0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Selam Arkadaşlar,1 senedir sürdüğüm Corolla'mın yol gürültüsüne daha fazla dayanamadım, en baştan beri aklımda olan yalıtım işini, epey uzun süren bir araştırma sonrasında zorlu bir kararla kendim yapmaya karar verdim. Piyasada 6 ile 12 bin lira arasında ücret istenen komple yalıtımı, kendim malzeme alarak epey bir emek ile alınteri dökerek nihayet tamamladım. Öncelikle malzemeden bahsedeyim;Malzeme CTK markasının Sandwich isimli ürünü. Bu ürün; yapışkan tabaka, alüminyum folyo ve elastik kauçuk materyallerin birleşimi ile 3 katmandan oluşan 8 mm'lik bir yalıtım malzemesi. Özel olarak araç yalıtımı için Ukrayna'da üretiliyor. 1,5 senedir de Türkiye'de distribütörü var. Bu ürünü seçme sebebime gelecek olursak; yalıtımı profesyonel veya amatör yapan herkes 2 veya 3 katman farklı malzemeler kullanarak yapıyor. İlk katmanda vibrodamping denilen titreşim önleyici malzemeyi kullanırlar. Sonrasında ise üzerine ses yalıtımı yapan ses kesici ve gürültü emici 2. hatta bazen 3. bir tabaka yapıştırırlar. Bu malzeme tek başına 3 katmandan oluşuyor. Fakat siz tek katman gibi uyguluyor, fazladan yapıştırma işlemleri ile uğraşmıyorsunuz. Yukarıda bahsettiğim ilk katmanda, birçok marka petrol/asfalt bazlı malzeme kullanırken, bu marka bir çeşit estetik kauçuk olan bütil kullanıyor. Yabancı forumlarda butiyl/asphalt tartışma konuları var. sağlıklı olanı butylDiğer ürünler gibi yapıştırırken rolon/rulo ile vs. gibi bir alet kullanmanıza gerek yok, ısıtmanıza gerek yok. Etiket yapıştırır gibi elinizle üzerine bastırarak kolayca yapıştırabiliyorsunuz. Çok esnek yapısı var, girinti çıkıntılara, eğimli yerlere kolayca uygulayabiliyorsunuz. Yapışkanlığı çok iyi, bir kere yapışınca bir daha çıkartamıyorsunuz gerçekten. Ürünün yapışkanlığının, dünyadaki diğer meşhur ürünlerle kıyaslaması vardı youtube'da. Kendisine en yakın ürün SPK ürünü idi. Yapışkanlık önemli, özellike kapılarda bırakma yaparsa, o kavçuk kapı camınıza yapışır, varın gerisini siz düşünün... Türkiye'de rahatlıkla bulunabiliyor ve fiyatı diğer ürünlere göre daha uygun. İsteyene özelden Türkiye Distribötürünün numarasını paylaşabilirim. Kendisi benim ismimle gidene fiyat konusunda elinden geleni yapacağını söyledi. Gelelim uygulamaya;Bayramda memlekete gitmeden ilk olarak ürünü elim alışsın diye bagaja uyguladım. Bagaj halısını ve yandaki pandizotları sökerek işe başladım. Duruma göre bazen tüm parçayı, bazen maket bıçak veya makasla keserek parça parça yapıştırdım. Ürünü yapıştırırken, altındaki kağıdı yavaş yavaş yapıştırdıkça söktüm. Böylelikle istenmeyen ani yapışmaların önüne geçtim. Dediğim gibi ürün bir kere yapıştı mı sökmek zor. (bağaj 5 saatimi aldı.)Sonrasında memlekete gidince kayınçom(sağolsun) ile aracın komple içini söktük, tabana komple uyguladık. Sabah 8'de başladık, 2 kişi akşam 10'da ancak bitirebildik. Ciddi derecede yorulduk. Yorulduk ama heyacanlıydık hemen deneme sürüşüne çıktık. Gerçekten süperdi. Daha önce giderken, ayaklarımın altında yolu hissederken artık yolu hissetmiyordum. Araca hem bir tokluk geldi, hem de biraz sessizlik.Sonrasında bir gün 2 saat emek harcayarak sol kapıyı, diğer gün bir 2 saat daha harcayarak da sağ kapıyı yaptım... ve elimdeki malzeme bitti Arka iki kapıda yalıtım olmadan, o şekilde İstanbul'a döndüm. Önde ses epey azalmıştı, araç içinde biraz daha rahat iletişim kuruyorduk, öndeki müzik kalitesi artmıştı.. ama arka kapılar açık gibi geliyordu Önde de yüksek hızlarda bir rüzgar sesi başladı. Demekki diğer tüm gürültüleri kesmişim.İstanbul'a gelince tekrar malzeme tedarik ettim ve arka iki kapıya da 2 gün 2şer saat harcayarak işi bitirdim. ve sonuç;-->Araç ses anlamında tatminkar seviyede evrim geçirdi. Öncesinde arka koltukta oturan eşim ve çocuğum ile iletişm kurmakta zorlanırken, artık birbirimizi çok rahat duyuyor, çok rahat araç içinde muhabbet ediyoruz. Yol gürültüsü acayip azaldı. VW grubu araçtan inip kendi aracıma binince kapım mı açık kaldı, tam kapanmadı mı derdim. Artık öyle hissetmiyorum.Aracı yalıtım yapmadan önce ses ölçümleri yapmıştım, sonrasında da yine aynı telefon ve aynı programla ses ölçümü yaptım. Bunlar da değerler;Rölantide, --> Öncesinde 49-51 Desibel, Sonrasında 42-44 Desibel110 km/s hızda --> Öncesinde 75-77 Desibel , Sonrasında 71-73 Desibel120 km/s hızda --> Öncesinde 75-78 Desibel , Sonrasında 71-74 Desibel... km/s --> öncesini ölçmedim, sonrasında 74-76 DesibelGenel olarak 3-4 decibel net bir azalma var. Bu Decibel değerlerini yorumlamak nasıldır bilmiyorum ama ciddi derecede gürültü, yol sesi azaldı, araç daha bir oturaklı, tok hissettiriyor. -->Müzik ses kalitesi cidden değişti. Sanki daha kaliteli bir müzik seti taktırmış gibiyim. Daha önce 25-30 arası ses yüksekliğinde müzik dinlerken, şuan 15-20 arası yükseklikte daha keyifli daha kaliteli müzik dinliyorum.-->Kapıları kapatırken ciddi şekilde tok kapanıyor. Araç kendini daha kaliteli hisettiriyor. --> Araç toplamda sadece 27 kg ağırlaştı Toplamda 11 kutu, 54 tane plaka kullandım. Bir tanesi tarttım tam 500gr. --> Direklere ve tavana herhangi bir yalıtım uygulamadım. Tavan'a değil ama direklere özel sadece süngerimsi CTK'nın Wavefix denilen bir ürününü almıştım, onu da bir ara uygulayacağım. Uygulama sırasında resim ve video çektim. Resimleri şimdilik buraya koyuyorum. Video'ları düzenleyip youtube'a atınca linkini eklerim. CTK TÜrkiye Distribütörü Alp Bey'e burdan da çok teşekkür ediyorum. Ürün tedariğinde ve uygulama noktasında fikirlerinden epey faydalandım.Bagajda malzemeler Aracın içi bu hale gelinceye kadar 10 saat emek harcadık Ön tarafa motor sesi gelmesin diye biraz malzeme kullanmış Toyota neyseki Ön Kapının orjinal hali; sadece naylan muşamba yapıştırmışlar. Tüm kapılarda izolasyon diye bu naylon var. Bu naylonu söküp atıyoruz. Bu da ön kapı panelinin orjinal hali. Buraya fena malzeme koymamışlar. Arka kapı panellerinde bu kadar malzeme koymamışlar malesef.Arka Kapı panelinin orjinal hali:Kapı sacının yalıtımı:Kapı dış sacın yalıtımı sonrası, içerideki sacın sadece deliklerini kapattım. Tamamen tekrar kaplamadım.Mesaj Birleştirildi: Ağustos 31, 2020, 01:56:36Yalıtım sırasında aracı sökerken faydalandığım video'ları alta ekliyorum.Rusların komple Yalıtım videosu,//www.youtube.com/watch?v=e5MFQDIXu9I//www.youtube.com/watch?v=PeeWfIPlGm8Ön kapı Sökme://www.youtube.com/watch?v=Hxw_enHLoZgArka Kapı Sökme://www.youtube.com/watch?v=C_6vOPoZiv8Vitesin etrafını sökmek için;//www.youtube.com/watch?v=YKswUKw63OM//www.youtube.com/watch?v=YlMwjEuRwMcArka koltukları sökme://www.youtube.com/watch?v=g-hZlfKc29MBagaj kapağı sökme://www.youtube.com/watch?v=4rC0lPVMZ80Arka Koltuk kenarlarındaki plastikler vs.//www.youtube.com/watch?v=-skm7wmArTc//www.youtube.com/watch?v=u4JlabjVGbgBagaj ve dolum kapağı açma kolu//www.youtube.com/watch?v=-FxNIh5iaBMDüzenleme : Trafik kuralları
Anıl bey o gördüğünüz parçaların içinde burç olması çok bişeyi değiştirmez çünkü motor direk olarak traves'e veya ana şasiye bağlanmıyor 4 ayrı noktadan titreşimi sönümlemek için motor kulakları kullanılıyor, ayriyeten tekerlerin bağlandığı salıncaklar diğer adıyla alt tablaların bağlantı noktaları zaten burçsuz olmaz,zaman içerisinde tabla değişimi o burçlar yıprandığı boşluk yaptığı için değişiyor, Mercedes firması sadece o burçlar ile gürültüyü kesmiyor,üretimde kullandığı platformlar bile çok farklı teknolojiler içeriyor bunun yanında akustik sistemlerde kullanıyor ANR VE ANC gibi,yani sadece bir burç eklemekle bu iş bitmiyor.
Burak Bey koltuklardaki fişleri sökünce airbag ışığı yakıyor mu araç ?
Çok büyük emek ve zaman harcanmış;tüm bunları yapmak sabır işi,kutlarım,emeğin değeri ölçülmez,toplam maliyeti hakkında fikir verebilirseniz ? iyi günlerde kullanılsın.
Eğer yanıcı madde olduğunu ve resmi serviste yaptıracağınız elektrik ek tesisatını ek kloz olarak kaskoya yazdırırsanız ödeme yapar,haricinde kesin sorun çıkacaktır,biz bagaj havuzu ve yan çıtaları bile sordular,yazdırmıştık.
kaskoda yalıtım klozu yok. bu bir donanım değil. kullandığımız malzemeler yanmaz diye geçiyor. çakmakla yakarken yanmadan kül oluyor. veya tutuşmuyor. tabiki herkesin yalıtımı farklı olabilir. ama size bir şey söyleyeyim , aracın tabanındaki keçeler kesinlikle daha yanıcılar.
Merhaba, İstanbulda sadece davlumbaz içlerine ses yalıtımı yaptırabileceğimiz düzgün bir yer bilen var mı? Ben de sadece davlumbaz düşünüyorum ama kendim uğraşacak pek vaktim de yok. Teşekkürler
şöyle bir video ile karşılaştım. dakika 12:35//www.youtube.com/watch?v=9LMrWqTz1xE
Dakika 12:35 te taktığı burçlar traves burcu o burçlar her araçta farklılık gösterir sizün araçta da bu merso kadar kaliteli olmasa da bir kaç noktada bağlantı burcu var,ama daha ince yapıda,sonuçta biri Mercedes diğeri toyatanın orta segment aracı.