Gönderen Konu: 1.6 Valvematic (1ZR-FAE) Motorun Kaldırılması Hakkında Ne Düşünüyorsunuz ?  (Okunma sayısı 1054 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Boğulduğum denize zaafım bitiyor...
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 74009
  • Kan Grubu: 0+
  • 672 kere teşekkür etti
  • 575 kere teşekkür edildi
1.6 Valvematic motorun ( 1ZR-FAE ) Kaldırılması ve yeni söylentiler ile 1.2 Turbo motorun kaldırılma soylentisinin olması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 103000
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Yerlerine gelecek motor tipleri belli mi? 1.6 motor aktif sattığı lpg uyumlu sorunsuz motorken bunu kaldırıyorsa yerine belki turbo daha dayanıklı bir motor düşünmüşlerdir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 249 kere teşekkür etti
  • 1301 kere teşekkür edildi
Yerlerine gelecek motor tipleri belli mi? 1.6 motor aktif sattığı lpg uyumlu sorunsuz motorken bunu kaldırıyorsa yerine belki turbo daha dayanıklı bir motor düşünmüşlerdir.
Artık dünya ya komple elektirkli yada hybrit araçlara yöneliyor o yüzden LPG uyumu tr pazarı vs toyatanın çok umrunda değil,
Bizlerde bilinçli tüketiciler olmamız gerekiyor ve kamaoyu oluşturarak devletten hybrit araçlar için vergi teşviki ve MTV'nin yedin düzenlenmesini istememiz gerekiyor çünkü artık dünya konjonktür değişmekte.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 70000
  • Kan Grubu: A+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Totoya Türkiye Ceo sunun bir yerlerde konuşmasını okumuştum. "1.6 motor takıntısından kurtulmak gerekiyor." Demişti. Çok haklı. Düşük hacimli atmosferik motorlar gelebileceği noktaya geldiler ve eskidiler. Bunların yerini düşük hacimli turbo motorlar aldı. Bir zamanın "beyaz araba mı olur" "erkek adam otomatik araba mı sürer" algısının kaybolması gibi bu takıntı da zamanla kaybolacaktır.

Yakın gelecek hybrid ve küçük turbo motorlarda. Elektrikli otomobillerin yakın bir süre içinde herkesin ulaşabileceği noktada olacağını düşünmüyorum. Maliyeti düşerse Hidrojen çok daha yakın bir gelecek olabilir. Bu sebeple elimizdeki en iyi seçenek Hybrid. Ümit Bey in söylediklerine katılıyorum. Bir çok ülke bu tip temiz motorlara teşvik ederken bizde vergiden dolayı astarı yüzünü geçiyor. Vergilendirme sistemi çok yanlış. Çevreci, temiz, tam şehir araçları, mutlaka teşvik edilmesi gerekiyor.

Hoş, çevre diyorum, bu kadar düşünülüyor olsaydı Kaz dağları telef edilmezdi, bu da ayrı konu.
2013 Toyota Auris 1.6 Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 83000
  • Kan Grubu: 0+
  • 974 kere teşekkür etti
  • 960 kere teşekkür edildi
Duyduğum kadarıyla 1.5 3 silindirli turbo bir motor düşünülüyormuş.Sadece söylenti doğru olmayabilir.
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Boğulduğum denize zaafım bitiyor...
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 74009
  • Kan Grubu: 0+
  • 672 kere teşekkür etti
  • 575 kere teşekkür edildi
Duyduğum kadarıyla 1.5 3 silindirli turbo bir motor düşünülüyormuş.Sadece söylenti doğru olmayabilir.

1.5 3 silindir doğru da turbo yanlış tahmin:)

120 hp 145 nm atmosferik

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2799 kere teşekkür edildi
1.5 3 silindir doğru da turbo yanlış tahmin:)

120 hp 145 nm atmosferik

Mazda'nın motoru kesin. 14 sıkıştırma oranlı miller cycle.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 467 kere teşekkür etti
  • 253 kere teşekkür edildi
illa turbo işine bulaşacaklarsa 1.6 turbo 180 bg yapsınlar herkes rahat etsin :) hacim iyidir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '07
  • Kilometre: 135000
  • Kan Grubu: A+
  • 2226 kere teşekkür etti
  • 3296 kere teşekkür edildi
Mazda'nın motoru kesin. 14 sıkıştırma oranlı miller cycle.

Kesin
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 38000
  • Kan Grubu: 0+
  • 151 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Mazda'nın Sky Active ile Toyota'nın Hibriti sentezlenirse mükemmel olur :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür etti
Totoya Türkiye Ceo sunun bir yerlerde konuşmasını okumuştum. "1.6 motor takıntısından kurtulmak gerekiyor." Demişti. Çok haklı. Düşük hacimli atmosferik motorlar gelebileceği noktaya geldiler ve eskidiler. Bunların yerini düşük hacimli turbo motorlar aldı. Bir zamanın "beyaz araba mı olur" "erkek adam otomatik araba mı sürer" algısının kaybolması gibi bu takıntı da zamanla kaybolacaktır.

Yakın gelecek hybrid ve küçük turbo motorlarda. Elektrikli otomobillerin yakın bir süre içinde herkesin ulaşabileceği noktada olacağını düşünmüyorum. Maliyeti düşerse Hidrojen çok daha yakın bir gelecek olabilir. Bu sebeple elimizdeki en iyi seçenek Hybrid. Ümit Bey in söylediklerine katılıyorum. Bir çok ülke bu tip temiz motorlara teşvik ederken bizde vergiden dolayı astarı yüzünü geçiyor. Vergilendirme sistemi çok yanlış. Çevreci, temiz, tam şehir araçları, mutlaka teşvik edilmesi gerekiyor.

Hoş, çevre diyorum, bu kadar düşünülüyor olsaydı Kaz dağları telef edilmezdi, bu da ayrı konu.
Bunların olabilmesi için devletin savurganlığını azaltması lazım ki vergi kaybına razı olabilsin. Bence devletimiz yakıt açısından çevreci araçları desteklemek istemez; çünkü yakıt harcaması ve MTV üzerinden ciddi vergi geliri elde ediyor. Petrol ve türevi ürünler konusunda dışarı bağımlı olduğumuzu dikkate alırsak, ülkemiz yollarında harcanan yakıt tüketiminin azalmasının devlet ve ülke ekonomisi için faydalı olmasını beklersin. Ne yazık ki yetkililer bizim vergilerimizle düzenli olarak yenilenip alınan lüks araçlarından feragat etmek istemedikleri için, çağ dışı vergilendirme sisteminin değişmesini kimse beklemiyor. En kötüsü ise, Türkiye'deki otomotiv sektörünün dönüşümüne de engel oluyor bu uygulamalar. İç pazarda önüne setler çekilmiş bu firmalar yeni nesil araçları üretmek için fabrikalarını başka ülkelere taşıdıkları zaman belki akılları başlarına gelir. Ne yazık ki bu yeni nesil araçlar konusunda ipi yine elimizden kaçırıyoruz. Bir kere de dünyadaki gelişmeleri takip edip buna yönelik proaktif kararlar alınabilsin artık; ülkemizin bürokrasisi değişime çok kapalı, 10 yıllar önceki koşullara göre oluşturulmuş olan vergi sistemini değiştiremiyorlar veya büyük direnç gösteriyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2799 kere teşekkür edildi
https://tr.motor1.com/news/455145/toyota-corolla-sedan-15-motora-kavustu/?fbclid=IwAR1LENYkc2fvi-PceMNt_RTGMnjOk2RhricbqQ1y8ThySHGUuDMwkZv5by8


3 silindirli motoru Türkiye'de ilk olarak yerli Corolla'da göreceğiz.
Toyota, Corolla Sedan'ı daha fazla verimlilik sunan yeni 1.5 Dynamic Force güç ünitesi ile sunacak. Türkiye’de üretilen Toyota Corolla Sedan’ın yeni motor seçeneği olan 1.5 Dynamic Force, Avrupa’daki yeni emisyon standartlarını karşılayacak şekilde geliştirildi.

Toyota’nın yeni 1.5 Dynamic Force motoru, düşük tüketimi ve çevreci özellikleriyle dikkat çekiyor. Yeni 3 silindirli 1.5 litre hacmli motor, modern ve TNGA uyumlu tasarımı sayesinde daha düşük ağırlığa sahip ve daha az yer kaplıyor. Bununla birlikte yakıt tüketim ve CO2 salımlarında %17 oranında iyileşme sunuyor.

