Gönderen Konu: YENİ COROLLA YALITIM  (Okunma sayısı 2496 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
YENİ COROLLA YALITIM
« : Ağustos 25, 2020, 22:33:50 »
kısmetse 2015 dizel corollamı satıp 22020 flame xpak bir corolla amayı düşünüyorum.maalesef test sürüşünü bulunduğum yerde pandemiden yaptırmıyorlar.rüzgar sesi ve yol sesi durumu nedir.wolksvagen gurubu arabalarla kıyasla aradaki fark nedir.

Toyota Club Türkiye

YENİ COROLLA YALITIM
« : Ağustos 25, 2020, 22:33:50 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 239 kere teşekkür etti
  • 1256 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #1 : Ağustos 25, 2020, 22:55:13 »
kısmetse 2015 dizel corollamı satıp 22020 flame xpak bir corolla amayı düşünüyorum.maalesef test sürüşünü bulunduğum yerde pandemiden yaptırmıyorlar.rüzgar sesi ve yol sesi durumu nedir.wolksvagen gurubu arabalarla kıyasla aradaki fark nedir.
Wolksvagen grubu ile toyotayı ses yönünden kıyaslamak en büyük yanlış olur,japon grubu araçlar genel olarak izalasyon yönünden zayıftırlar genelde sorunsuzluklarıyla ön plana çıkarlar,
Corolla kıyaslaması yapacak olursak bir önceki yani sizdeki kasaya göre her yönden (iç hacim hariç ) çok çok daha iyi bir araç olmuş.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 113 kere teşekkür etti
  • 496 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #2 : Ağustos 25, 2020, 23:25:02 »
valla tam adamına sordunuz..

şuan 2018 superb var , hybrit corolla alacağım gibi ..
yalıtım işi de bende hastalık. isterm ki teneke sesi gelmesin
 yolda uçar gibi gideyim falan ...

hybrit alacağım diye seviniyordum ama bugün arkadaşımın sıfır aldığı 2019 vision paket arabasını inceledim. canım biraz sıkıldı açıkçası.
yeni arabalarda gerçekten yalıtıma önem vermiyorlar. hatta superb den bile memnun değildim. toyota ise tam teneke gibi. yalıtım hiçbir yerinde yok. fabrikanın sıktığı bir madde ile tabanı yalıtmışlar , üzerine de incecik keçe koymuşlar. tırnağımla dokunduğum her yer tıngırdıyor. özellikle bagaj felaket. aracın iç sesinin çoğu da bagajdan geliyor.
ben motor sesi yalıtımını sevmiştim ama düşününce yol sesinden motor sesi duymadığımı anladım.

tek bir test herşeyi anlatmaya yeter ; arabanın kolçağını yukarıdan bırakın kapansın. kapandıktan sonra bir yerlerden metal tınısının geldiğini hissedeceksiniz.

kısaca aracın her yerinin yalıtılması gerekiyor.  Ki nasip olur da alırsam , ilk işim evin önünde yalıtım yapmak olacak inşallah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '14
  • Kilometre: 65000
  • Kan Grubu: 0+
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #3 : Ağustos 25, 2020, 23:54:56 »
Ben 2019 modelini kullanmıştım.Kendi aracım olan Golf 7'ye ve bir önceki aracım olan Astra J'ye göre yalıtım konusunda zayıf.Hatta babamın arabası 2008 model corolla, ben yalıtım olarak bi fark neredeyse göremedim.2008 modele göre değişen şeyler var elbette ama yalıtımın ileriye gitmediği bir gerçek. :saygi:
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 461 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #4 : Ağustos 26, 2020, 08:43:10 »
Bende 2012 corolla aracımı ön kapıdaki hoparlörleri değiştirme vesilesi ile 4 kapıya izolasyon yaptırıcam.zaten çok sesli bir araç değil bence ama yine de paylaşırım sonucu bu arada 2 gün sürecek tüm işlemler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1888 kere teşekkür etti
  • 2772 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #5 : Ağustos 26, 2020, 13:01:51 »
kısmetse 2015 dizel corollamı satıp 22020 flame xpak bir corolla amayı düşünüyorum.maalesef test sürüşünü bulunduğum yerde pandemiden yaptırmıyorlar.rüzgar sesi ve yol sesi durumu nedir.wolksvagen gurubu arabalarla kıyasla aradaki fark nedir.

Dizelden sonra benzinli motor sessiz gelir. Önceki kasaya göre yalıtım iyileştirildi. Tabiki de Alman grubu kadar hiçbir zaman olamaz.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1888 kere teşekkür etti
  • 2772 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #6 : Ağustos 26, 2020, 13:03:19 »
valla tam adamına sordunuz..

şuan 2018 superb var , hybrit corolla alacağım gibi ..
yalıtım işi de bende hastalık. isterm ki teneke sesi gelmesin
 yolda uçar gibi gideyim falan ...

hybrit alacağım diye seviniyordum ama bugün arkadaşımın sıfır aldığı 2019 vision paket arabasını inceledim. canım biraz sıkıldı açıkçası.
yeni arabalarda gerçekten yalıtıma önem vermiyorlar. hatta superb den bile memnun değildim. toyota ise tam teneke gibi. yalıtım hiçbir yerinde yok. fabrikanın sıktığı bir madde ile tabanı yalıtmışlar , üzerine de incecik keçe koymuşlar. tırnağımla dokunduğum her yer tıngırdıyor. özellikle bagaj felaket. aracın iç sesinin çoğu da bagajdan geliyor.
ben motor sesi yalıtımını sevmiştim ama düşününce yol sesinden motor sesi duymadığımı anladım.

tek bir test herşeyi anlatmaya yeter ; arabanın kolçağını yukarıdan bırakın kapansın. kapandıktan sonra bir yerlerden metal tınısının geldiğini hissedeceksiniz.

kısaca aracın her yerinin yalıtılması gerekiyor.  Ki nasip olur da alırsam , ilk işim evin önünde yalıtım yapmak olacak inşallah.

Abi hibrit chr test ettim, ama sadece şehiriçi arabası bence hibritler. Uzun yolda 80 sonrası çok bağırır gibime geliyor, Motor yalıtımı çok iyi değil çünkü. 1.6 motor daha sessiz. Bir de sen daha iyi bilirsin. Motor sesi olmayınca diğer sesler daha baskın geliyor, daha gürültülü hissi yaratıyor. :)
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • fani dünyayı kurtarayım derken ebedi hayatı unutma
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 100000
  • Kan Grubu: ---
  • 9 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #7 : Ağustos 26, 2020, 15:05:27 »
           bence iç kabin ve bagaj komple boşaltılıp önce bitüself sonrada akustik sünger uygulanmalı,çok faydası olur(bence)

 özellikle almayı düşündüğünüz aracı test ettim aşırı yol sesi alıyordu tekerlekler bridgestone du ne kadar etken bilemem ama yalıtım problemi olduğu kesin
1998 doğan slx 1.6 i.e // 2003 kangoo 1.5 dci
2007 doblo 1.9 jtd // 2007 connect 1.8 tdci
2010 fiorino 1.3 mjet // 2010 era 1.5 crdi//2011 avensis lpg//2013 honda civic  lpg//2014 corolla 1.33 lpg,2011 1.6 avensis(yeniden)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1888 kere teşekkür etti
  • 2772 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #8 : Ağustos 26, 2020, 16:52:18 »
           bence iç kabin ve bagaj komple boşaltılıp önce bitüself sonrada akustik sünger uygulanmalı,çok faydası olur(bence)

 özellikle almayı düşündüğünüz aracı test ettim aşırı yol sesi alıyordu tekerlekler bridgestone du ne kadar etken bilemem ama yalıtım problemi olduğu kesin

Benim lastikler de bridgestone idi, michelin primacy 4 e geçince bariz azaldı yol sesi.
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 113 kere teşekkür etti
  • 496 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #9 : Ağustos 26, 2020, 17:43:32 »
arkadaşlar arabanın her yerini söktüm baktım. Bir honda civic de bile çamurluklarda keçe var iken yeni toyota da hiçbir malzeme yok. Hatta normalde halının ve döşemelerin içinde gelen keçeler de yok . dümdüz metal.

yalıtım yapıldığında çok büyük fark yaratacağı kesin.

hybrit araç motor çalışmadığında belki sessiz olabilir fakat motor gaza bira fazla basarsanız öyle bir devreye giriyor ki motor içinde çalışan l200 minibüs gibi bir his veriyor. Bir yorumcunun yorumunu haklı buluyorum , motor ansızın devreye girip olmayan bir sesi duyduğunuz için çok rahatsız ediyor.

motorun tork u çok düşük. aktarmada sorun varmış gibi bir his veriyor. max tork u 3600 devirde vermesi tsi motordan toyotaya geçmeyi zorlaştırıyor. özellikle bayır yukarı çıkar iken biraz daha hız isterseniz araba bu katagori de iddalı olmadığını hemen hissettiriyor. tork azlığı nedeniyle devir 4000 lerde dolanıyor ama gitme hissiyatı yok. tamam ekonomiktir çevrecidir ama biz türkler bayır yukarıya yüksek vites tam gaz çıkan milletiz ( yanlış olsa da ) toyota hybrit bu noktada zayıf kalıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 27000
  • Kan Grubu: AB+
  • 120 kere teşekkür etti
  • 324 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #10 : Ağustos 26, 2020, 22:17:09 »
motorun tork u çok düşük. aktarmada sorun varmış gibi bir his veriyor.
Bu tanıma kesinlikle katılıyorum, hiç atik bir araç değil ..  Ancak motor sesi konusuna katılmıyorum, kaput altında izolasyon malzemesi olmamasına rağmen motor sesi hiç rahatsız edici boyutlarda değil bence..

Hybrid araçlar ş.içi için tasarlanmış düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon odaklı araçlar.. Bu araçların size verebilecekleri belli...Aracı almadan önce beklentilerinizin ve aracın vaadettiklerinin örtüştüğüne emin olmak önemli..

2017 C-HR Hybrid Diamond
2012 Auris Comfort Extra D-4D M/M (satıldı)
2010 Mercedes C180 (satıldı )
2008 Auris 1.6 Elegant M/M ( satıldı )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 93000
  • Kan Grubu: ---
  • 461 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #11 : Ağustos 29, 2020, 18:28:48 »
Aracımın ön kapı hoparlör ve tweeterları ile beraber 4 kapıyı da izolasyon yaptırdım ayrıca teybide değiştirdim,hepsini alpine marka taktım.İnanılmaz iyi oldu,kapılardaki ses baya fark etti ancak şunu fark ettim araba sessizleştikçe daha da dikkat çekiyor ses gelen yer.Kışın alt döşemeyi komple kaldırtıp orayı da izoylasyon yaptırmayı düşünüyorum.Lastik üst davlumbaz arkasına gerek olduğunu düşünmüyorum lastiklerim sessiz zaten.Primacy 4.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: ---
  • 91 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #12 : Ağustos 29, 2020, 20:44:59 »
Bu tanıma kesinlikle katılıyorum, hiç atik bir araç değil ..  Ancak motor sesi konusuna katılmıyorum, kaput altında izolasyon malzemesi olmamasına rağmen motor sesi hiç rahatsız edici boyutlarda değil bence..

Hybrid araçlar ş.içi için tasarlanmış düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon odaklı araçlar.. Bu araçların size verebilecekleri belli...Aracı almadan önce beklentilerinizin ve aracın vaadettiklerinin örtüştüğüne emin olmak önemli..



evet arac bas gaza uçsun değil (hybrid) ama gerektiğinde gayet güzel tepki verip istenileni yapıyor, ben çok dik yokuşlarda sport moda alıyorum çok iyi çekiyor ve tırmanış gayet başarılı, sonuçta araç ekonomi sunuyor size ama gerektiğinde devir çeviriyor ancak benzinli motor takviyeye girdiğinde ses var ona bir şey denemez
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 113 kere teşekkür etti
  • 496 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #13 : Ağustos 29, 2020, 22:24:30 »
aracı komple yalıtmayacaksanız hiç girişmeyin bencede yalıtım işine. motor yol ve rüzgar gürültüsünü hep beraber ele almak , yalıtmak lazım.

bugün kendi aracım superb ile vision paket 1.6 motorlu arabayı karşılaştırdık. yol sesi olarak toyota çok kötü değil. bagajdan uğultu geliyor. ki orada bir gram yalıtım yok. onun dışında kapıdan motordan tabandan gelen sesler her yanı sardığından çok rahatsız edici değil.

bugün ayın 29 u . benim hybrit aracım sanırım diğer ayın 15 i gibi elime geçecek. şimdiden plan yaptım. em gürültü hem ses yalıtımı için bireyler düşünüyorum.
döşemeleri sökmek çok kolay. altına istenilen kalınlıkta malzeme konulabilir. bol bol yer var gibi.

titreşim önleme işini toyota bence güzel yapmış. tabanda gayet güzel bir köpük tabakası bulunuyor. belki sadece metal olan yerlere kalın bitümlü malzemeler serileblir.
diğer aracımdan tecrübe ettiğim kadarıyla yalıtım için sesi engellemek gerek. ayrıca akustik için süngerler ve emiciler gerekiyor.
kauçuk üstüne bariyer ve üstüne tekrar aracın kendi keçesi serilirse ve titreşen metallerde uygulamalaryapılırsa sonucu çok güzel olur gibi.
aracın tekerden gelen sesleri ve titreşimleri gayet güzel sönümlediğini sylemeliyim. çukurları dümdüz geçiyor. çalışırken ses de yok. bu yüzden güzel sonuçlar alınabilir.

ben özellikle uzun yolda hanım ve çocuk arkada otururken rahat etsinler ve uyusunlar istiyorum . aracın test sürüşünde hanımın tek şikayeti yol sesi idi.
sıfır bile alsam , düzgün bir araç dahi olsa ekonomik bir araç olduğu ve geliştirme yapılabileceği kesin. açıkçası bende arabayı alır almaz düzgün bir yalıtım yapıp , lastik takıp güvenlice ve huzurluca işimi görmek isterim.
belki bu süreci videoya alırım. yapmayı düşünenlere örnek olur. belki bir camry alamıyoruz ama yapabiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: ---
  • 91 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #14 : Ağustos 30, 2020, 10:18:07 »
hybrid de ses daha az sadece sıkıntı eğer araç xpack ise 17 jant nedeniyle ses geliyor, genelde sessiz kabin içi, ben bir önceki kasada altı ve çamurluk içlerini ziebartta yalıtmıtım sıfır ses düzeyindeydi ancak maliyet nedeniyle bu araca yapmam
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 113 kere teşekkür etti
  • 496 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #15 : Eylül 21, 2020, 20:06:03 »
arkadaşlar aracımı alınca yalıtım yapacağımı söylemiştim . corolla dream hybrid aldım , durum şu şekilde ;

bagajdan başladım , sökmek çok kolay. tabiki en ufak bir yalıtım yok. ben ctk nın ürünlerinden aldım. hatta dominatör aldım kullandum. tavsiyem dominatör almayın. çok kalın , uygulaması zor. bagaj için titreyen metallere titreşim yutucudan yapıştırdım. bitümlü malzeme olduğundan tandık gelebilir ama uyguladıktan sonra çatı malzemelerine göre baya baya sert kalıyor. benimde istediğim bu idi. güneş altında ısıtıp uyguladım , yoksa işim zordu..  bagaj da davlumbazları yaptım ama daha önemlisi yedek lastiğin konulduğu bölüm ve iki davlumbaz arasındaki düz metaller. dış sac ile bagaj arasında kalan araya dikkat etmek gerek. oradan da ses alacağı kesin. ben bildiğiniz cam yünü ile doldurdum. her yere 0.9 cm kauçuk sünger serdim.

arka cam altı : bu bölümde subwofer için kocaman açıklık var. ayrıca ince sac metal. bol bol malzeme için yer var. keçe keuçuk sünger ve titreşim sönümleyiciler ile güzelce yalıttım.

bagaj kapağını yalıttım. sesi çok hoş oldu. içine cam yünü koydum. eko gitti. plakanın arkasına da süngerler yerleştirdim. şuan istediğim toklukta kapanıyor.

kaput altına yapacak fazla bir şey yok. ben orjinal gibi olsun diye izalatör almıştım. altına da kauçuk sünger geçtim. boşlukları cam yünü ile doldurdum. şuan motor sesi daha derinden geliyor. tavsiye ederim.

kapılar : belki en önemli nokta kapılar. çünkü en ufak bir yalıtım maddesi bile yok. keçe bile yok. hiç bir şey koymamışlar. ben akustik sünger , titreşim sönümleyiciler ve kauçuk sünger ile kapladım. mükemmel oldu. arabanın havası değişti.

taban kısmını yapmak istediğim. koltukları sökemedim. hem garp bir yıldız anahtar istiyor hemde çok sıkı takmışlar , yalama ettim yine açamadım. yakında orayı da yaparım.

toyotanın kesinlikle yalıtıma ihtiyacı var. resim video falan çekmedim ama 4 tam gün çalıştım. güzel de oluyor gibi. toplam maliyeti 4000 civarına gelecektir. arabanın segment atladığını hesap edersek çok büyük bir ödeme değil bence..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: ---
  • 98 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #16 : Eylül 21, 2020, 21:15:02 »
arkadaşlar aracımı alınca yalıtım yapacağımı söylemiştim . corolla dream hybrid aldım , durum şu şekilde ;.

bagajdan başladım , sökmek çok kolay. tabiki en ufak bir yalıtım yok. ben ctk nın ürünlerinden aldım. hatta dominatör aldım kullandum. tavsiyem dominatör almayın. çok kalın , uygulaması zor. bagaj için titreyen metallere titreşim yutucudan yapıştırdım. bitümlü malzeme olduğundan tandık gelebilir ama uyguladıktan sonra çatı malzemelerine göre baya baya sert kalıyor. benimde istediğim bu idi. güneş altında ısıtıp uyguladım , yoksa işim zordu..  bagaj da davlumbazları yaptım ama daha önemlisi yedek lastiğin konulduğu bölüm ve iki davlumbaz arasındaki düz metaller. dış sac ile bagaj arasında kalan araya dikkat etmek gerek. oradan da ses alacağı kesin. ben bildiğiniz cam yünü ile doldurdum. her yere 0.9 cm kauçuk sünger serdim.

arka cam altı : bu bölümde subwofer için kocaman açıklık var. ayrıca ince sac metal. bol bol malzeme için yer var. keçe keuçuk sünger ve titreşim sönümleyiciler ile güzelce yalıttım.

bagaj kapağını yalıttım. sesi çok hoş oldu. içine cam yünü koydum. eko gitti. plakanın arkasına da süngerler yerleştirdim. şuan istediğim toklukta kapanıyor.

kaput altına yapacak fazla bir şey yok. ben orjinal gibi olsun diye izalatör almıştım. altına da kauçuk sünger geçtim. boşlukları cam yünü ile doldurdum. şuan motor sesi daha derinden geliyor. tavsiye ederim.

kapılar : belki en önemli nokta kapılar. çünkü en ufak bir yalıtım maddesi bile yok. keçe bile yok. hiç bir şey koymamışlar. ben akustik sünger , titreşim sönümleyiciler ve kauçuk sünger ile kapladım. mükemmel oldu. arabanın havası değişti.

taban kısmını yapmak istediğim. koltukları sökemedim. hem garp bir yıldız anahtar istiyor hemde çok sıkı takmışlar , yalama ettim yine açamadım. yakında orayı da yaparım.

toyotanın kesinlikle yalıtıma ihtiyacı var. resim video falan çekmedim ama 4 tam gün çalıştım. güzel de oluyor gibi. toplam maliyeti 4000 civarına gelecektir. arabanın segment atladığını hesap edersek çok büyük bir ödeme değil bence..

Anıl Bey, anlatımınız için çok teşekkür ederim. Kapı konusunda ben de şikayetçiyim. Özellikle de yağmurlu havalarda kapı direklerinde ve kapı alt kısmında yağmur ve su ses çok geliyor. Bu kısımlara yaptıklarınızı ayrıntılı anlatmanız mümkün mü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '91
  • Kilometre: 290
  • Kan Grubu: A+
  • 113 kere teşekkür etti
  • 496 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #17 : Eylül 21, 2020, 21:34:25 »
Anıl Bey, anlatımınız için çok teşekkür ederim. Kapı konusunda ben de şikayetçiyim. Özellikle de yağmurlu havalarda kapı direklerinde ve kapı alt kısmında yağmur ve su ses çok geliyor. Bu kısımlara yaptıklarınızı ayrıntılı anlatmanız mümkün mü?
hiç yağmurlu havada kullanmadım. henüz nasip olmadı 300 km deyiz. kapıların alt sacları çok ince. ben normal yalıtımı oraya da yaptım. kapı içinde kauçuk süngeri her yere yapıştırmak mümkün değil. el uzanmıyor veya kıvrımlardan dolayı malzeme girmiyor. ama yarım rulo şeklinde kapı altına kauçuk süngerimden koydum. ayrıca kapı menteşesi kısmına da konulabilir. camı açıp kapatmanız , ileride yapışkanın salmaması ve yağmur ,su almaması önemli. Ben bir de akustik sünger ekledim ki yankı olmasın. kapı kapandığında tek ses geliyor.
eğer kapı içine yapamazsanız döşeme altında fersah fersah yalıtım yapacak yer var. uygulaması çok zor değil. söküp taktım ama kapılardan ses gelmiyor. ağırlaştırmak için döşemenin hemen ardına bituself malzemelerden de yapıştırdım. isterseniz bir video yaparım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kan Grubu: ---
  • 98 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #18 : Eylül 21, 2020, 21:47:02 »
hiç yağmurlu havada kullanmadım. henüz nasip olmadı 300 km deyiz. kapıların alt sacları çok ince. ben normal yalıtımı oraya da yaptım. kapı içinde kauçuk süngeri her yere yapıştırmak mümkün değil. el uzanmıyor veya kıvrımlardan dolayı malzeme girmiyor. ama yarım rulo şeklinde kapı altına kauçuk süngerimden koydum. ayrıca kapı menteşesi kısmına da konulabilir. camı açıp kapatmanız , ileride yapışkanın salmaması ve yağmur ,su almaması önemli. Ben bir de akustik sünger ekledim ki yankı olmasın. kapı kapandığında tek ses geliyor.
eğer kapı içine yapamazsanız döşeme altında fersah fersah yalıtım yapacak yer var. uygulaması çok zor değil. söküp taktım ama kapılardan ses gelmiyor. ağırlaştırmak için döşemenin hemen ardına bituself malzemelerden de yapıştırdım. isterseniz bir video yaparım..

Teşekkür ederim Anıl Bey. Video iyi olur size zahmet olmazsa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kan Grubu: AB+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: YENİ COROLLA YALITIM
« Yanıtla #19 : Eylül 21, 2020, 21:50:01 »
kısmetse 2015 dizel corollamı satıp 22020 flame xpak bir corolla amayı düşünüyorum.maalesef test sürüşünü bulunduğum yerde pandemiden yaptırmıyorlar.rüzgar sesi ve yol sesi durumu nedir.wolksvagen gurubu arabalarla kıyasla aradaki fark nedir.
Merhabalar. Sırasıyla 2006 polo, 2004 corolla, golf 1.2, 2008.dizel auris ve şimdi 2020 1.6 corolla kullandığım araçlar. Şunu söyleyeyim polo ve golf'den sonra Toyotalar çok gürültülü gelmişti bana ama bu son kasada (lastikler Michelin) golf kadar olmasa da golfe yakın bir sessizlik hissediyorum. Bana ses probleminden ziyade yoldaki titreşimleri çok hissediyorum gibi geliyor. Ama wv ile yolda kalmışlığıma var Toyota asla yolda bırakmaz deyip bu tür şeylere gözümü yumuyorum.
Corolla Dream MDS

Etiketler: