Gönderen Konu: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma  (Okunma sayısı 543 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 876 kere teşekkür edildi
E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« : Eylül 10, 2020, 18:03:16 »
Merhaba arkadaşlar  8 yıldır kullandığım aracım kıştan bu tarafa baş gösteren bir sorunum var bu sorunla alakalı baya bir araştırma yaptım 8 senedir sadece yağ bakımı ve genel bakım için sanayiye giden ben sanırım  8 senelik toptan git gel yaptım .Sorun ilk olarak  1800 - 2000 devir aralığında hafif bir silkeleme olarak başladı .Bu devri geçtikten sonra herhangi bir sıkıntı yaşamıyordum.Can sıkıcı hal almaya başlayınca şimdiye kadar yaptırdıklarımı yazıyorum 

 1 - Lpg  her iki filtrede değişti - ayar yapıldı
 2 - Bujiler Değişti
 3 - Bobinler kontrol edildi
 4 - Akü kutup başı sökülüp 1 hafta benzinle kullandım .Sonra geri ayar yaptırdım 
 5 - Hava akışmetre temizlendi
 6 - Kelebek bogazı iç dış detaylı temizlendi
 7 - Bobinleri kendim söküp saf alkolle temizledim
 
Şimdiye kadar bunları yaptırdım arkadaşlar

İşin en garip yanı  bazen araç hiçbirşey yokcasına eskisi gibi akıcı ve seri şekilde  gidiyor . Ama bir anda başka bir moda geçip silkelemeler isteksiz gitmeler gaza tepki vermemeler başlıyor . Tatile gittim geldim inanın araçtan hiç keyif alamadım çünki 1 dakika önce şahlana araba 1 dakika sonra gaza tepki vermez hale geliyor veya kalkışta şiddetli şekilde sallıyor . ne yapacağımı bilemedim .

Lpg de ortalama  30 - 35 bin km dir kullanıyorum . Ustam abi  30 - 40 binde sboplara birşey olmaz hele bi  100 - 150 bin olsun dedi sibop olsa sürekli aynı olur dedi  . Birde son 1 aydır rolantide daha titrek çalışıyor araç .Böyle boşa atmalarda sert titreyip toparlıyor .

Ustam bobinin bir tanesi ara ara kesiyor diye tahmin ediyor . Baka birşey yok araba saat gibi çalışıyor diyor . Dostlar başına gelen çözüm bulan varsa yardımınızı rica ederim .

Acaba diyorum lpg yakıt haritasını bozdu ondann dolayı düzensizlik mi var ama
benzinliyken de silkeleme hafif şekilde oluyor 

BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Toyota Club Türkiye

E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« : Eylül 10, 2020, 18:03:16 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 180000
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #1 : Eylül 10, 2020, 20:21:18 »
Benzer problem bendede var, 2000 devir altinda araba çok cansiz, arabadan soğudum resmen. Hafta sonu kompresyon testi yaptıracağım, kurcalamadığım yer kalmadi kime sorsam subap diyor. Benimde yaklaşık 50 bin km oldu lpg, fakir karşımda subap yakar diyorlar bence bide komresyon testi yaptırın subapta sıkıntı yoksa normal çıkar zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 221 kere teşekkür etti
  • 1199 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #2 : Eylül 10, 2020, 20:27:30 »
İlk önce aracı bilgisayara bağlayıp anlık verileri takip etmeniz ve değerlendirme yapmanız lazım tabi bunun için canlı verileri oluymayı becerecek birisi lazım,yoksa deneme yanılma yoluyla çok para harcatırlar yukarıda bahsettiğiniz buji vs parçaları nereden aldınız?
Zira şuan piyasada denso adı altında satılan birçok sahte ürün mevcuttur.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 876 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2020, 17:04:44 »
Kubilay abi  Selamlar

Abi Lpg konusunda gerçekten çok dikkatliyimdir . Özellikle ayaları yapan yer zengin karışım bıraktığını söyledi ki. Ben Lpg alımlarında sürekli litre km hesabı yaparım . Benzin verisinin ortalama ½ 15 - 17 fazlasını  veriyordu yani fakir karışım  yok araçta . Ben hala bobinin bir tanesinden  şüphe ediyorum. Sibop sorunu olsa araçta arıza dönem dönem düzelip geri kendini belli etmez sürekli şekilde devam eder  . Birde sibop sorunu olan araç yüksek hızlara çıkmaz diye biliyorum

Ümit Bey Selamlar

Sorun baş gösterdiğinde  bilgisayara bağlayıp ustam baktı . 4 pistonda da bir sorun görünmüyor abi motor saat gibi . Biraz devirsiz kullanmaktanda olur . Benzinde biraz motoru zorlayarak kullan dedi  . Yaptım ama beninde lpg ye göre daha hafif yapıyor değişen birşey olmadı . Benzin de daha az hissedilir yapması ateşleme olasılığını bende yükseltiyor  . Bujileri japon yedek parça satan bir firmadan orijinal kodlu olarak aldım . Ama tabi ki günümüzde insan bile klonlanıyor neredeyse buji komik olur  . Ümit bey eski bujileri söktür düğümde  1 tane buji dikkatimi çekti . buji kablosunun geçtiği yerin dibi yanık gibi kızarmıştı diğer bujilerde böyle bir durum yoktu .Benim aklıma gelen bu bujinin bobininin sorunlu olduğu .Çıkan bujiler  18 bin km kullandığım bujiler



BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 221 kere teşekkür etti
  • 1199 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2020, 20:17:12 »
Yücel bey merhabalar,
Alışverişte yapılmaması gerekeni yapmışsınız buji gibi araç için hati öneme sahip parçayı netten almışsınız,aklıma formda konusu olan Auris sahibi arkadaşımız geldi,aynı tekleme sorunundan değişik servislerde 4 takım buji değiştirilmişti tem otoya yönlendirmiştim tem serviste yeni takılan bujilerden sonra araç kendine gelmişti,onunda bujileri sözde orjinal takılmıştı ama nafile.
Tem otodan veya en yakın yetkili servisten bir takım buji alarak değiştirmenizi tavsiye ederim.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 876 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #5 : Eylül 12, 2020, 12:10:00 »
Ümit bey internet ten değil  ostim sanayiden  büyük bir parçacıdan aldım bujileri. Fakat sanki sökülen bujiler le aracım daha stabil çalışıyordu ve daha seri ilerliyordu  .
Dörtnal a götürüyorum sürekli oraya götürüp tekrar değiştirteyim
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 180000
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #6 : Eylül 12, 2020, 12:46:19 »
Bugün bende gittim Dortnal Toyota'ya kompresyon ölçümü yaptırdım bütün silindirder 170-175 psi civarı çıktı, problem yok dediler. Bilgisayara bağlayıp baktıklarında 2. Oksijen sensöründen sensörü hatalı veri gönderiyor denildi. Arıza lambası falan yanmıyor artık çıkma bir sensör alıp deneyeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 876 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #7 : Eylül 12, 2020, 13:46:05 »
Kubilay abi seninde sorun benimle ay nı mı  .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 180000
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #8 : Eylül 12, 2020, 22:13:37 »
Benim problem alt devirler sürekli cansiz. Arabanın aküsü bitmişti onu değiştirdikten sonra problem yaşamaya başladım bi şeyleri tetikledi heralde, arabayı vurdurarak çalıştırdım ondan mı oldu anlamadım. Ayrica Obd cihazıyla araca bağlandıgımda Ltft degeri gaza basınca %25 e fırlıyor gazdan çekince %5 - 10 gibi rakamlara düşüyor. Çok uğraştım ama çözemedim. Belki buradaki üstadların bir fikri vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 221 kere teşekkür etti
  • 1199 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #9 : Eylül 12, 2020, 23:24:29 »
Ümit bey internet ten değil  ostim sanayiden  büyük bir parçacıdan aldım bujileri. Fakat sanki sökülen bujiler le aracım daha stabil çalışıyordu ve daha seri ilerliyordu  .
Dörtnal a götürüyorum sürekli oraya götürüp tekrar değiştirteyim
Malesef piyasadaki esnafların bir çoğu vicdanı cüzdana koymuş,onun için kesinlikle sanayiden parça almıyorum ya yetkili den yada ufuk beylerden alıyorum,çünkü çoğu taklit ürün satıyor,adama soruyorum marka nedir diyorum abi Taiwan malı diyor ama bildiğin çin malı yada orjinal diye satıyor ama servis fiyatının yarısına nasıl orjinal oluyor anlamıyorum.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 876 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #10 : Eylül 12, 2020, 23:48:46 »
Ben bugün tekrar gittim sanayiye ustam tekrar baktı anlattıklarımı da göz önünde bulundurarak bobinlerden bir tanesi ara ara kesiyor bozulacak ama tam olarak bozulmadığı için bazen aracın stabil çalışıyor bazen kesiyor araç kasılıyor çekişten düşüyor dedi. Hakikaten de bugün mesela sanayiye giderken sanayi yolun tutunca abi araba resmen normale döndü .Ne kasılma ne silkeleme hiç birşey yok  .Ustamla şöyle bir karara vardık. Ben kendimde düşünüyordum zaten ustamda söyleyince uygulayacağız . 1 tane bobin aldım orta kalite . Sırasıyla bobinleri  deneyeceğim  hafta içi işe gidip gelirken zaten arızayı ara ara yapıyor . hangi bobinde sorun düzelir ise oranın arızalı olduğuna kanaat edeceğiz .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 221 kere teşekkür etti
  • 1199 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #11 : Eylül 13, 2020, 08:52:43 »
Ben bugün tekrar gittim sanayiye ustam tekrar baktı anlattıklarımı da göz önünde bulundurarak bobinlerden bir tanesi ara ara kesiyor bozulacak ama tam olarak bozulmadığı için bazen aracın stabil çalışıyor bazen kesiyor araç kasılıyor çekişten düşüyor dedi. Hakikaten de bugün mesela sanayiye giderken sanayi yolun tutunca abi araba resmen normale döndü .Ne kasılma ne silkeleme hiç birşey yok  .Ustamla şöyle bir karara vardık. Ben kendimde düşünüyordum zaten ustamda söyleyince uygulayacağız . 1 tane bobin aldım orta kalite . Sırasıyla bobinleri  deneyeceğim  hafta içi işe gidip gelirken zaten arızayı ara ara yapıyor . hangi bobinde sorun düzelir ise oranın arızalı olduğuna kanaat edeceğiz .
İlk etapta hangi bobinin arızalı olduğu nu nasıl anlayacaksınız?
Araç kesiklik yaptığında hangi bobinde olduğunu anlamak için arızayı uzun süre yapması lazım o anda durup bobinleri sırasıyla çıkarıp bakmak lazım,bobinleri tek tek çıkardığınızda aracın çalışmasında değişiklik olmuyorsa o gözdeki bobin arızalı demektir ama bunu uygulamak için aracın her devirde ve rolantide kesiklik yapması gerek sizin araç sadece belirli devirde kesiklik yapıyor diyordunuz.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 13, 2020, 09:04:16
Benim araçta bu kışın sonlarına doğru silkelemeye başlamıştı oradan buradan derken hiç parça değişimi yapmadan düzeldi, hasbelkader petrol ofisinden yakıt aldım araçta silkeleme vs hiç birşey kalmadı daha önce hep Shell den alırdım o yakıt ile Hatay'dan Adana'ya gittim orada bitti denemek için tekrar shell'den aldım 600 metre sonra araç tekrar silkelemeye kesiklik yapmaya başladı o depo bitene kadar araç resmen can çekişti sonrasında tekrar po'dan aldım yine düzeldi şimdilik shell'den almıyorum araçta bende mutluyuz ama malesef az km yapıyor.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 876 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #12 : Eylül 13, 2020, 15:17:50 »
Ümit bey ben her gün işe aracımla gidip geliyorum ve mutlaka arızayı bir yerde baş gösteriyor araç  .Arıza ortaya çıktığında aracı benzine alıyorum .Benzinde de silkeleme çekiş düşüklüğü oluyor ama kesik kesik genel de dur kalk trafikte daha çok ortaya çıkıyor .Yanin ısınınca sorun daha çok ortaya çıkıyor  .Şimdi orijinal bobinlerin üzerini soldan sağa numaralandırdım . Lpg sisteminin bağlı olduğu 4 üncü bobinin değiştirdim yeni aldığım bobini taktım yerine .Mahallede bir turladım arabada bir silkeleme olmadı .Bakalım motor kapağını takmadım eski bobini de kutuya koydum takımlarla bagaj da eğer silkele olursa . 3 numaralı bobine geçiş yapacağım . Sırayla bu şekilde deneyeceğim tahminen 1 hafta içinde sonuca ulaşırım diye tahmin ediyorum .

Yakıt olayına gelirsek  . Shel -Opet - Petrol ofisi hepsiyle denedim  .Shell in yakıtı ile araç daha ataka gidiyor onu fark ettim ama daha az km yapıyor .Ben sürekli PO tercih ediyorum şimdiye kadar hiç istasyon değiştirmedim  . Yakın tarihte uzun yola gittim geldim.Yol gereği  shell opel  - Türkiye petrolleri gibi firmalardan gaz aldım  hepsiyle de arızayı baş gösterdi  . Hatta tatile gittiğim yerde kısa mesafe plaja gidip geldiğim için full benzinde gittim geldim . araba benzinde bile bir sorun olduğunu hissediyordum .Bakalım bu şekilde çözeriz inşallah 
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 238500
  • Kan Grubu: A+
  • 383 kere teşekkür etti
  • 367 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #13 : Eylül 15, 2020, 17:02:25 »
Yücel abi gördüğüm kadarıyla bujilerinden birinde lekelenme mevcut aynısını 4 bujide birden yaşadım ve en son içindeki kömür kısmı elektrot kısmına değerek tık tık tık tık ses çıkartıyordu silkeleme mevcuttu ve bujilerin 4üde sıkmak için bulunan metal bölümün içinde dönebiliyordu denso bujilerde bunu yaşayanlar mevcut ngk BKR5-EYA11 kodlu bujiyle değiştirdim ve problemlerden en ufak eser kalmadı. Densoyu ilk taktığımdan itibaren araç isteksiz rölantide titreşimliydi NGKya geçtikten sonra en ufak problem kalmadı.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake 1.8 vvt-i İntake Manifold 1.8 vvt-i Throttle Body 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm düz boru Raizin Voltage Stabilizer Greddy Oil Cacht Tank
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 130000
  • Kan Grubu: 0+
  • 19 kere teşekkür etti
  • 876 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #14 : Eylül 16, 2020, 08:59:27 »
Selam Ercüment  resimdeki bujileri geri takmadık  1 takım yeni taktık ama gene denso taktık orijinal diye .Değişen birşey pek olmadı Sanki yeni bujiler den sonra aracın çekişi daha çok düştü gibi oldu . Hele uzun yolda ısınınca araba kalkışlarda sallaya sallaya kalktı bildiğin hızlanmak için çırpındı . Memlekette ilğili alakalı usta kalmamış ben onu gördüm . Derdimi anlatıyorum  ondan yapmaz bundan yapmaz deyip  basip işlerden daha çok para kazanmaya çalışılıyor .Ya ben en sinir olduğum ya abi bujileir bir sökün bakın belki sahte bujidir diyorum bobinlere bakın belki atlama yapıyordur diyorum. 4 sefer lpg ciye gönderdiler lpg cide bıktı abi valla billa lpg kaynaklı sorun yok aracında diyor adam. Farklı ustaya da götürdüm  oda baktım abi lpg ayarların en ufak birşey yok degerlerin benzinle birebir örtüşüyor dedi . Filtreleri zaten komple değiştirmiştim .