Yeni 1.5 Dynamic Force, ileri teknolojisi ve geliştirilen özellikleriyle birlikte daha iyi hava yakıt karışımı sunarak daha yüksek termal verimlilik ve daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Yeni 1.5 litrelik motor, WLTP ölçümlerine göre 127-139 g/km CO2 ve 5.6-6.2 lt/100 km birleşik tüketim değerine sahip.

Toyota Corolla Sedan’da tercih edilebilecek ünite 123 beygir güç, 153 Nm tork üretebiliyor ve sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) veya 6 ileri manuel şanzıman ile eşleştirilebiliyor. CVT'nin manuel modunda 10 ileri oran bulunuyor. Yeni ünite, 132 beygir güç, 159 Nm tork üretebilen 1.6 litre hacimli motorun yerini alacak ve fiyatlar yakında açıklanacak.

Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2799 kere teşekkür edildi
Hem daha düşük güç ve torkta, hem daha yavaş 0-100, hem de 1.6 motorla aynı birleşik yakıt tüketiminde olacak, üstüne üstlük bir de lpg sıkıntısı olacak.

Toyota kendi ayağına sıktı. Bari lpg olmayacak, turbo getireydin.

40 yıllık diye eleştirdikleri 1.6 motorun değerini anlarlar şimdi.


Halihazırdaki motorun
CO2 emisyonu 132 gr/km
Birleşik yakıt tüketimi 5.8 lt/100km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1917 kere teşekkür etti
  • 2799 kere teşekkür edildi
Mazda'nın Sky Active ile Toyota'nın Hibriti sentezlenirse mükemmel olur :tamam:

Toyota'nın bu Dynamic Force 1.5 motorunun sıkıştırma oranının 14 olduğunu öğrenince Mazda ile ortaklık mı diye düşündüm ama meğer Suzuki'nin M15A motorunun geliştirilmiş versiyonuymuş.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1900
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Yeni motorun Türkiye için hiç bir anlamı yok. Daha güçlü desen değil, daha az yakıyor desen oda değil (belki cüzi miktarda az yakabilir). Burada amaç sadece ve sadece emisyon değerlerini Avrupa normlarına çekebilmek.
Yeni motor direk enjeksiyonlu olduğu için LPG taktırmakta sıkıntılı olacak. Hem kit maliyeti yüksek hem de lpg' nin yanında benzinde tüketen bir sistem olacak direk enjeksiyonlu olduğu için.
Keşke turbolu bir ünite getirilseydi. Bu durumda 1.6 atmosferikler hemen her anlamda Türkiye pazarı için çok daha değerli olacaktır. Bizim insanımız lpg takılmayan/zor takılan atmosferik benzinli motorları sevmez.
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 156 kere teşekkür etti
  • 209 kere teşekkür edildi
emisyon standartları dışında bir espirisi olmamış. Türkiye pazarında tutmaz bu. Ben 1.6 valvematik motoru seviyordum. Güçlü ve Türkiye için isteneni veren bir motordu. Güle güle 1zr-fae
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Güncel Ford Focus'da da benzer 3 silindirli benzinli bir motor kullanılıyor. Youtube videolarından anlaşıldığı kadarıyla ortalama bir performans ile oldukça makul yakıt değerleri elde ediliyor ve o motor LPG uyumlu. Ancak Corolla'da 1.2T motor çok iyi olurdu. 116 PS ama 1ZR-FAE'den daha performanslı hissettiriyor ve benzer şartlarda daha az yakıyor.   
2004 Corolla Verso Elegant 1.6 VVT-i (2004-...)
2011 Auris 1.33 Comfort (2011-2013)
2013 Auris 1.6 Valvematic Premium Multidrive S (2013-2017)
2017 C-HR 1.2T 4x2 Diamond Premium (2017-...)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 70000
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Keşke turbo 1.2 yi getirseydi LPG ye hiç girişmezdik.Bundan sonra Toyota sedan Corollaya turbo getirmez hibrit ve elektirikliye ağırlığını verecektir

Etiketler: