaza meydana gelmesi (örneğin sizin sol ön köşe ile karşı tarafın sol ön köşesi gibi) gerekli, yandan gelecek dik açı ile kule ve podye sacının gönyede kalmasını beklemek imkansız olur.

Bunun içindir ki teknik imkan var ise kule'den göğüs sacına bağlanan kule gegileri bu konuda daha ehemniyetli.

Kule gergisinden tam anlamıyla fayda sağlanabilmesi için öncelikle kule altında kalan esnemeler minimuma indirilmeli, bu da bir anlamda önce konfordan taviz verilmesi gerektiği anlamına gelir, ayrıca yüksek yanaklı bir lastik ile birlikte kule gergisi kullanımında lastiğin kord bezinin daha fazla strese maruz kalacağı ve lastik yanaklarında çatlaklar meydana gelebileceği hatta kalitesiz bir üründe yanakta yarılma dahi meydana gelebileceğini de hesaba katmalısınız.

Düzeltme: İmlâ hatası

Etiketler: