Gönderen Konu: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)  (Okunma sayısı 449 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 32 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« : Temmuz 06, 2020, 02:57:34 »
Öncelikle herkese merhaba. Aracımda uzun süredir çözemediğim vakit bulup uğraşamadığım bazı problemler vardı. Araç bende olmadığı için problemlerin değişimlerini gözleyemedim. Fakat hafta sonu kullandığım için bazı sorunlar gözlemledim.

1- Enjeksiyonda sızdırma. @Ufuk Sönmez (16363) beyden pandemi süreci başlamadan bakım için filtreler almıştım. Bunların arasında benzin filtreside bulunuyor. Ashakashi marka filtreyi aldım fakat güvenip değişebilecek bir usta bulamadım. (İki usta bunlarda benzin filtresi olmaz dediği için kaçıp gittim) Daha sonra düzenli bakıma götürdüğüm usta “Bu orijinal filtre değil değişirsem sızdırma olur ben uğraşamam” deyip beni gönderdi bende yetkili Toyota servisine gidip parçayı gösterdim usta parçayı beğenip değiştirdi ve sızdırmazlık kontrolüde yaptırdı. Bugün enjektörlerin birinde bir sızdırma fark ettim. Bunun görselini yüklemeye çalışacağım.

2- Lpg ve benzinde 1100 civarı kalan rölanti. Araç 90 derecede olmasına rağmen devir hep bu seviyelerde. Benzine aldığımda iste en düşük 1000 civarına düşüyor. Ayrıca benzinde çalıştığında tekleme problemi de oluyor. Egzoz da düzensiz minik patlamalar meydana geliyor. (5 bin kilometre önce STP marka enjektör temizleyici kullandım geçmedi.)

3- Boşta beklerken 4-5 dakikada bir fan açıyor. İki gün kullandım ve dikkatimi park edeceğim zamanlarda çekti. Fazla olmamak şartıyla (sollama esnasında) aracı ara ara zorladım ama 5 bin devire bir iki kere çıktım. Aracımın soğutma sıvılarını Ufuk beyin söylediği şekilde geçtiğimiz sonbaharda değiştirdim. Değişim sırasında termostat da contası ile birlikte değişti. (Castroll radicoll + saf su karışımı yapıldı 50/50 ayrıca liqui moly radyatör temizleyicisi ile temizlik işlemi de yapıldı)

Aracım ile ilgili sorunlarım bunlar. LPG ayarı konusunda net bir şekilde güzel ayar yapıldı diyemem. Her ustada problem yaşadım fakat en son gittiğim usta 1. Enjektörü değiştirip ayar yaptığını söyledi. Benzinde egzoz da yaşadığım problemlerle ilgili konu açmıştım ucuzdan pahalıya gitmem gerektiği söylendiği için enjektör temizleme işlemi ile başladım sonraki adım ateşleme sistemi kontrolü olacaktı. Fakat enjektörde gördüğüm sızdırmadan sonra problemi yine aynı yerde aramam gerektiğini düşünüyorum. Fan açma konusunda aklıma gelen tek şey benzin filtresi değişimi sırasında araç liftteyken filtreye ulaşmak için alttan bazı parçaların söküldüğünü söylemişti abim. Belki fan müşürü soketi sökülmüş olabilir diye düşünüyorum. Ondan dolayı sürekli fan açma oluyor diye okumuştum. Ayrıca servisteki ustaya telefonda gaz kelebeğini temizlemesini söyledim. Gaz kelebeğini sökmeden balata spreyi sıkıp temizlemiş. Aklıma gelenler şu an bunlar. Aracımla ilgili bilgileri de paylaşıp sözü siz değerli büyüklerime bırakıyorum.(94 model 1.6 enjeksiyonlu 180.000 km)

Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...

Toyota Club Türkiye

Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« : Temmuz 06, 2020, 02:57:34 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 200 kere teşekkür etti
  • 1120 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« Yanıtla #1 : Temmuz 06, 2020, 03:53:37 »
Mustafa bütün sorun gaz kelebeği de ve LPG ayarında bitiyor egzozdaki patlama düzensiz ateşleme olduğunu gösterir buji ve kabloları kontrol edilmeli benzin enjektöründeki gördüğün o leke terleme yapmış enjektör dip lastiği kaçırmış ama kesmiş yinede kontrol edilmeli çalışma anında kaçak varmı bakılmalı orayı sprey ile temizlet ve tekrar kontrol et.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2020, 03:57:39
Fan açması gayet normal havalar sıcak ve rolanti halinde seyir halinden daha fazla fan açar çünkü ön taraftan radyatörü soğutacak hava girişi olmuyor, önemli olan hararet yapmaması gerisi önemli değil fan görevini yerine getiriyor.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 309280
  • Kan Grubu: A+
  • 496 kere teşekkür etti
  • 701 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2020, 10:39:14 »
Merhaba Ümit bey cevap yazmış şunu ekliyorum müşür kablosu takılı olmasa kontağı açınca fan hemen devreye girer ve kontağı kapatmadan durmaz. Bunların fan müşürü termostat üzerindedir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 32 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« Yanıtla #3 : Temmuz 10, 2020, 20:17:26 »
Mustafa bütün sorun gaz kelebeği de ve LPG ayarında bitiyor egzozdaki patlama düzensiz ateşleme olduğunu gösterir buji ve kabloları kontrol edilmeli benzin enjektöründeki gördüğün o leke terleme yapmış enjektör dip lastiği kaçırmış ama kesmiş yinede kontrol edilmeli çalışma anında kaçak varmı bakılmalı orayı sprey ile temizlet ve tekrar kontrol et.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 06, 2020, 03:57:39
Fan açması gayet normal havalar sıcak ve rolanti halinde seyir halinden daha fazla fan açar çünkü ön taraftan radyatörü soğutacak hava girişi olmuyor, önemli olan hararet yapmaması gerisi önemli değil fan görevini yerine getiriyor.


Gaz kelebeğindeki problem kapsamlı bir değişim ile hallolur mu acaba Ümit abi? LPG ayarı için yine aynı kişiye giderim ama değerlerden pek anlamadığım için yeni ayar yapılsa bile bir süre kullanıp iyi olup olmadığını ancak öyle anlarım. Gaz kelebeğini söktürüp emme manifoldunuda açıp bir temizlik yapıp yeni contalar kullanılsa düzelir mi? Düzensiz ateşlemenin tam olarak neyden kaynaklandığını anlayabilir miyiz acaba ? Yoksa parça değişerek mi hallolur.

Fan konusunda bu haftasonu sürünce tekrar bakacağım. Aynı şekilde enjektörüde temizleyeyim bakayım kaçak oluyormu tekrar. Acaba enjektör contaları ayrıca satılır mı ?

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 10, 2020, 20:18:33
Merhaba Ümit bey cevap yazmış şunu ekliyorum müşür kablosu takılı olmasa kontağı açınca fan hemen devreye girer ve kontağı kapatmadan durmaz. Bunların fan müşürü termostat üzerindedir

O zaman yanlış hatırlıyorum çalışma prensibini. Bahsettiğiniz gibiyse müşürde problem yok demektir o zaman.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 200 kere teşekkür etti
  • 1120 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« Yanıtla #4 : Temmuz 17, 2020, 01:23:04 »
Gaz kelebeği contası sac olduğu için darbe vs varsa hava aldırabilir kontrol edilmesinde fayda vardır temizliği için komple sökülüp dışarı alınmalı kelebek kısmına el veya başka bir materyal vurulmadan sprey ile temizlik yapılmalı konumu bozulursa düzen tutmaz, düzensiz ateşleme ayrı bir muamma ateşleme bobininden başlayıp bujilere kadar her parçadan olabilir,
LPG ayarı için formdan destek alabilirsin (LPG ayarını kendi yapanlar yazarsan çıkar) zannedersem Karadeniz bölgesinde toyotadan anlayan pek yok onun için yakın illeri araştırıp ehil kişiler bulmaya çalış.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 32 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« Yanıtla #5 : Ağustos 02, 2020, 02:52:03 »
Gaz kelebeği contası sac olduğu için darbe vs varsa hava aldırabilir kontrol edilmesinde fayda vardır temizliği için komple sökülüp dışarı alınmalı kelebek kısmına el veya başka bir materyal vurulmadan sprey ile temizlik yapılmalı konumu bozulursa düzen tutmaz, düzensiz ateşleme ayrı bir muamma ateşleme bobininden başlayıp bujilere kadar her parçadan olabilir,
LPG ayarı için formdan destek alabilirsin (LPG ayarını kendi yapanlar yazarsan çıkar) zannedersem Karadeniz bölgesinde toyotadan anlayan pek yok onun için yakın illeri araştırıp ehil kişiler bulmaya çalış.

Ümit abi araç 2 haftada bir servise gidecek zamanı bulabildiği için geç yazıyorum. Egzozda ve rölantideki düzensizlik için yetkili servise gittim. Yukarıda bahsettiğin ve benim gördüğüm problemleri söyledim. Servisteki usta avansını çok sıktıklarını söylediler. Ayar yapıp aracı abimle birlikte sürdüler bahsettiğim iki sorun ortadan kalktı çok şükür. Rölantinin bazen yükselmesinide sübapların bazılarının sıkı olduğunu söyledi. Ondan olabileceğini söyledi. Enjektörlerin akımlarına bakıp kontrol ettiler bir problem olmadığı söylendi. Ama orada olmadığım için o sızdırmayı söyleyemedim ve sanırım gözlerinden kaçmış. Avans ayarından önce burada bir köye gezmeye gittiğimde (sürekli tırmanarak çıkılan bir yolu var 1550 den 1900 rakım civarına çıktım) aracı park ederken egzozdan yoğun beyaz civarı duman gördüm. Araca gaz verdiğimde çıkıyordu fakat rölantide inip baktığımda göremedim. Bunuda ustaya sorduğumda bozuk avansının yapabileceğini söyledi. Fakat avans ayarından sonra yine yokuş yukarı gidilen bir köy yolunda parkedeceğim sıra aynadan bakınca aynı dumanı gördüm. Aracımın tahliye su deposuna bakınca içinde soğutma sıvısı var. Radyatör kapağınıda açtığımda su seviyesi normal.(kapak hizasına kadar dolu değil) bu sorun biraz canımı sıkıyor geçen sene conta kesmişti ve orijinal conta ile değişim yapmıştım. Benzer bir problem tekrar olabilir mi acaba ?
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 200 kere teşekkür etti
  • 1120 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« Yanıtla #6 : Ağustos 02, 2020, 07:20:52 »
Avans ayarı bozuk olan araba zor çalışır ve rampada çekişi düşük olur ayriyeten ilk huzlanması vs çok kötü olur ve şakırdama yapar,egzozda gördüğün beyaz duman eğer tam duman olduğuna eminsen yanma odasında su var demektir senin duman olarak gördüğün buhar olabilir mi çünkü Karadeniz Bölgesi ve yüksek rakımda bir miktar terleme ve buhar yaptırır özellikle kılın daha çok yapar ama kesin beyaz duman dersen yanma odasına su alıyor demektir,araçta su eksiltme vs durumlarını devamlı takip et bu takip işlemleri hergün sabah soğuk motorda yapılmalı ve sıcak iken radyatör kapağını açmadan üst hortumu sıkmaya çalış çok sertleşme varmı kontrol et,silindir yüzeyinde eğrilik varsa veya kapak torna tesviyesi düzgün yapılmasıyla veya orjinal tork değerlerinde sıkılmadıysa tekrardan conta yakabilir dikkatlice takip et.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 32 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Fan Açma, Rölanti ve Enjektör Problemleri (AE101)
« Yanıtla #7 : Ağustos 03, 2020, 02:51:52 »
Avans ayarı bozuk olan araba zor çalışır ve rampada çekişi düşük olur ayriyeten ilk huzlanması vs çok kötü olur ve şakırdama yapar,egzozda gördüğün beyaz duman eğer tam duman olduğuna eminsen yanma odasında su var demektir senin duman olarak gördüğün buhar olabilir mi çünkü Karadeniz Bölgesi ve yüksek rakımda bir miktar terleme ve buhar yaptırır özellikle kılın daha çok yapar ama kesin beyaz duman dersen yanma odasına su alıyor demektir,araçta su eksiltme vs durumlarını devamlı takip et bu takip işlemleri hergün sabah soğuk motorda yapılmalı ve sıcak iken radyatör kapağını açmadan üst hortumu sıkmaya çalış çok sertleşme varmı kontrol et,silindir yüzeyinde eğrilik varsa veya kapak torna tesviyesi düzgün yapılmasıyla veya orjinal tork değerlerinde sıkılmadıysa tekrardan conta yakabilir dikkatlice takip et.

Su seviyesini her sabah kontrol etmeye başlayayım tekrar ama geçen seneden beri eksilme göremedim. Motor üst blok taşlanmıştı usta alta gerek yok dedi. Tork anahtarı ile sıkım yapmıştı ama hangi değerlerle yaptı bilemiyorum. Ben yetkili servise tekrar gitmeyi düşünüyorum. Orada sormam gereken veya yaptırmam gereken bir test olur mu Ümit abi ona göre hazırlıklı gideyim aklımda sorun kalmasın.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...