Gönderen Konu: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME  (Okunma sayısı 4977 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« : Temmuz 14, 2020, 15:21:53 »
iyi günler 2015 model toyota corolla aracımın rüzgarlı havalarda rüzgardan aşırı derece etkilendiğini gözlemliyorum.daha önce kullandığım hiçbir araçta yaşamadığım bu rüzgardan etkilenme durumunu yaşayan ve bunun sebebini bilen araştıran arkadaşlarım yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.şimdiden teşekkürler

Toyota Club Türkiye

TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« : Temmuz 14, 2020, 15:21:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #1 : Temmuz 14, 2020, 16:45:53 »
iyi günler 2015 model toyota corolla aracımın rüzgarlı havalarda rüzgardan aşırı derece etkilendiğini gözlemliyorum.daha önce kullandığım hiçbir araçta yaşamadığım bu rüzgardan etkilenme durumunu yaşayan ve bunun sebebini bilen araştıran arkadaşlarım yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.şimdiden teşekkürler
nerden hangi rüzgar kaç sertlikte?
kullandığınız tekerlek nedir?nerde oluyor daha çok?hangi hızda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #2 : Temmuz 14, 2020, 17:51:52 »
iyi günler 2015 model toyota corolla aracımın rüzgarlı havalarda rüzgardan aşırı derece etkilendiğini gözlemliyorum.daha önce kullandığım hiçbir araçta yaşamadığım bu rüzgardan etkilenme durumunu yaşayan ve bunun sebebini bilen araştıran arkadaşlarım yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.şimdiden teşekkürler
Merhabalar,
Araçta karter koruma demiri veya plastik takılı değilse (E160 kasanın orjinalinde yok) diğer araçlara göre biraz fazla etkilenmekte karter muhafazasının bir miktar faydası olmaktadır,
Şöyle açıklamak gerekirse rüzgarlı yerlerde veya ani değişen hava akımlarında motor altından giren hava davlumbaz etrafında çakılabiliyor tabi kasanın rüzgar tutmasıda yani aerodinamiğide göz önünde bulundurulmalıdır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #3 : Ağustos 14, 2020, 12:20:57 »
Teşekkür ediyorum cevaplarınız ve yardımlarınız için,ancak;Aracımın rüzgardan aşırı etkilenmesi hala devam ediyor ve bu durum sürüş keyfini kaçırdığı için beni arabadan soğutuyor.aracım corollanın 1.4 dizel advance paketli versiyonu.karter koruma plastiği mevcut araçta.hafif esen rüzgarda bile 100 120 km hızlarda bile bu durumu yaşıyorum.hele geçen hafta esen poyrazda otobanda aracı şeritte tutmak için ekstra bir çaba sarfettim.merak ettiğim bu sorun benim aracıma mahsus bir sorun mu.yoksa forumda değerli dostlardan bu sorunu yaşayanlar var mı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2020, 12:41:11 »
Etkilenme düz yolda yandan gelen hafif rüzgarlarda fazla olmaması lazım. Genelde etkilenme, viyadüklerde, düz yolda yandan gelen sert rüzgarda, birde hafif rüzgar varken bir kamyon, otobüs, tır yanından geçerken bu rüzgarın kesilmesi ile olur. Bu durumda bile araç fazla etkilenmez. Yanından geçtiğiniz araca doğru esneme hissi verir.

Hafif rüzgarda bile şiddetli etkilenme varsa araçta, ön düzeninde, şasisinde problem vardır. Araç önceden kazalı mı, rot balans durumu nasıl? Kullandığınız lastiklerin diş durumu nasıl birbirinden farklı mı? Lastik ebadınız nedir. İnce lastik veya sorunlu tel kırmış lastikte yolda gezinme yapabilir.

Girilen sert çukur ve tümseklerden dolayı zaman zaman ön arka teker aks mesafelerinde küçük kaymalar olur. Ön ve arka aks mesafelerini rot balansçılara ölçtürün.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #5 : Ağustos 14, 2020, 12:56:42 »
Teşekkür ederim katkınız için.Aracımın lastikleri geçen sene sıfır olarak yeni aldım.ve aldığımda kurumsal bir firmada eksper yaptırarak aldım.en ufak bir hata çıkmadı ancak rot balans ayarlarına baktırmadım.rot balans problemi gibi değilde dediğim gibi 100 km den sonra aracın burnu rüzgardan etkilenir gibi sağa sola doğru gitme eğiliminde.valla ben de çözemedim bu işi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #6 : Ağustos 14, 2020, 13:04:24 »
Bu siralamis oldugunuz nedenlerin bir etkisi oldugunu sanmiyorum. 2011 ve 2012 corola kullandim. Ikisinide sifir almistim. Araclari fabrika cikisli kullandim. Servis bakimlilardi. Onlarda da ruzgardan etkilenme cok fazla idi. Bu kanimca toyotanin genel sorunu.Cogu diger araclarda boyle bir sorun yoksa toyota Araclarin aerodinamiginde birseyler var demektir bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 115400
  • Model Yılı: '10
  • 12 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2020, 14:33:22 »
2010 Model E140 kasa sahibiyim.Rüzgardan etkilenme lafı az kalıyor araba yengeç gibi sağa sola hareket ediyor hele de araç boş ise vay haline.Hiç unutmam yıllar önce İstanbul-Kütahya arası yaptığım yolculuk esnasında aşırı rüzgarlı bir güne denk geldim.Yanımdan diğer marka model araçlar vızır vızır geçerken ben direksiyonu sabit tutacağım diye bir hayli efor sarfetmiştim.Rüzgar aerodinamik testlerinden bu araç nasıl geçti Japon abilerimize sormak lazım :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2020, 17:08:41 »
E 140larda böyle şikayetler olduğunu duymuştum zaten.peki e 160 larda böyle sorun yaşayan hiç yok sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2020, 17:13:24 »
E120'dede aracın içerisi boş ise ve rüzgarlı bir havada yola çıkmışsam araç 100km hızda bile sağa sola kayma eğilimi gösteriyor
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2020, 20:40:22 »
Yerle belirli mesafesi olan birçok araç markası şiddetli yan rüzgardan etkilenir. Bu durum özellikle viyadük geçişlerinde kendisini çok belli eder. Ben e160 kasa 2013 corolla kullanıyorum. Bugüne kadar hafif ve normal rüzgarda böyle bir sorunla karşılaşmadım.

Bundan önce ki aracım linea idi. Araç ince uzun ve yerden yüksek olduğu için 185 tabanlı lastikte 120 km üstü hızlarda yolda resmen gezinirdi. Taban 195 yapıldığında araç daha oturaklı oluyor ve yan rüzgarlardan etkilenmesi azalıyordu.

Eski corolla'larda böyle bir sorun varsa bu durum gene ön düzen sorunu, amortisörlerin aracın salınımını absorbe edememesi, aracın hafif olması gibi nedenlerle etkileniyor olabilir. Ülkemizde rüzgarsız günde bile meltem şeklimde hafif rüzgar olur. 120km hız günümüz şartlarında normal bir hız ve eğer hafif rüzgardan bile araç etkileniyorsa stabilitesi bozuluyorsa, bu sorun büyük bir sorundur. 150km hızlarda aracın tepkisini düşünemiyorum bile.

Geçenlerde 210 kasalarda da, aracın yolda giderken önünün selam verir gibi esnemesinden bahsedilmişti. Bu durumda hatırladığım kadarıyla aracın altına giren havanın dağılımı ile alakalıydı. Aslında e160-170-210 kasalar yere yakın kasalar. Ön tarafta ki tamponda havayı yanlara dağıtan kanallar mevcut, tampon altında lip mevcut, altına çok hava gireceğini sanmıyorum. Ancak araç altına giren hava düzgün ve stabil çıkış yapamıyorsa kasa altına giren hava bir rahat çıkıp bir araç altında ki yerlerde bir duvar ile karşılaşıyorsa bu durum aracı etkileyebilir diye düşünüyorum. Ama şerit değiştirecek kadar etkiler mi bilemedim doğrusu.

Yine tekrar edeyim, araç lastiklerinde ki aşınma, diş farkları, lastiklerin takılırken yönlerinin farklı takılması, lastiğin üretim olarak hatalı olması, akslar arası mesafede kaymalar, ön ve arka düzende boşluk araçta gezinmelere neden olur. Yanlış bilmiyorsam corolla arka bağlantılar düz dingıl değil de torsiyon çubukları ile kasaya bağlı, onlarda ki sorunlarda gezinmeye neden olur. Bu durumu en iyi çözecek yer rot balansçılardır. Iyi bir rot balansçı sorunu tespit edecektir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #11 : Ağustos 14, 2020, 21:07:25 »
Erhan bey bu sorun lastik degisimi, rot balans ayari vb. gibi ayarlamalarla duzelecek bir sorun degil. 98 corollada da ayni sorun vardi. 2011 2012 corollada da ayni sorun vardi. Araclarda fabrika cikisli lastikler ve rot balans syarlari vardi. Fakat ruzarga gezme sorunu 98 corollada da vardi 2011 2012 dizel corollada da vardi.
Kendinizce sebebler uretmeniz bence yanlis. Hadi diyelim 1 ya da birkac aracta bu nedenlerden kaynakli olsun. Fabrika cikisli sifit arabada da bu sorunu neye baglayacaksaniz. Demekki bir sorun var. Biraz toz kondurun toyotaya. Sonucta toyota da kul yapisi. 98 model corlla aracimda bozuk yola girdimmi direksiyonda takir takir ses gelirdi. 2011 2012 corollada da ayni ses vardi. Servis bunlar boyle japonya yollarina gore yapolmis direksiyon ve arac derdi. Tabi yutturduguna. Su anda baska marka arac kullaniyorum. Onuda sifir almistim ama bunda ruzgarda gezinme ve direksiyo daki ses sorunu yok. Bunun bedeni ne olabilir. Bu aracimda yine uzak dogu araci ama onda toyotadaki bu sorunlar yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #12 : Ağustos 14, 2020, 22:14:11 »
Erhan bey bu sorun lastik degisimi, rot balans ayari vb. gibi ayarlamalarla duzelecek bir sorun degil. 98 corollada da ayni sorun vardi. 2011 2012 corollada da ayni sorun vardi. Araclarda fabrika cikisli lastikler ve rot balans syarlari vardi. Fakat ruzarga gezme sorunu 98 corollada da vardi 2011 2012 dizel corollada da vardi.
Kendinizce sebebler uretmeniz bence yanlis. Hadi diyelim 1 ya da birkac aracta bu nedenlerden kaynakli olsun. Fabrika cikisli sifit arabada da bu sorunu neye baglayacaksaniz. Demekki bir sorun var. Biraz toz kondurun toyotaya. Sonucta toyota da kul yapisi. 98 model corlla aracimda bozuk yola girdimmi direksiyonda takir takir ses gelirdi. 2011 2012 corollada da ayni ses vardi. Servis bunlar boyle japonya yollarina gore yapolmis direksiyon ve arac derdi. Tabi yutturduguna. Su anda baska marka arac kullaniyorum. Onuda sifir almistim ama bunda ruzgarda gezinme ve direksiyo daki ses sorunu yok. Bunun bedeni ne olabilir. Bu aracimda yine uzak dogu araci ama onda toyotadaki bu sorunlar yok.
Hasan bey, öncelikle şunu belirteyim ki ben marka fanatiği değilim. Kullandığım corolla ilk japon aracım. Corolla öveceğim toz kondurmayayım diye bahane de üretmiyorum. Ben bu aracı 3 yılı geçkin, 50 bin km'dir kullanıyorum ve bahsedilen sorunların hiçbiri ile karşılaşmadım. Rüzgardan kastı yukarıda yazdım, rüzgardan etkilenmenin standart bir araçta birçok nedeni vardır. Kimisi çok etkilenir kimisi az. Ancak hafif rüzgarda araçta gezinme varsa ki bugün bakımlı şahinler bile 100km hızda hafif rüzgarda gezinmez, kullanılan araçta sorun vardır.

Fabrika çıkışlı araç da geziniyor buna ne diyeceksiniz demişsiniz. Bu araçlar kara düzen üretilmiyor birçok arge çalışması hesaplama yapılıyor. Sonrasında aerodinamiğine bakılıyor ona göre seri üretim yapılıyor. Seri üretimde baz donanım ile full donanım arasında ki kilo farklar bile aracın dinamiğini etkileyecektir. Sizin yazdığınız gibi 1998 yılından 2012 yılına kadar üretilen toyotalar hafif rüzgarda yollarda şerit değiştirecek şekilde geziniyor olsaydı bizim yollarımızda sürekli toyota kazaları ile karşılaşırdık. Ayrıca toyıta düşmanı başka marka fanatikleri toyotayı yerden yere vururdu. Ama bugün nkime sorsanız, japon aracında elektronik özellik ve tefurruat olmadığından en sorunsuz araçları üretir denir.

Ha toyota, ha başka marka eğer ki 100km hızda hafif rüzgarda yolda geziniyorsa bunda gerek üretimsel gerek bakımsal sorun vardır. Şiddetli yanal rüzgarda eğer S500 mercedes gibi araçlara binmiyorsanız etkilenmeyecek araç yoktur. Kimi fazla kimi az şiddetli yanal rüzgar aracı etkiler.

Daha önce kullandığım Linea aracımdan bahsetmiştim. Sadece lastik tabanı değişikliğiyle bile araç daha stabil hale geliyor, yolda ki gezinme hissi yok denecek kadar azalıyor.

Tekrar yazıyorum, hafif rüzgarda geziniyorsa araçta sorun vardır. İster üretimsel ister bakımsal olsun sorun vardır. Ancak şiddetli yanal rüzgardan da etkilenmeyecek araç azdır. Bugün mercedes forumuna girin c kasaların şiddetli yanal rüzgardan etkilendiğini okuyabilirsiniz.

Araçtan gelen trim sesleri üretim maliyet ve kalitesi ile alakalı bir durumdur. Farklı ülkelerde sorun kabul edilip garantiden çözülecek sesin kaynağı ülkemiz servislerinde genelde normal karşılanır. E160 kasalarda da direksiyon milinde ses sorunu olduğu yönünde mesajlar okudum. Şuana kadar öyle bir tıkırtı sorunum olmadı, olsa da fazla kafaya takmam doğrusu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #13 : Ağustos 15, 2020, 11:30:23 »
Bende farklı marka araç da var onlarda yoluna göre 100-120 den sonra etkileniyor rüzgarda,bu dediğinizi bir de gece istanbulda oturuyorsanız düz bir yerde şehir içi anayolunda deneyin,siz hızlandıkça araç halk dili ile hafifler ve hafif rüzgar da sizin düşündüğünüzden daha sert etki yapar,örnek elinizi 50 ile giderken camdan çıkartın birde 120 ile giderken çıkartın.yani inip çevreye baktığınız da hissettiğiniz rüzgar araç 100-120 ile giderken ki aynı baskıyı uygulamıyor.birde yüksek hızlarda daha az etkilenmek için performans lastiği kullanın.
Yokohoma a460 advan ile michelin primacy 3 ile yüksek hızlarda müthiş tutunma farkı var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #14 : Ağustos 15, 2020, 15:11:11 »
Corolla'dan önceki son araçlarımız focus ve corsa idi,yan rüzgardan hiç etkilenmezdi,özellikle tır geçişlerinde hava rüzgarlı ise ilk zamanlarda telaşe kapıldığım bile oldu,belki lastik seçimlerinin faydası olacaktır.Avensis'te böyle bir durum yok herhalde olsa oğlum söylerdi.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #15 : Ağustos 20, 2020, 17:00:12 »
bende lastikten kaynaklandığını düşüünmüyor değilim,bir de alt muhafazadan mı hava girip aracın yönünü değiştiriyor acaba diyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 34 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #16 : Ağustos 25, 2020, 08:45:39 »
Merhaba,
Ben de bu güne kadar golf, a3, a1 ve şu anda da corolla kullanıyorum. Aralarından rüzgarda en az etkilenen a1, en çok etkilenen ise corolla. Hatta eşim bile bu araba çok sallanıyor dedi geçenlerde. A1'de spor süspansiyon ve ince yanaklı lastikler varken corolla'da crossclimate kullanıyorum. Bence durum tamamen kasanın ve yürüyen aksamın aerodinamiği ile ilgili.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #17 : Ağustos 25, 2020, 09:28:47 »
Merhaba,
Ben de bu güne kadar golf, a3, a1 ve şu anda da corolla kullanıyorum. Aralarından rüzgarda en az etkilenen a1, en çok etkilenen ise corolla. Hatta eşim bile bu araba çok sallanıyor dedi geçenlerde. A1'de spor süspansiyon ve ince yanaklı lastikler varken corolla'da crossclimate kullanıyorum. Bence durum tamamen kasanın ve yürüyen aksamın aerodinamiği ile ilgili.
Hatchback araba daha az etkilenir normal.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #18 : Ağustos 25, 2020, 17:58:37 »
F1 araç aerodinamiği incelenebilir. Aracın özellikle önden ve yandan altına aldığı hava miktarı çok önemlidir, keza yan yüzey alanı ve şekli de. Bu yüzden bu kısımlarda aerodinamik eklemeler kullanılabilir. Bundan sonra, aracın süspansiyon özellikleri de rüzgardan etkilenmede (her araç, çeşitli oranlarda etkilenir) rol oynar. Özellikle ön düzen ayarları bu etkiye karşı koymada önemli bir noktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: TOYOTA COROLLA RÜZGARDAN AŞIRI ETKİLENME
« Yanıtla #19 : Ağustos 25, 2020, 23:07:33 »
Lastiktendir yok karter korumadandir yok sundandir yok bundandir. Gecin bunlari arkadaslar kendinizce neden olarak one surdugunuz seyler diger araclarda da var ya da yok. En basiti 0 aldigim corollanin uzerinde dunlup lastik vardi araba ruzgarlardan etkileniyordu 2 yil sonra lastikleri sert diye degistirip michelin taktim yine ayni. Araba ruzgardan etkileniyor. Bunlari gecin. Bahanelere siginmayin. Sorun aerodinamikte.