Gönderen Konu: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich  (Okunma sayısı 15342 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #40 : Şubat 12, 2021, 18:29:27 »
Anıl bey o gördüğünüz parçaların içinde burç olması çok bişeyi değiştirmez çünkü motor direk olarak traves'e veya ana şasiye bağlanmıyor 4 ayrı noktadan titreşimi sönümlemek için motor kulakları kullanılıyor, ayriyeten tekerlerin bağlandığı salıncaklar diğer adıyla alt tablaların bağlantı noktaları zaten burçsuz olmaz,zaman içerisinde tabla değişimi o burçlar yıprandığı boşluk yaptığı için değişiyor, Mercedes firması sadece o burçlar ile gürültüyü kesmiyor,üretimde kullandığı platformlar bile çok farklı teknolojiler içeriyor bunun yanında akustik sistemlerde kullanıyor ANR VE ANC gibi,yani sadece bir burç eklemekle bu iş bitmiyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #40 : Şubat 12, 2021, 18:29:27 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #41 : Şubat 13, 2021, 01:38:26 »
Selam Arkadaşlar,
1 senedir sürdüğüm Corolla'mın yol gürültüsüne daha fazla dayanamadım, en baştan beri aklımda olan yalıtım işini, epey uzun süren bir araştırma sonrasında zorlu bir kararla kendim yapmaya karar verdim.  Piyasada 6 ile 12 bin lira arasında ücret istenen komple yalıtımı, kendim malzeme alarak epey bir emek ile alınteri dökerek nihayet tamamladım.   

Öncelikle malzemeden bahsedeyim;
Malzeme CTK markasının Sandwich  isimli ürünü.   Bu ürün; yapışkan tabaka,  alüminyum folyo ve elastik kauçuk materyallerin birleşimi ile 3 katmandan oluşan 8 mm'lik bir yalıtım malzemesi. Özel olarak araç yalıtımı için Ukrayna'da üretiliyor.  1,5 senedir de Türkiye'de distribütörü var. 
Bu ürünü seçme sebebime gelecek olursak; 
  • yalıtımı profesyonel veya amatör yapan herkes 2 veya 3 katman farklı malzemeler kullanarak yapıyor.  İlk katmanda vibrodamping denilen titreşim önleyici malzemeyi kullanırlar.  Sonrasında ise üzerine ses yalıtımı yapan ses kesici ve gürültü emici 2. hatta bazen 3. bir tabaka yapıştırırlar. Bu malzeme tek başına 3 katmandan oluşuyor.  Fakat siz tek katman gibi uyguluyor,  fazladan yapıştırma işlemleri ile uğraşmıyorsunuz. 
  • Yukarıda bahsettiğim ilk katmanda, birçok marka petrol/asfalt bazlı malzeme kullanırken,  bu marka bir çeşit estetik kauçuk olan bütil kullanıyor.  Yabancı forumlarda butiyl/asphalt tartışma konuları var. sağlıklı olanı butyl
  • Diğer ürünler gibi yapıştırırken rolon/rulo ile vs. gibi bir alet kullanmanıza gerek yok,  ısıtmanıza gerek yok.  Etiket yapıştırır gibi elinizle üzerine bastırarak kolayca yapıştırabiliyorsunuz.
  • Çok esnek yapısı var, girinti çıkıntılara, eğimli yerlere kolayca uygulayabiliyorsunuz. 
  • Yapışkanlığı çok iyi, bir kere yapışınca bir daha çıkartamıyorsunuz gerçekten.  Ürünün yapışkanlığının, dünyadaki diğer meşhur ürünlerle kıyaslaması vardı youtube'da. Kendisine en yakın ürün SPK ürünü idi.
    Yapışkanlık önemli,  özellike kapılarda bırakma yaparsa, o kavçuk kapı camınıza yapışır, varın gerisini siz düşünün...
  • Türkiye'de rahatlıkla bulunabiliyor ve fiyatı diğer ürünlere göre daha uygun. İsteyene özelden Türkiye Distribötürünün numarasını paylaşabilirim. Kendisi benim ismimle gidene fiyat konusunda elinden geleni yapacağını söyledi.

Gelelim uygulamaya;

Bayramda memlekete gitmeden ilk olarak ürünü elim alışsın diye bagaja uyguladım.  Bagaj halısını ve yandaki pandizotları sökerek işe başladım. Duruma göre bazen tüm parçayı, bazen maket bıçak veya makasla keserek parça parça yapıştırdım.  Ürünü yapıştırırken,  altındaki kağıdı yavaş yavaş yapıştırdıkça söktüm.  Böylelikle istenmeyen ani yapışmaların önüne geçtim.  Dediğim gibi ürün bir kere yapıştı mı sökmek zor.   (bağaj 5 saatimi aldı.)

Sonrasında memlekete gidince kayınçom(sağolsun) ile aracın komple içini söktük, tabana komple uyguladık. Sabah 8'de başladık, 2 kişi akşam 10'da ancak bitirebildik. Ciddi derecede yorulduk.  Yorulduk ama heyacanlıydık hemen deneme sürüşüne çıktık. Gerçekten süperdi.  Daha önce giderken, ayaklarımın altında yolu hissederken artık yolu hissetmiyordum.  Araca hem bir tokluk geldi, hem de biraz sessizlik.

Sonrasında bir gün 2 saat emek harcayarak sol kapıyı,  diğer gün bir 2 saat daha harcayarak da sağ kapıyı yaptım...   ve elimdeki malzeme bitti :) 

Arka iki kapıda yalıtım olmadan,  o şekilde İstanbul'a döndüm.  Önde ses epey azalmıştı, araç içinde biraz daha rahat iletişim kuruyorduk, öndeki müzik kalitesi artmıştı.. ama arka kapılar açık gibi geliyordu :)  Önde de yüksek hızlarda bir rüzgar sesi başladı. Demekki diğer tüm gürültüleri kesmişim.

İstanbul'a gelince tekrar malzeme tedarik ettim ve arka iki kapıya da 2 gün 2şer saat harcayarak işi bitirdim.

ve sonuç;

-->Araç ses anlamında tatminkar seviyede evrim geçirdi. Öncesinde arka koltukta oturan eşim ve çocuğum ile iletişm kurmakta zorlanırken, artık birbirimizi çok rahat duyuyor, çok rahat araç içinde muhabbet ediyoruz.  Yol gürültüsü acayip azaldı.  VW grubu araçtan inip kendi aracıma binince kapım mı açık kaldı, tam kapanmadı mı derdim. Artık öyle hissetmiyorum.
Aracı yalıtım yapmadan önce ses ölçümleri yapmıştım,  sonrasında da yine aynı telefon ve aynı programla ses ölçümü yaptım.  Bunlar da değerler;

Rölantide, --> Öncesinde 49-51 Desibel,  Sonrasında 42-44 Desibel
110 km/s hızda  --> Öncesinde  75-77 Desibel   , Sonrasında  71-73 Desibel
120 km/s hızda --> Öncesinde 75-78 Desibel ,  Sonrasında 71-74 Desibel
... km/s -->  öncesini ölçmedim, sonrasında 74-76 Desibel


Genel olarak  3-4 decibel net bir azalma var.   Bu Decibel değerlerini yorumlamak nasıldır bilmiyorum ama ciddi derecede gürültü, yol sesi azaldı, araç daha bir oturaklı, tok hissettiriyor.
 
-->Müzik ses kalitesi cidden değişti.  Sanki daha kaliteli bir müzik seti taktırmış gibiyim.  Daha önce 25-30 arası ses yüksekliğinde müzik dinlerken,  şuan  15-20 arası yükseklikte daha keyifli daha kaliteli müzik dinliyorum.

-->Kapıları kapatırken ciddi şekilde tok kapanıyor.  Araç kendini daha kaliteli hisettiriyor.

--> Araç toplamda sadece 27 kg ağırlaştı :)   Toplamda 11 kutu,  54 tane plaka kullandım.  Bir tanesi tarttım tam 500gr. 

--> Direklere ve tavana herhangi bir yalıtım uygulamadım.  Tavan'a değil ama direklere özel sadece süngerimsi CTK'nın Wavefix denilen bir ürününü almıştım, onu da bir ara uygulayacağım.


Uygulama sırasında resim ve video çektim.  Resimleri şimdilik buraya koyuyorum. Video'ları düzenleyip youtube'a atınca linkini eklerim.   
CTK TÜrkiye Distribütörü  Alp Bey'e  burdan da çok teşekkür ediyorum.  Ürün tedariğinde ve uygulama noktasında fikirlerinden epey faydalandım.







Bagajda malzemeler :)






Aracın içi :)  bu hale gelinceye kadar 10 saat emek harcadık :)





Ön tarafa motor sesi gelmesin diye biraz malzeme kullanmış Toyota neyseki :)





Ön Kapının orjinal hali;  sadece naylan muşamba yapıştırmışlar.  Tüm kapılarda izolasyon diye bu naylon var. Bu naylonu söküp atıyoruz.


Bu da ön kapı panelinin orjinal hali.  Buraya fena malzeme koymamışlar. Arka kapı panellerinde bu kadar malzeme koymamışlar malesef.


Arka Kapı panelinin orjinal hali:


Kapı sacının yalıtımı:








Kapı dış sacın yalıtımı sonrası, içerideki sacın sadece deliklerini kapattım.  Tamamen tekrar kaplamadım.





Mesaj Birleştirildi: Ağustos 31, 2020, 01:56:36
Yalıtım sırasında aracı sökerken faydalandığım video'ları alta ekliyorum.

Rusların komple Yalıtım videosu,

Ön kapı Sökme:

Arka Kapı Sökme:

Vitesin etrafını sökmek için;

Arka koltukları sökme:

Bagaj kapağı sökme:

Arka Koltuk kenarlarındaki plastikler vs.

Bagaj ve dolum kapağı açma kolu

Düzenleme : Trafik kuralları
Burak Bey koltuklardaki fişleri sökünce airbag ışığı yakıyor mu araç ?
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #42 : Şubat 13, 2021, 11:14:03 »
Çok büyük emek ve zaman harcanmış;tüm bunları yapmak sabır işi,kutlarım,emeğin değeri ölçülmez,toplam maliyeti hakkında fikir verebilirseniz ? iyi günlerde kullanılsın.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #43 : Şubat 14, 2021, 10:08:42 »
Anıl bey o gördüğünüz parçaların içinde burç olması çok bişeyi değiştirmez çünkü motor direk olarak traves'e veya ana şasiye bağlanmıyor 4 ayrı noktadan titreşimi sönümlemek için motor kulakları kullanılıyor, ayriyeten tekerlerin bağlandığı salıncaklar diğer adıyla alt tablaların bağlantı noktaları zaten burçsuz olmaz,zaman içerisinde tabla değişimi o burçlar yıprandığı boşluk yaptığı için değişiyor, Mercedes firması sadece o burçlar ile gürültüyü kesmiyor,üretimde kullandığı platformlar bile çok farklı teknolojiler içeriyor bunun yanında akustik sistemlerde kullanıyor ANR VE ANC gibi,yani sadece bir burç eklemekle bu iş bitmiyor.

Tabiki haklısınız. Bir aracı gerçekten sessiz hale getirmek , aracın tasarım aşamasında bu konuların düşünülmesini gerektiriyor. Bizlerin yaptıkları ancak günü kurtarmak olarak adlandırılır. Bir mercedes sahibi olamayacağım için kendi aracımı hobi olarak ve kendimce daha iyi hale getirmeye çalışıyorum. tecrübeleri de bu kanaldan paylaşıyorum.

Ufak bir ziyaret ve özlem gidermek amaçlı küçük bir memleket turu yaptık.
toplam 1900 km yol aldım. Hemen her yolda kullanma şansı buldum.
Araç için yaptığım yalıtım çalışmaları bence gayet başarı olmuş. Özellikle sıcak asfaltta düşük devirde giderken sadece rüzgar sesini duyuyorum. yol sesi olarak tabandan ses gelmiyor. yada duyulmuyor. davlumbaz yalıtımına önem göstermem gerektiğini anladım. kışlık lastiklerden gelen sesleri duydum ve çözümü muhtemelen bu yaz bulacağım.
Burçlar konusunda henüz birşey yapmadım. Motor sesi için çözüm üretmek daha mantıklı geliyor. bayır çıkarken çok devir çeviriyor , çok ses oluyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\\\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #44 : Şubat 14, 2021, 10:14:02 »
Burak Bey koltuklardaki fişleri sökünce airbag ışığı yakıyor mu araç ?

Selam Adaşım,  işlemi yapmadan akü negatif kutup başını söktüm.  Sonra fişleri söktüm.   İşim bitince akü kutup başını geri taktım.  Herhangi bir arıza ışığı veya airbag ışığı yakmadı.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 14, 2021, 10:27:42
Çok büyük emek ve zaman harcanmış;tüm bunları yapmak sabır işi,kutlarım,emeğin değeri ölçülmez,toplam maliyeti hakkında fikir verebilirseniz ? iyi günlerde kullanılsın.

Teşekkürler hocam.
Toplamda malzemelere 5bin lira harcadım.  Alırken kur 7,7 civarındaydı.   Son haliyle kullandığım toplam malzeme ağırlığı yaklaşık 40 kg .
5bin lira göze çok gibi geliyor ama Subigarage bu işleme 12bin lira istiyor, görüştüğüm diğer yerler ise 8-10 bin civarı fiyat verdi.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #45 : Şubat 14, 2021, 11:55:27 »
Şöyle bir hesapla bazen tek,bazen 2 kişi olarak neredeyse 27 iş saati emek harcanmış,malzemeyi kendiniz istediğiniz kalitede almanızla yapılmış,güle güle kullanın.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '20
  • 14 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #46 : Mart 19, 2021, 16:51:03 »
Merhaba, İstanbulda sadece davlumbaz içlerine ses yalıtımı yaptırabileceğimiz düzgün bir yer bilen var mı? Ben de sadece davlumbaz düşünüyorum ama kendim uğraşacak pek vaktim de yok.
Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #47 : Mart 19, 2021, 19:50:02 »
bir sey soracağım.. benim ki tamamen farazi... 
Allah korusun araç tamamen yandı diyelim. kasko para ödeme konusunda zaten cimri davranıyor. aracı inceleyip siz buna sonradan yanıcı madde ile kaplamışsınız yani fabrika çıkışını bozmuşsunuz. bu da yanmayı çoğaltmış  bundan dolayı para ödemem diyebilir mi?

veya başka yerine elektrik tesisatı çeksek ve bundan dolayı araç yansa da öder mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #48 : Mart 19, 2021, 20:47:37 »
Eğer yanıcı madde olduğunu ve resmi serviste yaptıracağınız elektrik ek tesisatını ek kloz olarak kaskoya yazdırırsanız ödeme yapar,haricinde kesin sorun çıkacaktır,bize bagaj havuzu ve yan çıtaları bile sordular,yazdırmıştık.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #49 : Mart 19, 2021, 22:42:07 »
Eğer yanıcı madde olduğunu ve resmi serviste yaptıracağınız elektrik ek tesisatını ek kloz olarak kaskoya yazdırırsanız ödeme yapar,haricinde kesin sorun çıkacaktır,biz bagaj havuzu ve yan çıtaları bile sordular,yazdırmıştık.

kendimizin yaptigi komple yalitim icin problem cikma ihtimali var mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #50 : Mart 20, 2021, 09:29:06 »
kaskoda yalıtım klozu yok. bu bir donanım değil. kullandığımız malzemeler yanmaz diye geçiyor. çakmakla yakarken yanmadan kül oluyor. veya tutuşmuyor. tabiki herkesin yalıtımı farklı olabilir. ama size bir şey söyleyeyim , aracın tabanındaki keçeler kesinlikle daha yanıcılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #51 : Mart 20, 2021, 13:52:26 »
kaskoda yalıtım klozu yok. bu bir donanım değil. kullandığımız malzemeler yanmaz diye geçiyor. çakmakla yakarken yanmadan kül oluyor. veya tutuşmuyor. tabiki herkesin yalıtımı farklı olabilir. ama size bir şey söyleyeyim , aracın tabanındaki keçeler kesinlikle daha yanıcılar.

dogrusunuz... Ama bunu kaskoya anlatmak. Sıkıntı....
Ben gecen sene sol arka stobu kirmistim.. Stop orjinaldi... Ben 600 tl kadar stop parasi beklerken 200 tl yan sanayi parasi verdiler..yani 1000 tl lik şey icin bile kıstılar...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #52 : Mart 20, 2021, 21:59:05 »
Sigorta firmaları genelde para ödememek veya az ödemek için tüm boşlukları kullanmak ister. Belirtilmeyen ek donanımlar için ödeme yapmayabilir. Mesela lpg ruhsata işli de olsa kasko poliçesinde kloz olarak geçmiyorsa ve lpg kaynaklı araç zarar görürse ödeme yapmayabilir veya eksik ödeme yapabilir. Sonradan araca takılan xenon far kiti veya multimedia sistemlerinden kaynaklı elektrik tesisatında ki oynama nedeniyle meydana gelen hasarlara da aynı durum geçerli.

Yalıtım konusunda aracın standardında olmamakla birlikte birinci öncelikli olarak yanmaya sebep olacak bir bir etken değil sonuçta, sigortayı bağlayacağını sanmıyorum.

Yangın durumunda itfaiyenin raporu ve eksper raporuna bakarlar. İtfaiye raporuna yangın çıkış sebebi olarak yalıtım malzemesini yazmayacaktır. Ancak yanıcı yalıtım malzemesinden dolayı yangının hızla yayıldığını belirtirse, eksper de yalıtım malzemesinden dolayı araç fazla hasar görmüş derse ödeme yapmayabilir. Allah kimsenin başına vermesin ama böyle durumda yalıtım malzemesine bakacaklarını sanmıyorum. Yalıtım malzemesinden kaynaklı ödeme yapılmasa bile mahkemede bilirkişi raporu ile yalıtım malzemesinin yanmaya sebep olmadığı ispatlanarak hasar tazmin edilebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\\\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #53 : Mart 21, 2021, 11:01:14 »
Bakırköy de Ems sound var incirlide , ben tesisat ve. Tüm kapıları kaplattım orda çok memnunum , davlumbaz ve tabana da yaptıracm ancak vakit bulamadım bir görüş istersen

Mesaj Birleştirildi: Mart 21, 2021, 11:01:58
Merhaba, İstanbulda sadece davlumbaz içlerine ses yalıtımı yaptırabileceğimiz düzgün bir yer bilen var mı? Ben de sadece davlumbaz düşünüyorum ama kendim uğraşacak pek vaktim de yok.
Teşekkürler
Bakırköy de Ems sound var incirlide , ben tesisat ve. Tüm kapıları kaplattım orda çok memnunum , davlumbaz ve tabana da yaptıracm ancak vakit bulamadım bir görüş istersen

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #54 : Mart 28, 2021, 21:33:08 »
Anıl bey o gördüğünüz parçaların içinde burç olması çok bişeyi değiştirmez çünkü motor direk olarak traves'e veya ana şasiye bağlanmıyor 4 ayrı noktadan titreşimi sönümlemek için motor kulakları kullanılıyor, ayriyeten tekerlerin bağlandığı salıncaklar diğer adıyla alt tablaların bağlantı noktaları zaten burçsuz olmaz,zaman içerisinde tabla değişimi o burçlar yıprandığı boşluk yaptığı için değişiyor, Mercedes firması sadece o burçlar ile gürültüyü kesmiyor,üretimde kullandığı platformlar bile çok farklı teknolojiler içeriyor bunun yanında akustik sistemlerde kullanıyor ANR VE ANC gibi,yani sadece bir burç eklemekle bu iş bitmiyor.

şöyle bir video ile karşılaştım. dakika  12:35


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #55 : Mart 28, 2021, 23:42:24 »
şöyle bir video ile karşılaştım. dakika  12:35

Dakika 12:35 te taktığı burçlar traves burcu o burçlar her araçta farklılık gösterir sizün araçta da bu merso kadar kaliteli olmasa da bir kaç noktada bağlantı burcu var,ama daha ince yapıda,sonuçta biri Mercedes diğeri toyatanın orta segment aracı.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #56 : Mart 28, 2021, 23:56:29 »
Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
Dakika 12:35 te taktığı burçlar traves burcu o burçlar her araçta farklılık gösterir sizün araçta da bu merso kadar kaliteli olmasa da bir kaç noktada bağlantı burcu var,ama daha ince yapıda,sonuçta biri Mercedes diğeri toyatanın orta segment aracı.

japon da yok. ben de bundan bahsediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #57 : Ekim 15, 2021, 17:21:47 »
Arkadaşlar aracım kısa bir süreliğine satılıktır, ilgilenenler ulaşsın. Forum üyesi arkadaşlarımızı boş çevirmemeye çalışacağım. 

Alper: ilanlar için ilan bölümünü kullanın lütfen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 47500
  • Model Yılı: '13
  • 29 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #58 : Kasım 10, 2021, 15:35:08 »
Arkadaşlar aracı sattım.   Araç alma sürecinde 2015-2016  Mercedes E seri'lerine kafayı takmıştım. 4-5 tane baktım, sürdüm, denedim.  Kendi Corollam  yalıtımla kesinlikle çok daha sessizdi emin olabilirsiniz.  E serisi ses anlamında beni gerçekten hayal kırıklığına uğrattı malesef. 80 civarı giderken içerde net bir şekilde uğultu vardı.  Diğer yandan araç nedense eski teknoloji kalmış gibi, bir tık hantal gibi hissettirdi.  Bu tarz araçlarda tokluk, ağırlık olur ama nedense bana bu tokluk hantallık gibi geldi. Kasislerden geçişlerde beklediğim konfor yine yoktu. Yanlış anlaşılma da olmasın Corolla'dan tabiki çok çok iyi, süspansiyon, koltuk rahatlığı, ses sistemi falan gerçekten çok güzel araç.   Ama sanırım beklentim fazlaca yüksek olduğu için tatmin olmadım. Uçan halı bekliyordum sanırım :)    Araştırdığımda 2009'dan beri hala aynı üretim platformunu kullanıyormuş. 2017 modeller ile platform değişmiş. 2017 modeller çok daha şık ve modern. Fakat fiyatları direk 650-700 bin liralara çıkıyor. 

Maddi olarak şartları zorladığım için,  en ufak bir ek masraf beni zorlayacağı için sıfır araçları da değerlendirdim.  Ve aklımda olan sıfır Superb'lere baktım, 455bin liraya sıfır Elite paket vardı, fakat 1 hafta sonra gelecekti,  fiyat büyük ihtimalle değişmez deseler de fiyat garantisi vermediler.  Hafızalı koltuk da istediğim için, üst paketin ikinci ellerine baktım.  1 yaşında bir üst paket olan premium donanımlı 8bin km'de hatasız bir superb denk geldi, onu da sürdüm denedim, 425bin tl'ye anlaştık ve aldım.  Superb, Mercedes'ten 1 tık daha fazla yol ve rüzgar sesi alsa da içerde uğultu yapmıyor ilginç şekilde. Diğer yandan 2015-16 model mercedes'ten belki yeni olması sebebiyle daha konforlu ve teknolojik geldi.  Avrupa'da superb'i E segment olarak görenler var. Hatta Adac sayfasında  boyutu sebebiyle direk e segment olarak geçiyor. 1 yıl daha garantisi var. Kafam daha rahat.

Bu arada sattığım araç bir iki galerici dolanmış,  şuan malum sitede 232 bin liraya satılık.  Forumdan tanıdık birisi alsa çok sevinirdim. Kısmet artık.   

Konuyu şuna bağlayayım,  yalıtım aracın karakterini ve konforunu çok değiştiriyor.  Düzgün yalıtım yapılmış Corolla, E serisinden sessiz olabiliyormuş. İmkanınız varsa, hele de şuanki araba fiyatlarını göz önüne aldığımızda  5-10 demeyin, aracınıza yalıtım yapın veya yaptırın.  Herkese kazasız keyifli sürüşler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla\'ya Yalıtım - Malzeme CTK Sandwich
« Yanıtla #59 : Kasım 10, 2021, 19:01:40 »
S class keser ancak bizi :)

Bende superb i sattım corolla aldım . umarım çukur tümsekten geçerken rahat edersiniz superb ile. diğer yandan yayları okadar fazla travel e sahip ki ben sıksık diplendiğini hatırlarım. ama yolda giderken hoplayıp zıplamaz. hayırlı olsun.