En son arızayı kendim bulmak için  1 tane orta kalite bobin aldım ilk başta  4 nolu  bobini değiştirdim . BU arada bobinlerin üzerine numaralarına asetat kalemle yazdım . 4 nolu bobini değiştirdiğimde araçtaki çekiş düşüklüğü ve silkeleme gitmedi . 1 gün gezdim bir değişiklik olmadığını gördüm . 4 ü geri yerine taktım  3 noli bobini taktım . Pazartesiden bu tarafa onla geziyorum  .3 gündür aracın çalışması stabil çekişi eskisi gibi . özellikle büyük vites düşük devir  zorluyorum o zaman bile silkeleme yok gibi birşey oda normal. Hafta sonuna kadar deneyeceğim motor kapağı bağajda  geziyorum inşallah devamında da birşey çıkmaz da  kurtulurum şu dertten .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

2006 COROLLA TERRA SEDAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '01
  • Kilometre: 238500
  • Kan Grubu: A+
  • 383 kere teşekkür etti
  • 367 kere teşekkür edildi
Ynt: E12 Corolla Alt Devirde Silkeleme ve Kasılma
« Yanıtla #15 : Eylül 17, 2020, 02:39:06 »
Selam Ercüment  resimdeki bujileri geri takmadık  1 takım yeni taktık ama gene denso taktık orijinal diye .Değişen birşey pek olmadı Sanki yeni bujiler den sonra aracın çekişi daha çok düştü gibi oldu . Hele uzun yolda ısınınca araba kalkışlarda sallaya sallaya kalktı bildiğin hızlanmak için çırpındı . Memlekette ilğili alakalı usta kalmamış ben onu gördüm . Derdimi anlatıyorum  ondan yapmaz bundan yapmaz deyip  basip işlerden daha çok para kazanmaya çalışılıyor .Ya ben en sinir olduğum ya abi bujileir bir sökün bakın belki sahte bujidir diyorum bobinlere bakın belki atlama yapıyordur diyorum. 4 sefer lpg ciye gönderdiler lpg cide bıktı abi valla billa lpg kaynaklı sorun yok aracında diyor adam. Farklı ustaya da götürdüm  oda baktım abi lpg ayarların en ufak birşey yok degerlerin benzinle birebir örtüşüyor dedi . Filtreleri zaten komple değiştirmiştim .

En son arızayı kendim bulmak için  1 tane orta kalite bobin aldım ilk başta  4 nolu  bobini değiştirdim . BU arada bobinlerin üzerine numaralarına asetat kalemle yazdım . 4 nolu bobini değiştirdiğimde araçtaki çekiş düşüklüğü ve silkeleme gitmedi . 1 gün gezdim bir değişiklik olmadığını gördüm . 4 ü geri yerine taktım  3 noli bobini taktım . Pazartesiden bu tarafa onla geziyorum  .3 gündür aracın çalışması stabil çekişi eskisi gibi . özellikle büyük vites düşük devir  zorluyorum o zaman bile silkeleme yok gibi birşey oda normal. Hafta sonuna kadar deneyeceğim motor kapağı bağajda  geziyorum inşallah devamında da birşey çıkmaz da  kurtulurum şu dertten .

Valla çok geçmiş olsun bende sorunu tesadüfen buldum  ustamdan buji anahtarlarını aldım bi kontrol edeyim diye söktüm 4 buji birden patlamış resmen. Denso bujide bu durumları yaşayanlar oldukça fazla o yüzden şaşırmadım duruma densonunda piyasada çakması felaket derecede dolanıyor eğer iyice içime sinsin dersen bujileri ngk ile değiştir derim ben. Çünkü aracın kmsi fazlasıyla düşük bobinin bozulacağını düşünmüyorum 251.000e girdik biz 43.000 kmdirde lpg ile kullanıyorum hala bir sıkıntı yaşatmadı çok şükür biraz düşme hissettiriyor fakat o kadarı da normal diye düşünüyorum ama sende aman aman bobin sıkıntısı olduğunu zannetmiyorum yinede kontrollerini yap sen ona göre tekrar konuşalım merak ettim durumu fazlasıyla.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake 1.8 vvt-i İntake Manifold 1.8 vvt-i Throttle Body 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm düz boru Raizin Voltage Stabilizer Greddy Oil Cacht Tank
Swimming coach :)

Etiketler: