Gönderen Konu: D4D zor çalışma sorunu  (Okunma sayısı 393 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
D4D zor çalışma sorunu
« : Eylül 20, 2020, 00:48:19 »
Selamlar, dizel bir corollam var 180 binde, araba 1-2 ay önce araç soğukken ilk çalıştırmada direk alıyordu ama ardından direk stop ediyordu ve çalışması içinde 2-3 kere marş çevirmem gerekiyordu. işin garip tarafıda araba arıza yakmadı hiç. Herneyse bu sorun daha önce yoktu tabi, sonra gittim yetkili servise mazot filtresini değiştirttim bu sorun çözüldü bir süre, ama bu seferde 1-2 saniye sonra marş alıyordu. Yakın sıralar ise araba sabah ilk marşta çok zor çalışmaya başladı sanki yakıtı pompalamıyor, aracın perfomnasına gelirsek biraz performanstan düştü gibi. Eskiden 1. viteste aslanlar gibi debriyajla kalkan araba şimdi motor ısınana kadar debriyajla boğularak kalkıyor. İşin garip tarafıda Bu sorunda ısınınca çözülüyor. Bu neyden kaynaklanır? Biraz araştırdım enjektörler, mazot pompası, ısıtma bujisi gibi parçalardan kaynaklanabiliyormuş. Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler.


@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478)
@Tokay  Ceritoğlu (40552)
Önceki postumda yardımcı olmuştunuz,  bu sorunuma yardımcı olabilir misiniz rica etsem?

Toyota Club Türkiye

D4D zor çalışma sorunu
« : Eylül 20, 2020, 00:48:19 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1257 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #1 : Eylül 20, 2020, 13:41:47 »
İlk çalışmada geç alması ısıtma bujisinden yapar 1 patlak olsa zorlar,ilk kalkışta tork ile hareket etmemesi baskı balatadan yapar çekiş düşüklüğü yine balataya bağlı olabilir balata zayıflamışsa araç devri yükselir ama gitmez enjektörler zayıflamışsa yine çekiş düşüklüğü yapar ,
Yakıt filtresi en son kaç km önce değişti?
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #2 : Eylül 20, 2020, 13:44:02 »
İlk çalışmada geç alması ısıtma bujisinden yapar 1 patlak olsa zorlar,ilk kalkışta tork ile hareket etmemesi baskı balatadan yapar çekiş düşüklüğü yine balataya bağlı olabilir balata zayıflamışsa araç devri yükselir ama gitmez enjektörler zayıflamışsa yine çekiş düşüklüğü yapar ,
Yakıt filtresi en son kaç km önce değişti?

2bin km önce değiştirdim, ısıtmaları kontrol ettirdim ampül ışık veriyordu ama yıprandıklarını düşünüyorum. Mazot filtresini değiştirmeden önce çalışıp stop ediyordu ondan sonra 2-3 kere marş basınca alıyordu. Şimdi ise zor çalışıyor arada da gaza basmadan çalışmamazlık yapıyor. Bu neyden kaynaklı olur acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1257 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #3 : Eylül 20, 2020, 13:56:47 »
2bin km önce değiştirdim, ısıtmaları kontrol ettirdim ampül ışık veriyordu ama yıprandıklarını düşünüyorum. Mazot filtresini değiştirmeden önce çalışıp stop ediyordu ondan sonra 2-3 kere marş basınca alıyordu. Şimdi ise zor çalışıyor arada da gaza basmadan çalışmamazlık yapıyor. Bu neyden kaynaklı olur acaba?
Yakıt hattını kontrol ettirin bi yerlerde hava alan yer varsa mazot geriye kaçar marş anında zorlar veya çalışınca geri stop eder,en son enjektör kontolu yaptırırsınız.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #4 : Eylül 20, 2020, 13:59:52 »
Yakıt hattını kontrol ettirin bi yerlerde hava alan yer varsa mazot geriye kaçar marş anında zorlar veya çalışınca geri stop eder,en son enjektör kontolu yaptırırsınız.

İlk dediğinizi yaptırayım, bir sorun yoksa mazot pompası, ısıtma, enjektörleri kontrol ettiricez yapıcak birşey yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1257 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #5 : Eylül 20, 2020, 14:03:15 »
İlk dediğinizi yaptırayım, bir sorun yoksa mazot pompası, ısıtma, enjektörleri kontrol ettiricez yapıcak birşey yok.
Pompa basıncına baktırın olması gereken arılıklar içindemi kontrol ettirin.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #6 : Eylül 21, 2020, 17:04:31 »
Pompa basıncına baktırın olması gereken arılıklar içindemi kontrol ettirin.

Bugün baktırdık ısıtmalara bir sorun yoktu, mazotu geri kaçırıyor galiba bir yerden. pompacı mazot pompa kütüğünden olduğunu söyledi. Olabilir mi böyle birşey?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 998 kere teşekkür etti
  • 2126 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #7 : Eylül 21, 2020, 19:24:53 »
Bugün baktırdık ısıtmalara bir sorun yoktu, mazotu geri kaçırıyor galiba bir yerden. pompacı mazot pompa kütüğünden olduğunu söyledi. Olabilir mi böyle birşey?

Kızdırma bujileri normal ise yakıt filtre braketini ve braketin üzerindeki yakıt ısıtıcısını kontrol ettirmenizi tavsiye ederim,

Sorununuz çözüldüğünde mazot filtrenizi 20.000km. periyodunda değiştirirseniz bu tip srounların bir çoğunu bertaraf etmiş olursunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 83 kere teşekkür etti
  • 753 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #8 : Eylül 21, 2020, 20:14:55 »
Ek olarak mazot pompası diyorum,yenilenmeli.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #9 : Eylül 22, 2020, 21:03:29 »
Kızdırma bujileri normal ise yakıt filtre braketini ve braketin üzerindeki yakıt ısıtıcısını kontrol ettirmenizi tavsiye ederim,

Sorununuz çözüldüğünde mazot filtrenizi 20.000km. periyodunda değiştirirseniz bu tip srounların bir çoğunu bertaraf etmiş olursunuz.

Bu sabah motor soğuk yemiş halde gittim mazot filtresinin üstünde bulunan butona 10 kere bastım ve pısss diye havasını saldı, ardından marş ettim anında çalıştı.  Motor sıcakkende aynı işlemi yaptım gene havasını attı. Bu normal mi? Yoksa bir yerden hava mı alıyor acaba?

Mesaj Birleştirildi: Eylül 22, 2020, 21:09:11
Ek olarak mazot pompası diyorum,yenilenmeli.
Teşekkür ederim bosch'un yetkili servis pompacısında kontrol ettirdim, ordaki tamirci bana bunların mazot pompasında kolay kolay sorun olmaz dedi. Sabahleyin mazot filtresinin üstündeki butona bas eğer kolay basılıyorsa yakıt sisteminde hava var demektir o yüzden bu sorunu yapıyor olabilir dedi. Dediği gibi oldu ve çok yumuşaktı ve havasınıda saldı. Toyota servisine gideceğim kontrole artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1257 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #10 : Eylül 23, 2020, 00:16:29 »
Bu sabah motor soğuk yemiş halde gittim mazot filtresinin üstünde bulunan butona 10 kere bastım ve pısss diye havasını saldı, ardından marş ettim anında çalıştı.  Motor sıcakkende aynı işlemi yaptım gene havasını attı. Bu normal mi? Yoksa bir yerden hava mı alıyor acaba?

Mesaj Birleştirildi: Eylül 22, 2020, 21:09:11
Teşekkür ederim bosch'un yetkili servis pompacısında kontrol ettirdim, ordaki tamirci bana bunların mazot pompasında kolay kolay sorun olmaz dedi. Sabahleyin mazot filtresinin üstündeki butona bas eğer kolay basılıyorsa yakıt sisteminde hava var demektir o yüzden bu sorunu yapıyor olabilir dedi. Dediği gibi oldu ve çok yumuşaktı ve havasınıda saldı. Toyota servisine gideceğim kontrole artık.
Ali bey o bastığınız buton manuel hava alma butonu araç bşurrlerden hava alıyor mazotu geriye kaçırıyor,hortumlara ve tüm sisteme baktırın.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #11 : Eylül 23, 2020, 13:26:16 »
Sorunu çözmüş bulunmaktayım. Mazot filtresini değişirken mazot filtresi alt  sensor kapaginı çok sıktıkları için çatlatmışlar, oradan mazot kaçırıyordu. 450TL işçilik dahil sorunu hallettirdim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1257 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #12 : Eylül 23, 2020, 13:44:57 »
Sorunu çözmüş bulunmaktayım. Mazot filtresini değişirken mazot filtresi alt  sensor kapaginı çok sıktıkları için çatlatmışlar, oradan mazot kaçırıyordu. 450TL işçilik dahil sorunu hallettirdim.
Hayırlı olsun ve geçmiş olsun,kalifiye eleman olmayınca malesef sorunlar kaçınılmaz oluyor.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #13 : Eylül 23, 2020, 15:18:17 »
Hayırlı olsun ve geçmiş olsun,kalifiye eleman olmayınca malesef sorunlar kaçınılmaz oluyor.
Mazot filtresinide Kale servisinde değiştirmiştim. Yazık onlar yüzünden arabamdan soğudum gerçekten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1257 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #14 : Eylül 23, 2020, 17:20:16 »
Mazot filtresinide Kale servisinde değiştirmiştim. Yazık onlar yüzünden arabamdan soğudum gerçekten.
Ali bey herkes usta olsaydı sorun kalmazdı malesef meslekte gerçek ustalar yetişmiyor eli anahtar tutan meslek lisesini hasbelkader bitirmiş şahısları kısa süreli kurslar ile ustalık belgesi edindirerek usta yapıyorlar servislerde usta olarak işe alıyorlar hâl böyle olunca işler bu duruma geliyor,
Esas sorumluluk ev geçindirme olunca düşük maaş da olsa iş kabul ediliyor iş verenin de kolayına geliyor,
Tabi meslek liselerinde okuyup sanayide iyi bir ustanın elinin altında gerçek çıraklık yapıp iş öğrenenler de var onlarda servislerde durmuyor kendi yerlerini açıyorlar.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: D4D zor çalışma sorunu
« Yanıtla #15 : Eylül 23, 2020, 18:24:25 »
Ali bey herkes usta olsaydı sorun kalmazdı malesef meslekte gerçek ustalar yetişmiyor eli anahtar tutan meslek lisesini hasbelkader bitirmiş şahısları kısa süreli kurslar ile ustalık belgesi edindirerek usta yapıyorlar servislerde usta olarak işe alıyorlar hâl böyle olunca işler bu duruma geliyor,
Esas sorumluluk ev geçindirme olunca düşük maaş da olsa iş kabul ediliyor iş verenin de kolayına geliyor,
Tabi meslek liselerinde okuyup sanayide iyi bir ustanın elinin altında gerçek çıraklık yapıp iş öğrenenler de var onlarda servislerde durmuyor kendi yerlerini açıyorlar.
Yardımlarınız için çok teşekkürler ederim, şuan arabam yarım marşta çalışıyor sağ olun.

Etiketler: