Gönderen Konu: Karter Muhafaza Paslanıyor  (Okunma sayısı 352 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 6000
  • Kan Grubu: A+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Karter Muhafaza Paslanıyor
« : Temmuz 25, 2020, 17:37:50 »
2018 model Corolla aracımı bayiden alırken taktırdığım sac karter koruma paslanmaya başlamış. Uygun yerde fotoğraf çekebilirsem ekleyeceğim. Normal bir durum mu? Zararı olur mu?

Toyota Club Türkiye

Karter Muhafaza Paslanıyor
« : Temmuz 25, 2020, 17:37:50 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 199 kere teşekkür etti
  • 1115 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #1 : Temmuz 25, 2020, 20:58:04 »
2018 model Corolla aracımı bayiden alırken taktırdığım sac karter koruma paslanmaya başlamış. Uygun yerde fotoğraf çekebilirsem ekleyeceğim. Normal bir durum mu? Zararı olur mu?
Taktıkları malzeme galvanizli saç değilse paslanması gayet normal,heleki kışın karlı buzlu yerde ikamet ediyorsanız yola dökülen tuzdan dolayı daha erken paslanma çürüme oluşur elinizden geliyorsa korumayı söküp uygun şekilde zımpara yaptıktan sonra Antipas boyası sürüp ardın siyah demir boyası ile boyayınız çürümesi paslanması gecikir.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 6000
  • Kan Grubu: A+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #2 : Temmuz 26, 2020, 00:34:20 »
Taktıkları malzeme galvanizli saç değilse paslanması gayet normal,heleki kışın karlı buzlu yerde ikamet ediyorsanız yola dökülen tuzdan dolayı daha erken paslanma çürüme oluşur elinizden geliyorsa korumayı söküp uygun şekilde zımpara yaptıktan sonra Antipas boyası sürüp ardın siyah demir boyası ile boyayınız çürümesi paslanması gecikir.
Değinşz yöntemler benim de aklıma geldi ama garantiye girer mi onu merak ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '16
  • Kilometre: 56000
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #3 : Temmuz 26, 2020, 05:08:58 »
Değinşz yöntemler benim de aklıma geldi ama garantiye girer mi onu merak ediyorum.

Garantilik bir mevzu değil ki bu durum? Muhafaza garantisi mi kastettiğiniz? Eğer öyleyse muhafazanın ne garantisi olacak ki?
2016 makyajlı Corolla 1.33 life 2017 çıkışlı..
C.C.li =)
Prins Technomax 09/11/2019

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 199 kere teşekkür etti
  • 1115 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #4 : Temmuz 26, 2020, 10:55:12 »
Değinşz yöntemler benim de aklıma geldi ama garantiye girer mi onu merak ediyorum.
Sonradan takılan ürünlerde garanti olmaz diye biliyorum,kastınız araç garantisiyle bağdaştırmaksa boşuna uğraşmayın derim.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 21450
  • Kan Grubu: 0+
  • 66 kere teşekkür etti
  • 703 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #5 : Temmuz 26, 2020, 11:23:38 »
Alt tarafı sonradan takılan bir saç parçasının araç garantisi ile ilgisi olamaz,aracın çalışması ile ilgili bir yedek parça da değil,bu nedenle parça garantisi de olmaz.Farzedin ki servis iyi niyet dedi ve yeni saç levha taktı,o da 3-4 ay sonra yine paslanacaktır,Ümit Şahantimor beyin önerdiği gibi boyama yapılabilir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 6000
  • Kan Grubu: A+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #6 : Temmuz 26, 2020, 12:44:49 »
Bu pas aracı etkilemeyecekse benim açımdan çok problem olmaz. Bu kadar çabuk paslanmasını beklemiyordum açıkçası.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 26, 2020, 21:54:06

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 199 kere teşekkür etti
  • 1115 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #7 : Temmuz 27, 2020, 08:43:19 »
Bu pas aracı etkilemeyecekse benim açımdan çok problem olmaz. Bu kadar çabuk paslanmasını beklemiyordum açıkçası.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 26, 2020, 21:54:06
Eğer karasör ile bire bir temas halinde olan yerlerde paslanma varsa pas atlama yaparak korozyona sebeb olur o yüzden otomotiv sektöründe bağlantı noktalarında aleminyum veya çelik alaşımlı duruma göre değişkenlik gösteren vidalar bağlantı elemanları kullanılır hurda demir özelliğinde olanlar galvanizli olmayan malzemeler çok erken paslanma yapar genelde karter muhafazasının plastik kullanılmasının sebebi hem korozyonı önlemek hemde ağırlığı düşürmektir,eski Tofaş ve Renault araçların erken çürümesinin sebebi kaportada kullanılan sacın kalitesiz hamurdan olmasından dolayıdır, velhasıl sizin araçtaki muhafazanında sökülüp temizlik işlemi yapılmalı ve ardından Antipas sonrasında demir boyası ile boyanmalı yoksa pas diğer organlarada sıçrar,yada söktürün direk kurtulun.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '18
  • Kilometre: 6000
  • Kan Grubu: A+
  • 14 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Karter Muhafaza Paslanıyor
« Yanıtla #8 : Ağustos 02, 2020, 02:01:41 »
Eğer karasör ile bire bir temas halinde olan yerlerde paslanma varsa pas atlama yaparak korozyona sebeb olur o yüzden otomotiv sektöründe bağlantı noktalarında aleminyum veya çelik alaşımlı duruma göre değişkenlik gösteren vidalar bağlantı elemanları kullanılır hurda demir özelliğinde olanlar galvanizli olmayan malzemeler çok erken paslanma yapar genelde karter muhafazasının plastik kullanılmasının sebebi hem korozyonı önlemek hemde ağırlığı düşürmektir,eski Tofaş ve Renault araçların erken çürümesinin sebebi kaportada kullanılan sacın kalitesiz hamurdan olmasından dolayıdır, velhasıl sizin araçtaki muhafazanında sökülüp temizlik işlemi yapılmalı ve ardından Antipas sonrasında demir boyası ile boyanmalı yoksa pas diğer organlarada sıçrar,yada söktürün direk kurtulun.
Ümit Bey ben de aracın herhangi bir bölümüne sıçrar diye korkuyorum. Servis yardımcı olmazsa dediğiniz işlemleri uygulayıp tekrar takmayı düşünüyorum. Hiç olmazsa eski plastik koruyucuyu takarım.

Etiketler: